Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rykter, ønsker og overganger vinteren 20/21

På oppfordring altså: ny tråd for vinteren.

En som kanskje ikke har slått til som ventet er Håvard Nielsen. Ser han scora for Greüther Fürth i dag, men han er i bakevja i 2. Bundesliga, og er han ikke dor god for den divisjonen? Fin mulighet for ham å kickstarte karrieren igjen som erstatter for Finne.

Originally posted by hideyoshi View Post
    På oppfordring altså: ny tråd for vinteren.

En som kanskje ikke har slått til som ventet er Håvard Nielsen. Ser han scora for Greüther Fürth i dag, men han er i bakevja i 2. Bundesliga, og er han ikke dor god for den divisjonen? Fin mulighet for ham å kickstarte karrieren igjen som erstatter for Finne.
    2 Bundesliga er en veldig bra liga. Spørsmålet bør heller være om Nielsen ikke bør finne seg en dårligere liga. Eliteserien burde være et nivå som han kan blomstre i igjen.
    Men tenker på han som spiss, ikke ulik Bård Finne som også er spiss, men som spiller mest kant.

Comment

Vi burde vel se hvem som forlenger her og ikke. Er flere på utgående, Finne er allerede klar for Danmark, Shala, Lekven, Tollås Nation er alle på utgående kontrakter. Dønnum blir fort solgt. Vi burde da evt ha en VB, kanskje en ny sjefsstopper, indreløper og en kant eller to.

Comment

Originally posted by eskovd View Post
        Vi burde vel se hvem som forlenger her og ikke. Er flere på utgående, Finne er allerede klar for Danmark, Shala, Lekven, Tollås Nation er alle på utgående kontrakter. Dønnum blir fort solgt. Vi burde da evt ha en VB, kanskje en ny sjefsstopper, indreløper og en kant eller to.
        Har forsøkt meg på å gjette sannsynlighet for forlenget kontrakt på spillerne som er på utgående:

Tollås - 84 % og etter min vurdering ekstremt viktig.

Shala 40 % og etter min vurdering blir det litt mindre viktig for hver uke som går. Jeg vil ha han som indreløper og på samme nivå som i fjor, men det virker som det ikke stemmer for han om dagen.

Stokke 5 % og svært lite viktig. Fin fyr og god innsats, men han er for dyr til å være kun back up for ørnen og kan vel ikke spille i andre posisjoner.

Matti og Finne 0 %

Av spillerne med lengre kontrakter så håper jeg ikke at Dønnum selges selv om det ikke er helt usannsynlig, han må i så fall erstattes. Jeg tror også at Lærde Bjørdal og Haug fort kan forsvinne og tenker det er til å leve med. Sam er den eneste av de faste som jeg synes vi bør bytte ut eller i hvert fall finne en konkurrent til.

Jeg er meget spent på neste vindu, det kan tenkes at Trøim er positiv til å spytte inn noen kroner siden Fagermo faktisk har fått det til å funke og at dette nok er et gunstig tidspunkt å hente spillere på. Pandemien gjør jo at alle klubber verden over sliter med økonomien det gjør nok at prisen på og lønningen til gode spillere faller markant. Om Fagermo treffer like godt med signeringene i vintervinduet som han har truffet til nå så kan vi være med og sloss om gullet. Oldrup, Stokke, Ørnen og Bjørdal er vel de han har hentet så langt. Tre til på samme nivå hadde gjort seg. En VB en indreløper en erstatter for Dønnum dersom han forsvinner alternativt en annen i valgfri posisjon.

Comment

Originally posted by bohem33 View Post

En VB en indreløper
          Hvor langt unna er brødrene Opsahl til å fylle disse rollene?

Comment

Originally posted by clash View Post

Hvor langt unna er brødrene Opsahl til å fylle disse rollene?
            Det må noen som er klokere enn meg svare på. Men det hadde jo vært en drøm om en av dem har en "Osame-sesong" i 2021. Enste jeg er litt redd for med det er at vi blir veldig unge blant de bakerste fem særlig om også Tollås blir borte. Det er vel ikke helt uvanlig å tenke at å stille med unge spillere er mindre skummelt desto lengre fram på banen de er, men det har jo funka som juling med Klasson, Borch og Näsberg i år særlig på høsten. Nå kan vi vel argumentere for at Näsberg slutter å være ung neste år og at det derfor er innafor.

Men jeg ville jo nesten tro at om Fagermo har de planene med Oskar Opsahl så ville han ha fått noen kamper nå. Det virker jo som han har begynt så smått med å gi Odin og Felix tillit.
            Sakarias Opsahl er vel utleid så det er litt vanskeligere å fase inn han denne sesongen.

Comment

Sakarias Opsahl har i alle fall gjort det så godt i Tromsø at de flere ganger har prøvd å få en permanent avtale med ham, uten at det har blitt noe av.
              Om det er fordi han sier nei eller fordi VIF vil satse på ham selv neste år vet jeg ikke.

