Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by christer1913 View Post
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/9O...r-bare-en-haan

Hva faen skjer med VG??
    De lager et jævlig bra produkt om norsk fotball helt ut av intet. Jeg er mektig imponert av de så langt i 2021, jeg har aldri sett noen norske medier noen gang har vært så spot on som de er nå.

Veldig morsomt etter min mening at noen følger norsk fotball slik de gjør for tiden.
    ​​
    Helt enig, og den saken du lenket til deg gjorde i hvert fall meg langt mer optimistisk. Han virker sulten og ganske reflektert. Vi skal ikke lengre tilbake enn 2019 før han herja i eliteserien. Det er forståelig at når du ikke er en ungsau lenger og får tilbud om 10 mill i årslønn så veier penga tungt, så trodde han jo at oppholdet i Egypt skulle gått bedre, men det hjelper jo sjelden at treneren som henta deg fikk sparken.

I følge intervjuet har han trent mye og godt, men lite med laget. Det kan jo bety at styrke, kondisjon og hurtighet er bra, men at han mangler litt på touchen og samspill. Stemmer det er det jo liten grunn til å være bekymra med tanke på at det er en lang sesongoppkjøring før tellende kamper. Får de lov til å trene fra mandag av så har han to måneder og fire dager med laget før det braker løs.
    Det var mye interesse og bedre økonomiske tilbud (Malmø), men han valgte oss fordi Fagermo vil bruke han som han kant der han er best. Det at vi har speidet på han lenge og er trygge på at vi vet hva vi får er jo også nydelig. Når hadde vi sist en ving som leverte 18 målpoeng på 21 kamper? Tror han vil gjøre oss mye mer farlig og at det også vil bidra til at Dønnum sine målpoeng stiger. Det er jo det eneste Dønnum trenger for å bli solgt for en god slant. Nå har vi et hurtitog på venstre som liker å trekke ut noe som gjør at motstandernes forsvar må holde bredde, samtidig har vi Osame som kan tre magiske pasninger inn sentralt og Norges mest målfarlige spiss i midten. Det skaper mye hodebry for forsvaret. Trekker hele firern over mot sin høye så kommer Borch stormende på overlapp for Dønnum. Bjørdal sier jo heller ikke nei til et løp eller to selv om det nok ikke er han som skal skåre alle målene.

La serien begynne!

Comment

• Layouni ble nr. 3 på VG-børsen i 2019 bla., 5,81 i snitt.

Comment

• Det er tre lag VIF bør sammenligne seg med i år: RBK, Molde og Glimt. Jeg tror ikke Glimt blir suverene i år. Men det er fire sterke lag

VIF mangler litt fart i forsvaret, og kanskje et liite spørsmål ved Amors defensive evner. Men det er mye bra i laget. Så blir det også et spørsmål om flaks med forskjellige ting over en sesong. De andre har også sine svakheter. Det vil alltid være noen relative svakheter. Dette blir spennende. Et lag må bli meget skuffet med fjerdeplass.

Comment

• Originally posted by zeta View Post
          Det er tre lag VIF bør sammenligne seg med i år: RBK, Molde og Glimt. Jeg tror ikke Glimt blir suverene i år. Men det er fire sterke lag

VIF mangler litt fart i forsvaret, og kanskje et liite spørsmål ved Amors defensive evner. Men det er mye bra i laget. Så blir det også et spørsmål om flaks med forskjellige ting over en sesong. De andre har også sine svakheter. Det vil alltid være noen relative svakheter. Dette blir spennende. Et lag må bli meget skuffet med fjerdeplass.
          RBK blir nummer fire eller dårligere. Satser på at det blir sølv til Enga i år. Og i 2022 er vi klare for gull.
          Forøvrig virker Layouni som en fin fyr med kvaliteter. Kommer til å trekke endel ekstra tilskuere alene når det åpnes for mer publikum igjen.
          Og jeg vil tro damene synes han er ok å se på

Comment

• Originally posted by zeta View Post
            Det er tre lag VIF bør sammenligne seg med i år: RBK, Molde og Glimt. Jeg tror ikke Glimt blir suverene i år. Men det er fire sterke lag
            Tror vi skal være litt forsiktige her. En ny bronsemedalje vil fortsatt være en bra prestasjon. Sesongen 2020 var åpenbart veldig spesiell. Ikke var det publikum og sesongen ble komprimert i tid.

