Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Må si jeg er veldig usikker på Christensen. Han har vel vært 2 år i Molde nå og ikke fått til noen ting.
    I siste kamp mot Hoffenheim nå, så var halve første elveren ute, og allikevel var det uaktuelt å slippe Christensen utpå et eneste minutt.
    Han kan selvfølgelig blomstre i nye omgivelser i ny klubb, men det er et sjansespill. Hoff er utvilsomt et mye sikrere kort.

Comment

• Hoff blir værende i Odd. Hans ønske om å spille i utlandet ble avgjørende.
      Og i den forbindelse har han ikke et ønske om å signere en lenger kontrakt med en klubb i Norge.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Mulig jeg har misforstått, men Vebjørn Hoff er vel en spiller vi ønsker å hente inn fordi han er ganske allsidig defensivt? Han kan spille indreløper, men kan også være anker defensivt og kan også spille midtstopper. Altså en spiller som kan spille litt her og der og også være et alternativ på midtstopperplass. Som trengs uansett skaden til Odin. Og som kan spille fra første stund.

Men Christensen vel er en spiller vi ønsker å hente inn fordi vi trenger et kortsiktig alternativ til Odin og langsiktig så risikerer vi vel å miste både Odin og Osame? Altså en spiller som vi har brukt for kortsiktig og håper å få brukt langsiktig.

Kan godt hende jeg tar feil, men jeg har vel forstått det som at det ikke står mellom disse to. Mer som at vi ønsker begge to.
        Vi er vel i en litt ny situasjon hvor vi må starte å bygge lag ikke bare for neste halvår men for kanskje neste par årene? Dersom vi fortsetter å prestere så vil det komme bud på de viktigste spillerne og da skal vi helst ha noen back-up / erstattere som er ganske klare. Noen må vi sikkert handle inn så scouting får også en helt ny dimensjon siden vi skal prestere jevnt på høyt nivå.

Som du sier så er Aron ganske sikkert borte til sommeren, helt sikkert borte etter sesongen, dersom han presterer sånn noenlunde. Osame er jeg litt mer usikker på siden jeg ikke helt skjønner tankene bak de spillerne vi nå snakker om. Hoff vil neppe akspetere en generell back-up rolle hos oss (nå har vel forhandlingene strandet helt pt) men om han hadde kommet så ville han mest sannsynlig henvist Osame til benken. Hoff er en mye mer typisk Fagermo indreløper, Osame er ikke det. Han er kreativ og offensiv og liker ball i beina (kanskje i for stor grad for en Fagermo indreløper?) og er kanskje best i en 10er rolle. Den har vi ikke i dag. Christensen er vel også brukt i Molde som 10er og kant men er større fysisk og er kanskje tenkt å omskoleres til en mer indreløper type? Han er ikke det i dag han heller. Men begge besitter offensive kvaliteter vi trenger for å løfte oss videre. Kant/spiss virker lovende (om enn ikke med størst bredde men det gjelder vel hele laget). Skal vi heve oss trenger vi flere mål/målpoeng og der kan muligens både Osame og Christensen tilføre oss noe fra en indreløper posisjon. Henrik er en god indreløper men har ikke mange mål/målpoeng på kontoen fra før. Totalt i fjor var midtbanen ikke god nok på området, selv etter at Henrik kom inn. Men med både Osame eller Christensen vil vi miste defensiv kraft. Så får vi se hvordan både Osame og Fagermo tenker om utvikling og posisjon.

Rent personlig synes jeg uttalelsene har endret seg hos Fagermo, fra «midtbanen er vi godt dekket» til hva vi faktisk ser på iflg ryktene. I mine øyne er vi mest sårbare på back og kant posisjon så det er litt dårlig samsvar med «hvem som skal satses på» og hva vi leter etter av spillere. Skjønner at det kan dukke opp gode spillere som vi gjerne vil ha i stallen men synes fokus har endret seg litt i løpet av vinduet. Hoff ville dyttet ut Osame og S Opsahl og kanskje Skaret som stopper? Christensen skjønner jeg egentlig mer av siden han neppe vil kunne kreve spilletid. Han er en god back-up på flere posisjoner men ikke defensivt. Og hvis Odin skulle satses på og hvert i 11er hvem skulle da ut? Mange uttalelser som blir vanskelig å sette sammen her...

