Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21
Collapse
X
-
Vedrørende Udahl så er det som vanlig umulig å si hvordan det går når noen kommer inn. Mest sannsynlig går det ganske bra og han at styrker troppen som flere er inne på. Men, det finnes også en mulighet for at han overgår helt forventningene, bøtter inn mål og holder Ørnen ute,,,slik er fotballen. Sier ikke at det er veldig realistisk, men ikke umulig. Kjartansson var ikke outstanding de siste kampene i fjor.
Comment
-
Enig her. Er også llitt skeptisk men får håpe man tar feil. Også må vi ikke bli heeelt blenda av at spillere har vært i Vålerenga tidligere. Ja, artig men vi skal kjempe om medaljer og er du god nok , spiller det ingen rolle om du er fra Vålerenga området (selv om det hadde vært kulest), eller om du er fra Elfenbenkysten. Vil bare oppleve en ny tur ned til Rådhusplassen for å hylle laget
QUOTE=jocke;n576591]
Håper du har rett at det er en ørn vi får, og ikke en svale ..
De som har vært med en stund husker kanskje hvordan det gikk en av de andre gangene vi hentet inn en som bøttet inn mål på nivå 2 da (og i Estland, var det vel? ), nemlig Tor Henning Hamre fra Mandalskameratene.
En fin fyr tror jeg, men med den gang "Adecconivå", og som ikke hadde én ekstremferdighet som gjorde at han kunne levere mål og poeng på øverste hylle. Så litt skeptisk blir jeg når jeg leser beskrivelsene fra noen av dere som har sett han regelmessig i aksjon.
Prove me wrong![/QUOTE]
Comment
-
Er ikke helt enig i at det ikke spiller noen rolle hvor spillerne er fra. Om vi lykkes med feks Udahl så vil det inspirere barn og juniorer i større grad enn om det er en utenfra. Det å se at folk som Ivan og Osame, Aaron og Klasson tar steg opp fra å ha vært i klubben som relativt unge (særlig Ivan seff) gjør at man ser på den veien som en mer realistisk rute. Dessuten er det oftere at sånne spillere vender hjem til moderklubben i en eller annen rolle etter et suksessfullt utenlandsopphold. Lojaliteten til klubben vil også være større normalt sett både i gode tider (spiller salg se feks ny kontrakt til Aaron med håp om å legge igjen penger i klubben) og dårlige tider (konkursfrykt og behov for at spillere går ned i lønn).
Det er selvsagt veldig hyggelig å hjelpe unge talenter fra Elfenbenskysten til suksess og sitte igjen med masse penger når de blir solgt. Men går det dårlig så er det verre både for dem og oss. Agentvirksomhet og salg av "unge talenter" er en skitten bransje og det er ikke særlig gøy å dra tvers over verden for så å slite med skader, manglende sportslig framgang og en usikker øknomisk framtid.
Fotballklubber er ikke kun aksjeselskaper. Det er også gode historier, identitet og tilhørighet. Tenk deg at du er en gutte eller juniorspiller og trenern din kan fortelle at han har vært trener for fire fra a-laget. Da får du mer troa enn om det er vanntette skott mellom junior og a-lag. Vi vil jo gjerne ha noen A-lagsspillere som har gått gradene og kan uttale sein breialt på sitt morsmål i intervjuer og bli med på besøk på Engaland og norway cup og treninger med mer. Det er ikke helt det samme med en leiesoldat i de settingene. Om man i blant ser gamle legender i byen og utenlandsproffer som tidligere spilte for oss som er på ferie hjemme så gjør det noe med stoltheten. Det er jo en grunn til at de fleste av oss holder med vårt lokale lag og ikke et engelsk, spansk eller italiensk. Om vi kun var ute etter høyest kvalitet så hadde det jo ikke trengt å være sånn. Når det tror jeg en miks er det beste, det er fint om vi har noen Ejuke og Shelton historier og.
Når det er sagt vet jeg ikke om Udahl blir en suksess, men jeg synes dette høres veldig lovende ut. Han er ingen dyr mann, og han var toppskårer på nest øverste nivå i fjor. Han vet han er et klart andrevalg bak ørnen og han virker veldig reflektert og strategisk i intervjuer. Jeg tror det blir bra med kamper på alle i troppen som er gode nok og jeg tror at ørnen er den idelle lærmester for en spiller med ganske like kvaliteter som han. Jeg skjønner ikke helt hvem vi kunne fått som hadde vært bedre til å fylle den rollen. Vi kunne selvsagt fått en spiller som behersket flere pos (høyre og venstre kant pluss spiss), men det kan jo fortsatt skje. Vi har jo en prøvespiller nå som venter på avgjørelse om kontrakt, er han god nok kan han være backup på begge kantene. Det første halvåret kan han bidra mest for andrelaget, men tar han nivået er det ikke utenkelig at Aaron forsvinner til sommern og at den plassen da står ledig.Som dere alle så var det to flasker i kjøleskapet til Jørgen så det kommer nok mer enn en spiller inn denne uka. Det store spørsmålet er om Udahl er pilsen eller champagnen. Kanskje er den største flaske en stor signering i forsvar?
- Likes 6
Comment
-
Originally posted by Zoonic View Post
Comment
-
Originally posted by christer1913 View Post
Er det virkelig Udahl som får Ingebrigtsen til å legge en flaske bobler på kjøla?
Eller er det pilsen som er for Udahl mens boblene er til en enda mer spennende signering?
- Likes 2
Comment
-
Jeg tipper at uavhengig av hvem som signerer, blir det "sjampizz". Ellers ville nok spiller inn følt seg litt mindre velkommen når vi først har starta med denne greia.
"Du markeres med en øl ja, men DU, ja her er det sjampizz".
Forøvrig liker jeg at Ingebrigtsen gjør det på denne måten, skaper interesse blant oss supportere"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"
Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.
- Likes 6
Comment
-
Originally posted by Flem View PostJeg tipper at uavhengig av hvem som signerer, blir det "sjampizz". Ellers ville nok spiller inn følt seg litt mindre velkommen når vi først har starta med denne greia.
"Du markeres med en øl ja, men DU, ja her er det sjampizz".
Forøvrig liker jeg at Ingebrigtsen gjør det på denne måten, skaper interesse blant oss supportere
Comment
-
Originally posted by ziggy75 View Post
Men så er det langt mindre press på deg om du er ølen og ikke sjampisen. :-D"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"
Comment
-
Overgangen er klar: Vålerenga kjøper Henrik Udahl fra Åsane
Oslo-klubben bekrefter overgangen mandag.
Et stolt øyeblikk
Så blir jo da spørsmålet OM det var en annen man hadde i tankene, og som da gikk i vasken?"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"
Comment
-
Originally posted by hmchrist View Post
Er det virkelig Udahl som får Ingebrigtsen til å legge en flaske bobler på kjøla?
Eller er det pilsen som er for Udahl mens boblene er til en enda mer spennende signering?Last edited by Nils_de-Noia; 15.02.2021, 18:40.
- Likes 1
Comment
Comment