Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Synes laget ser bra ut nå, men jeg synes også det er litt lite alternativer på midtstopper, høyre back og høyre kant.

Kun sju spillere over 25. Ivan, Tollås, Nouri, Sam, Oldrup, Kjartansson og Layoun
    Kun tre spillere over 30. Nouri, Tollås og Kjartansson.

I følge oversikten på klubbens sider har vi sju forsvarsspillere, der en er Nouri og to andre (Opsahl og Skaret) til sammen har fire minutter med Eliteseriefotball. FHM er vel også en mulighet som back. Det synes jeg er veldig tynt.

Framover på banen burde det være bra dekning, spesielt når Thiago Holm blir frisk igjen. Med unntak av høyrekant.

Utfra oversikten på klubbens sider har vi nå 24 spillere i troppen. Men det er mye ungt og 7-8 av dem har vel så og si ikke spilt i Eliteserien før.

Men det er vanskelige tider og spesielt vanskelig er det å hente spillere fra utlandet. Det er kanskje greit å gå inn i vårsesongen med dette mannskapet i stedet for å kjøpe en dyr norsk spiller. Det er mange klubber rundt om i verden som har økonomiske vanskeligheter, og kanskje betyr det at vi kan finne gode spillere i utlandet i sommer. Vi har kun tre utenlandske, fire med Camara, og tåler sikkert en spiller eller to til.

Men jeg tror kanskje jeg ville tatt en telefon til Lædre Bjørdal og spurt om han ikke ville signert frem til sommeren. Et fint og rutinert alternativ hvis det trengs. Det er fullt mulig å ødelegge sesongen hvis f.eks. Tollås får en skade og unggutta i forsvar ikke er helt modne for oppgaven.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Men jeg tror kanskje jeg ville tatt en telefon til Lædre Bjørdal og spurt om han ikke ville signert frem til sommeren. Et fint og rutinert alternativ hvis det trengs. Det er fullt mulig å ødelegge sesongen hvis f.eks. Tollås får en skade og unggutta i forsvar ikke er helt modne for oppgaven.
      Hadde klubben sett et behov for Lædre Bjørdal frem til sommeren ville de vel ikke avsluttet kontrakten før tiden? mye lønnsmidler kan de vel ikke ha spart på å ha latt ham gå 6 måneder før kontrakten gikk ut.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post

Hadde klubben sett et behov for Lædre Bjørdal frem til sommeren ville de vel ikke avsluttet kontrakten før tiden? mye lønnsmidler kan de vel ikke ha spart på å ha latt ham gå 6 måneder før kontrakten gikk ut.
        Ting har jo endret seg siden den gang. For det første har vi måttet bruke penger på en posisjon som vi kanskje ikke tenkte, når vi kjøpte Christensen for Thiago Holm. For det andre har vi mye mindre mulighet til å hente spillere i utlandet enn vi kanskje trodde fordi pandemien stopper opp for det.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi lot Lædre Bjørdal gå i utgangspunktet. Siden han kun hadde kontrakt fram til sommeren så kunne han fint å vært backup et halvt år.

I dag har vi sju forsvarsspillere, der en en Nouri. Han er vel sannsynligvis ikke ønsket med videre. Da er vi nede i seks. To av de seks har aldri spilt Eliteseriefotball. Seriestart er om en måned. Hadde jeg vært Jørgen så hadde jeg nok vurdert den telefonen til Lædre Bjørdal. Hvis ikke han har noen bedre på lista da.

