Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by AcsOnFire View Post

De fleste bør få med seg denne podcasten og særlig du Flem.
    Det handler om Tor Olav etter en time ca.

https://www.dagsavisen.no/sport/trik...ufta-1.1787395
    Du konkluderer med at Trøim har kjørt solo hele veien fordi ha sponsa flyturen på Moa og ifølge Rostvåg, skulle få en kontraktsfesta lønn på 1mill?
    For det første er det bare å slå opp hva andre spillere i Vålenga hadde i lønn på den tia. Det var vel også en periode hvor det ble satt et tak på "maks 1 mill i året"?

Moa gjorde forøvrig comeback i 2015 og fikk som Rostvåg sier, 1 mill i lønn og "sprang" lønnsbudsjettet. Det var jo hinsides lønn ifølge podcasten iallefall.

Hvis du gidder gjøre litt research, står dette om lønnen i Vålenga anno 2015:

Medregnet bonuser og avskrivning, utbetaler Vålerenga per i dag mellom 26 og 27 millioner kroner i lønn til sine spillere.

Rekdal kommenterte det den gang og sa:
    "- Det er en tre-fire mann som har en vanvittig lønn fra gammelt av, sier Rekdal til Nettavisen.

Han er imidlertid klar på at et lønnsbudsjett på i overkant av 25 millioner, noe han beskriver som midt på treet i Tippeligaen, er et minimum for å henge med."

Enkelte tjente alt for mye, flere tjente alt for lite. Snittlønna var på en drøy mill vil jeg tro, og enkelte vil ha det til at Moa med 1 mill i året skulle knekke klubben økonomisk - OK, da sier vi det.

Hvis du tror at det var Trøim som henta inn alt av spillere og trenere, tror jeg du bør ta en prat med en av de som trente Vålenga de siste 10 åra, eller var med i "sportslig utvalg".
    Jeg har iallefall snakket med kilder som har langt større forutsetning for å mene noe rundt dette enn vi som synser på utsia.
    Legg også til at Trøim har vært svært misfornøyd med flere av investeringene. Om du tror han henta inn det raklet av spillere Deila henta for eksempel, er du helt på jordet.

Jeg ser vi ikke blir enige her, men som deg, anbefaler jeg deg å sjekke andre kilder før du konkluderer.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

De fleste bør få med seg denne podcasten og særlig du Flem.
      Det handler om Tor Olav etter en time ca.

https://www.dagsavisen.no/sport/trik...ufta-1.1787395
      Det har alltid vært mye kjatring rundt Vålerenga. Folk «tett på klubben» er skråsikre på at historien de hørte fra en eller annen journalist eller kontormedarbeider er 100% sann.
      Jeg tviler ikke på at Rostvåg selv tror på den historien, men jeg får litt hit-job-vandrehistorie-vibber av den. Men hva vet vel jeg. Kanskje er den sann, kanskje ikke.
      Det som er sant, og som kan bekreftes uten tvil, det er at Trøim har spytta titalls millioner inn i klubben over et drøyt tiår.
      Hvor vil du med det her?
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

• Er vel både sant og ikke sant tenker jeg. Jeg er jo egentlig enig i at de økonomiske problemene skyldes underfinansierte satsinger fra Trøim.

Men tror ikke vi skal ta dette alt for bokstavlig heller. Det er nok helt sikkert sånn at pengene ikke kommer som gaver. Samtidig er det jo også sånn at Trøim har forpliktet seg til å dekke underskudd.

Så han påfører klubben gjeld. Det er klubben som må eie spillerne, de kan ikke eies av et AS. Samtidig dekker han underskudd gjennom et AS. Hvis han regelrett gir klubben pengene må de vel sannsynligvis beskattes. Hvis han dekker det inn gjennom et AS så får han vel skattefradrag for det i stedet.

At Trøim har tenkt å slå klubben konkurs har jeg ingen tro på. At hans underfinansierte satsinger er med på å skape problemer er jeg enig i. At han har for mye å si i forhold til hvor lite han bidrar med er også trolig sant.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
          Er vel både sant og ikke sant tenker jeg. Jeg er jo egentlig enig i at de økonomiske problemene skyldes underfinansierte satsinger fra Trøim.

Men tror ikke vi skal ta dette alt for bokstavlig heller. Det er nok helt sikkert sånn at pengene ikke kommer som gaver. Samtidig er det jo også sånn at Trøim har forpliktet seg til å dekke underskudd.

Så han påfører klubben gjeld. Det er klubben som må eie spillerne, de kan ikke eies av et AS. Samtidig dekker han underskudd gjennom et AS. Hvis han regelrett gir klubben pengene må de vel sannsynligvis beskattes. Hvis han dekker det inn gjennom et AS så får han vel skattefradrag for det i stedet.

