Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by Oslo-ess View Post

Vi har åtte forsvarspillere. Fredrik Holmé er stopper. Så har vi også Felix som vikariere på begge backene.
    Jeg tror vurderingen gikk på at unggutta som kjemper bak våre to førstevalg ikke lå så langt bak Bjørdal i kvalitet. De må få kjenne på at de er nærme spilletid om de fortsetter utviklingen.
    Ja, godt mulig han er det. Jeg så bare han var satt opp som midtbanespiller.

Jeg tenker i alle fall at det ikke er noen konflikt mellom å ha Lædre Bjørdal i noen måneder og la unggutta få føle de er nære spilletid. Han skal jo bare være rutinert backup som må spille hvis unggutta må spille i en lengre periode og ikke er helt klare for det.

Og jeg kan heller ikke skjønne at det skal være noe verre å hente Lædre Bjørdal enn en 27 år gammel stopper på langtidskontrakt.

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

I dag har vi sju forsvarsspillere, der en en Nouri. Han er vel sannsynligvis ikke ønsket med videre. Da er vi nede i seks. To av de seks har aldri spilt Eliteseriefotball. Seriestart er om en måned. Hadde jeg vært Jørgen så hadde jeg nok vurdert den telefonen til Lædre Bjørdal. Hvis ikke han har noen bedre på lista da.
    Vi har åtte forsvarspillere. Fredrik Holmé er stopper. Så har vi også Felix som vikariere på begge backene.
    Jeg tror vurderingen gikk på at unggutta som kjemper bak våre to førstevalg ikke lå så langt bak Bjørdal i kvalitet. De må få kjenne på at de er nærme spilletid om de fortsetter utviklingen.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by Mikkell View Post

Hadde klubben sett et behov for Lædre Bjørdal frem til sommeren ville de vel ikke avsluttet kontrakten før tiden? mye lønnsmidler kan de vel ikke ha spart på å ha latt ham gå 6 måneder før kontrakten gikk ut.
    Ting har jo endret seg siden den gang. For det første har vi måttet bruke penger på en posisjon som vi kanskje ikke tenkte, når vi kjøpte Christensen for Thiago Holm. For det andre har vi mye mindre mulighet til å hente spillere i utlandet enn vi kanskje trodde fordi pandemien stopper opp for det.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi lot Lædre Bjørdal gå i utgangspunktet. Siden han kun hadde kontrakt fram til sommeren så kunne han fint å vært backup et halvt år.

I dag har vi sju forsvarsspillere, der en en Nouri. Han er vel sannsynligvis ikke ønsket med videre. Da er vi nede i seks. To av de seks har aldri spilt Eliteseriefotball. Seriestart er om en måned. Hadde jeg vært Jørgen så hadde jeg nok vurdert den telefonen til Lædre Bjørdal. Hvis ikke han har noen bedre på lista da.

Leave a comment:

• Mikkell
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Men jeg tror kanskje jeg ville tatt en telefon til Lædre Bjørdal og spurt om han ikke ville signert frem til sommeren. Et fint og rutinert alternativ hvis det trengs. Det er fullt mulig å ødelegge sesongen hvis f.eks. Tollås får en skade og unggutta i forsvar ikke er helt modne for oppgaven.
    Hadde klubben sett et behov for Lædre Bjørdal frem til sommeren ville de vel ikke avsluttet kontrakten før tiden? mye lønnsmidler kan de vel ikke ha spart på å ha latt ham gå 6 måneder før kontrakten gikk ut.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Synes laget ser bra ut nå, men jeg synes også det er litt lite alternativer på midtstopper, høyre back og høyre kant.

Kun sju spillere over 25. Ivan, Tollås, Nouri, Sam, Oldrup, Kjartansson og Layoun
    Kun tre spillere over 30. Nouri, Tollås og Kjartansson.

I følge oversikten på klubbens sider har vi sju forsvarsspillere, der en er Nouri og to andre (Opsahl og Skaret) til sammen har fire minutter med Eliteseriefotball. FHM er vel også en mulighet som back. Det synes jeg er veldig tynt.

Framover på banen burde det være bra dekning, spesielt når Thiago Holm blir frisk igjen. Med unntak av høyrekant.

Utfra oversikten på klubbens sider har vi nå 24 spillere i troppen. Men det er mye ungt og 7-8 av dem har vel så og si ikke spilt i Eliteserien før.

Men det er vanskelige tider og spesielt vanskelig er det å hente spillere fra utlandet. Det er kanskje greit å gå inn i vårsesongen med dette mannskapet i stedet for å kjøpe en dyr norsk spiller. Det er mange klubber rundt om i verden som har økonomiske vanskeligheter, og kanskje betyr det at vi kan finne gode spillere i utlandet i sommer. Vi har kun tre utenlandske, fire med Camara, og tåler sikkert en spiller eller to til.

Men jeg tror kanskje jeg ville tatt en telefon til Lædre Bjørdal og spurt om han ikke ville signert frem til sommeren. Et fint og rutinert alternativ hvis det trengs. Det er fullt mulig å ødelegge sesongen hvis f.eks. Tollås får en skade og unggutta i forsvar ikke er helt modne for oppgaven.

