Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Odd, søndag 8/11 kl 20:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by pedtom View Post
    Jevnt bra kamp av samtlige i dag med noen topper som allerede er nevnt. Men ingen har kommentert matchvinner redningen til Klasson. Først slenger han seg midt i målet for så å rekke opp og redde skuddet helt fra kanten 1 sekund senere.
    Ingen tvil om at Klaesson har hevet seg med tillit fra Fagermo og er en av de beste keeperne i Eliteserien, men jeg vil ikke kalle den redningen du nevner for matchvinnende. Skuddet var vel på vei til å gå på tvers av mål.

Comment

• I en tid preget av isolasjon og valg i USA, er det så godt å ha lidenskapen Enga. Og når vi i tillegg vinner en 6 poengers kamp på en overbevisende måte totalt sett (starten på andre var ikke bra), blir det ikke bedre. Vi befester posisjonen som et topp 4 lag i 2020 og Fagermo har bevist at Enga har underpresetert i mange år. Grepene som er tatt ift struktur/system, skaldeforbygging og mentalitet, samt trua på unge spillere og et par meget gode kjøp, er sentrale stikkord. Endelig har vi noe å spella for igjen og jammen fremstår vi som et stabilt lag.

Full støtte til de som har trukket frem Lekven - jeg synes han har levert veldig godt i en litt dypere rolle i Olderups fravær. Han løper mye, tar for seg i duellene og han er fremoverrettet. Forsvaret fremstår også som sollid over en del kamper og det er viktig for laget.

De siste 6 blir utrolige artige og jeg tipper faktisk at vi kan vinne 4-5 av dem (12-15 p) såfremt vi unngår skader og karantener på sentrale spillere, spesielt i forsvarsrekka. Og Rbk har nok et tøffere kampprogram enn oss - kanskje topp 3 er realistisk til slutt allikevel?
      \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post

Leste meg litt opp om conference league.

.Virker meget bra. Europaligaen blir mindre med bare 32 lag istedenfor 48. De lager et nivå 3.

Norske lag har ingenting i det gode selskapet å gjøre uansett. De lagene som spiller i den nye og forbedrede utgaven av EL vil knuse oss og de fleste norske lag uansett.

Håper vi får topp4 og en plass i nye conference league
        Jeg har litt blanda følelser. Leste at 80% av pengene går til CL, 20% fordeles på Europa og conference. Ikke mye penger igjen da.

Min mening er at nasjoner under 16 plass på rankingen burde fått en plass i kvaliken til Europa League. Logikken sier jo at vi egentlige burde bare fått Europa League og Conference League. Og ikke CL. I stedet så hopper man over Europa League. Vi får se hvordan det blir, men har en Royal følelse på det hele.
        VAR, nei takk!

Comment

• Originally posted by Waldemar View Post

Blir uansett en arena for å vise seg frem, og for å kunne selge egne spillere. Blir en god del ekstra kroner i kassen om man har spillere som klarer å ta nivået der ute.
          Tja, blir det det? Tidligere, når vi hadde snitt på 12-14k, kom det kanskje 2-3k på kvalik-kampene. Og hvor mange potensielle kjøpere kommer til å se to lag fra bakgårdsligaer kjempe i en la manga-lignende cup?

Comment

• Blir vel litt som Intertoto cupen for dem som husker den.
            Vålerenga Fotball - FK Ventspils, Jun 19, 1999.
            Det var god plass på Ullevål da.

Comment

• Originally posted by Grim View Post

Tja, blir det det? Tidligere, når vi hadde snitt på 12-14k, kom det kanskje 2-3k på kvalik-kampene. Og hvor mange potensielle kjøpere kommer til å se to lag fra bakgårdsligaer kjempe i en la manga-lignende cup?
              Det er vel ikke publikum vi selger spillerne til. For en speider er det mer effektivt å se en kamp mellom to lag nært toppen i sine respektive ligaer, enn å se en ordinær tippeligakamp. Det er ikke CL, men det er bedre enn egentrening med fysioen

Comment

• Originally posted by Grim View Post

"La Manga-lignende cup"? Virkelig? Skal vi snakke ned en offisiell europa-cup før den i det hele tatt har begynt?

Det er ikke like mange penger i den ligaen som CL og EL, men det er lag fra alle de store ligaene. Et knippe lag som ville vært med nå:
                Cádiz (Spania), Aston Villa (England), Lyon (Frankrike) og Wolfsburg (Tyskland).

Neida, det er ikke Manchester United eller City eller Real Valladolid eller Poggibonsi eller Roma eller noen av de andre virkelig store kanonene, men det er litt innsatsen til norske lag i europacupene og litt de andre ligaene sin skyld også. I Spania er f.eks. Barcelona, Sevilla og Valencia utenfor europacup-plass akkurat nå.