At Trøim har tenkt å slå klubben konkurs har jeg ingen tro på. At hans underfinansierte satsinger er med på å skape problemer er jeg enig i. At han har for mye å si i forhold til hvor lite han bidrar med er også trolig sant.

Klubben er delt i en bredde og elitedel.
          Vålerenga bredde og Vålerenga Elite.
          A/S'et eier spillerne som har proffkontrakt.

Comment

Klubben er delt i en bredde og elitedel.
            Vålerenga bredde og Vålerenga Elite.
            A/S'et eier spillerne som har proffkontrakt.

Nei. Et AS kan ikke delta i Eliteserien. Det er riktig at klubben er delt, men både Elite og bredde er idrettslag.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Du konkluderer med at Trøim har kjørt solo hele veien fordi ha sponsa flyturen på Moa og ifølge Rostvåg, skulle få en kontraktsfesta lønn på 1mill?
              For det første er det bare å slå opp hva andre spillere i Vålenga hadde i lønn på den tia. Det var vel også en periode hvor det ble satt et tak på "maks 1 mill i året"?

Moa gjorde forøvrig comeback i 2015 og fikk som Rostvåg sier, 1 mill i lønn og "sprang" lønnsbudsjettet. Det var jo hinsides lønn ifølge podcasten iallefall.

Hvis du gidder gjøre litt research, står dette om lønnen i Vålenga anno 2015:

Medregnet bonuser og avskrivning, utbetaler Vålerenga per i dag mellom 26 og 27 millioner kroner i lønn til sine spillere.

Rekdal kommenterte det den gang og sa:
              "- Det er en tre-fire mann som har en vanvittig lønn fra gammelt av, sier Rekdal til Nettavisen.

Han er imidlertid klar på at et lønnsbudsjett på i overkant av 25 millioner, noe han beskriver som midt på treet i Tippeligaen, er et minimum for å henge med."

Enkelte tjente alt for mye, flere tjente alt for lite. Snittlønna var på en drøy mill vil jeg tro, og enkelte vil ha det til at Moa med 1 mill i året skulle knekke klubben økonomisk - OK, da sier vi det.

Hvis du tror at det var Trøim som henta inn alt av spillere og trenere, tror jeg du bør ta en prat med en av de som trente Vålenga de siste 10 åra, eller var med i "sportslig utvalg".
              Jeg har iallefall snakket med kilder som har langt større forutsetning for å mene noe rundt dette enn vi som synser på utsia.
              Legg også til at Trøim har vært svært misfornøyd med flere av investeringene. Om du tror han henta inn det raklet av spillere Deila henta for eksempel, er du helt på jordet.

Jeg ser vi ikke blir enige her, men som deg, anbefaler jeg deg å sjekke andre kilder før du konkluderer.
              Enige...det virker som du er mer opptatt av hersketeknikker enn å svare på det vi diskuterer.

Du kan kommentere det ROSTVÅG sier i podcasten og fortelle hva du mener. Det er nok å ta tak i.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Nei. Et AS kan ikke delta i Eliteserien. Det er riktig at klubben er delt, men både Elite og bredde er idrettslag.

Hvem tror du Nils det er som eier spillerne?
                Og hvor går pengene vi har fått etter salg?
                Hvor mye har vi fått inn de siste 10 årene... 100 mill?
                .
                Last edited by AcsOnFire; 26.02.2021, 22:31.

Comment

• Mye kan diskuteres, og vi kan være uenige med mye også. Om Trøim har vært en redningsmann eller en byrde skal ikke jeg gi noen meninger om.

Men om jeg synes Trøim er raus? Visst faen..

​​​​​​Alle trenere i Vålerenga har fått sine sjanser. Fra Martin til i dag. De eneste som har takket ja til mulighetene er Martin (2010) og Fagermo.

Man kan si mye om Trøim, men han har gitt muligheter til alle, hvis du ikke tar muligheten så er muligheten ferdig.

Heldigvis har vi fått Norges nest beste trener, og han er heldigvis for oss dårlig i engelsk..

Dette blir jævelig bra gutter og jenter.

Vi tok vår første medalje på 10 år.
                  Vi er blant favorittene i år til å vinne gull!!

Drit I fortid i dag, og lev med positiviteten vi har nå. Det er lenge side vi har vært her.
                  ​​​

Comment

• In Trøim and DEF we trust !
                    Ære Være.

Comment

Hvem tror du Nils det er som eier spillerne?
                      Og hvor går pengene vi har fått etter salg?
                      Hvor mye har vi fått inn de siste 10 årene... 100 mill?
                      .
                      Spillerne eies av VFE. For å delta i Eliteserien må man være registrert som et idrettslag, ikke et AS. Og 3.part eierskap er heller ikke lov.

