Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bohem33
    replied
    Legg merke til hvordan Brann, Godset og Enga svarer om spiller logistikk i saken. For vår del er det jo spillere begge veier det er snakk om.
    Om Felix

Brann:
    Brann-trener Kåre Ingebrigtsen har selv bekreftet at han ønsker spilleren til Bergen så fort som mulig, men to dager før overgangsvinduet stenger er det foreløpig ingen enighet mellom klubbene.

Enga:
    - Da må Brann tømme sparebanken Bergen, og jeg tror ikke de har folk som garanterer for det lånet, så Felix blir her (til kontrakten går ut red.anm), sier Dag Eilev Fagermo

Om Mickelson

Godset: Nettavisen har ikke lykkes å få en kommentar for den sportslige ledelsen i Strømsgodset til denne saken.

Enga:
    - Vi jobber med å se på om vi kan få på plass en forsvarsspiller, det er riktig, bekrefter Fagermo til Nettavisen.

- Har dere lagt inn noen konkrete bud på noen spillere nå?
    - Det ville vært rart om vi ikke hadde det nå. Det er et kvarter igjen til vinduet stenger, fortsetter VIF-treneren uten å ville kommentere konkrete navn.
    ----

Her snakker Fagermo både om spillere inn og ut på en veldig åpen og morsom måte. Han er ikke konkret på navn siden spilleren er under kontrakt, men bekrefter at vi har bydd på noen.
    Kåre derimot er veldig knapp i uttalelsen og misbruker muligheten til å skryte av Felix og si at man gleder seg til han kommer osv. Godset svarer ikke en gang.

Legg til at de fleste av oss går rundt og er litt skuffa over at vi til tross for at vi rundspilte Rosenborg store deler av kampen i går, ikke lyktes med å skåre det avgjørende målet. Man skal ikke langt tilbake før vi hadde tenkt at et hederlig tap mot trønderne ikke var dårlig om vi hadde vunnet sjansestatikken.

Der tenker jeg du har mye av forskjellen mellom Vålerenga før og nå. Og jeg elsker det!

eliteserien, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Flere bud på Vålerenga-forsvarer - Fagermo bekrefter konkrete forhandlinger for å forsterke laget

Leave a comment:

• Morten1
    replied
    Nettavisen:
    "Også navn som Lars Krogh Gerson, Daniel Eid og Adrian Pereira skal ha blitt diskutert på Intility Arena den siste tiden. Oslo-klubben har blant annet sjekket ut muligheten for en låneavtale for Pereira som sliter med spilletid i greske PAOK." Får vi Pereira inn og han er i nærheten av det han var på slutten i Viking så er begge sidene våre livsfarlige fremover.
    Men Ivan og Tollås får nok å drive med defensivt.
    Last edited by Morten1; 10.05.2021, 14:20.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Aslak Fonn Witry fra Djurgården hadde vel også vært et brukbart valg.

Leave a comment:

• RobinScare
    replied
    Jeg synes også Lars Gerson det er et godt valg

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by j_robber View Post
    Om 3 mill stemmer er det bare å kjøre på om vi får inn en erstatter. Sam er en ok ES-spiller. Verken mer eller mindre. Gjør mye riktig, men ødelegger mye som offensiv back når innlegget går åt skogen litt for ofte.
    Ser artikkelen nevner Alesaami sin kontrakt går ut også. Kan det være noe?
    Mickelson fra Godset nevnes også. Er ikke han høyreback?
    I verste fall bruker vi Felix/Opsahl til sommeren. Selg mens vi kan!
    Han er visst høyreback, men har spilt og kan spille venstreback.
    Spilte bl a venstreback mot oss på Intility, da han skulle spille mot Dønnum. De hadde spilt sammen i HamKam, så de lagde et poeng av det i kampen husker jeg.

Leave a comment:

• Septiktank
    replied
    Kanskje vi kunne fått tilbake Jan Lecjaks

Leave a comment:

• j_robber
    replied
    Om 3 mill stemmer er det bare å kjøre på om vi får inn en erstatter. Sam er en ok ES-spiller. Verken mer eller mindre. Gjør mye riktig, men ødelegger mye som offensiv back når innlegget går åt skogen litt for ofte.
    Ser artikkelen nevner Alesaami sin kontrakt går ut også. Kan det være noe?
    Mickelson fra Godset nevnes også. Er ikke han høyreback?
    I verste fall bruker vi Felix/Opsahl til sommeren. Selg mens vi kan!

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    3 millioner er mye bedre enn 0 kr.
    Og det gir oss muligheten til å forsterke venstresiden samtidig.
    Mickelson er veldig interessant synes jeg. Men usikker på om han er en umiddelbar forsterkning i forhold til Sam. Men veldig spennende spiller Mickelson, helt klart.
    Holdt vel Borchgrevink litt ute av laget, når Borchgrevink var utleid til Ham-kam.

