Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sarpsborg 08, søn 29.11 kl. 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by nico70 View Post
    Fy faen for et møkkalag S08 er. Drøyer fra første minutt, setter seg ned for det minste og dommern lar de drøye med alt
    Alle drøyer. Vi også.

Comment

Originally posted by Paulinho View Post
      Synes flere folk her inne er for kritiske til Dønnum, han er en av våre bedre spillere. Shala derimot bør benkes i neste kamp. Kanskje Thiago Holm fra start? Noen som vet status på Fredrik O Jensen? Btw, deilig med 1 poeng...omstendighetene tatt i betraktning
      Dønnum la lista høyt for seg selv med spillet han viste i hele første halvdel (pluss litt) av sesongen. Han viste over tid hva slags potensiale han besitter. Da må vi ha lov til å bli skuffa når ting endrer seg såpass dramatisk. Samspillet han hadde med Borch er nesten borte, og han foretrekker nå å drible seg inn i banen, med mindre hell. Det er vel egentlig så enkelt
      For de som kan styre sitt eget lag:
      vif.managerleague.com

Comment

Sahraoui har foreløpig ikke kraftig nok motor til indreløper. Dette kommer forhåpentligvis, men i øyeblikket bør han spille kant
        Shala har sagt nei til ny kontrakt og føler vel han ikke blir satset på . Nå fungerer han ikke så bra. Men altså, kant er ikke rollen for han, han virker klart bedre som indreløper.
        Dønnum er knallgod i perioder, men jeg er enig i at han velger litt feil. Han må levere ballen oftere til Borch. Trekker han oftere inn for å score siden han har blitt kritisert for få målpoeng?
        Lekven spiller helt for... ikke en antydning til offensive bidrag. Overlater absolutt alt ansvar til andre. Det er greit å ha en defensiv rolle, men selv de bør levere noe fremover. Oldrup f eks bidrar med tyngde inne i boksen og kan score derfra. Nå mangler vi en offensiv spiller rett og slett.

Comment

Originally posted by zeta View Post
          Sahraoui har foreløpig ikke kraftig nok motor til indreløper. Dette kommer forhåpentligvis, men i øyeblikket bør han spille kant
          Shala har sagt nei til ny kontrakt og føler vel han ikke blir satset på . Nå fungerer han ikke så bra. Men altså, kant er ikke rollen for han, han virker klart bedre som indreløper.
          Dønnum er knallgod i perioder, men jeg er enig i at han velger litt feil. Han må levere ballen oftere til Borch. Trekker han oftere inn for å score siden han har blitt kritisert for få målpoeng?
          Hadde du bare gitt deg etter de tre første poengene kunne jeg gjerne diskutert med deg.
          Desverre diskvalifiserer du deg selv med punkt #4. Ha en fin dag.

vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post

Hadde du bare gitt deg etter de tre første poengene kunne jeg gjerne diskutert med deg.
            greit, ha en fin dag du og dere også

Comment

Originally posted by Spinner View Post

Min umiddelbare følelse er at Lekven kanskje er litt tryggere enn Oldrup defensivt, men han kommer veldig til kort ift det offensive som jo Zeta er inne på, selv om han formulerer det på en måte slik at det blir oppgulp.
              Oppsummert; Lekven spiller så på det trygge at vi mister en dimensjon i det offensive spillet som vi har med Oldrup.
              Du som sitter på så mye stats av alle slag og virker som ser kamper om igjen i det uendelige; Er det en sannhet i det, eller er det bare vås?

Comment

Originally posted by donny View Post

Min umiddelbare følelse er at Lekven kanskje er litt tryggere enn Oldrup defensivt, men han kommer veldig til kort ift det offensive som jo Zeta er inne på, selv om han formulerer det på en måte slik at det blir oppgulp.
                Oppsummert; Lekven spiller så på det trygge at vi mister en dimensjon i det offensive spillet som vi har med Oldrup.
                Du som sitter på så mye stats av alle slag og virker som ser kamper om igjen i det uendelige; Er det en sannhet i det, eller er det bare vås?
                Bare vås, følg med på kampene, ha litt spilleforståelse så er det enkelt å se. Han spiller like ofte fremover som bakover, han treffer oftere på egne spillere så enkelt. Se på f.eks Sam i går har vel ihvertfall 4-5 grove feilpasninger rett i bena på en særping, rett og slett bommer på pasningene. Så er det Lekven som skal taes hver jævla kamp? Helt natta for min del..

Comment

Originally posted by donny View Post

Jeg kommer ikke til å bruke mye tid på dette, og jeg sitter uansett ikke med noen fasit (fotball vil alltid ha en viss grad av subjektivitet), men på generelt grunnlag kan man hevde følgende to ting:
                  1: 6'ern vår (uansett person) har en enklere offensiv jobb jo mer bevegelse han har foran seg.
                  2: Han har også en enklere jobb jo mer bakrom vi får, og jo høyere motstander presser.

