Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stabæk - Vålerenga onsdag 2.12. Kl 20.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nils_de-Noia
    replied
    Er kult å komme seg foran RBK. Men jeg tenker at Europa er et viktigere mål for oss enn å komme som nummer 3 i serien.

Vår matchball her er at vi møter RBK. Vinner vi mot RBK så må Odd vinne tre kamper for å komme a jour og ta flere poeng enn oss på de to siste kampene. I praksis betyr det at de kanskje må ta 13 av 15 poeng og det tror jeg ikke skjer.

Så seier mot RBK tenker jeg at mer eller mindre sikrer Europaspill i 2021 og sannsynligvis også bronsen.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by Spinner View Post

Kan bare bekrefte det du sier her, og vi skaper i snitt flere sjanser det siste kvarteret enn noen andre i eliteserien, tett fulgt av Glimt.

Når det er sagt kan jeg ikke si sikkert at det handler mest om byttene som gjøres; Jeg tror vi er godt trent i år også, og jeg har sett mange kamper i år der vi rett og slett orker mer mot slutten. Dessuten har vi hatt mange kamper der vi har styrt spillet, hatt ballen mest, med motstandere som blir løpende imellom og etter ball, og da blir de som regel slitne mot slutten.
    Jada, var ikke nødvendigvis ment at byttene som gjøres er årsaken, mer at vurderingen om vi trenger å bytte eller ei. Uansett hva Fagermo har gjort, har vi prestert på slutten, og det forteller meg at han har ganske god kontroll på gameplan mot slutten - normalt. Så får de 3 siste kampene være avviket, hvor vi kunne hatt 6 poeng mer og sikra oss topp 3.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by Flem View Post
    Men jeg håper du er klar over at Vålenga er et av laga som produserer mest det siste kvarteret (mente jeg de sa forrige kamp), og stemmer det, forteller det jo oss at Fagermo har ganske god kontroll på byttene, eller hva? Arrester meg om jeg tar feil, kan ha drømt og.
    Kan bare bekrefte det du sier her, og vi skaper i snitt flere sjanser det siste kvarteret enn noen andre i eliteserien, tett fulgt av Glimt.

Når det er sagt kan jeg ikke si sikkert at det handler mest om byttene som gjøres; Jeg tror vi er godt trent i år også, og jeg har sett mange kamper i år der vi rett og slett orker mer mot slutten. Dessuten har vi hatt mange kamper der vi har styrt spillet, hatt ballen mest, med motstandere som blir løpende imellom og etter ball, og da blir de som regel slitne mot slutten.

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by Pete View Post
    Tidlig i sesongen så var vi også «versting» på å samle kort. Nå får vi ingen kort mer? Betyr det mindre innsats, ikke villig til å trøkke til? Eller begynner vi å bli slitne og rett og slett ikke når frem? Vi mangler trøkk i laget og det synes, både i innsats og resultater. Da må troppen brukes bedre/optimalt.
    Tidlig i sesongen fikk vi faktisk 13 kort på 3 kamper.
    Så fulgte det en del kort for filming og drøying av tid faktisk. For ikke å snakke om utvisningen av Klaesson og det feilaktige røde til Shala. Sam og Borch står for en del av kortene våre, og det handler jo litt om at de ofte er så høyt i banen at de kommer for sent.
    Shala kan nevnes igjen, han har dratt på seg en del unødvendige kort, både for reell filming, krangling med dommeren og drøying av tid.
    Kan godt nevne Dønnum her også, har holder ikke alltid hodet like kaldt. Han har 2 kort for taklinger bakfra og 2 for krangling med dommern.

Det at vi nå får mindre kort er bl.a. fordi vi oftere har spillere på rett side og slipper å takle bakfra, og handler vel så mye om et bedre organisert forsvar enn vi startet med. Og heldigvis har vi sluttet å krangle så mye med dommere (men det skal sies at det var ekstremt mye dårlig dømming i sommer!).