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Helt overbevist om at vi får inn forsterkninger før vinduet stenger. Om det blir en eller to avhenger vel hva som skjer med Sam.
    Noen som vet om Vaskedama på Valle (VPN) er på jobb?

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by Loffen View Post

Enig i dette, men det som er klart er dersom Sam drar så må 1 inn
    Vi kan ikke sette inn O. Opsahl og deretter ha en juniorspiller som eneste back-up.

Og når det gjelder spekulasjoner om bud på Sam på rundt MNOK 3. Alle skulle selvsagt ønsket seg noe mer. Men kontrakten går jo ut etter 2021.
    Transfermarkt opererer med markedsverdi på 400 tusen Euro. Så da ender vi sikkert med 350 tusen euro og videresalgs-prosenter...

Penger nå er uansett bedre enn ingen penger etter sesongen...
    Ja, enig. Og litt uheldig at det skjer nå. Bedre om vi hentet noen som var med på oppkjøringen. Skjønner jo at han vil tjene litt mer penger i Russland. Og han er jo ikke akkurat uerstattelig, selv om jeg synes han er mer enn bra nok.

Godset er jo spådd å rykke ned, så kan jo tenke meg at de ikke har lyst til å bli mer svekket hvis de selger Mickelsen. Det er så klart vanskelig å få spillere inn fra utlandet for tiden, men Brann har jo klart å hente Vieux Sané. Hvis vi ser litt utenfor landets grenser og lar Sam spille for oss fram til 1.juli så er det jo også litt mer å velge blant. Vet ikke noe om Mickelsen egentlig. Han er sikkert grei nok han, men dumt å bare kjøpe en spiller som ikke er bra nok bare fordi vi trenger en kjapt. Bedre å velge en som faktisk er bra nok og bedre enn Sam, sånn at vi blir styrket.

Tre millioner er jo en del penger, men hvis vi bare må bruke de pengene på å kjøpe Mickelsen i stedet så er vi jo like langt.

Leave a comment:

• Loffen
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Synes ikke Sam er uerstattelig. Han har det meste, men mangler assists.
    Enig i dette, men det som er klart er dersom Sam drar så må 1 inn
    Vi kan ikke sette inn O. Opsahl og deretter ha en juniorspiller som eneste back-up.

Og når det gjelder spekulasjoner om bud på Sam på rundt MNOK 3. Alle skulle selvsagt ønsket seg noe mer. Men kontrakten går jo ut etter 2021.
    Transfermarkt opererer med markedsverdi på 400 tusen Euro. Så da ender vi sikkert med 350 tusen euro og videresalgs-prosenter...

Penger nå er uansett bedre enn ingen penger etter sesongen...

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Synes ikke Sam er uerstattelig. Han har det meste, men mangler assists.

Leave a comment:

• wanderer
    replied
    Etter hva som står i en artikkel i Nettavisen så syns jeg at 3 millioner kroner høres litt tynt ut. Er han på utadgående kontrakt? Lenge igjen?

Mickelson fra Godset mulig erstatter.

Kjenner ikke til han. Fart? Innlegg?

Får vi erstattet Adekugbe med en som har det samme som han, bare bedre innlegg, så er det bra.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by j_robber View Post
    Skrives om bud på Adekugbe på twitter. Spørs om Opsahl er helt klar til å ta over så i så fall bør vi ha en erstatter klar. Men jeg sier i så fall ikke nei takk til en sekk rubler her...
    Jeg synes det høres lovende ut, det er vel ikke helt utenkelig at det var et av temaene som ble diskutert da Fagermo møtte Trøim for noen dager siden.
    I podkasten trikkeligaen sa sportsdirektøren vår at det ikke var så veldig sannsynlig at Sam forlenger avtalen (som går ut etter sesongen) da er nok dette siste mulighet for å få mer enn en symbolsk sum for han. Mer viktig enn det er at jeg synes vb er vårt svakeste punkt om man ser 11ern. Men det er klart at forsvinner Sam må han erstattes. Drømmen er at klubben har en god plan for det og at det kommer inn en vb av samme kvalitet som de signeringene Fagermo har kommet med før. Sam er rask og angrepsvillig, men han kan ikke skyte og pasningene hans blir ofte for unøyaktige. Går vi inn i sesongen uten sam eller erstatter er vi vesentlig svekka. Da må Opsahl ta enorme steg veldig fort og den eneste backupen vi har er en spiller på oppsigelse som forsvinner til sommern. Men jeg føler meg ganske trygg på at klubben har en plan.

Leave a comment:

• j_robber
    replied
    Skrives om bud på Adekugbe på twitter. Spørs om Opsahl er helt klar til å ta over så i så fall bør vi ha en erstatter klar. Men jeg sier i så fall ikke nei takk til en sekk rubler her...

Leave a comment:

Working...
X