Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lokalhelt
    replied
    Kjipt å miste Felix, undervurdert spiller. Men han har vært lojal lenge til tross for ikke å bli brukt som midtbanespiller.

Han fortjener å bli satset på.

Ønsker han alt lykke til, velkommen tilbake skulle anledningen passe en gang

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Enig med Nils, Felix er en skikkelig god spiller og et stort talent som allerede har mange eliteseriekamper. Jeg har stor tro på at han kan lykkes i Brann så en ryggmarksrefleks er å tviholde på han. Men Fagermo vil bruke han som back og det vil han ikke selv, han er best som indreløper og er ikke i nærheten av å danke ut Osame eller Bjørdal. Da er det best for alle at han får utvikle seg videre så får vi leve med at blir en klassespiller for en annen klubb. Det er til syvende og sist bra for norsk fotball.
    Når det er sagt så er stallen allerede tynn så vi er nødt til å hente en erstatter. Det absolutt beste hadde vært en spiller som både kunne være anker (backup eller utfordrer for Oldrup) og back (i hvert fall høyre back). Det hadde ikke plaget meg om det var en litt mer rutinert spiller, men det er jo ikke helt i Fagermos ånd da. Han vil vel helst ha talenter som backup og kun hente rutinerte som klart hever laget. Kanskje en Christensen type ville ha vært noe da mener jeg mtp talent og erfaring ikke posisjon. Et stort talent som fortsatt er relativt ung, men som ikke har fått det helt ut der han har vært. Det høres jo ut som Felix det da, men nå er vel ikke han best som anker.
    For de som hørte dagens pod med Espeseth (spilt inn onsdag) så var han veldig tydelig på at ingen skal selges før sesongstart så det er ikke sikkert det er hold i ryktene. Ingenting hadde gledet meg mer enn om Felix skrev ny kontrakt og satset som back og klarte og vinne vb plassen, men sånn ser det ikke ut akkurat nå.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Tror faktisk det er en brukbar fotballspiller i Felix. Men det vil han ikke få vist hos oss, så helt greit hvis han velger å ta et skritt ned og heller gå til en klubb litt lenger ned i fotballpyramiden.

Spørsmålet er vel om vi også får noen inn hvis vi lar Felix gå. Overgangsvinduet har åpnet igjen og er åpent til 12.mai. Hvis vi mister Felix, så mister vi også litt bredde i troppen. Han er jo såpass allsidig at han kan være en rotasjonsspiller i flere posisjoner. Spesielt defensivt der vi ikke har så stor bredde.

Nå har de vel også åpnet for å få inn folk fra utlandet, så det er litt mer å velge blant. Tror ikke vi skal utelukke at det kommer noen inn også om Felix faktisk drar. Virker litt rart å la Felix dra bare for å være grei. Å la han dra svekker ikke førstelaget, men det svekker bredden i troppen.

Leave a comment:

• clash
    replied
    Vi klarer vel oss godt uten Felix. Han er vel langt unna en plass på midtbanen. Der er vel også Sakarias foran. Men som backup på høyrebacken har vi da bare Amin? Hvilke unge kommer bakfra i den posisjonen? Kan Fredrik Holmé spille høyreback?

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied
    Originally posted by Flem View Post

Dette synes jeg er helt greit. Felix er dessverre ikke god nok til å være midtbanespiller hos oss, og er vel nummer 3 i køen.
    Som back er han helt ok, men har ingen fart og det hemmer det offensive.
    Så da er det greit at vi slipper han, selvom det er til en konkurrent.
    Tror at Felix er såpass fotballsmart at han kunne bekledd flere roller i Enga, men som Ulleren gutt så har han kanskje ikke det største hjerte for Enga?
    Mere frista av Bergen by?

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by Pete View Post
    Felix på vei til Brann iflg BT? Noen som har hørt noe mer?

Hvis det stemmer så er sikkert en ny spiller på vei inn. Kan være en «god» byttehandel.
    Dette synes jeg er helt greit. Felix er dessverre ikke god nok til å være midtbanespiller hos oss, og er vel nummer 3 i køen.
    Som back er han helt ok, men har ingen fart og det hemmer det offensive.
    Så da er det greit at vi slipper han, selvom det er til en konkurrent.