Veldig mange lag mobiliserer jo gjerne litt ekstra mot oss og i 2020 så mistet de den ekstra støtten fra et hjemmepublikum. Kanskje våre unge spillere hadde litt ekstra godt av å kunne konsentrere seg om fotballen uten publikum på tribunen. Så spørs det da om det er folk tilstede når serien starter.

I tillegg er jo vanligvis norsk Eliteserie satt sammen av flere minisesonger. I 2020 kom kampene tett og det favoriserte lag i flyt og i form og som var heldige med skader. I 2021 er vi igjen litt tilbake til det gamle, men heldigvis ikke fullt så ille som vanlig.

Glimt har mistet Hauge og Zinckernagel og er vel i ferd med å miste Junker. Jeg tror de blir gode i 2021 også, men ikke noe i nærheten av det de viste i 2020.

Tror egentlig 2021 blir ganske lik 2020. Av de klubbene som kan være toppklubber så tror jeg ikke Brann og Viking er noen medaljeutfordrere. Glimt er jo ikke en toppklubb sånn sett, men de har et godt lag. Og jeg tror ikke de mindre lagene har noen mirakler på gang de heller. 50 poeng burde være nok til å holde alle andre lag enn Molde, Glimt og RBK bak seg også i 2021. Fagermo er rutinert og dyktig nok til å få det beste ut av laget og så lenge vi ikke svekkes av salg eller skader så tror jeg vi ender rundt der vi var i år.

Skal vi vinne serien må vi kopiere 2020, samt finne enda 12-14 poeng. Det tror jeg kan bli tøft. Så vår vinnersjanse ligger nok i at de andre topplagene også avgir en del poeng. Kan serien bli vunnet på 63-64 poeng så har vi en sjanse. Må vi opp mot 70 eller over så tror jeg ikke vi vinner.

Når det er sagt så mener jeg at ingen har noen åpenbart bedre spillere enn oss på midtbane og i angrep. Er veldig få spillere av Layouni, Kjartansson, Dønnum, Osame, OJ og Bjørdal jeg mener kan skiftes ut til noen bedre. At det finnes en del spillere på samme nivå er jeg enig i. Og med litt andre egenskaper sikkert også. Men ikke så mange som åpenbart går utenpå disse spillerne. Forsvaret fungerte bra i fjor, men der er det vel mulig å oppgradere noe tror jeg.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Tror vi skal være litt forsiktige her. En ny bronsemedalje vil fortsatt være en bra prestasjon. Sesongen 2020 var åpenbart veldig spesiell. Ikke var det publikum og sesongen ble komprimert i tid.

Veldig mange lag mobiliserer jo gjerne litt ekstra mot oss og i 2020 så mistet de den ekstra støtten fra et hjemmepublikum. Kanskje våre unge spillere hadde litt ekstra godt av å kunne konsentrere seg om fotballen uten publikum på tribunen. Så spørs det da om det er folk tilstede når serien starter.

I tillegg er jo vanligvis norsk Eliteserie satt sammen av flere minisesonger. I 2020 kom kampene tett og det favoriserte lag i flyt og i form og som var heldige med skader. I 2021 er vi igjen litt tilbake til det gamle, men heldigvis ikke fullt så ille som vanlig.

Glimt har mistet Hauge og Zinckernagel og er vel i ferd med å miste Junker. Jeg tror de blir gode i 2021 også, men ikke noe i nærheten av det de viste i 2020.