De to siste kampene har vi møtt lag som forsvarer seg i 5-4-1, der spissen stort sett har oppgave som går på å "ta ut 6ern vår" i oppspillsfasen.
                  I de samme to kampene har vi hatt for lite bevegelse på begge kantene våre, og nærmest null bakrom.
                  Når 6ern vår da samtidig er presset av spissen i oppspillsfasen sier det seg selv at det er bedre å finne andre måter å angripe på enn at han prøver å ta med seg ballen selv fremover, da han ofte bare har 2 stoppere bak seg mens backene våre er på vei fremover. Ja, det er innafor å si at han velger det tryggeste alternativet, som etter MIN mening er helt riktig i kamper som disse to jeg nevner.

Hvis du ser på f.eks de 3 kampene før disse to siste, hvor vi har bedre / flere bevegelser foran, og mer rom, kommer det offensive fra 6'ern mer til syne (uansett om det er Lekven eller Oldrup).
                  Det er ikke vanskelig å se det offensive bidraget til Lekven fra 6'er plassen i år. Du finner både høye og lave baller til både indreløpere og kanter, og enkelte stikkere (eller forsøk på sådanne) opp til Ørnen.

Og hvis noen ikke husker den forrige kampen mot S08 tidligere i år, så ble vi rundspilt (19-5 i avslutninger) men rana til oss 3 poeng...Med Oldrup i 6ern som heller ikke fikk bidratt noe særlig offensivt, og han spilte forøvrig til en 2er på min egen børs...Heldigvis hadde vi et enormt stopperpar og en veldig god keeper den kampen....

For all del, jeg skulle gjerne hatt tilbake en Oldrup i form i 6ern selv, ingen tvil, men enn så lenge han ikke er klar, er jeg veldig glad for at vi har Lekven!
                  Lekven fortjener ikke dritten fra Hr Repeterende Oppgulp. Er Lekven vår beste og mest målfarlige spiller? Selvsagt ikke. Men han er en av OSS, og fortjener respekt!
                  God aften fra Oslo Øst
                  Last edited by Spinner; 30.11.2020, 22:38.
                  vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by jocke View Post
                    Skrek meg hes for 2-1 her, men kjøper vel den offsiden der.. Men sørgelig at vi setter oss i den situasjonen at vi panisk må jage siste tjue. Ett poeng er to tapt
                    Hehe. Jeg skreik inni meg (j... vanskelig) for å ikke vekke huset, men kledde av meg på overkroppen og smalt klærne i gulvet.
                    Får være reaksjon nok. Engasjement er gøy, men ikke godt for helsa.
                    VAR, nei takk!

Comment

• Folk gikk fullstendig apeshit på tribunen. På Bård Finne-nivå mot bøfla...

Comment

• Originally posted by Paulinho View Post
                        Synes flere folk her inne er for kritiske til Dønnum, han er en av våre bedre spillere. Shala derimot bør benkes i neste kamp. Kanskje Thiago Holm fra start? Noen som vet status på Fredrik O Jensen? Btw, deilig med 1 poeng...omstendighetene tatt i betraktning
                        Han er jo ikke dårlig, men senker tempoet for ofte, ser ofte ikke åpenbare bedre valg, og ender ofte opp med å gå seg vekk og miste ballen. Mulig andre medspillere er like der, og at jeg bare forventer mer av han siden han kan være veldig god. Syns det er litt slitsomt å se på. Synd.
                        VAR, nei takk!

Comment

• Aron er best når han kobler på Christian og med det også får involvert Henrik
                          og vi har en høyreside som fyrer på alle sylindere
                          en side som skaper sjanser og lager faenskap
                          da er vi gode
                          det har ikke skjedd så ofte de siste kampene
                          i morra så det er nok back to basic mot Stabæk og 3 poeng

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Jeg kommer ikke til å bruke mye tid på dette, og jeg sitter uansett ikke med noen fasit (fotball vil alltid ha en viss grad av subjektivitet), men på generelt grunnlag kan man hevde følgende to ting:
                            1: 6'ern vår (uansett person) har en enklere offensiv jobb jo mer bevegelse han har foran seg.
                            2: Han har også en enklere jobb jo mer bakrom vi får, og jo høyere motstander presser.

De to siste kampene har vi møtt lag som forsvarer seg i 5-4-1, der spissen stort sett har oppgave som går på å "ta ut 6ern vår" i oppspillsfasen.
                            I de samme to kampene har vi hatt for lite bevegelse på begge kantene våre, og nærmest null bakrom.
                            Når 6ern vår da samtidig er presset av spissen i oppspillsfasen sier det seg selv at det er bedre å finne andre måter å angripe på enn at han prøver å ta med seg ballen selv fremover, da han ofte bare har 2 stoppere bak seg mens backene våre er på vei fremover. Ja, det er innafor å si at han velger det tryggeste alternativet, som etter MIN mening er helt riktig i kamper som disse to jeg nevner.