Leave a comment:

• ForesttGump
    replied
    Originally posted by Septiktank View Post

4 årsavtale og tiltenkt en indreløperposisjon. Spennende!

https://www.vif-fotball.no/nyheter/t...tensen-er-klar
    Kjempesignering! Godt jobba!
    Synes også alle på forumet har gjort en god jobb med å ikke skryte han opp i skyene! Før han var signert.
    Jeg kjente selv at jeg måtte styre min begeistring for denne potensielle signeringen, på forumet, jeg tror han blir gull!
    Han kommer til å legge igjen penger i kassa til nye signeringer, når han går til utlandet!
    Last edited by ForesttGump; 06.03.2021, 02:30.

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Originally posted by Waldemar View Post
    https://www.stabak.no/nyheter/shala-valgte-stabaek

Bekreftet at Shala går til Stabæk.
    Tror dette var riktig valget for oss og Shala. Han var fin i klubben vår og er en nomade jeg ønsker lykke til videre

Leave a comment:

• Waldemar
    replied
    https://www.stabak.no/nyheter/shala-valgte-stabaek

Bekreftet at Shala går til Stabæk.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by Stingray View Post
    I følge TV2 skal Shala være i kontakt med Stabæk. Kan tyde på at en 1års kontrakt hos oss kanskje ikke er like interessant
    Det skjønner jeg egentlig godt. Som de skriver er veien mye kortere for spilletid hos stabæk enn hos oss.

Jeg kan ikke skjønne at Shala ville utkonkurrere Bjørdal, Osame eller vår nye Tobias Christensen som indreløper. Odin er jo forhåpentligvis tilbake til høsten og da kunne Shala rykka ned på femteplass i konkurransen om to plasser. Det kan hende Shala kan gjøre det vel så bra som Odin og Christensen på kortsikt, men de har jo begge lange kontrakter og er spillere vi har enorm tro på at skal bli stjerner i takt med økt spilletid.

Om han skal være kant så er jo utvilsomt Dønnum og Layouni foran i køen. Det er også Osame om vi bruker han der, men han er nok foran Jatta. Om han hadde fått garantier for at Osame var midtbanespiller i år så han (Shala) var først i køen når Dønnum eller Layouni var ute så ville det hatt noe for seg. Men det må være veldig nedtur for han å først nekte å forlenge med oss fordi han venter store tilbud fra det store utland for så å komme krypende tilbake å være reserve. Og er det uansett kun snakk om en ettårs kontrakt så vil han neppe velges dersom det er dødtløp mellom to spillere.

Det er mulig han ville vært nærmere spilletid på back plass (i likhet med Felix), men det spørs vel om det er der han helst vil brukes.

Vi trenger en spiller til, men jeg lever godt med at det kanskje ikke blir Shala. Han er en god spiller, fin fyr og med et kult rop, men midtbanen og angrepet vårt har blitt så bra nå at vi kan klare oss uten han. Drømmespilleren nå har mye til felles med Hoff med unntak av prisen. En rutinert anvendelig spiller som helst både kan være def midt om oldrup er ute, back eller stopper. Det kan virke som hoff er på vei til rosenborg, det er synd, men det er lurt av oss å ikke sprenge banken.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi er interessert jeg. Ikke at jeg ikke ønsker Shala velkommen tilbake da. Men trenger vi virkelig enda en midtbanespiller nå?

Synes det er litt tynt med alternativer på høyrekant og høyreback. Og jeg mener det er gambling å gå inn i sesongen med bare to midtstoppere som vi vet holder Eliteserienivå.

Vi har sannsynligvis ikke råd til å ha fullgod dobbel dekning på alle plasser. Men en midtstopper som også kan spille høyreback er vel det vi trenger mest akkurat nå. Men jeg skjønner jo at spillere sannsynligvis ikke kommer inn i prioritert rekkefølge da.

Leave a comment:

• Stingray
    replied
    I følge TV2 skal Shala være i kontakt med Stabæk. Kan tyde på at en 1års kontrakt hos oss kanskje ikke er like interessant

Leave a comment:

• maefteda
    replied
    Vålerenga på Twitter re-tweetet denne:

"Sahraoui, Thiago Holm, Christensen, Bjørdal, og muligens Shala. For et helt sinnsykt potensial det er i den indreløperrekka! Krutt!"

Mulig det er hold i "muligens Shala" da.

Leave a comment:

• Septiktank
    replied
    Originally posted by tordvif View Post
    Da er han på plass i følge klubben på Instagram.
    4 årsavtale og tiltenkt en indreløperposisjon. Spennende!

https://www.vif-fotball.no/nyheter/t...tensen-er-klar

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Da er han på plass i følge klubben på Instagram.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Waldemar View Post
    Vålerenga på Twitter har sprettet champagnen! https://twitter.com/valerengaoslo/st...704679428?s=21
    kuul ny tradison

Leave a comment:

Working...
X