Tror egentlig 2021 blir ganske lik 2020. Av de klubbene som kan være toppklubber så tror jeg ikke Brann og Viking er noen medaljeutfordrere. Glimt er jo ikke en toppklubb sånn sett, men de har et godt lag. Og jeg tror ikke de mindre lagene har noen mirakler på gang de heller. 50 poeng burde være nok til å holde alle andre lag enn Molde, Glimt og RBK bak seg også i 2021. Fagermo er rutinert og dyktig nok til å få det beste ut av laget og så lenge vi ikke svekkes av salg eller skader så tror jeg vi ender rundt der vi var i år.

Skal vi vinne serien må vi kopiere 2020, samt finne enda 12-14 poeng. Det tror jeg kan bli tøft. Så vår vinnersjanse ligger nok i at de andre topplagene også avgir en del poeng. Kan serien bli vunnet på 63-64 poeng så har vi en sjanse. Må vi opp mot 70 eller over så tror jeg ikke vi vinner.

Når det er sagt så mener jeg at ingen har noen åpenbart bedre spillere enn oss på midtbane og i angrep. Er veldig få spillere av Layouni, Kjartansson, Dønnum, Osame, OJ og Bjørdal jeg mener kan skiftes ut til noen bedre. At det finnes en del spillere på samme nivå er jeg enig i. Og med litt andre egenskaper sikkert også. Men ikke så mange som åpenbart går utenpå disse spillerne. Forsvaret fungerte bra i fjor, men der er det vel mulig å oppgradere noe tror jeg.

Vi tok 5 av 12 mulige poeng mot de to lagene som rykka direkte ned i 2020. Skal vi høyere opp på poengsum MÅ vi ta full pott mot de svakeste lagene. Vi avga 2 poeng (igjen) hjemme mot S08 også. Hvem de svakeste blir i år er vanskelig å spå nå i januar, men sånn jeg ser det nå bør vi ha full pott mot Mjøndalen, Tromsø, Sandefjord, Godset og kanskje Lillestrøm. Og så må vi ikke gå på lengre perioder uten seier og der var vi ekstremt gode i 2020, det må sies og den tror jeg kan også bli vrien å overgå, men jeg har trua.

Comment

• Jeg mener forsvaret er fullt på høyde med de beste i ligaen. Hvem var vår beste spiller i fjor? Vi har en meget god midtbane og et godt angrep, men vi har jaggu et godt forsvar også. Så 2021 kommer til å bli bra

Comment

• Vår første elver tror jeg kan være med å sloss om gullet. Men ser vi på de som nå er tiltenkt rollen som reserver så har vi:

Kjetil Haug
                  Oskar Aron Opsahl
                  Brage Skaret
                  Brede Sandmoen
                  Fredrik Holme
                  Sakarias Opsahl
                  Felix Horn Myhre
                  Magnus Bech Riisnæs
                  Sander Haugaard Werni
                  Odin Thiago Holm
                  Seedy Jatta

Det er ikke mange av dem som har fått minutter i eliteserien enda. Kjetil Haug spilte veldig godt i knapt to kamper da Klasson ble utvist mot Mjøndalen, men har vel ikke tippeliga eller obos erfaring utover det. Bevares han er en god reserve keeper og et talent med mange aldersbestemte kamper. Felix har spilt en del, men vil helst være midt og blir vel av Fagermo foretrukket som back. Sånn det ser ut nå blir ikke han med videre når kontrakten går ut etter denne sesongen. Har absolutt tro på han, men da må han og Fagermo bli enig om hvor han skal spille. Odin er blant de største talentene i Norge, men veldig ung og han fikk ikke mange minutter i fjor. I år blir det flere og jeg tror absolutt at han vil bite godt fra seg til tider, men vi kan ikke forvente samme stabilitet som av mer etablerte. Resten er vel store talenter som knapt har spilt i eliteserien enda.

