Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Rosenborg mandag 7.12.20 kl 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Rosenborg mandag 7.12.20 kl 18.00

Nå kommer kanskje den viktigste kampen i år - om vi skal til Europa neste år. Sjekker man lagene vi kjemper mot (i første omgang RBK og KRS, jeg tror faktisk ikke Odd med 5 stk med Corona og dårlig grunnlag klarer å fikse tilstrekkelig med poeng). Samtidig så er kampprogrammet såpass jevnt at vi trenger nok minst 6p til for at vi skal klare/sikre Europa. Med forventede resultater, om det er mulig å si i ES, så vil KRS havne på 53p. Kampen mot RBK er om medalje og den står i morgen. Taper vi mot RBK i morgen og de vinner de forventede kamper etterpå (tap mot Molde) så havner de også på 54p. Da blir målforskjell avgjørende. Men da må vi vinne de 2 siste kampene og spesielt Viking borte er ingen walk-over. Stort jevnere kan det neppe bli. Så er det å håpe at alle gutta synes dette er moro og at de kan slippe seg løs og prestere på nivå som tidligere i høst.

Laget gir kanskje seg selv. Tidligere i sesongen så har ofte intervjuene med spillere på hjemmesiden gitt en liten pekepinn på hvem som spiller. Om vi følger samme tankegang så starter vi med samme lag som sist, muligens med Aron inn for Bård. Jeg håper at Tollås er tilbake men med både støy rundt fornyelse av kontrakt og kanskje en liten skade så blir det benk fra start? En skade for han nå er vel det siste han ønsker seg. Det er medalje vi kjemper om og den avgjøres nok i morgen.

Hadde noen sagt vi skulle kjempe om medalje og Europa før sesongen ville de sannsynligvis blitt sett litt rart på (selv om vi sier det hvert år). Men det utgangspunktet vi hadde for 3 kamper siden så blir det allikevel en slags nedtur om vi nå ender på 5 plass. Forventninger flytter seg ettersom sesongen går frem og nå blir det en liten test av både lag og trener om vi står løpet ut.

Bare så synd vi ikke kunne vært 17.000 tilstede for å støtte gjengen, da hadde jeg vært rimelig sikker på seier. Tenk dere, tenk...

PS, En liten korreksjon. Troppen er ute og både Aron og OJ er friskmeldt og tilbake i troppen. Da kan vi fort på OJ fra start. Så spørs det hvem som velges av Lekven og Matti som indreløper... Aron er vel førstevalg på kant om han er frisk igjen.
    Last edited by Pete; 06.12.2020, 15:39.

Leser på forumet til RBK at supporterne mener Hareide stiller et traust og kjedelig lag med bla Henriksen og Konradsen på midtbanen. Konradsen har vært ute lenge med skade og Henriksen har vært i korona karantene. Zack tar over for Ceide på venstre kant da han er bedre defensivt. De ønsker vel ikke at Borch skal kunne doble og legge inn. Hovland kommer inn for Holmar på stopperplass. Holmar har vel vært RBK`s beste stopper siden han kom.
    Synd om VIF tenker at høye innlegg på Matti og Kjartanson er nøkkelen mot RBK. RBK er svakest mot lag som ligger kompakt og har hurtig angrepsspill. I boks er RBK vel så gode som VIF.

Comment

Originally posted by Buss View Post
      Leser på forumet til RBK at supporterne mener Hareide stiller et traust og kjedelig lag med bla Henriksen og Konradsen på midtbanen. Konradsen har vært ute lenge med skade og Henriksen har vært i korona karantene. Zack tar over for Ceide på venstre kant da han er bedre defensivt. De ønsker vel ikke at Borch skal kunne doble og legge inn. Hovland kommer inn for Holmar på stopperplass. Holmar har vel vært RBK`s beste stopper siden han kom.
      Synd om VIF tenker at høye innlegg på Matti og Kjartanson er nøkkelen mot RBK. RBK er svakest mot lag som ligger kompakt og har hurtig angrepsspill. I boks er RBK vel så gode som VIF.
      I så fall må innleggene være harde og lave, men tror også at litt fikst trekant spill kan åpen forsvaret dems. Har dem noen ute med skade/suspensjon?
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Helland er ute med skade, ellers har de vel alle tilgjengelige.

