Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Disko View Post

Vi skal rullere på tre av våre antatt beste spillere for å lage plass til f.eks Hoff ? Osame og Dønnum blir nok ikke lenge i klubben hvis de får den beskjeden.
    Dersom vi tar oss til cupfinalen i Norge og gruppespill i conference league så har vi 7 ekstra kamper i Norge og 12 kamper i Europa. Med 30 kamper i serien blir det 49 kamper til sammen. Spiller aaron, osame og Amor to tredjedeler av det får de 31,3 kamper hver. Og det er jo ingen grunn til at vi skal ryke ut allerede i gruppespillet.

Vi skal absolutt ikke flytte opp osame for å gjøre plass til Hoff. Men vi må ha mer enn 11 spillere i stallen. Jeg tror rullering er viktig for å unngå skader. Klasson må nok spille det meste unntatt de to første i cupen i Norge, men jeg håper ikke det er så mange fler vi satser på at skal spille 47 kamper. Pluss at dønnum trolig selges til sommern da. Men osame synes jeg vi bør få beholde ut året.

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post

Dersom vi tar oss til cupfinalen i Norge og gruppespill i conference league så har vi 7 ekstra kamper i Norge og 12 kamper i Europa. Med 30 kamper i serien blir det 49 kamper til sammen. Spiller aaron, osame og Amor to tredjedeler av det får de 31,3 kamper hver. Og det er jo ingen grunn til at vi skal ryke ut allerede i gruppespillet.

Vi skal absolutt ikke flytte opp osame for å gjøre plass til Hoff. Men vi må ha mer enn 11 spillere i stallen. Jeg tror rullering er viktig for å unngå skader. Klasson må nok spille det meste unntatt de to første i cupen i Norge, men jeg håper ikke det er så mange fler vi satser på at skal spille 47 kamper. Pluss at dønnum trolig selges til sommern da. Men osame synes jeg vi bør få beholde ut året.
      Veldig glad for at Fagermo har samme filosofien som Kjetil Knudsen i Glimt når det gjelder rullering. Kjør med samme første ellver så lenge det går.
      Selvsagt viktig med gode reserver, men rullering fører ingenting godt med seg.

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post

Enig i det. Men det er kun første og andre utslagsrunde som spilles før overgangsvinduet åpner igjen 1. august. Hvis jeg forstår det riktig så skal vi inn i runde 2. I tillegg er det da 17 serierunder i Eliteserien før den tid. Og 4 runder i cupen, der vi sannsynligvis kan stille b-preget i runde 1 og 2.

Så 21 kamper i Eliteserien, cupen og Europa skal spilles på fire måneder. April og mai er hektiske, juni er ganske rolig pga EM. Juli er normal måned, der vi skal dytte inn to ekstra kamper til Europa.

Selv om vi skulle klare å kvalifisere oss til gruppespill så trenger vi ikke en tropp for det i april. Vi kan øke troppen med et par spillere i august hvis vi faktisk havner i gruppespillet. Det er så klart fint å ha spillerne alt fra før seriestart, men det er ikke absolutt nødvendig. April og mai blir ganske hektiske, men vi kan ta oss igjen i EM-pausen.

Comment

• Originally posted by Sosua View Post

Veldig glad for at Fagermo har samme filosofien som Kjetil Knudsen i Glimt når det gjelder rullering. Kjør med samme første ellver så lenge det går.
          Selvsagt viktig med gode reserver, men rullering fører ingenting godt med seg.
          Usikker. Blir jo spennende å se hvor mye det svekker Glimt å miste noen av spillerne fra førsteelleveren. Det er jo ikke slik at Moldes rullering har vært helt skandale sånn sett over tid?

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Usikker. Blir jo spennende å se hvor mye det svekker Glimt å miste noen av spillerne fra førsteelleveren. Det er jo ikke slik at Moldes rullering har vært helt skandale sånn sett over tid?
            Nå kan man ikke sammenligne Molde og andre lag i ES når det gjelder stallen. De har 2 lag som kunne hevdet seg på øvre halvdel.
            Med så mange gode spillere, må man rullere. Både Glimt og vi har vel hatt en veldig god 11'er, og spedd på med yngre krefter eller reserver ved nødvendighet. Molde har bytta for å spare spillere, det hadde hverken vi eller Glimt råd til.