Hvis du ser på f.eks de 3 kampene før disse to siste, hvor vi har bedre / flere bevegelser foran, og mer rom, kommer det offensive fra 6'ern mer til syne (uansett om det er Lekven eller Oldrup).
                            Det er ikke vanskelig å se det offensive bidraget til Lekven fra 6'er plassen i år. Du finner både høye og lave baller til både indreløpere og kanter, og enkelte stikkere (eller forsøk på sådanne) opp til Ørnen.

Og hvis noen ikke husker den forrige kampen mot S08 tidligere i år, så ble vi rundspilt (19-5 i avslutninger) men rana til oss 3 poeng...Med Oldrup i 6ern som heller ikke fikk bidratt noe særlig offensivt, og han spilte forøvrig til en 2er på min egen børs...Heldigvis hadde vi et enormt stopperpar og en veldig god keeper den kampen....

For all del, jeg skulle gjerne hatt tilbake en Oldrup i form i 6ern selv, ingen tvil, men enn så lenge han ikke er klar, er jeg veldig glad for at vi har Lekven!
                            Lekven fortjener ikke dritten fra Hr Repeterende Oppgulp. Er Lekven vår beste og mest målfarlige spiller? Selvsagt ikke. Men han er en av OSS, og fortjener respekt!
                            God aften fra Oslo Øst

Altså, jeg prøver ikke diskreditere Lekven på noen måte, jeg synes han har gjort en meget god jobb i Oldrups fravær, noe jeg har nevnt før som gledelig overraskende.

Men oppfattelsen av prestasjoner er selvfølgelig subjektiv, selv om han som svarte før deg kommer med lettere hersketeknikker om spilleforståelse. Jo takk, jeg spilte aktivt fotball i 17 år, men mener ikke jeg vet bedre enn andre av den grunn.
                            Jeg synes bare at de siste to kampene har vist hvor sårbare vi er i enkelte faser av spillet, når motstander ligger lavt, og vi ikke har noen sentralt som kan styre spillet og slå de gode pasningene som åpner rom. Og der er Oldrup betydelige bedre enn Lekven i min bok.
                            Men ja, han og har levert kamper langt under pari, spesielt i begynnelsen av sesongen.

Men ettersom Oldrup ikke er klar og det dermed ikke er noe spørsmål om hvem av dem som burde starte, ser jeg innlegget mitt fremstår ganske så unødvendig - så jeg beklager det.

Og til alle som tror jeg hater’n. Jeg håper faktisk han forlenger med et år. Han er solid backup for Oldrup og vil være en solid backup for de unge indreløperne som jeg håper for tillit neste år (Myhre, Thiago, Opsahl..). Han er som du sier en av oss.

Comment

• Originally posted by donny View Post
                              Altså, jeg prøver ikke diskreditere Lekven på noen måte, jeg synes han har gjort en meget god jobb i Oldrups fravær, noe jeg har nevnt før som gledelig overraskende.

Men oppfattelsen av prestasjoner er selvfølgelig subjektiv, selv om han som svarte før deg kommer med lettere hersketeknikker om spilleforståelse. Jo takk, jeg spilte aktivt fotball i 17 år, men mener ikke jeg vet bedre enn andre av den grunn.
                              Jeg synes bare at de siste to kampene har vist hvor sårbare vi er i enkelte faser av spillet, når motstander ligger lavt, og vi ikke har noen sentralt som kan styre spillet og slå de gode pasningene som åpner rom. Og der er Oldrup betydelige bedre enn Lekven i min bok.
                              Men ja, han og har levert kamper langt under pari, spesielt i begynnelsen av sesongen.

Men ettersom Oldrup ikke er klar og det dermed ikke er noe spørsmål om hvem av dem som burde starte, ser jeg innlegget mitt fremstår ganske så unødvendig - så jeg beklager det.

Og til alle som tror jeg hater’n. Jeg håper faktisk han forlenger med et år. Han er solid backup for Oldrup og vil være en solid backup for de unge indreløperne som jeg håper for tillit neste år (Myhre, Thiago, Opsahl..). Han er som du sier en av oss.
                              Null problem Jeg prøvde bare å frem hvordan jeg ser på saken, men som jeg sa tidlig, det er ikke noe fasit noe sted, og jeg merker selv hvordan jeg endrer oppfatning om spillere i kamp ved å se kampen flere ganger. Man lar seg jo rive med i kampens hete, river meg i det håret jeg engang hadde der oppe, banner og hytter med neven fra sofaen så bikkja skvetter og gjemmer seg på kjøkkenet
                              Om han forlenger eller ikke, tja, der er jeg usikker, ettersom jeg trodde Felix kunne vrt en god erstatter / utfordrer på den plassen, men Fagermo virker skeptisk rundt det.
                              Når det er sagt så har Shala spilt i den rollen på landslaget, så han behersker den, selv om han kan vre litt løs kanon og dra på seg kort unødvendig noen ganger.
                              vif.managerleague.com

Comment

Working...
                              X