Misforstå meg rett, jeg har tro på dem alle sammen og jeg elsker at vi satser på unge lokale spillere. Men det betyr ikke at vi ikke er svært sårbare for skader og at troppen er tynn. Om Tollås blir ute 3 måneder og ørnen fire uker så har vi en skikkelig utfordring. Og husk at det er mange kamper i år med Europa og det hele, særlig om det blir noe mer korona tull og utsatte kamper. Har vi en kant ute eller en ute på midten så tror jeg vi skal takle det veldig fint. Men ett salg og eller to som er i karantene eller skada vil fort svekke oss veldig mye. Ideelt sett bør vi få inn to til på ca Finne nivå. Det vil si en klar utfordrer og etablert spiller, men ikke nødvendigvis en fast førstelagsspiller. Behersker han flere plasser er det en stor bonus. En vb (som er bedre enn Sam og som gjerne også kan være hb eller midtstopper) og en kant som også kan være spiss. Hadde vi hatt det eller om vi får det så mener jeg vi er en gull utfordrer. Finne er etter mitt skjønn klart dårligere enn alle våre tre foran, men han vil ha kunnet gå inn uten å svekke laget så mye og han er en spiller som fint kan komme inn og snu kamper. Det finnes mange sånne spillere så det er ikke noe magisk med akkurat han, men greit å ta som eksempel fordi vi alle vet hva han kan og ikke kan i den blå trøya.

Uten flere forsterkninger mener jeg medalje er en realistisk målsetning. Jeg er meget fornøyd med ny bronse selv om jeg ikke sier nei til edlere metall, men jeg ser ikke på sesongen som en fiasko om vi blir nummer fire heller. Under fem er derimot helt klart skuffende.

Foreløpig ser det heldigvis ikke ut som molde, bodø eller rbk har styrket laget. Bodø har mista flere og det er dårlig stemning der med junker som vil vekk og flere som klager over at de er for grådige. Deres forsprang var jo enormt da så det blir spennende å se om de kommer ned på jorda igjen. I rbk har det også vært en del murring og ingen er vel fornøyd med fjerdeplassen fra i fjor. Molde har mista Leke James, men har vel den beste troppen per nå. Brann tror jeg er et godt stykke bak der selv om Kåre I. snakker om gull. De har jo ikke akkurat lykkes på overgangsmarkedet så langt.
                  Last edited by bohem33; 26.01.2021, 20:40.

Comment

• tror de fleste som er her kommer til å være fornøyd hvis vi får tredjeplass. Er vel litt avhengig av hvor god sesong de andre har også, tror aldri vi vil få mer poeng enn det Bodø fikk i år for eksempel. Så skal vi ta gull er vi avhengig av at de som vinner ikke får noe særlig mer poeng enn det Molde fikk i fjor

Comment

• Vi må få inn forsterkning bak i forsvar og en til framover. Mye ungt på benken som jeg tviler på vil styrke laget når de kommer inn, holde samme kvalitet. Kanskje utenom Odin og til nød Felix. Selv synes jeg ikke Sam er så dårlig som mange skal ha det til men uansett hadde det vært greit å få inn en som kan både spille stopper og back. Gjerne en med bra hurtighet og taklingssterk.

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
                        Vi må få inn forsterkning bak i forsvar og en til framover. Mye ungt på benken som jeg tviler på vil styrke laget når de kommer inn, holde samme kvalitet. Kanskje utenom Odin og til nød Felix. Selv synes jeg ikke Sam er så dårlig som mange skal ha det til men uansett hadde det vært greit å få inn en som kan både spille stopper og back. Gjerne en med bra hurtighet og taklingssterk.
                        Ja, enig. Jeg tviler dessverre på at vi kan stole på unggutta som midtstoppere over tid. De har vel fortsatt ikke spilt et eneste minutt i Eliteserien men en av dem er i øyeblikket tredjevalg på midtstopperplass og må inn og prestere hvis det kommer en skade, suspensjon eller formsvikt.

I tillegg trenger vi en spiss. Jeg håper på Udahl. Scorer mye mål i OBOS og er Vålerengagutt. I tillegg er han vel bosman. Å få inn en som er veldig mye bedre, men som likevel vil finne seg i å være andrevalg bak Kjartanson tror jeg ikke noe på. Alternativet er vel en som kan spille både spiss og kant og sånn sett være utfordrer både til Dønnum og på topp. Vi har ingen Matti, ingen Stokke og ingen Finne, så alternativene framover på banen er få.

