Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by j_robber View Post
    Om 3 mill stemmer er det bare å kjøre på om vi får inn en erstatter. Sam er en ok ES-spiller. Verken mer eller mindre. Gjør mye riktig, men ødelegger mye som offensiv back når innlegget går åt skogen litt for ofte.
    Ser artikkelen nevner Alesaami sin kontrakt går ut også. Kan det være noe?
    Mickelson fra Godset nevnes også. Er ikke han høyreback?
    I verste fall bruker vi Felix/Opsahl til sommeren. Selg mens vi kan!
    Han er visst høyreback, men har spilt og kan spille venstreback.
    Spilte bl a venstreback mot oss på Intility, da han skulle spille mot Dønnum. De hadde spilt sammen i HamKam, så de lagde et poeng av det i kampen husker jeg.

Comment

• Jeg synes også Lars Gerson det er et godt valg

Comment

• Aslak Fonn Witry fra Djurgården hadde vel også vært et brukbart valg.

Comment

• Nettavisen:
          "Også navn som Lars Krogh Gerson, Daniel Eid og Adrian Pereira skal ha blitt diskutert på Intility Arena den siste tiden. Oslo-klubben har blant annet sjekket ut muligheten for en låneavtale for Pereira som sliter med spilletid i greske PAOK." Får vi Pereira inn og han er i nærheten av det han var på slutten i Viking så er begge sidene våre livsfarlige fremover.
          Men Ivan og Tollås får nok å drive med defensivt.
          Last edited by Morten1; 10.05.2021, 15:20.

Comment

• Legg merke til hvordan Brann, Godset og Enga svarer om spiller logistikk i saken. For vår del er det jo spillere begge veier det er snakk om.
            Om Felix

Brann:
            Brann-trener Kåre Ingebrigtsen har selv bekreftet at han ønsker spilleren til Bergen så fort som mulig, men to dager før overgangsvinduet stenger er det foreløpig ingen enighet mellom klubbene.

Enga:
            - Da må Brann tømme sparebanken Bergen, og jeg tror ikke de har folk som garanterer for det lånet, så Felix blir her (til kontrakten går ut red.anm), sier Dag Eilev Fagermo

Om Mickelson

Godset: Nettavisen har ikke lykkes å få en kommentar for den sportslige ledelsen i Strømsgodset til denne saken.

Enga:
            - Vi jobber med å se på om vi kan få på plass en forsvarsspiller, det er riktig, bekrefter Fagermo til Nettavisen.

- Har dere lagt inn noen konkrete bud på noen spillere nå?
            - Det ville vært rart om vi ikke hadde det nå. Det er et kvarter igjen til vinduet stenger, fortsetter VIF-treneren uten å ville kommentere konkrete navn.
            ----

Her snakker Fagermo både om spillere inn og ut på en veldig åpen og morsom måte. Han er ikke konkret på navn siden spilleren er under kontrakt, men bekrefter at vi har bydd på noen.
            Kåre derimot er veldig knapp i uttalelsen og misbruker muligheten til å skryte av Felix og si at man gleder seg til han kommer osv. Godset svarer ikke en gang.

Legg til at de fleste av oss går rundt og er litt skuffa over at vi til tross for at vi rundspilte Rosenborg store deler av kampen i går, ikke lyktes med å skåre det avgjørende målet. Man skal ikke langt tilbake før vi hadde tenkt at et hederlig tap mot trønderne ikke var dårlig om vi hadde vunnet sjansestatikken.

Der tenker jeg du har mye av forskjellen mellom Vålerenga før og nå. Og jeg elsker det!

eliteserien, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Flere bud på Vålerenga-forsvarer - Fagermo bekrefter konkrete forhandlinger for å forsterke laget

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post
              Legg merke til hvordan Brann, Godset og Enga svarer om spiller logistikk i saken. For vår del er det jo spillere begge veier det er snakk om.
              Om Felix

Brann:
              Brann-trener Kåre Ingebrigtsen har selv bekreftet at han ønsker spilleren til Bergen så fort som mulig, men to dager før overgangsvinduet stenger er det foreløpig ingen enighet mellom klubbene.

Enga:
              - Da må Brann tømme sparebanken Bergen, og jeg tror ikke de har folk som garanterer for det lånet, så Felix blir her (til kontrakten går ut red.anm), sier Dag Eilev Fagermo

Om Mickelson

Godset: Nettavisen har ikke lykkes å få en kommentar for den sportslige ledelsen i Strømsgodset til denne saken.

Enga:
              - Vi jobber med å se på om vi kan få på plass en forsvarsspiller, det er riktig, bekrefter Fagermo til Nettavisen.

- Har dere lagt inn noen konkrete bud på noen spillere nå?
              - Det ville vært rart om vi ikke hadde det nå. Det er et kvarter igjen til vinduet stenger, fortsetter VIF-treneren uten å ville kommentere konkrete navn.
              ----

Her snakker Fagermo både om spillere inn og ut på en veldig åpen og morsom måte. Han er ikke konkret på navn siden spilleren er under kontrakt, men bekrefter at vi har bydd på noen.
              Kåre derimot er veldig knapp i uttalelsen og misbruker muligheten til å skryte av Felix og si at man gleder seg til han kommer osv. Godset svarer ikke en gang.

Legg til at de fleste av oss går rundt og er litt skuffa over at vi til tross for at vi rundspilte Rosenborg store deler av kampen i går, ikke lyktes med å skåre det avgjørende målet. Man skal ikke langt tilbake før vi hadde tenkt at et hederlig tap mot trønderne ikke var dårlig om vi hadde vunnet sjansestatikken.