Comment

I dag har vi sju forsvarsspillere, der en en Nouri. Han er vel sannsynligvis ikke ønsket med videre. Da er vi nede i seks. To av de seks har aldri spilt Eliteseriefotball. Seriestart er om en måned. Hadde jeg vært Jørgen så hadde jeg nok vurdert den telefonen til Lædre Bjørdal. Hvis ikke han har noen bedre på lista da.
          Vi har åtte forsvarspillere. Fredrik Holmé er stopper. Så har vi også Felix som vikariere på begge backene.
          Jeg tror vurderingen gikk på at unggutta som kjemper bak våre to førstevalg ikke lå så langt bak Bjørdal i kvalitet. De må få kjenne på at de er nærme spilletid om de fortsetter utviklingen.
          EVIG VIF

Comment

• Originally posted by Oslo-ess View Post

Vi har åtte forsvarspillere. Fredrik Holmé er stopper. Så har vi også Felix som vikariere på begge backene.
            Jeg tror vurderingen gikk på at unggutta som kjemper bak våre to førstevalg ikke lå så langt bak Bjørdal i kvalitet. De må få kjenne på at de er nærme spilletid om de fortsetter utviklingen.
            Ja, godt mulig han er det. Jeg så bare han var satt opp som midtbanespiller.

Jeg tenker i alle fall at det ikke er noen konflikt mellom å ha Lædre Bjørdal i noen måneder og la unggutta få føle de er nære spilletid. Han skal jo bare være rutinert backup som må spille hvis unggutta må spille i en lengre periode og ikke er helt klare for det.

Og jeg kan heller ikke skjønne at det skal være noe verre å hente Lædre Bjørdal enn en 27 år gammel stopper på langtidskontrakt.

Comment

• om vi tenker dobbel dekning på alle plasser:

Keeper:
              Klaesson
              Haug

Høyreback:
              Borch
              Nouri

Venstreback:
              Sam A
              O. Opsahl

Stoppere:
              Tollås
              Ivan
              Skaret
              Holme

Def. midt.:
              Oldrup
              S. Opsahl

Indreløpere:
              Bjørdal
              Christensen (vil også spille ving, sannsynligvis)
              Sahroui (vil også spille ving, sannsynligvis)
              Myhre
              Holm (klar til høsten)
              Riisnæs
              Emilsen

Høyreving:
              Dønnum

Venstreving:
              Layouni
              Jatta

Spiss:
              Vidar
              Udahl

Comment

• Originally posted by _Christian_ View Post
                om vi tenker dobbel dekning på alle plasser:
                Nå blir nok spillerne, spesielt de på midten, satt inn i andre roller også. Men hvis vi utelukkende ser på oppsettet ditt så har seks av elleve posisjoner ingen backupspiller med Eliteserieerfaring. Hvis vi ser bort fra Haugs innhopp i kampen mot Mjøndalen i fjor er det vel sju.

Jeg mener i alle fall at det er for tynt i midtforsvaret, som er en viktig rolle. Hvis Ivan og Tollås holder seg skadefrie og unngår karantene går det nok bra. Hvis ikke så blir unggutta kastet ut på dypt vann for å se om de klarer å svømme. Det kan være forskjellen mellom medalje og midt på tabellen.

Comment

• Felix har vel gått med på å spille back har han ikke?
                  Last edited by ziggy75; 09.03.2021, 14:20.

Comment

Nå blir nok spillerne, spesielt de på midten, satt inn i andre roller også. Men hvis vi utelukkende ser på oppsettet ditt så har seks av elleve posisjoner ingen backupspiller med Eliteserieerfaring. Hvis vi ser bort fra Haugs innhopp i kampen mot Mjøndalen i fjor er det vel sju.

Jeg mener i alle fall at det er for tynt i midtforsvaret, som er en viktig rolle. Hvis Ivan og Tollås holder seg skadefrie og unngår karantene går det nok bra. Hvis ikke så blir unggutta kastet ut på dypt vann for å se om de klarer å svømme. Det kan være forskjellen mellom medalje og midt på tabellen.
                    Det er jo en kalkulert risiko fra ledelsens side. De var tydelige på det, når Lærdre Bjørdals kontrakt ble terminert, at han måtte ut for å gjøre veien til 1. laget kortere for Skaret og Holme. Tipper DEF følger nøye med på deres progresjon og eventuelt trekker i nødbremsen og henter inn en eller annen voksen stopper rett før seriestart, om det trengs. Jeg føler stor tillit til vår sportslige ledelse for tiden.

