Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by crl View Post

Cup-semi mot Molde.
    Vi ledet kampen, gjennomførte historiens sykeste drøying i lang tid før Nordvik dyttet en moldespiller i bakken i eget felt (mens ballen ikke var i spill mener jeg å huske). Rødt kort og straffe (som ikke skulle vært straffe fordi ballen ikke var i spill). Så ble det ekstraomganger der molde putta 3 eller noe
    Hører med til historien at han dusten som ble dytta prøvde på baklengs salto. Ole G har en tendens til å like "ikke ærlige " spillere.
    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Cup-semi mot Molde.
      Vi ledet kampen, gjennomførte historiens sykeste drøying i lang tid før Nordvik dyttet en moldespiller i bakken i eget felt (mens ballen ikke var i spill mener jeg å huske). Rødt kort og straffe (som ikke skulle vært straffe fordi ballen ikke var i spill). Så ble det ekstraomganger der molde putta 3 eller noe
      Stemmer det, mange takk! Begynner å bli såpass lenge siden.
      Elsker Bergen By

Comment

Cup-semi mot Molde.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Jeg skjønner det ikke. For meg så er det åpenbart at vi ikke ensidig kan satse på kun egenutviklede spillere fra et geografisk ganske lite område.

Jeg tror at kategori nummer 3 blir ganske stor og jo eldre spillerne blir, jo større blir også det geografiske området disse spillerne hentes fra. Noen ganger fra Bærum, andre kommer fra andre siden av jorda. Det ene utelukker ikke det andre og vi har ikke noe ansiennitetsprinsipp i klubben i forhold til hvem som får slippe til eller ikke. Hvordan skal vi få den neste Odin til klubben hvis vi sier at han er velkommen hos oss, men vil ikke bli satset på fordi han ikke har vært i klubben i lang tid?

Vi er liksom klubben mot rasisme med over 100 nasjonaliteter. Da nytter det ikke å diskriminere utfra hvor folk kommer fra, hvor gamle de var når de startet i klubben og sånne ting.

Det er jo den ene siden av saken.

Den andre er mer fotballrelatert. Det er ikke sånn at å gå gradene i Vålerenga er en sikker vei til det å bli toppspiller. Det er ikke sånn at alle våre er gode nok til å spille i Eliteserien og at det eneste som hindrer dem fra å realisere det potensialet er spilletid på førstelaget. Realistisk så har vi kanskje 1, 2 spillere pr årskull som kan gå inn og spille. At det kan komme inn noen utenfra som er like gode eller bedre enn de beste vi har fått fram selv er jo bare bra?

Og så er vi nok også litt uenige i dette med lokal tilhørighet. For meg er spillere som Kjartansson og Bojan like mye identitetsbyggere som f.eks. Ivan. Morten Berre er Skeid-gutt. Det samme er Freddy. Grindheim er fra Haugesund. Wæhler er Lyngutt.

Ser vi litt utenfor Norge så er ikke de beste klubbene særlig opptatt av hvor spillerne kommer fra. Tviler på at de i Bayern München er spesielt opptatt av å få tak i spillere fra Bayern. Eller at det er viktig for Real Madrid å få tak i flest mulig fra Madrid. Er ikke mange local lads i Premier League heller. Sånn som fotballen har blitt så er det ikke så mange som forventer eller etterspør en klar og tydelig lokal profil. Ikke er det spesielt smart av oss heller, siden Oslo er en by full av innflyttere.

Hadde det vært sånn at de lokale spillerne var spesielt lojale så kan jeg jo se at det har betydning. Men det er de jo ikke. De vil videre så raskt de har et par bra sesonger i Eliteserien. Zahid syntes det var kulere på Kypros enn å spille i Eliteserien. Fellah stakk til Danmark. Håvard Nielsen holder på på lavere nivå i Tyskland osv. Og ingen er vel dumme nok til å tro at Osame takker nei til gode tilbud heller av lojalitet til Vålerenga.

Hvis jeg vil se Oslogutter så trenger jeg bare å gå rundt i Oslo. Hvis jeg vil se gode fotballspillere kan jeg dra og se en kamp. Der ser jeg spillere i blå drakt og det holder for meg. Hvor de er vokst opp er veldig lite viktig for meg. Det må være litt av alt. Fint at det er noen Oslogutter der, for all del. Og hadde vi sendt ut 11 trøndere, 11 bergensere eller 11 nigerianere så er ikke det bra det heller. Men jeg synes ikke akkurat at det er noe problem som det er og hadde det dukket opp en ny Ejuke hadde vi fint klart å finne en plass til han også.
          Tar gladelig maks. antall brasilianere dersom de er gode nok for å heve klubben. Driter regelrett hvor de kommer fra så lenge de er gode nok.
          Skjønner også lite av hvordan f.eks en middelhavsfarer klubb med kun Oslo spillere skal trekke mer publikum enn en klubb med bedre sportslig og eksotisk kvalitet.
          Resultatene teller.