Comment

• Originally posted by Pete View Post
          Rent personlig synes jeg uttalelsene har endret seg hos Fagermo, fra «midtbanen er vi godt dekket» til hva vi faktisk ser på iflg ryktene. I mine øyne er vi mest sårbare på back og kant posisjon så det er litt dårlig samsvar med «hvem som skal satses på» og hva vi leter etter av spillere. Skjønner at det kan dukke opp gode spillere som vi gjerne vil ha i stallen men synes fokus har endret seg litt i løpet av vinduet. Hoff ville dyttet ut Osame og S Opsahl og kanskje Skaret som stopper? Christensen skjønner jeg egentlig mer av siden han neppe vil kunne kreve spilletid. Han er en god back-up på flere posisjoner men ikke defensivt. Og hvis Odin skulle satses på og hvert i 11er hvem skulle da ut? Mange uttalelser som blir vanskelig å sette sammen her...
          Tror vi bare skal lære oss å leve med at det Fagermo sier til en hver tid ikke trenger å være hele sannheten. Det skal ikke tas alt for bokstavelig. Støtteordningene for fotballen har kommet på plass, sånn at vi har ikke samme usikkerhet som vi hadde for et år siden da spillerne ble permittert. Vi fikk vel inn 25-30 millioner kroner på videresalgene av Ejuke og Berge. Og suksessen til Fagermo og et mer optimistisk syn på framtiden gjør vel at Trøim kanskje har mer mulighet og også er villig til å bidra litt han også.

Det vi betalte for Layouni og Udahl er jo egentlig bare forskjellen i premiepenger på 3.plass og 4.plass i 2020.

Det er jo veldig dumt å gå ut å si at vi har masse penger, det presser bare opp prisene. I tillegg så skaper det forventninger som det er dumt å skape. Og det er også hensyn å ta i forhold til de spillerne vi har. Sier han vi skal hente en midtstopper så er jo ikke akkurat det en tillitserklæring til de vi har. Og ting endrer seg også. Fagermo ser kanskje på feltet at noen av spillerne ikke er helt modne for å spille så mye som han håpet før jul. Og han vet at ingen blir veldig sure hvis de blir positivt overrasket. Så han holder forventningene til spillerkjøp lave, samtidig som han passer på ¨ ha noen ekstra ess i ermet.

Og det er jo det som er kult med Fagermo og klubben for tiden. Vi blir positivt overrasket. Og det er litt spenning rundt det. Kanskje henter vi Christensen, kanskje henter vi Hoff, kanskje henter vi begge, kanskje kjøper vi Mannsverk eller kanskje går vi for Håvard Nielsen eller Zekhnini. Eller kanskje blir det noen andre. Vi vet ikke, men det er gøy å følge med på.

Comment

• Osame er nok bankers uansett hvem som kommer. BØR være det, siden han er vår mest kreative spiller.

Comment

• Originally posted by Sosua View Post
              Må si jeg er veldig usikker på Christensen. Han har vel vært 2 år i Molde nå og ikke fått til noen ting.
              I siste kamp mot Hoffenheim nå, så var halve første elveren ute, og allikevel var det uaktuelt å slippe Christensen utpå et eneste minutt.
              Kan også bety at overgangen er nærmere enn antatt
              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Kan også bety at overgangen er nærmere enn antatt
                Hadde vært helt greit med Christensen, hadde sikkert vært hyggelig for ham å komme til en by, fremfor en forstad, og etter hvert kunne spille for Klanen, framfor ett par fiskere og ordførere i Molde.

Comment

• Tv2 erfarer: Christensen blir Vålerenga-spiller.

https://www.tv2.no/sport/11992648/

I samme artikkel står det at Shala får en ettårskontrakt.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                    Tv2 erfarer: Christensen blir Vålerenga-spiller.

Jeg vil se bilder av kjøleskap før jeg tror på noe av dette.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                      Tv2 erfarer: Christensen blir Vålerenga-spiller.

