Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sam Johnson ferdig i USA. Kan vi hente han tilbake som erstatter for Matti?

https://www.dagsavisen.no/sport/na-e...6?paywall=true

Comment

Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
      Sam Johnson ferdig i USA. Kan vi hente han tilbake som erstatter for Matti?

https://www.dagsavisen.no/sport/na-e...6?paywall=true
      Tar feil stadig vekk jeg, men om så skjer hadde jeg blitt fryktelig overrasket. Henter vi han så kommer han inn i en Stokke-rolle det vil si en backup som kun spiller på a-laget om ørnen er skada eller suspendert. Det tror jeg verken vi har råd til eller at Sam er interessert i. Vi får dessuten inn en utlending som ikke kan norsk. Det er helt fint det, men ikke som backup. Jeg tror heller ikke det frister Fagermo å gjøre om systemet til 442 for å bruke begge. Jeg håper heller vi finner en ny type ala Finne som både kan være spiss og kant.

Comment

https://www.nettavisen.no/sport/udah...424043269.html

Her er han jeg håper vi henter i vinter. Likte aldri at han dro og som en Kjartansson light så er han perfekt som utfordrer til han.

Comment

Enig. I et intervju med Dønnum (tror det var Enga på pod), sier han Udahl istedenfor Bjørdal, før han retter det opp. Håper det var en forsnakkelse og at Udahl er på vei tilbake.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            https://www.nettavisen.no/sport/udah...424043269.html

Her er han jeg håper vi henter i vinter. Likte aldri at han dro og som en Kjartansson light så er han perfekt som utfordrer til han.
            Udahl har samme agent som Bjørdal men jeg sliter litt med å se hvorfor han skal ønske seg til oss. Fra fast plass i Obos til benk hos VIF og spill i 2 div? Hvis han ikke kan brukes som kant så er sjansene for spill ekstremt liten, som kant må han enten slå ut Osame eller Aron (Aron kan jo forsvinne men... ). Så det har sine sider med Fagermos måte å ha håndtere en spillerstall på. Hvis du ikke betaler som Molde og RBK så gidder ikke gode spillere sitte på benk (kanskje uansett) og ikke har vi råd til det heller. I år har vi faktisk en «storstall» med 5-6 gode innbyttere men mange av disse forsvinner i dette vinduet. Da er vi tilbake til 11 startere og «resten». Det er veldig moro at laget presterer i år men jeg vet ikke helt om jeg tror på modellen over tid. Økonomi spiller selvfølgelig en avgjørende rolle men vi ser det er sjelden mulig å håndtere både ES og Europa for andre enn de to nevnte lag. Kanskje et blaff i ny og ne men ikke over tid.

Pr i dag er Molde og RBK ledende på lønninger/bonuser og kan derfor både hente spillere og ha en stor stall. Ingen andre lag har denne økonomiske muligheten (kanskje Brann og B/G?) men de bruker alle samme taktikk som Fagermo med en relativt sett sterk 11er og back-up på benk. Det blir derfor spennende å se om økonomien tillater at vi henter på samme hylle i neste overgangsvindu eller om vi er tvunget til å satse på egne talenter. Har fulgt med VIF2 i år og bortsett fra de som allerede er på a-laget så er veien relativt lang opp til spill i ES for resten.

I år har vi vært både gode (og heldige) med tanke på skader/kort. Skulle vi være litt mindre gode og heldige på området til neste år så er det langt fra sikkert at sesongen blir like morsom dersom vi ikke har en benk som er god (nok). Går det som jeg mistenker at vi mister de «faste» innbytterne så er det veldig ungt og urutinert igjen.
            Last edited by Pete; 08.11.2020, 15:22.

Comment

[QUOTE=Pete;n574098]

Udahl har samme agent som Bjørdal men jeg sliter litt med å se hvorfor han skal ønske seg til oss. Fra fast plass i Obos til benk hos VIF og spill i 2 div? [QUOTE]

Tror ikke det finnes en toppklubb uten konkurranse.

Vi mister to spisser. Bedre sjanse får man ikke på dette nivået. Resten er opp til han. Kjartansson kommer ikke til å spille 90 minutter i 30 seriekamper, noen cuprunder og i Europa, hvis vi havner der.