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by Pete View Post
    Jeg skrev det i kampen sist, fikk flere kommentarer om «hva jeg tenkte på» men kan godt gjenta det i denne. Fagermo sliter med en førsteellever som ikke er i form. Dette har gjentatt seg i flere sesonger i Odd og dessverre ser det ut til at VIF også får den samme utfordringen. Det er ingen spillere som er i 100% i form en hel sesong. Og Fagermo står helst med de samme i hver kamp. Sorry, det er morsomt når alle er i form men stikk fingern i jorda og se på de siste 3 kampene. I tillegg byttes kun «innbyttere» ut, idag, Matti og Finne som var nye i start11 ble byttet ut, Shala i forrige kamp. I dag var sikkert begge slitne men var de noe mer slitne enn de andre? Nei, vi får en liten realitstssjekk nå mot slutten av sesongen. Selvfølgelig har vi gjort store fremskritt med en kjent formasjon og klare roller men bruk og spill sammen flere spillere. Det må ikke bli nødvalg dersom vi må rullere litt på start11. Det er noe som heter at form slår klasse og det gjelder også fotballspillere.

I tillegg synes jeg byttene kommer for sent, uansett hvem som byttes. Når vi som ser på, inkl kommentatorer, ser at spillere er slitne, da må det skje noe.

Nå er det selvfølgelig mye morsommere - og tross alt litt mindre nervepirrende - å spille om medalje og Europa men dette var kanskje en ventet reaksjon og da burde trener tatt grep for å sikre at vi kan bruke flere spillere på et tidligere tidspunkt.

Tidlig i sesongen så var vi også «versting» på å samle kort. Nå får vi ingen kort mer? Betyr det mindre innsats, ikke villig til å trøkke til? Eller begynner vi å bli slitne og rett og slett ikke når frem? Vi mangler trøkk i laget og det synes, både i innsats og resultater. Da må troppen brukes bedre/optimalt.

Men jeg, som flere, håper på at vi hever oss betraktelig mot bedre lag som vil spille fotball. Så derfor har jeg ikke gitt helt opp håpet til kampen mot RBK men spiller vi som i dag, så har de spillere som vil straffe oss mye hardere. Denne kampen har jeg dessverre mest lyst til å glemme og se frem til mandag med blanke kort. Men nervene er ikke helt som de burde. Vi er så nære å komme topp 3-4 og klare Europa. For meg er Europa viktigere enn medalje men tar gjerne begge deler. Skal vi klare det kreves det en meget tøff evaluering om hvem som er i form og kan bidra maksimalt. Jeg håper at Fagermo er tøff nok til å gjøre disse vurderingene og gjøre mine tanker til skamme.
    Nå begynner jeg å irritere meg sånn passe på repetisjonene du kommer med. Slå deg sammen med zeta og start fotballskole, det hadde kledd dere begge.

La oss nå se litt på de andre laga.
    B/G har vært uovervinnelige med samme lag, rulla over alt og alle, men fikk en utladning idag. Resten av sesongen spiller ingen rolle, de har gjort jobben sin. En fast første 11'er forøvrig.
    Molde lå lenge an til å kjempe om gull, men fikk en downperiode og den varte i en rekke kamper
    Rosenborg er i rævva form og vi har spist oss forbi, norges lokomotiv
    Odd, say no more, de sliter også, og er enda et lag vi har krigi oss forbi
    KBK hadde også en periode hvor de tapte mye poeng
    Viking, samme sak, en lang dårlig periode

Da nærmer vi oss vel nedre halvdel, og resten av kokkosen.

Ser du mønsteret her? Alle lag har en kortere eller lengre dårlig periode, det er helt normalt iløpet av sesongen, og spesielt i serien her på berget.
    Så kan du legge til Covid19, ingen publikum (iallefall svært begrensa), og et veldig lite forutsigbart serieoppsett.

Oppi det hele, gnager du på Fagermo er årsaken til at vi har prestert så dårlig i det siste. Det er fordi vi bruker den samme start 11'ern gang på gang som du sier.
    Håper du er klar over at ALLE spillerne er med på HVER ENESTE TRENING. Alt ettersom hvordan treningen er lagt opp, kan den være langt tøffere enn en kamp fysisk.

Du har klaget på uttaket, og fikk "drømmen oppfylt" idag med 3 bytter fra start. Spør du meg, har vi aldri vært så baktunge. Finne var god, enig, men ble bytta korrekt ut fordi han hang med hodet og var sliten, IKKE fordi han er en squadplayer som du mener. Matti hadde en målgivende og var ganske så usynlig etter det.
    Forsvaret rygga mer enn normalt uten Tollås, og det sier egentlig ganske mye.