Comment

• Originally posted by The Mayor View Post

Det er jo en kalkulert risiko fra ledelsens side. De var tydelige på det, når Lærdre Bjørdals kontrakt ble terminert, at han måtte ut for å gjøre veien til 1. laget kortere for Skaret og Holme. Tipper DEF følger nøye med på deres progresjon og eventuelt trekker i nødbremsen og henter inn en eller annen voksen stopper rett før seriestart, om det trengs. Jeg føler stor tillit til vår sportslige ledelse for tiden.
                      Ja, men dette er et diskusjonforum. Min mening er at vi trenger en midtstopper til.

For meg er avgjørelsen om å la Lædre Bjørdal gå litt merkelig, hvis motivet faktisk er det du sier, å gjøre veien inn på 1.laget kortere for Skaret og Holme. Lærdre Bjørdal hadde kontrakt i seks måneder til og han fikk sikkert litt av den lønna for å terminere kontrakten. Han sto ikke i veien for noen og kunne fint ha sittet på benken i noen måneder mens vi fant ut hvordan unggutta klarte seg i virkelige kampsituasjoner.

Å la Lædre Bjørdal gå gir jo egentlig kun mening hvis vi skal hente inn enda en stopper. Da er han borte fra lønnsbudsjettet. Men det igjen er jo da stikk motsatt av å gjøre veien kortere inn på laget for unggutta.

Og da er vi vel litt tilbake til det at folk tar alt som sies for god fisk. Rett før jul mente han at vi ikke hadde penger til å kjøpe spillere for. Siden den gang har vi kjøpt tre spillere. Jeg tror også at vi henter en midtstopper før seriestart. For jeg tror mer på Fagermo når han sier at han ikke har kommet for å vinne bronsemedaljer, enn jeg tror på han når han snakker om veien til unggutta inn på laget. Og det er ikke lett å klatre på tabellen hvis vi bare har to midtstoppere med erfaring i troppen.

Comment

Ja, men dette er et diskusjonforum. Min mening er at vi trenger en midtstopper til.

Og det er ikke lett å klatre på tabellen hvis vi bare har to midtstoppere med erfaring i troppen.

Det er noe i ordtaket; gode spisser vinner kamper, godt forsvar vinner titler. Sist gang vi vant en tittel, hadde vi Norges, kanskje Skandinavias, beste forsvar.
                        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Det er noe i ordtaket; gode spisser vinner kamper, godt forsvar vinner titler. Sist gang vi vant en tittel, hadde vi Norges, kanskje Skandinavias, beste forsvar.
                          Enig i det. Og vi hadde et godt forsvar i fjor. I år har vi den samme 4’eren. Men alternativene er dårligere. Det skjønner også DEF, så jeg blir overrasket hvis ikke noe skjer før sesongstart.

Comment

Enig i det. Og vi hadde et godt forsvar i fjor. I år har vi den samme 4’eren. Men alternativene er dårligere. Det skjønner også DEF, så jeg blir overrasket hvis ikke noe skjer før sesongstart.
                            DEF har jo tidligere nevnt at Oldrup kan spille stopper (har visstnok gjort det før?) og da gir det også litt mer mening med å hente Christensen som kan være back-up for Oldrup, både ved skade og ved inntreden som stopper. Men det hadde vært mer komfortabelt om det kom inn en god stopper og en god back før seriestart. Når vi henter Christiansen fra Molde for en relativt stor pengesum (har vært nevnt 5 mill dog over tid) så bør det være litt penger i kassa til ytterligere forsterkninger som i mine øyne er mer prekære.

Comment

• Originally posted by Pete View Post

DEF har jo tidligere nevnt at Oldrup kan spille stopper (har visstnok gjort det før?)
                              Oldrup Jensen har vel spilt litt midtstopper sammen med Steffen Hagen i Odd som en nødløsning.

Comment

• Haug ønsker å bli solgt

Kjetil Haug respekterer at Kristoffer Klaesson er den foretrukne målvakten i Vålerenga, men er samtidig tydelig på han har slitt benken nok nå. – Jeg føler jeg

Comment

Working...
                                X