Comment

• Originally posted by wanderer View Post

Jeg har litt blanda følelser. Leste at 80% av pengene går til CL, 20% fordeles på Europa og conference. Ikke mye penger igjen da.

Min mening er at nasjoner under 16 plass på rankingen burde fått en plass i kvaliken til Europa League. Logikken sier jo at vi egentlige burde bare fått Europa League og Conference League. Og ikke CL. I stedet så hopper man over Europa League. Vi får se hvordan det blir, men har en Royal følelse på det hele.
                  Synes Royal League er undervurdert.

Men ja, de virkelig store pengene går til Champions League. Men fortsatt så er det såpass med penger i det at det er veldig interessant for oss. RBK tjente 60 millioner på Europa League. Om vi tjener halvparten på det her, så er det en stor forskjell for oss. Det er ekstra penger vi ellers kun kunne fått med å selge spillere.

Comment

• Noe av det kjipeste med de store premiepengene i CL, er at det er vanvittig mye penger for en norsk klubb og de kan støvsuge Eliteserien etterpå. At det er mindre penger i en ny turnering er helt greit.

Comment

• Skulle vi ha laga en tråd å diskutere E-cup i, da?
                      Kan jo være artig når der for en gangs skuld er innafor rekkevidde...

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
                        Skulle vi ha laga en tråd å diskutere E-cup i, da?
                        Kan jo være artig når der for en gangs skuld er innafor rekkevidde...
                        Vi kan vurdere det om vi greier topp 4, inntil da er det bare å jinxe situasjonen

Det er nevnt at de store pengene er i CL, det er jo korrekt. Men sånn må det nesten være. Når Carlsberg sponser shitloads av penger, er det ikke for å se Ventepils mot Molde. Det er kanonene.

Hvis vi får litt smuler i confederation league er jo det fantastisk. Alternativet er å ikke få en drit fordi vi aldri verden greier å kvalifisere oss til Europa ligaen. Bare se den fantastiske innsatsen Bodø Glimt la ned mot Milan i siste playoff kampen. Det er laaaangt utenfor vår komforsone.

Er vi gode nok til å vinne tippeligaen, kvalifisere oss til CL og få de store grunkene så har vi gjort oss fortjent til det.

Jeg liker det nye 3 nivå systemet.

​​​​​
                        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post

Vi kan vurdere det om vi greier topp 4, inntil da er det bare å jinxe situasjonen

Det er nevnt at de store pengene er i CL, det er jo korrekt. Men sånn må det nesten være. Når Carlsberg sponser shitloads av penger, er det ikke for å se Ventepils mot Molde. Det er kanonene.

Hvis vi får litt smuler i confederation league er jo det fantastisk. Alternativet er å ikke få en drit fordi vi aldri verden greier å kvalifisere oss til Europa ligaen. Bare se den fantastiske innsatsen Bodø Glimt la ned mot Milan i siste playoff kampen. Det er laaaangt utenfor vår komforsone.

Er vi gode nok til å vinne tippeligaen, kvalifisere oss til CL og få de store grunkene så har vi gjort oss fortjent til det.

Jeg liker det nye 3 nivå systemet.

​​​​​
                          Joa, poenget var vel å la Odd-kampen bli historie og fortsette E-cup-diskusjonen i en egen tråd.

Men, for å gå mot mitt eget poeng (men kanskje rede grunnen for en E-cup-tråd):
                          UEFAs CL-format er gjennomkorrupt. Nåløyet for «Askeladdene» finnes ikke. Bodø mot Milan er feige lag. Så enkelt, selv om Bodø i annerledesåret 2020 imponerte.
                          Hvorfor i all verden skal lag som kom på 4. plass få en motorvei inn i CL-gruppespill, mens ekte «Champions” skal gjennom VM i orientering, 71 grader nord og Amacing race før de kanskje, muligens, med en ørliten sjanse får lov til å prøve å kvalifisere seg?

Ja, det er mindre penger i ECL enn EL og CL, men alle monner drar i en bakgårdsklubb som vår. Så, all tid systemet sender penger tilbake til de rike og lar de fattige slåss om almisser, så er det ikke mer å hente. Men, ECL gir oss brått mer penger enn en ev. 5. plass i serien, så la oss jage den jævla 4. plassen, da?

Og, om dette ble like malplassert i tråden om Odd-kampen som Lekven-diskusjonen var (er?) i Godset-tråden, så beklager jeg, og sender en mild oppfordring til moderatorene i dette forumet om å begynne å moderere igjen. Lenge siden sist.
                          Det er OK å stenge tråder.
                          Det er OK å skille ut avsporinger til egne tråder.
                          Lykke til!

Comment

Working...
                          X