Hvis du fikk med deg intervjuet før kampen, sa Fagermo at denne kampen skulle vi bare vinne, ikke spille pent. Gameplanen fungerte 100% etter første omgang.
    I andre fikk Stabæk mer rom, og fikk et par-tre gode sjanser. Kanskje burde det vært bytta tidligere, kanskje ikke, det får vi aldri vite.
    Men jeg håper du er klar over at Vålenga er et av laga som produserer mest det siste kvarteret (mente jeg de sa forrige kamp), og stemmer det, forteller det jo oss at Fagermo har ganske god kontroll på byttene, eller hva? Arrester meg om jeg tar feil, kan ha drømt og.

Grunnen til at jeg tar denne ballen nå, er at du gnager på Fagermo uansett hva han gjør. Du finner alltid noe negativt. Fokuser på det positive, vi er i vår beste sesong på 10 år og spiller til tider glimrende fotball. Hva mer kan en forlange? Se på hva mannen har gjort og vær stolt av det.

Dagens kamp gikk på en potetåker også, var helt elendige spilleforhold. Ikke noe for et lag som ønsker å spille ball. Ingen unnskyldning, men en forklaring på hvorfor det ble så mye feilpasninger. Da blir det mye unødvendig løping hjemover og tap av krefter.

Skjønner at du, sammen med Fagermo, mener vi skal vinne alle kamper. Fagermo har den innstillinga og skal motivere og mane gutta til full innsats, og dytte inn i hodet på dem at det er mulig.
    Du som supporter, med vår historikk, vet at så ikke skjer, og skal være ekstremt fornøyd med årets sesong så langt.
    Ja det er surt om topp 4 ryker, men vi skal allikevel være stolte av det vi har prestert i 2020.
    Neste kamp blir avgjørende for topp 3, og vinner vi den og en til, er vi der. 4 poeng tror jeg holder til topp 4 da de aller fleste laga bortsett fra Molde og B/G sløser bort poeng på løpende bånd.

Leave a comment:

• Buss
    replied
    Synes at det fortsatt går for sent fremover slik at VIF sjelden tar motstanderne i ubalanse. Motsatt så blir VF tatt i ubalanse flere ganger de siste kampene. Mulig spillerne begynner å bli slitne. De virker i vert fall litt tomme.

Leave a comment:

• Pete
    replied
    Jeg skrev det i kampen sist, fikk flere kommentarer om «hva jeg tenkte på» men kan godt gjenta det i denne. Fagermo sliter med en førsteellever som ikke er i form. Dette har gjentatt seg i flere sesonger i Odd og dessverre ser det ut til at VIF også får den samme utfordringen. Det er ingen spillere som er i 100% i form en hel sesong. Og Fagermo står helst med de samme i hver kamp. Sorry, det er morsomt når alle er i form men stikk fingern i jorda og se på de siste 3 kampene. I tillegg byttes kun «innbyttere» ut, idag, Matti og Finne som var nye i start11 ble byttet ut, Shala i forrige kamp. I dag var sikkert begge slitne men var de noe mer slitne enn de andre? Nei, vi får en liten realitstssjekk nå mot slutten av sesongen. Selvfølgelig har vi gjort store fremskritt med en kjent formasjon og klare roller men bruk og spill sammen flere spillere. Det må ikke bli nødvalg dersom vi må rullere litt på start11. Det er noe som heter at form slår klasse og det gjelder også fotballspillere.

I tillegg synes jeg byttene kommer for sent, uansett hvem som byttes. Når vi som ser på, inkl kommentatorer, ser at spillere er slitne, da må det skje noe.

Nå er det selvfølgelig mye morsommere - og tross alt litt mindre nervepirrende - å spille om medalje og Europa men dette var kanskje en ventet reaksjon og da burde trener tatt grep for å sikre at vi kan bruke flere spillere på et tidligere tidspunkt.

Men jeg, som flere, håper på at vi hever oss betraktelig mot bedre lag som vil spille fotball. Så derfor har jeg ikke gitt helt opp håpet til kampen mot RBK men spiller vi som i dag, så har de spillere som vil straffe oss mye hardere. Denne kampen har jeg dessverre mest lyst til å glemme og se frem til mandag med blanke kort. Men nervene er ikke helt som de burde. Vi er så nære å komme topp 3-4 og klare Europa. For meg er Europa viktigere enn medalje men tar gjerne begge deler. Skal vi klare det kreves det en meget tøff evaluering om hvem som er i form og kan bidra maksimalt. Jeg håper at Fagermo er tøff nok til å gjøre disse vurderingene og gjøre mine tanker til skamme.