Penger ut og inn er regulert gjennom en avtale med et samarbeidende AS. Det er dette som kalles dualmodellen.

Comment

• Stian Wahl skriver følgende på Twitter:

Vålerenga og Odd i nye samtaler om Vebjørn Hoff i helgen. Forhandlingene brøt sammen søndag. Hoff forberedt på å bli værende i Skien til sommervinduet.

Molde og Vålerenga nå i dialog om Tobias Christensen etter VIFs første bud. MFK åpne for å selge til hovedstaden

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                          Stian Wahl skriver følgende på Twitter:

Vålerenga og Odd i nye samtaler om Vebjørn Hoff i helgen. Forhandlingene brøt sammen søndag. Hoff forberedt på å bli værende i Skien til sommervinduet.

Molde og Vålerenga nå i dialog om Tobias Christensen etter VIFs første bud. MFK åpne for å selge til hovedstaden
                          Dette er fin signering, spennende greier. Kan nok fulle et fint tomrom etter Odin dette her
                          Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                            Stian Wahl skriver følgende på Twitter:

Spennende dette. Helt fair av Odd og si nei til budet vårt, så tror jeg Fagermo har et poeng i at de ikke er så gode til å selge spillere. Vi får håpe han signerer kontrakt med oss til sommern, har han først gjort det så er det nok mulig å få han med en gang for en liten sum. Har vi uflaks nok så blir seriestarten utsatt til når han har mindre enn 6 mnd igjen av kontrakten og plutselig blir Odd virkelig sittende igjen med svarteper. Men det går utover alle så det håper vi ikke på.

Christensen er hakket mer offensiv, men han virker absolutt som en passe talentfull og rutinert spiller som Fagermo kan få ut det beste av. Da trenger vi nok en spill med mer defensive fibre i tillegg, men det bør det være mulig å få tak i.

I følge tidligere rapporter var det Molde som lekket til media at vi hadde bydd på han, stemmer det tror jeg de er klare for å slippe han rimelig. Spørsmålet er vel om han vil hit og om vi kan bli enige om lønn, men det er vel ikke helt umulig at man har sondert terrenget litt før man lekker sånne ting. Om det ikke er en mer attraktiv klubb som kaster seg inn i kampen så tror jeg det ender med at vi signerer han, og finnes det egentlig klubber som er mer attraktive enn vår?

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post

og finnes det egentlig klubber som er mer attraktive enn vår?
                              Nei, det finnes ikke.
                              EVIG VIF

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post

Spennende dette. Helt fair av Odd og si nei til budet vårt, så tror jeg Fagermo har et poeng i at de ikke er så gode til å selge spillere. Vi får håpe han signerer kontrakt med oss til sommern, har han først gjort det så er det nok mulig å få han med en gang for en liten sum. Har vi uflaks nok så blir seriestarten utsatt til når han har mindre enn 6 mnd igjen av kontrakten og plutselig blir Odd virkelig sittende igjen med svarteper. Men det går utover alle så det håper vi ikke på.

Christensen er hakket mer offensiv, men han virker absolutt som en passe talentfull og rutinert spiller som Fagermo kan få ut det beste av. Da trenger vi nok en spill med mer defensive fibre i tillegg, men det bør det være mulig å få tak i.

I følge tidligere rapporter var det Molde som lekket til media at vi hadde bydd på han, stemmer det tror jeg de er klare for å slippe han rimelig. Spørsmålet er vel om han vil hit og om vi kan bli enige om lønn, men det er vel ikke helt umulig at man har sondert terrenget litt før man lekker sånne ting. Om det ikke er en mer attraktiv klubb som kaster seg inn i kampen så tror jeg det ender med at vi signerer han, og finnes det egentlig klubber som er mer attraktive enn vår?
                                Mulig jeg har misforstått, men Vebjørn Hoff er vel en spiller vi ønsker å hente inn fordi han er ganske allsidig defensivt? Han kan spille indreløper, men kan også være anker defensivt og kan også spille midtstopper. Altså en spiller som kan spille litt her og der og også være et alternativ på midtstopperplass. Som trengs uansett skaden til Odin. Og som kan spille fra første stund.

Men Christensen vel er en spiller vi ønsker å hente inn fordi vi trenger et kortsiktig alternativ til Odin og langsiktig så risikerer vi vel å miste både Odin og Osame? Altså en spiller som vi har brukt for kortsiktig og håper å få brukt langsiktig.

Kan godt hende jeg tar feil, men jeg har vel forstått det som at det ikke står mellom disse to. Mer som at vi ønsker begge to.

Comment

Working...
                                X