Originally posted by AcsOnFire
View Post
For det første er det bare å slå opp hva andre spillere i Vålenga hadde i lønn på den tia. Det var vel også en periode hvor det ble satt et tak på "maks 1 mill i året"?
Moa gjorde forøvrig comeback i 2015 og fikk som Rostvåg sier, 1 mill i lønn og "sprang" lønnsbudsjettet. Det var jo hinsides lønn ifølge podcasten iallefall.
Hvis du gidder gjøre litt research, står dette om lønnen i Vålenga anno 2015:
Medregnet bonuser og avskrivning, utbetaler Vålerenga per i dag mellom 26 og 27 millioner kroner i lønn til sine spillere.
Rekdal kommenterte det den gang og sa:
"- Det er en tre-fire mann som har en vanvittig lønn fra gammelt av, sier Rekdal til Nettavisen.
Han er imidlertid klar på at et lønnsbudsjett på i overkant av 25 millioner, noe han beskriver som midt på treet i Tippeligaen, er et minimum for å henge med."
Enkelte tjente alt for mye, flere tjente alt for lite. Snittlønna var på en drøy mill vil jeg tro, og enkelte vil ha det til at Moa med 1 mill i året skulle knekke klubben økonomisk - OK, da sier vi det.
Hvis du tror at det var Trøim som henta inn alt av spillere og trenere, tror jeg du bør ta en prat med en av de som trente Vålenga de siste 10 åra, eller var med i "sportslig utvalg".
Jeg har iallefall snakket med kilder som har langt større forutsetning for å mene noe rundt dette enn vi som synser på utsia.
Legg også til at Trøim har vært svært misfornøyd med flere av investeringene. Om du tror han henta inn det raklet av spillere Deila henta for eksempel, er du helt på jordet.
Jeg ser vi ikke blir enige her, men som deg, anbefaler jeg deg å sjekke andre kilder før du konkluderer.
Comment