Leave a comment:

• Pete
    replied
    Felix på vei til Brann iflg BT? Noen som har hørt noe mer?

Hvis det stemmer så er sikkert en ny spiller på vei inn. Kan være en «god» byttehandel.
    Last edited by Pete; 29.04.2021, 21:15.

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    Originally posted by eps1 View Post
    Noen som har + utgave i Dagsavisen???

Dønnum inne i sin siste måned i Vålerenga?
    Hørte at det var interesse rundt noen av våre...men håper virkelig at vi kan beholde spillerne våre nå, ikke ta en Glimt, å selge ut 10-15 mål og like mange målpoeng.

HJELP, håper noen kan fortelle hva det er som skjer.

https://www.dagsavisen.no/sport/fotb...renga-maneder/
    25/04/2021 19:41

Vålerenga-profilen har ikke lagt skjul på at han ønsker å dra videre i sommervinduet. Søndag dominerte han da Jerv ble slått 3-1 i treningskamp på Intility Arena, og Dønnum mener det ser lyst ut for å forlate Valle om kort tid. Tidligere har han vært nær overganger til tyrkiske Besiktas og italienske Lecce. – Det er masse interesse rundt meg nå. Det er det ingen tvil om. Og det skulle egentlig bare mangle, synes jeg. Jeg har spilt hver eneste kamp fra start i Eliteserien over lang tid, og har gjort mine saker bra, sier Dønnum til Dagsavisen.

Leave a comment:

• crl
    replied
    Dønnum forsvinner nok til sommeren - det er bare naturlig. Da er det godt at spillere som Seedy Jatta har fått en del matching og kan spille.
    Dønnum er jo også et type salg som må erstattes, men sånn er det nå bare.

Tenker også at Osame fort kan forsvinne om han fortsetter i samme tempo frem mot sommeren som han hadde i fjor. Der har vi heldigvis erstattere klare i troppen fra før av, i Christensen og Odin.

Alle disse spillerne KAN også spille kant, så om Dønnum forsvinner så finnes det muligheter internt dersom riktige forsterkning ikke finnes....

Leave a comment:

• EngaForAlltid
    replied
    Ikke utenkelig at Dønnum drar i sommervinduet. men det skulle bare mangle. Såpass fortjener han!
    Takket nei til et bra bud fra Lecce i fjor og tegnet ny kontrakt med klubben. Får sikkert enda mer for han nå til sommeren.
    Vi har budsjettert med spillersalg for litt over 10millioner. Da er det en grei løsning å selge dønnum for rundt 20mill og beholde resten av laget!

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by eps1 View Post

Hørte at det var interesse rundt noen av våre...men håper virkelig at vi kan beholde spillerne våre nå, ikke ta en Glimt, å selge ut 10-15 mål og like mange målpoeng.

Han regner med å dra i sommer, hvis det rette budet kommer.

Leave a comment:

• eps1
    replied

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Håland på vei til Enga?

https://e24.no/boers-og-finans/i/Ky4...2F%2Fwww.vg.no

Leave a comment:

• donny
    replied
    Over til noe annet enn vaksinediskusjoner.
    Ut i fra kommentarene til DEF her, så er vi ferdighandla, selv om en forsvarsspiller er sterkt ønsket.

https://www.eurosport.no/fotball/eli...Wb4T1RdQyXvWHw

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by Pete View Post

Overgangsvinduet stenger 7.4 om det ikke blir forlenget - og da trenger de disp fra FIFA tror jeg.
    NFF JUSTERER OVERGANGSVINDUET

NFF har fått godkjenning av FIFA til å justere det pågående overgangsvinduet.

Dette vil innebære at det nåværende overgangsvinduet stenges 24. mars - 14 dager tidligere enn opprinnelig planlagt.

NFF vil deretter åpne vinduet igjen 14 dager i forkant av den nye seriestarten, og være åpent mellom 17.-30. april.

Den norske seriestarten har blitt utsatt som følge av den pågående pandemien.

Leave a comment:

Working...
X