Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by bohem33 View Post
    Vi jobber med to norske case akkurat nå og håper å få inn to spillere før vindu stenger. I det ene caset synes vi klubben han er i nå krever litt mye. Begge prøvespillerne ser gode ut. Men midtbanespillern ble sendt tidlig videre fordi vi våre behov endret seg fra da vi planla prøvespillet. Les: vi har god dekning på midten.
    Han andre prøvespilleren heter Bendeikt (ikke Dominikk som DEF kaller han) har vært med forrige uke og skal være med denne. Bra fysisk, litt mer spiss enn kant. God feilvendt. For tidlig å si om vi går for han. Men vi vil gjerne bli bedre kjent.

Dette og mye mer spennende sier sportsjefen vår i siste Enga på pod.

Det gir vel ikke høy odds at Udahl er den ene norske caset her. Jeg ville vel ikke tro at det er Åsane som krever så mye, kanskje heller at en forsvarsspiller som får lite spilletid i sin klubb er det caset. Men dette er ville spekulasjoner selvsagt. Videre vil jeg tro at prøvespillern ligger godt an om det ikke blir noe av Udahl, men at han ikke ligger like godt an om Udahl signerer og sånn ser det vel ut nå.
    Åsane skal visstnok kreve kr 800.000,- for Udahl. Det høres overkommelig ut selv i disse litt rare tider.

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Åsane skal visstnok kreve kr 800.000,- for Udahl. Det høres overkommelig ut selv i disse litt rare tider.
      Takk for det. Det hørtes ikke helt krise ut nei. Tror det er svært sannsynlig at dette blir noe av. Det styrker troen på at det er den andre casen som sportssjefen snakker om er der vi forhandler hardt med en annen klubb.
      Etter all sannsynlighet dreier det seg om en norsk back som kanskje kan spille på begge sider og som er interessert i å komme til oss. Om han er fra lavere nivå og vil til oss eller om han er fra en norsk eller utenlandsk klubb der han får lite spilletid er ikke godt å si. Gir vel ikke veldig høy odds at det er en spiller som er 25+ siden vi har snakket om å få inn noen rutinerte. Hvem kan så det være?

Comment

• Kan virke som det er Håvard Nielsen som er en mulighet vi kikker på. Litt tøft prisnivå men de jobber med saken. DEF vil gjerne ha noe mer rutine inn på laget.

https://www.dagsavisen.no/sport/vale...rten-1.1831942

Comment

Kan virke som det er Håvard Nielsen som er en mulighet vi kikker på. Litt tøft prisnivå men de jobber med saken. DEF vil gjerne ha noe mer rutine inn på laget.

Ifølge noen her inne, har han selv avslått dette. Synd, for hans kontrakt går ut i juni, og Greuter Furth er ikke et lag som betaler høye lønninger. Han hadde vi hatt råd til. Han skal i ilden mot HSV imorra. Blir spennende å se.
          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Ifølge noen her inne, har han selv avslått dette. Synd, for hans kontrakt går ut i juni, og Greuter Furth er ikke et lag som betaler høye lønninger. Han hadde vi hatt råd til. Han skal i ilden mot HSV imorra. Blir spennende å se.
            Det var faktisk Freddy Dos Santos som skrev en tweet om at han hadde snakket med Håvard, og da var det lite aktuelt.
            Men ting endrer seg fort i fotball.

Comment

• jeg tror ikke Udahl kommer til å ha en benketilværelse. Vidar ble vanligvis byttet ut etter ca. 60 minutter forrige sesong. I tillegg kommer karantener, skader.. vi ha to gode spisser.

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post

Det var faktisk Freddy Dos Santos som skrev en tweet om at han hadde snakket med Håvard, og da var det lite aktuelt.
                Men ting endrer seg fort i fotball.
                Nettopp, man kan aldri avskrive noe i denne sammenheng. Han ville hevet laget/troppen...?

Comment

• Originally posted by _Christian_ View Post
                  jeg tror ikke Udahl kommer til å ha en benketilværelse. Vidar ble vanligvis byttet ut etter ca. 60 minutter forrige sesong. I tillegg kommer karantener, skader.. vi ha to gode spisser.
                  Det var vel fordi Kjartansson ikke var matchfit når han kom. Vilhjalmsson var også en bra spiller å sette innpå på slutten av kampene.

Comment

Kan virke som det er Håvard Nielsen som er en mulighet vi kikker på. Litt tøft prisnivå men de jobber med saken. DEF vil gjerne ha noe mer rutine inn på laget.