Comment

Nå er det vel sagt at OM vi henter inn noe så er det klare forsterkninger til 11ern, ref. Ørnen og Bjørdal. Og hente inn noe avdanka (Sam) er lite sannsynlig. Udahl er vel ikke bedre enn Osame eller Aron vil jeg tro, så da må det i så fall være om en av de blir solgt.
                Jeg tror ikke vi kjøper benkfyll om vi selger lenger. Da er vel tanken å gi de unge sjansen. Osame ble jo oppdaget litt "tilfeldig" på treningsleiren i vinter, dvs. han gjorde det mye bedre enn forventet. Det samme gjorde vel Camara (?) uten at det holdt helt inn.

Vi må nok bare innse at salg vil svekke oss merkbart, slik at for hvert bra år vi får så får 1-2 dårligere før vi har fylt hullet igjen.

Comment

Originally posted by Grim View Post
                  Nå er det vel sagt at OM vi henter inn noe så er det klare forsterkninger til 11ern, ref. Ørnen og Bjørdal. Og hente inn noe avdanka (Sam) er lite sannsynlig. Udahl er vel ikke bedre enn Osame eller Aron vil jeg tro, så da må det i så fall være om en av de blir solgt.
                  Jeg tror ikke vi kjøper benkfyll om vi selger lenger. Da er vel tanken å gi de unge sjansen. Osame ble jo oppdaget litt "tilfeldig" på treningsleiren i vinter, dvs. han gjorde det mye bedre enn forventet. Det samme gjorde vel Camara (?) uten at det holdt helt inn.

Vi må nok bare innse at salg vil svekke oss merkbart, slik at for hvert bra år vi får så får 1-2 dårligere før vi har fylt hullet igjen.
                  Tjaa.. Det at Osame ble oppdaget i vinter er vel litt feil.

Han har tross alt herjet for andrelaget i lang tid. Var lett å se at han hadde noe helt spesielt. Synes det var veldig rart at ikke Deila ga han sjansen i fjor. Men Deila er ikke spesielt god på talentutvikling.
                  Personlig var jeg helt sikker på at Sahroui var et stort talent som vi måtte satse på. Men jeg har vært veldig usikker på om han hadde fysikken til å spille på dette nivået. Det har han bevist i år at han har.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post

Tjaa.. Det at Osame ble oppdaget i vinter er vel litt feil.

Han har tross alt herjet for andrelaget i lang tid. Var lett å se at han hadde noe helt spesielt. Synes det var veldig rart at ikke Deila ga han sjansen i fjor. Men Deila er ikke spesielt god på talentutvikling.
                    Personlig var jeg helt sikker på at Sahroui var et stort talent som vi måtte satse på. Men jeg har vært veldig usikker på om han hadde fysikken til å spille på dette nivået. Det har han bevist i år at han har.
                    Vi som så mye rekruttball skrek etter Osame på førstelaget i fjor. Dessverre var Deila aldri på rekruttkampene selv.

Comment

Joa, jeg skrev "tilfeldig" for etter et par av de kampene i vinter så var det flere her som fulgte rekruttlaget som så dette komme. Men han trente vel med A-laget i fjor og?

Comment

Originally posted by Mikkell View Post

Vi som så mye rekruttball skrek etter Osame på førstelaget i fjor. Dessverre var Deila aldri på rekruttkampene selv.
                        Husker jo jeg så Osame i treningskampene om vinteren under Deila. Var ikke vanskelig å se potensialet.

Comment

I følge normalt velinformerte Stian de Wahl på Twitter planlegger PL-klubbene Fulham og Crystal Palace begge et bud på Ivan på rundt 1 million pund.

Standard Liege følger også med.

Comment

Blir fryktelig overrasket om han drar direkte til PL! Han har riktignok vært meget god i år, men virker litt voldsomt. Håper interessen kjølner...
                            Standard er vel mer sannsynlig, men håper virkelig vi får mer enn 1 mill Euro i så fall..

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                              I følge normalt velinformerte Stian de Wahl på Twitter planlegger PL-klubbene Fulham og Crystal Palace begge et bud på Ivan på rundt 1 million pund.

Standard Liege følger også med.
                              Alt for lite og alt for tidlig.
                              Ivan går for det firedobbelte om 2-3 år.
                              Helt sant. Har sett det i krystallkula.

Comment

Originally posted by j_robber View Post
                                Blir fryktelig overrasket om han drar direkte til PL! Han har riktignok vært meget god i år, men virker litt voldsomt. Håper interessen kjølner...
                                Standard er vel mer sannsynlig, men håper virkelig vi får mer enn 1 mill Euro i så fall..
                                10 millioner for en midtstopper, når solgte vi en midtstopper for en sånn sum før? Synes 1 mill euro høres meget solid ut jeg da.

Comment

Working...
                                X