Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sarpsborg 08, søn 29.11 kl. 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Sarpsborg 08, søn 29.11 kl. 20:00

Særpingene har ikke vunnet på de fem siste kampene (står med 4 tap og 1 uavgjort mot Odd). Første oppgjør vant vi 1-0.

Ikke noe annet enn 3 poeng som gjelder her. Etter denne har vi igjen Stabæk borte, Rosenborg hjemme, Viking borte og Start hjemme før gutta kan ta en velfortjent ferie som et av Norges 4 beste lag.
    Kjekkere gutter finnes vel ei

Dette er en kamp vi typisk skal vinne med 2 eller 3 mål, og da havner vi 4p foran rbk før vi møter de så det er jo ganske klart for meg hva som kommer i hvert fall.

Comment

Føler meg aldri trygg i kampene mot 08, så er glad bare vi vinner.
      Men nå har vi Fagermo, Geir Bakke er borte, så oppgjørene de siste åra betyr ikke noe, prøver jeg å innbille meg.

Comment

Vi har vel ikke slått Sarpsborg på Intility ennå. 4. forsøk til helgen.
        Da får den sitte.
        Så får vi heie litt ekstra på Glimt kl 18:00 først. Molde spiller EL i morra før de har Haugesund hjemme på søndag. Det er store muligheter for drømmeresultater.

Dog; Sarp var rævva i fjor også uten at vi klarte å slå dem hjemme.
        Vi må ut i 100 og få det første målet.

Comment

Originally posted by Loffen View Post
          Vi har vel ikke slått Sarpsborg på Intility ennå. 4. forsøk til helgen.
          Da får den sitte.
          Dette er vel strengt tatt 5. forsøket. De slo oss to ganger med 10 dagers mellomrom i september 2017 (seriekamp + semifinale i cupen). Deretter U i serien i både 2018 og 2019. Før det slo vi de 4 ganger og spilte en U på Ullevaal, så en annen måte å si dette på er at Sarpsborg 08 kun har slått oss en eneste gang i serien på vår hjemmebane - ever. Og det er irriterende nok guttas første kamp på Intility, men jeg tror ikke på spøkelser - og det håper jeg ikke DEF eller gutta på laget gjør heller. Fokus på at vi ikke har slått de på Intility blir feil fokus. Her møter vi et lag som historisk sett strever med oss på vår hjemmebane. Alle mann til pumpene og rett i strupen på de, så sitter de tre poengene!
          Dessuten; vi slo de i Sarpsborg i juni, og jeg tenker vel ikke at vi har blitt så mye dårligere siden da. Ikke har Sarpsborg blitt nevneverdig bedre heller. (De har tatt 1 poeng på sine 5 siste kamper).

Comment

8 timer til avspark. Kjenner litt sommerfugler.
            Krysser fingra for at seriemestrene ønsker å avslutte sesongen med stil og ta RBK-skalpen på Aspmyra, slik at vi kan parkere RBK litt med en seier i Sarpsborg.

Comment

To til tre raske scoringer i dag, så er mye gjort :-) Har av eller annen grunn, skikkelig trua på en underholdende og målrik kveld i dag. Noe sier meg at Ivan kommer til å putte (heading) og at også Tollås, får en (retur kort hold etter corner).

5 kamper igjen med los på topp 4, heldige med øvrige resultater forrige runde, ingen skader eller suspensjoner og hjemmebane, er bakteppet for min optimisme.
              \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Originally posted by Kroken6 View Post
                To til tre raske scoringer i dag, så er mye gjort :-) Har av eller annen grunn, skikkelig trua på en underholdende og målrik kveld i dag. Noe sier meg at Ivan kommer til å putte (heading) og at også Tollås, får en (retur kort hold etter corner).

5 kamper igjen med los på topp 4, heldige med øvrige resultater forrige runde, ingen skader eller suspensjoner og hjemmebane, er bakteppet for min optimisme.
                Betyr det at Oldrup er tilbake? Har prøvd å finne troppen, men er vanskelig
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post

OJ ikke med. Troppen ligger ute på Twitter og Facebook.

Skaret er med i troppen ekstra, ellers lik som sist.

Comment

Hva skjer med Oldrup egenlig? Virker som en mystisk skade. Mistet jo halve sesongen han.

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post

Ingen «nye» skader for å være millimeterpresis da
                      \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Deilig at RBK ligger under mot Glimt. Med seier i dag til oss, så kan vi også få bedre målforskjell enn RBK, noe som kan komme godt med, selv om vi også vil ha fire poeng å gå på. Er spent på kampen i dag. Som et par andre her inne sier, så har det alltid vært litt vrient å møte 08. Men vi er selvfølgelig favoritter, og alt annet enn seier vil være en gedigen skuffelse. Eliteserien er jo en kokosliga og vi er Vålerenga... Men i år er vi et annet Enga enn før og Eliteserien er mer forutsigbar enn tidligere. Så ja, jeg tror på seier. Gleder meg til kamp nå.

Comment

Nervøs før denne kampen
                          ikke vant med å være så høyt oppe
                          høyder er uvant

Comment

Kan vi nå vinne med et par mål nå så får vi bedre målforskjell enn rbk, som kan være viktig vil jeg tro. Ikke noe ny Ålesund smell nå mot s08. Har trua

Comment

Originally posted by nico70 View Post
                              Kan vi nå vinne med et par mål nå så får vi bedre målforskjell enn rbk, som kan være viktig vil jeg tro. Ikke noe ny Ålesund smell nå mot s08. Har trua
                              Lik målforskjell (+13) i skrivende stund, men RBK har skåra 4 fler enn oss. Poenget vi har på de er slik sett mye mer verdt enn målforskjellen, for selv om det ser likt ut nå, så må vi redusere vår (ved å tape) og de må forbedre sin (ved å vinne) om de skal klare å komme a poeng med oss. Altså frykter jeg at det ender i vår disfavør om målforskjell skal skille oss og RBK til slutt. Men, med 3 poeng i dag er vi 4 foran, og det kan vise seg bronse verdt...
                              En knepen, urettferdig, mot spillets gang og for alle andre uforståelig 1-0 seier er nok for meg, men for all del; kopierer gjerne resultatet i Bodø

Comment

Working...
                              X