Takk for lenke. Det hadde vært en helt rå signering. Det er absolutt drømmen min å kunne rullere de fire. Da er vi svært nære å ha en så perfekt tropp som vi kan ha før seriestart. Stemmer det så har man en plan a, b og c for spiss/kant rollen. Da er Håvard første valg, Udahl andre valg og prøvespilleren tredjevalg. Grunnen til at det må være sånn er at prøvespilleren kan vi jo bare signere med en gang om vi ønsker det så det er ikke noe vits i å forfølge de andre da om vi helst vil ha han. Samtidig ville det vel neppe være vits i å invitere han til å trene en uke til med oss etter å ha trent med oss en helt uke, dersom han var uaktuell. Jeg tror ikke vi henter sånne spiller kun for 2. laget. Udahl ser det ut som vi kan få for 800k og alt tyder vel på at han gjerne vil komme. Siden det er sagt at vi sliter med å komme til enighet med klubben i case to så tror jeg vi har hatt samtaler med Håvard og at vi er på ca bølgelengde om at han vil hit og innfor omtrent hvilke rammer. Her tipper jeg tida er vår venn. Greuter Furth vinner vel ikke så mye på å beholde han og det er vel ikke så fryktelig mange andre på banen nå. Det spørs om Håvard vil til Brann dersom det er et alternativ. Jeg vil absolutt tro han foretrekker å komme hit framfor det siden han har vært her før og treningsfasilitetene og utsiktene for suksess er langt større. Jeg tror ikke han trenger å være bekymra for spilletid heller ettersom han vel kan spille på alle de tre plassene. Men det kan tenkes at brann byr mer og at klubben hans derfor vil selge til dem. Brann er ikke akkurat offensive i media om dagen så det er definitivt en klubb for spesielt interesserte Utfordingene står i kø for Brann: – Vi er ikke en vinnende klubb - Eurosport

Uansett er det spennende tider mtp spiller logistikk. Jeg håper vi har like gode planer for en forsvarer som for spiss/kant.

Comment

• Det er tydelig ønske om å forsterke bredde i troppen med solide spillere. Ikke bare Udahl og Nielsen men også ett par andre spillere det jobbes. Går visstnok litt tregt om dagen men det er lenge igjen til vinduet stenger. De har lagt lista ganske høyt for å forsterke tropp også tydeligvis. Udahl har tydeligvis «bestemt seg» for VIF men VIF har ikke helt bestemt seg for Udahl (som kun er spiss). Blir vel kanskje litt mye med både Nielsen og Udahl inn? Blir uansett greit å følge med videre i dette vinduet, vi er tydeligvis ikke ferdig handla.

https://www.dagsavisen.no/sport/ma-t...ning-1.1831963

Comment

• Originally posted by _Christian_ View Post
                        jeg tror ikke Udahl kommer til å ha en benketilværelse. Vidar ble vanligvis byttet ut etter ca. 60 minutter forrige sesong. I tillegg kommer karantener, skader.. vi ha to gode spisser.
                        Tror du har rett i det. Han vil ofte få innhopp og han vil starte noen kamper.

I Europa er det fire kvalifiseringsrunder, samt et gruppespill med seks kamper. Jeg er usikker på om vi skal delta i alle rundene eller om vi kommer inn litt senere. Men deltar vi fra start og spiller gruppespill så er det 14 ekstra kamper bare der. I tillegg så er det vanlig cup og seriespill. Kommer vi langt i både Europa og i den norske cup'en er vi nok på godt over 40 kamper. Da er det viktig å ha alternativer i troppen og at de alternativene kan prestere.

Så for Udahl så burde Vålerenga være kjempespennende. Han kommer inn i en klubb som har ambisjoner og som kan tilby mye. Samtidig som han også kan få litt ro til å finne sin plass og ta nye steg. I tillegg så spiller vi på hans styrker, for han er også en som er flink på avslutninger.

Hvis ryktene om Håvard Nielsen er sanne så virker det jo veldig bra. Da har vi bra dekning framover og vi må vel kanskje også forvente at Dønnum forsvinner til sommeren.

Comment

Blir vel kanskje litt mye med både Nielsen og Udahl inn?
                          Tenker vel at Nielsen er erstatter for Dønnum. Sannsynligheten for at han forsvinner til sommeren er jo ganske stor. Hvis vi alt har erstatteren i troppen når han drar så er jo det bare bra.

Ikke for å ta livsgrunnlaget fra Dagsavisen, men hva er det egentlig som står der bak betalingsmuren?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Tenker vel at Nielsen er erstatter for Dønnum. Sannsynligheten for at han forsvinner til sommeren er jo ganske stor. Hvis vi alt har erstatteren i troppen når han drar så er jo det bare bra.

Ikke for å ta livsgrunnlaget fra Dagsavisen, men hva er det egentlig som står der bak betalingsmuren?
                            Må ta snarlig Udahl-beslutning

Vålerenga bekrefter sterk interesse for Åsane-spissen Henrik Udahl. Men først må Dag-Eilev Fagermo og co. ta en endelig beslutning rundt måltyven.

Annonse

AvJørn H. Skjærpe

SPORT+
                            Idag 11:21 Sist oppdatert: 11:37, 12. feb 2021

Dagsavisen skrev torsdag om 24 år gamle Udahl, som ifølge Haugesunds Avis har bestemt seg for å returnere til Valle. Medier som VG og Nettavisen har også omtalt Udahl-interessen, og overfor VG antyder spissen at han ikke vil se mørkt på å spille annenfiolin bak Vidar Örn Kjartansson. VIF-sportssjef Jørgen Ingebrigtsen røper følgende om Udahl-situasjonen fredag:

– Udahl er superaktuell og superinteressant. Men vi må bestemme oss. Vi har fått en følelse fra hans folk om at han nærmer seg en beslutning. Så vi er også nødt til å ta en beslutning, sier Ingebrigtsen til Dagsavisen.