Så Udahl og en allsidig forsvarsspiller hadde vært bra.

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
                          Vi må få inn forsterkning bak i forsvar og en til framover. Mye ungt på benken som jeg tviler på vil styrke laget når de kommer inn, holde samme kvalitet. Kanskje utenom Odin og til nød Felix. Selv synes jeg ikke Sam er så dårlig som mange skal ha det til men uansett hadde det vært greit å få inn en som kan både spille stopper og back. Gjerne en med bra hurtighet og taklingssterk.
                          Jeg skrev vel noe i natt om at vi burde forsterke venstreback-posisjon, hvis du tenkte på det. Jeg mente absolutt ikke at Sam er en dårlig spiller, bare for presisere det. Men det er alltid rom for å bli et enda bedre lag, og da mener jeg at vi kan finne noen som er bedre offensivt enn det Sam er.
                          I oppkjøringa for to år siden, da var Sam knallbra. Det nivået der, det har jeg venta på siden, men dessverre ikke sett noe mer til.
                          Akkurat nå, hvis jeg må velge en posisjon vi burde forsterke for å bli et enda bedre lag, da mener jeg vb er der vi har mest å hente.
                          Evt så bør Sam ta noen steg videre. Han klarer seg bra defensivt, er rask, klarer seg bra i det oppbyggende spillet, MEN på siste tredjedel, der er det nesten stryk.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Ja, enig. Jeg tviler dessverre på at vi kan stole på unggutta som midtstoppere over tid. De har vel fortsatt ikke spilt et eneste minutt i Eliteserien men en av dem er i øyeblikket tredjevalg på midtstopperplass og må inn og prestere hvis det kommer en skade, suspensjon eller formsvikt.

I tillegg trenger vi en spiss. Jeg håper på Udahl. Scorer mye mål i OBOS og er Vålerengagutt. I tillegg er han vel bosman. Å få inn en som er veldig mye bedre, men som likevel vil finne seg i å være andrevalg bak Kjartanson tror jeg ikke noe på. Alternativet er vel en som kan spille både spiss og kant og sånn sett være utfordrer både til Dønnum og på topp. Vi har ingen Matti, ingen Stokke og ingen Finne, så alternativene framover på banen er få.

Så Udahl og en allsidig forsvarsspiller hadde vært bra.

Enig med deg at Udahl hadde vært meget bra!
                            Det ser tynt ut bak ørnen...

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post
                              Vår første elver tror jeg kan være med å sloss om gullet. Men ser vi på de som nå er tiltenkt rollen som reserver så har vi:

Kjetil Haug
                              Oskar Aron Opsahl
                              Brage Skaret
                              Brede Sandmoen
                              Fredrik Holme
                              Sakarias Opsahl
                              Felix Horn Myhre
                              Magnus Bech Riisnæs
                              Sander Haugaard Werni
                              Odin Thiago Holm
                              Seedy Jatta
                              Enig i at det ikke stinker gull av den gjengen, men samtidig synes jeg det er en veldig kul benk!
                              Vi har unge, egenutviklede spillere med masse potensiale. Eneste måten å få dem opp på nivå er å la dem prøve seg. Så sant vi ikke får krise-skader så er dette i det minste veldig gøy.
                              Husk også at med en veldig god startellever, så vil neppe én spiller på banen med lite erfaring ødelegge for hele laget.

Jeg vil selvfølgelig også ha så gode spillere som mulig, men ved å kjøpe inn et klart andrevalg på topp eller stopperplass så forsvinner utviklingsmulighetene til disse unggutta. Her tror jeg DEF er svært bevisst på hva han driver med, og planlegger å supplere med unge spillere på en og annen posisjon i de fleste kampene.

Det sagt, en matchvinner på benken er aldri dumt

Comment

• Camara på lån til Georgia

Comment

Working...
                                X