Det er jo nettopp det Fagermo har satt sammen vi har savna. Et system man setter spillere inn i, kontra tidligere hvor man endret spillestil i forhold til spillere (les: Deila med flere).
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Det er tydeligvis ting som skjer rundt Hoff. Har visstnok vært på visning på leilighet i Oslo. Dette er jo spennende nyheter. Jeg er ihvertfall positiv til mer bredde i både topp og tropp.

Nettavisen skriver følgende:

Vålerenga og Odd forhandler om Hoff

Som Nettavisen og lokalavisen TA tidligere denne uken kunne rapportere, er Vebjørn Hoff ønsket av Vålerenga.

Klubbene forhandler om pris på midtbanespilleren, men har til nå vært et stykke fra hverandre i verdivurderingen av 25-åringen.

Torsdag åpner Hoff opp om interessen til lokalavisen.

– Det er hyggelig, men jeg har ikke lyst til å si så mye mer enn det, sier 25-åringen til TA.

Hoff utelukker ikke at han kan fortsette karrieren i hovedstadsklubben.

– Det får vi ta når klubbene eventuelt blir enige – om de blir det, sier han.

Ifølge lokalavisen har Hoff allerede vært på visning etter ny leilighet i nettopp Oslo.

– Det har jeg ingen kommentar til. Hva jeg bruker penger og fritida til, er opp til meg, smiler han.

Comment

• Jada, kom med han, nå er jo også Odin nyoperert:

https://www.vif-fotball.no/nyheter/t...-meniskoperert

Comment

• Nå som det er klart at Horn-Myhre forsvinner til sommeren når kontrakten går ut gir det enda mer mening med Hoff inn. Håper det går i orden.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                    Nå som det er klart at Horn-Myhre forsvinner til sommeren når kontrakten går ut gir det enda mer mening med Hoff inn. Håper det går i orden.
                    Hvor står det?

Comment

• Originally posted by donny View Post

Hvor står det?
                      Har ikke sett noe offisielt noe sted, men det er det "alle" sier i diverse fora.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post

Har ikke sett noe offisielt noe sted, men det er det "alle" sier i diverse fora.
                        Takk. Synd, men forståelig!

Comment

• Felix blir det nok vanskelig å holde på. Han er ikke god nok til å sette noen ut av første-11ern og han har ingen ekstreme ferdigheter som gjør han unik. Han trenger, og ønsker, å spille fast på et første-lag og da er VIF kanskje ikke rett klubb lenger. Enten så har vi ikke klart å få ut potensialet hans, eller så har han stoppet litt opp i utvikling, det er ihvertfall slik jeg forstår situasjonen. Om han har fått sjanser NOK, det kan jeg ikke si noe sikkert om da jeg ikke følger med på treninger og ting som skjer utenfor førstelaget.
                          For de som kan styre sitt eget lag:
                          vif.managerleague.com

Comment

• Tror han kan bli en bra spiller, men han er straks 22. Han vil nok ikke forlenge kontrakten med oss, men at han kan få mye spilletid i en klubb som f.eks. Mjøndalen tror jeg. Burde ta seg en tur til et sted der han vil bli satser på. Så kan han kanskje komme tilbake i fremtiden.

Det er ikke alltid så lett å ta skrittet helt inn på 1.laget. Noen må ta seg en omvei via andre klubber. Udahl er jo et greit eksempel.

Comment

• DEF sa at Hoff blir for dyr, og at det ikke blir diskutert mer.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                                Så kan han kanskje komme tilbake i fremtiden
                                Høres litt spesielt ut.
                                Kan du ikke være så snill å nevne de 5 viktigste som har returnert de siste 12 årene.

Comment

Working...
                                X