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
                Sakarias Opsahl har i alle fall gjort det så godt i Tromsø at de flere ganger har prøvd å få en permanent avtale med ham, uten at det har blitt noe av.
                Om det er fordi han sier nei eller fordi VIF vil satse på ham selv neste år vet jeg ikke.
                I Dagsavisen 9. september sier Sakarias: «Jeg ønsker å spille for Vålerenga, så jeg vil tilbake dit etter jeg er ferdig med utlånsavtalen i Tromsø.»
                https://www.dagsavisen.no/sport/trom...elen-1.1770787

Han har forøvrig snittskår på 5.31 på NTB-børsen (plass 40 av 165 OBOS-spillere på lista, Tromsøs 5. beste spiller) og har 3 mål og 4 assist på 13 kamper.

Nå kan selvsagt ikke Eliteserie-børsen (selv om de beste har klart høyere snitt enn de beste i OBOS) sammenliknes med OBOS-børsen, men det er bare 4 VIF-spillere med høyere snitt enn 5.31 i Elite-børsen (Aron, Osame, Nation og Borch). For ordens skyld nevnes at Bjørdal og Ørnen har for få kamper til å komme med i lista (må ha spilt 60% av kampene for å komme med).

Comment

Sakarias har nevnt i flere intervjuer at han vil hjem og vinne en plass på a-laget for Vålerenga.

vært god i år.
                  .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Comment

Kontrakter som går ut 31.12.20 (ifølge transfermarkt):
                    Tollås Nation
                    Shala
                    Lekven
                    Stokke
                    Finne

Kontrakter som går ut sommeren 21 (ifølge transfermarkt)
                    Lædre Bjørdal
                    Matti
                    Carvalho
                    Horn Myhre

Finne og Matti er jo allerede bekreftet at går etter denne sesongen. Carvalho vil aldri sette sine ben i Norge igjen.

Jeg tror vel fortsatt at klubben er der at vi må prioritere knallhardt på hvem som får kontrakt til hvilke betingelser.
                    Vi har neppe råd til å ha spillere som har en relativ høy lønn (altså innad i klubben) og som ikke forsvarer en plass i start-11. Da må han nok ut og erstattes med en unggutt.

Mine tanker:
                    Ny kontrakt til Tollås Nation. Dette bare må prioriteres. Midtstoppere på ok nivå koster mye penger å hente, og samarbeid med JTN og Ivan har fungert godt i år. Selv om det skulle dukke opp muligheter til å hente en annen midtstopper som er mindre skadeutsattt så er det fortsatt gambling når det gjelder samarbeidet bakerst. JTN er jo også kaptein så jeg tar det for gitt at Fagermo også har bedt om at dette prioriteres.

Lekven: såkalt usynlig spiller. Han bidrar med mye som den jevne tilskuer ikke får med seg. Men han er best i den sentrale rollen og der er Oldrup Jensen soleklart førstevalg.
                    Litt ambivalent til ny kontrakt eller ikke. Tipper vi skilles som venner, og det er helt ok.

Stokke: Fått til fint lite. Henvist til benken etter at Ørnen kom inn. Han er dog en spillertype som vi kan ha bruk for i enkelte kamper. Kan vi bruke han som indreløper slik som Matti i enkeltkamper?
                    Hvis han vil så tar jeg gjerne med han videre. Men jeg tror ikke han vil.

Shala: God i 2019. Hatt et tungt 2020. Jeg tror han blir med videre hvis han ikke får andre tilbud. Men vi kan ikke prioritere han veldig høyt etter det han har vist i 2020

Lædre Bjørdal: Får han et tilbud i vintervinduet så lar vi han vel gå. Har ikke levert på det nivået jeg hadde håpet. Får vi ikke tilbud er det vel bare å la kontrakten løpe ut.

Horn Myhre: Denne er vanskelig. Jeg ser et potensiale i gutten og det tror jeg klubben gjør også. Utfordringen er nok å få med gutten på at han fortsatt må være tålmodig.
                    Men skulle Lekven gå så er jo veien til 1.laget en god del kortere. Jeg tror og håper at forlengelse med Horn Myhre står på blokka til klubben.

Altså:
                    Ny kontrakt til JTN
                    Forlengelse med Horn Myhre
                    Stokke og Shala: hvis de vil og ikke selger seg inn for høyt.
                    Lekven og Lædre Bjørdal: skilles som venner.

Comment

Jeg vil peke på at laget virket veikere og dårligere etter at Shala ble byttet ut mot KBK. Han gjør en viktig krigerjobb selv om han ikke er helt venn med ballen. Med litt tillit kunne han fort være tilbake i form. Jeg håper Shala blir

Jeg ønsker også Felix med videre, men det virker som om treneren ikke har tro på han. Derfor er det viktig for han å gå etter sesongen.

Hvis ikke Shala skal satses på trengs en ny midtbanespiller, en som er kjapp i vendingene og god til å føre ball. Nå kan det være at Osame eller Odin kan ta den rollen. Da trengs en ny kant, en som har gjennombruddskraft, sterk på kontringer

Comment

Ikke lett for Shala å vise seg fra sin beste side sesongen her. Han har fått tillit, men også blitt brukt som potet.

Comment

Dønnum har forlenget til 2024

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                            Dønnum har forlenget til 2024
                            Fantastisk! Da må vi vel få godt betalt når han forsvinner. Spennende hvilke lovnader han er gitt da, men det får man neppe vite.

Comment

Den trodde jeg ikke skulle komme.
                              Da er han tilgitt med at han skaffet seg Slim Jim som agent. Veldig gode nyheter.

Bra jobba!

Comment

Working...
                              X