Leave a comment:

• zeta
    replied
    Originally posted by SanktHallvard View Post
    Er det bare jeg som reagerer på alle de håpløse langpasningene? Ja, vanskelig å spille seg igjennom et kompakt strukturert lag men lange baller på Osame, Odin osv når man trenger mål. Gi meg styrke.
    Men det er fordi DEF foreløpig ikke har bygget opp et skikkelig spill GJENNOM midtbanen. Jeg synes ikke at han var flink nok til det i ODD heller. Men jeg tror han kan få det til hvis han går inn for det. Odin og Osame er typer som kan få det til, men de er jo veldig unge. Bjørdal er god da.

Så mangler en rask kant slik at kontringene blir mer potente. Laget er veldig hardtarbeidende, men enda mangler en del. Man blir skuffet hvis man venter for mye

Man ser også at det fremdeles mangler noe på duellkraften når motstandere bare får gå og gå. Hvis man ikke tar tak i disse problemene så går de ikke bort av seg selv

Jeg tror også Dønnum er mye viktigere for laget enn de fleste tror. De periodene han skinner betyr mye

Leave a comment:

• SanktHallvard
    replied
    Er det bare jeg som reagerer på alle de håpløse langpasningene? Ja, vanskelig å spille seg igjennom et kompakt strukturert lag men lange baller på Osame, Odin osv når man trenger mål. Gi meg styrke.

Leave a comment:

• Grim
    replied
    Rimelig meningsløst å ta et gult kort når du har resten av laget ditt bak deg og det er null risiko. Spesielt lurt å ta det på rundt 20m med resten av laget ditt bak deg med kontroll.

Leave a comment:

• nico70
    replied
    Kan vi begynne å TAKLE !!!!!!!!!!! Gang på gang lar vi disse pappaguttene vandre med ballen gjennom hele midtbanen og fram til vår 16 meter, uten at vi tar det kortet og setter inn en takling !!! Vi leier lanke og jogger ved siden av!!!
    ja er skuffa og forbanna nå , for nå er det tredje kampen på rad hvor vi faller kraftig ned i prestasjon i en omgang og slipper inn dustemål, og er tannløse foran motstanders mål.
    Nå må vi brette opp erma og tråkke til mot de trønderne

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Originally posted by Loffen View Post
    Hvis du sjekker historikken med Aalesund borte, Sarp hjemme og Stabæk borte så lukta det bananskrell på disse 3 for flere uker siden.
    Men da er matten gitt. Skal det bli bronsje så må vi slå RBK hjemme. Hvordan vi skal klare det er derimot litt vanskelig å se akkurat nå.
    Joda, men å skli i alle disse 3 kampene etter hverandre?? Hmm.
    Akkurat nå er det bare kjipt, men om noen dager kommer jeg til å skrive at vi alltid hever oss mot topplagene

Leave a comment:

• hmchrist
    replied
    Originally posted by tordvif View Post
    Tydelig at vi er ute av form. Mange ræva kamper på rad. Men ikke noe nytt at vi er gode en halv sesong og ræva andre halvdel.
    Så, så. Vi tok 26 poeng på sesongens 15 første kamper (første halvdel) og har tatt 23 poeng på de 12 siste. Vi skal spille om 9 poeng til, så hvilken halvdel som ev. er den ræva delen i år er litt uklart for meg.

Leave a comment:

• StenzEnga
    replied
    Originally posted by jocke View Post

Vi har vel strengt tatt fortsatt kontroll på tredje plassen? Nøkkelen blir nå å vinne mot Rosenborg
    Fjerdeplass er også Europa

Leave a comment:

• jocke
    replied
    Originally posted by Jepp View Post
    Helt krise i 2.omgang. Der røyk nok 3.plassen. Farvel europa som vanlig. Faen ass, jeg er så jævlig lei.
    Vi har vel strengt tatt fortsatt kontroll på tredje plassen? Nøkkelen blir nå å vinne mot Rosenborg

Leave a comment:

Working...
X