Comment

• Jeg har heller igen problemer med at det kommer utenlandske spillere så lenge de er gode nok.
            Problemet med det forrige regimet var at det ble hentet inn x antall middelmådige spillere på lån som tok plassen til de lokale guttene.
            Det håper jeg vi aldri får se igjen.

Comment

• Kunne det vært en ide å hente tilbake Niklas Castro?
              Er vel ikke så gøy å spille i OBOS, og har vel bare kontrakt med AAFK ut året, så bør ikke bli noen dyr investering
              "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Originally posted by Loke View Post
                Kunne det vært en ide å hente tilbake Niklas Castro?
                Er vel ikke så gøy å spille i OBOS, og har vel bare kontrakt med AAFK ut året, så bør ikke bli noen dyr investering
                Han har jo en ganske så finstemt høyrefot, det skal han ha.
                Synes han har mye ved seg som er spennende. God på små flater, finner ofte det rette rommet å gå i eller å spille ballen i, svært god høyrefot.
                Han er kanskje litt veik og lett i kroppen? Litt for enkel å ta ut (i hvert fall i de få kampene jeg så ham i fjor).
                In the beginning the Universe was created.
                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by Loke View Post
                  Kunne det vært en ide å hente tilbake Niklas Castro?
                  Tipper vi har han på blokka, men tror DEF går for mer kvalitet hvis han kan. Signerer vi han er det nok på slutten av vinduet.

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Tipper vi har han på blokka, men tror DEF går for mer kvalitet hvis han kan. Signerer vi han er det nok på slutten av vinduet.
                    Han er rett og slett ikke god nok spør du meg. Fagermo har jo sagt at skal vi handle spillere, skal de rett inn på laget.
                    Kan ikke på noen måte se at Castro skal kunne ta plassen til noen offensive spillere i 11'ern.
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Han er rett og slett ikke god nok spør du meg. Fagermo har jo sagt at skal vi handle spillere, skal de rett inn på laget.
                      Kan ikke på noen måte se at Castro skal kunne ta plassen til noen offensive spillere i 11'ern.
                      Unntakene må vel være den kant/spissen vi er på utkikk etter nå, som nok ikke vil være et førstevalg hverken på kant eller spiss.
                      I posisjoner der vi ikke har gode nok egenproduserte enda. Skal vi hente noen som er bedre enn Ørnen, Layouni eller Dønnum, da vil det koste.

Comment

Fair nok.
                        Men får jeg lov til å spørre, hvem på laget vårt mener du er vårt svakeste ledd?

Mitt svar er ingen, men vi trenger konkurranse, da er det kanskje ikke så dumt å få slike spillere inn?

Det finnes ingen spillere i noen posisjoner som vil bli klart førstevalg per i dag. Men etter min mening er vi meget sårbare ved back plassene og ved midtstopper plassene.
                        Så må vi ha inn en spiss. Hvis Ørnen ryker første kamp og er ute i 3 måneder, da sliter vi.

Jeg tviler sterkt på at vi får inn en klar forsterkning. Men vi å heve kvaliteten på stallen.
                        ​​​

Comment

Litt mitt poeng. Tror nok dem leter på hyllen over først.

Comment

• Akkurat nå er vi syltynne på spissplass og kant/ving . Hvis det som alle ikke vil skal skje, men som skjer, at Dønnum og Osame, blir solgt i sommervinduet. Så bør vi selvsagt hente Castro allerede hjem nå. Jeg er også hypp på Udahl, selv om DEF synes han utelukkende er spiss og ikke kant. Hvem skal spille spiss, hvis Ørnen er ute?

Comment

• Castro er ikke god nok. På samme måte som Nouri ikke er god nok, Azemi ikke er god nok osv.

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                                Det finnes ingen spillere i noen posisjoner som vil bli klart førstevalg per i dag.
                                Hva mener du egentlig?
                                At man sånn prinsipielt skal holde alle muligheter åpne når vi er i februar?
                                For jeg ser en rekke spillere som er opplagte førstevalg i en rekke posisjoner.

Comment

Working...
                                X