Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Aalesund - Vålerenga lørdag 21. november kl 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kan trekke frem to positive ting fra kampen i går også :

Tryggheten i laget når de spiller seg ut bakfra, spiller av press.

De siste 10 min.

Comment

Dette var to tapte poeng. Jeg var drittlei i går. Manglende guts, manglende plan B, manglende kollektivt press, manglende bytter, manglende kompetanse hos dommer, manglende finvær, manglende alt.

I dag er jeg fremdeles drittlei. Men samtidig er det alltid bra å ta et steg tilbake og se på helheten. Vi er i toppen, vi kjemper om medalje, vi har snudd en kultur, vi har unge, hjemmelaga talenter, vi har en trener som gjør meg stolt, vi har ok økonomi, vi lyktes (endelig!!!) med spillerkjøp, og mest av alt: jeg gleder meg som en unge til å se kamp igjen!

Ok, vi har noen drittkamper denne sesongen. 2x AaFK, Start og Sandefjord. Men likevel, når alt kommer til alt, jeg vet hvor vi kunne vært. Egentlig er jeg vare utrolig stolt av klubben min og fornøyd med sesongen.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Ja, det har du rett i.
        Dagens
        (10 tegn!)
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Fikk dessverre ikke med meg kampen i går (årets første).

Sier bare - så snart det blir snakk om medaljer og etter landslagspauser, kommer det svært ofte en dårlig prestasjon. Så fortsatt ikke helt ferdig med «Kålerenga».

Mulig Aafk hadde forberedt seg godt og at vi kanskje er litt lette å lese taktisk, men det er nettopp disse kampene vi må ta 3 poeng.

Skal prøve å få sett den i opptak, men veit faktisk ikke om jeg gidder å bruke tid på det (historie allerede).
          \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Måtte jo komme en sånn kamp. Er utopi å tro at vi aldri mer kommer til å skli på bananskall under DEF. Er selvfølgelig ekstremt skuffende, at det kommer mot Aafk, så sent i sesongen, i den situasjonen vi er i, og det er typisk Vålerenga og alt det der, men fuck it. I motsetning til kollapsen i fjor tror jeg vi reiser oss umiddelbart. Vi får med oss 1 poeng på en usedvanlig svak kamp, og de siste 10 min var vi mye nærmere seier. I fjor hadde vi tapt 3-0.

Havner vi topp 4 er jeg uansett kjempefornøyd!

Comment

"Jeg finner deg" sa Sahraoui til Kjartansson før Brann-kampen. Det gjorde han til de grader også. Har Kjartansson gjemt seg i alle kampene etter? Er ikke enkelt å være spiss i Vålerenga når man ikke får ball i beina. Gårsdagens kamp var ræva de 80 første minuttene. Heldig som fikk med oss ett poeng. Nå får vi håpe at laget presterer på et langt høyere nivå de neste kampene slik at vi kommer oss ut i Europa
              Ære være Vålenga

Comment

Ja, det har du rett i.
                Klarte selfølgelig å skrive feil to ganger haha

mente uavgjort...

Comment

Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post

Klarte selfølgelig å skrive feil to ganger haha

mente uavgjort...
                  Skjønte det

Føles ikke like ille etter at Start slo Odd

Comment

Start slo Odd, så med vår U i Ålesund rykka vi fra Odd og festa grepet om fjerdeplassen.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
                      Start slo Odd, så med vår U i Ålesund rykka vi fra Odd og festa grepet om fjerdeplassen.
                      Vi har litt bedre målforskjell. Så Odd må kanskje ta to seire mer enn oss på siste fem for å gå forbi.

Comment

Vi har litt bedre målforskjell. Så Odd må kanskje ta to seire mer enn oss på siste fem for å gå forbi.
                        Ja! Objektivt sett er det store sjanser for at vi tar minst fjerdeplassen og Europa. Men vi er Enga. Har hatt tro og håp før også. Samtidig er det noe annerledes i år. Tror vi kan klare dette.

Comment

Vi får en liten syretest på hvordan Fagermo egentlig gjør det som trener. Odd har vel stort sett sviktet på tampen av hver sesong når ting drar seg til (noe som kanskje skjer i år også). Er det taktikken til trener eller laget/spillere/sammensetning av de siste? Fagermo har en plan A - punkt slutt. Tidligere i sesong har han tatt grep når en første omgang ikke har godt som planlagt men når hans utvalgte står på banen kjører han videre uten bytter eller endringer i taktikk. Vi var heldige som fikk med oss ett poeng i går. Så får vi håpe det er Odd som lag og ikke taktiske spørsmål som gjør sesongavslutninger unødvendig spennende (selv om det er bedre at det gjelder medaljer og Europa enn nedrykkstrid). Vi har ett godt grep om 4.plassen nå og med samme uttelling som tidligere i sesongen så skal vi ro dette i land.

Comment

Dønnum har bare blitt mer og mer ego etter at avtalen med italienerne ikke ble noe av.. Kan også ses i høydepunktene på nettsidene; glemmer han at han spiller en lagidrett? Ikke første gangen dette blir direkte avgjørende i en kamp. Virker desperat etter å få vist seg frem, så han kommer seg ut. Ser dog bra ut når han får det til, det skal sies.
                            Kjekkere gutter finnes vel ei

Comment

Originally posted by vifboy93 View Post
                              Dønnum har bare blitt mer og mer ego etter at avtalen med italienerne ikke ble noe av.. Kan også ses i høydepunktene på nettsidene; glemmer han at han spiller en lagidrett? Ikke første gangen dette blir direkte avgjørende i en kamp. Virker desperat etter å få vist seg frem, så han kommer seg ut. Ser dog bra ut når han får det til, det skal sies.
                              Enig. Han er fortsatt viktig for oss i angrepet da han han evnen til å skape ting, men er alt for fokusert på mål. Vi ser det klart når han kom på venstrekanten. Gjør masse bra og kliner den utafor fra dårlig vinkel. Åpenbar innleggsmulighet! Skjønner heller ikke hvorfor Borch blir oversett så ofte når han tilbyr overlapp gang etter gang og vi vet hvor god fot han har!
                              Skulle gjerne sett Dønnum på benken en gang bare for å dempe egoet noe, men spørsmålet da er om vi kan sette inn noen andre som passer der.

Comment

Originally posted by Ottestad View Post

Ja! Objektivt sett er det store sjanser for at vi tar minst fjerdeplassen og Europa. Men vi er Enga. Har hatt tro og håp før også. Samtidig er det noe annerledes i år. Tror vi kan klare dette.
                                Hvis Odd tar 15 poeng så må vi ta 12. Men jeg tror ikke Odd tar 15 poeng. De møter Sandefjord, Godset, Molde, Kristiansund og Brann. Tap mot Molde og en uavgjort i en av de andre og de er på 10 poeng. Da holder det om vi tar 7 poeng, kanskje også om vi tar 6 poeng.

Comment

Working...
                                X