Tobias til VIF blir utrolig bra! Kommer til å passe ganske bra inn i hos oss. Endelig har vi fått en ny Tobias (Grahn) i VIF.

Comment

• Originally posted by Moa91 View Post

Tobias til VIF blir utrolig bra! Kommer til å passe ganske bra inn i hos oss. Endelig har vi fått en ny Tobias (Grahn) i VIF.
                        Denne signeringen er nesten for godt til å være sant. Får håpe det stemmer.
                        Men hvis Herolind også får fornyet kontrakt så blir det ekstremt tøff konkurranse om plassene på midtbanen. Lurer litt på hvordan DEF skal få den kabalen til å gå opp.

Comment

• Originally posted by EngaForAlltid View Post

Denne signeringen er nesten for godt til å være sant. Får håpe det stemmer.
                          Men hvis Herolind også får fornyet kontrakt så blir det ekstremt tøff konkurranse om plassene på midtbanen. Lurer litt på hvordan DEF skal få den kabalen til å gå opp.
                          Tror ikke det blir så stort problem, begge disse spillerne er hentet for å ha bredde i troppen, ikke for å gå rett inn i 11ern. Shala fikk vel ikke noen spennende kontrakt (som han håpet) og tar ett år under helt sikkert klare forutsetninger. Han er jo en humørspiller så litt usikker på han men som back-up kan han levere alt fra himmel til helvete. Ett år er sikkert det han selv regner med at han trenger for å kunne få en ny utlandsmulighet.

Tobias Christiansen skjønner jeg litt mindre av. Molde selger ikke et talent i den posisjonen om de ikke mener han er for enkel. Eikrem med sine skadeplager burde ha gitt TC noen flere sjanser om de hadde tro på han. Molde spiller med 10er som nok er hans beste posisjon. I tillegg har han jo spilt kant hos Molde ved enkelte anledninger. Nå skal det blir ganske tøff kamp om plassene bak start11 på både midtbane og kant. Shala kan vel også i nøden spille back også (startet han ikke en gang der i fjor?). Men jeg skjønner ikke helt motivasjonen til TC for å gå fra benk i Molde (må ha fått rimelig klar beskjed) til ny benk hos VIF? Men han kan klart være med videre dersom Aron eller Osame skulle forsvinne til sommeren. Han trenger å spille fast på et lag og den muligheten får han ikke i VIF pt.

Comment

• Er vel større sjans for spilletid hos oss da. Molde trenger jo ikke satse på talenter heller, har så mye penger at de bare kan plukke det de vil i Norge. Så ujevn som Shala er, så er det bedre å ha en sulten unggutt til å kjempe om en plass. Vi må nok også regne med at Ousame eller Dønnum forsvinner ganske raskt, dersom de er på samme nivå i år.

Comment

• Men jeg skjønner ikke helt motivasjonen til TC for å gå fra benk i Molde (må ha fått rimelig klar beskjed) til ny benk hos VIF?
                              Bedre å sitte på benken i Vålerenga enn benken i Molde.. klart mer attraktiv klubb. Når det er sagt, kan jo Christensen gjerne få et skikkelig gjennombrudd her. Ny klubb, annen trener, annen by og andre impulser. Er veldig positiv til dette!

Comment

• Originally posted by Zoonic View Post

Bedre å sitte på benken i Vålerenga enn benken i Molde.. klart mer attraktiv klubb. Når det er sagt, kan jo Christensen gjerne få et skikkelig gjennombrudd her. Ny klubb, annen trener, annen by og andre impulser. Er veldig positiv til dette!
                                Ja, som en så fint skrev på Twitter her om dagen så bor jeg heller i et nedstengt Oslo enn Molde. Så tipper Christensen heller vil sitte litt på benk i VIF og bo i Oslo, enn å bo i Molde I tillegg er han nok langt nærmere spilletid her enn han var i Molde. Til sommeren forsvinner trolig Dønnum og da kan jo Christensen steppe inn på kant.
                                Last edited by tordvif; 02.03.2021, 21:59.

Comment

Working...
                                X