Der tenker jeg du har mye av forskjellen mellom Vålerenga før og nå. Og jeg elsker det!

eliteserien, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Flere bud på Vålerenga-forsvarer - Fagermo bekrefter konkrete forhandlinger for å forsterke laget
              Helt enig, men det er ikke mer enn et år siden at Vålerenga svarte på akkurat samme måte.
              Dette er helt fantastisk. Fagermo har skapt noe med produktet Vålerenga som jeg aldri trodde at vi skulle få oppleve igjen.

Han er en Keiser!

Comment

• Vi må vel hente to backer i dette vinduet? Hvis Sam går og Felix går 1 juli, blir det tynt før august. En rein VB og en som kan ta begge backene som reserve hadde vært mest optimalt.

Comment

• Enig i at Sam ikke er uerstattelig, men vi sliter med å finne en like god spiller som kan hoppe rett inn på laget og plukke opp hansken. Foretrekker at vi beholder Sam ut året og lar han gå gratis, så vi ikke risikerer å selge oss ut av medaljekampen for 3 mill. Han er ingen Chiddy, men tror ikke de 3 mill. er livsviktige for oss. Selger vi Dønnum i sommer for 15-20 så har vi vel klart den budsjettposten. Selger vi Dønnum, Felix OG Sam så begynner det å bli litt mye.

Comment

• Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
                    Vi må vel hente to backer i dette vinduet? Hvis Sam går og Felix går 1 juli, blir det tynt før august. En rein VB og en som kan ta begge backene som reserve hadde vært mest optimalt.
                    Vi har Oskar Opsahl som backup på venstre beck, vi har fortsatt Amin som backup på høyre beck. Hvorfor blir ikke Amin nevnt i denne diskusjonen? Han er 100% Enga gutt og har kontrakt ut 2021? Kan også antagelig spille på begge sider. Skjønner lite at vi ikke har sett noe av ham.. Har han så god kontrakt at han forsøkes fryst ut ??? Kan noen forklare dette for meg? Jeg vet at han er gammel, men han har også erfaring, Har han sagt noe gærnt til DEF?
                    For min del kjente jeg litt mere på det når Ivan ble skada mot RBK, heldigvis kom han ut på banen igjen..
                    Jeg vet at Brage Skaret og Holme er up and coming, men midtstopper plassen den føler jeg kanskje er den verste plassen å slippe til unge på. Det tok litt tid for Ivan også. Når det er sagt så har det funka med Klaesson, men en midtstopper som kan bekle beck plasser hadde nok vært drømmen.

Comment

• Burde kanskje komme en signering i dag eller i morgen. Spennende.

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post

Vi har Oskar Opsahl som backup på venstre beck, vi har fortsatt Amin som backup på høyre beck. Hvorfor blir ikke Amin nevnt i denne diskusjonen? Han er 100% Enga gutt og har kontrakt ut 2021? Kan også antagelig spille på begge sider. Skjønner lite at vi ikke har sett noe av ham.. Har han så god kontrakt at han forsøkes fryst ut ??? Kan noen forklare dette for meg? Jeg vet at han er gammel, men han har også erfaring, Har han sagt noe gærnt til DEF?
                        [...].
                        Det handler vel kun om Fagermos filosofi om at "dersom en ung spiller er nesten like god som en eldre spiller, så spiller den unge spilleren".
                        Det virker også på meg (ut ifra det klubben viser i sosiale medier etc.) at Amin er fornøyd med dagens situasjon. Han bidrar på treningsfeltet, er klar til å bistå på banen dersom det blir forsvarskrise og sitter sikkert med en OK kontrakt.

Mulig det er et falskt minne, men mener jeg har hørt Fagermo skryte av profesjonaliteten hans i et intervju også.

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post

For min del kjente jeg litt mere på det når Ivan ble skada mot RBK, heldigvis kom han ut på banen igjen..
                          Jeg vet at Brage Skaret og Holme er up and coming, men midtstopper plassen den føler jeg kanskje er den verste plassen å slippe til unge på. Det tok litt tid for Ivan også. Når det er sagt så har det funka med Klaesson, men en midtstopper som kan bekle beck plasser hadde nok vært drømmen.
                          Skulle gjerne sett Brage Skaret inn for Tollås allerede mot Brann.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post

Det handler vel kun om Fagermos filosofi om at "dersom en ung spiller er nesten like god som en eldre spiller, så spiller den unge spilleren".
                            Det virker også på meg (ut ifra det klubben viser i sosiale medier etc.) at Amin er fornøyd med dagens situasjon. Han bidrar på treningsfeltet, er klar til å bistå på banen dersom det blir forsvarskrise og sitter sikkert med en OK kontrakt.

Mulig det er et falskt minne, men mener jeg har hørt Fagermo skryte av profesjonaliteten hans i et intervju også.
                            At fyren er profesjonell er jo ikke det samme som at han er god nok da. I fjor var han utlånt til Hamkam og han er helt sikkert ikke med i noen plan.

Men det er vel bare 30 timer igjen av overgangsvinduet nå. Og innen den tid skal det spilles en bortekamp mot Brann. Så ting bør begynne å skje om spillere skal ut og inn.

Comment

• https://www.dagsavisen.no/oslo/fotba...e-pa-en-agent/

I følge Dagsavisen så skal Sam bli værende på Valle, dette i følge Fagermo sjøl. Han er sitert på at det er null sjanse for at han forsvinner.

Comment

• I en annen artikkel i Dagsavisen, så nevnes Adrian Perreira som en interessant spiller for VIF. Ute i kulda i PAOK, hvis det er realistisk å hente han, det hadde vært en veldig bra signering ihvertfall.

Comment

Working...
                                X