Udahl ble toppscorer i Obos-ligaen forrige sesong med sine 19 ligamål på 29 kamper. Etter det har klubber både i Eliteserien og Obos-ligaen ligget langflate etter toppscoreren.

Les også: Hevder Udahl har bestemt seg for VIF-retur (+)
                            – Tvang oss til å være konkret

– Haugesund Avis melder at han har bestemt seg for Vålerenga?

– Stemmer det, blir jeg veldig glad. Da blir det jo veldig enkelt å forhandle – hvis det kommer dit. Nå skal vi ta en beslutning først. Om det blir i dag eller i helgen, vet jeg ikke ennå.

portssjefen sier ting har skjedd fort rundt den tidligere VIF-spilleren.

– Da vi leste i avisen at ting begynte å materialisere seg rundt ham, tvang det oss til å være konkret selv. Så det er som jeg sier, vi må bestemme oss. Men når det er Vålerenga-spillere som har tatt rundturen, stått på og gjort det bra, må vi ta oss tid til å se på det. Så langt har vi ikke hatt helt match på de andre tingene vi har sett på. Udahl er mer en klar rollespiller på spissplass, ikke en type kant/spiss, som vi har snakket om. Men nå jobber vi med en beslutning. Den må vi rekke å ta før det er for seint, sier Ingebrigtsen.

Les også: Nielsen på Vålerengas ønskeliste (+)
                            Nielsen og øvrige på listen

Henrik Udahl var i VIF-systemet i tre år mellom 2013 og 2016, der han fikk én kamp for førstelaget i cupen mot Løten. Den endte i scoring, og Udahl har derfor scoret i samtlige kamper han har spilt for Vålerenga, og nå kan 24-åringen få muligheten til å prøve å opprettholde den statistikken.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Vålerenga jobber også med andre spillere. Tidligere fredag skrev Dagsavisen om interessen for Håvard Nielsen. VIF jobber med ulike spor på markedet før sesongstart.

– Vi er ikke så veldig nært, egentlig. Vi har spillere på blokken som vi tror kunne hevet troppen og laget. Men akkurat nå oppleves det ikke som at det er noe særlig interesse for dialog på et par av de spillerne vi har sett oss ut som spennende. Det er litt stillstand, men vi håper jo at det skal endre seg. Begge spillerne har U-landslagserfaring fra alle nivå, så det hadde vært fine tilskudd. Men det er mange parter involvert, påpeker Ingebrigtsen, som ikke ønsker å kommentere konkrete navn.

– I tillegg har vi parallelle prosesser som vi også kan intensivere hvis vi ønsker det, sier sportssjefen.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Tror du har rett i det. Han vil ofte få innhopp og han vil starte noen kamper.

I Europa er det fire kvalifiseringsrunder, samt et gruppespill med seks kamper. Jeg er usikker på om vi skal delta i alle rundene eller om vi kommer inn litt senere. Men deltar vi fra start og spiller gruppespill så er det 14 ekstra kamper bare der. I tillegg så er det vanlig cup og seriespill. Kommer vi langt i både Europa og i den norske cup'en er vi nok på godt over 40 kamper. Da er det viktig å ha alternativer i troppen og at de alternativene kan prestere.

Så for Udahl så burde Vålerenga være kjempespennende. Han kommer inn i en klubb som har ambisjoner og som kan tilby mye. Samtidig som han også kan få litt ro til å finne sin plass og ta nye steg. I tillegg så spiller vi på hans styrker, for han er også en som er flink på avslutninger.

Hvis ryktene om Håvard Nielsen er sanne så virker det jo veldig bra. Da har vi bra dekning framover og vi må vel kanskje også forvente at Dønnum forsvinner til sommeren.
                              siden vi skal ut i Europa er det jo enda viktigere med bred stall. Dessuten fyller Kjartansson 31 i løpet av sesongen. I sin beste alder som spiss, men vi trenger en som kan utfordre og gi sunn konkurranse. Ingen topplag har én god spiss:

Glimt 2020: Junker og Boniface
                              Molde 2019: Ohi og James
                              RBK: Bendtner, Søderlund, Viljhalmsson

Jeg lurer derimot på om Nielsen er aktuell for kantrollen. Han er vel ingen typisk ving i måten vi spiller på?

Comment

• Er egentlig urdahl bra nok ? Jeg har bare sett noe av han og ja han scoret en del mål ifjor men var da også en del på straffer som jeg ikke regner med. Ikke er han noe rask så heller ingen bakromstrussel ei heller ikke så teknisk. Selv sier han at han er ingen kantspiller og DEF ser jo etter en spiss som også bekler å spille kant. Men koster han nada og niks med lønning så jaja, men 24 år og er fornøyd sånn sett med å være på benken da blir jeg litt bekymra. Vi trenger uansett noe forsterkning bakover som jeg håper blir prioritert først

Comment

Working...
                                X