Comment

Noen som har fått med seg troppen?
          Den publiseres av og til tidligere på some enn på nettsiden, men har fortsatt ikke sett noe..

Comment

Ingen god magefølelse for dagens kamp, dessverre. Men, håper gutta så på jentene i går og lot seg inspirere til å jage edelt metall.
            Jeg har faktisk enda dårligere magefølelse for Viking-kampen og frykter at vi går poengløse av Stavanger stadion.
            Poeng i dag blir derfor superdupermegagigaultraviktig - ikke for å øke presset eller hause opp stemningen eller no' altså
            Vel, det er uansett en god ting at vi 3 runder før slutt har medalje i egne hender. Det kjennes riktig, selv om det er alt for lang tid mellom hver gang.

Comment

Originally posted by donny View Post
              Noen som har fått med seg troppen?
              Den publiseres av og til tidligere på some enn på nettsiden, men har fortsatt ikke sett noe..
              Troppen ble publisert på nettsidene i går.
              https://www.vif-fotball.no/nyheter/litt-ekstra-spenning

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post

Troppen ble publisert på nettsidene i går.
                https://www.vif-fotball.no/nyheter/litt-ekstra-spenning
                haha, se der ja! Hørte bare på intervjuet jeg, men ser det jo nå bare man skroller langt nok ned.

Takk!

Comment

Originally posted by Buss View Post
                  Helland er ute med skade, ellers har de vel alle tilgjengelige.
                  Ha ha... sorry, skal ikke le når andre har det vondt, men er Helland noe annet en skadet?
                  Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Jeg har dessverre også en dårlig følelse for serieavslutningen. Men jeg vinner aldri i spill og gjetter alltid feil så ikke hør på meg
                    I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Vinner vi denne, så er det vel 90% sannsynlighet for at det blir bronse. Og når det gjelder de siste to kampene, så har vi god statistikk borte mot Viking. Får med oss minst ett poeng der tror jeg. Og Start hjemme SKAL være seier (selv om Start "imponerte" med uavgjort hjemme mot et lite motivert BG)

Comment

Originally posted by Jepp View Post
                        Jeg har dessverre også en dårlig følelse for serieavslutningen. Men jeg vinner aldri i spill og gjetter alltid feil så ikke hør på meg
                        Fint da hører vi ikke på deg
                        Jeg har en god følelse før denne kampen.
                        Årets viktigste, det er nå vinnerne leverer.

3:0 og masse Julenisser og røde neser.

Comment

Originally posted by AcsOnFire View Post

Fint da hører vi ikke på deg
                          Jeg har en god følelse før denne kampen.
                          Årets viktigste, det er nå vinnerne leverer.

3:0 og masse Julenisser og røde neser.
                          Fagermo har gode resultater som Odd-trener mot RBK. Særlig de siste årene (også sist med 1-1 på Lerkendal som Enga-trener). Ikke tapt siden 2016. Tipper 1-0 eller 2-1 til mitt kjære Enga. Gleder meg til kamp!
                          Last edited by Caanradi; 07.12.2020, 16:06.

Comment

Har en god følelse for denne kampen, det kan bli tøft for RBK dette her.. går for 3-0 og massivt overtak.

Comment

Umulig å si noe her - enten eller eller nok en U som mest sannsynlig resultat.

Håper gutta har latt seg inspirere av damene og at de gir litt f i dag og slipper seg løs. Tar gjerne et par raske scoringer i dag også for å si det slik...

Rbk er nok sultne etter å reise kjerringa og det burde vi være også - sesongen nærmer seg slutten og da er det bare å gi gass.

Håper på et fartsfylt oppgjør med mange mål og at vi avgjør til vår fordel, sant unngår skader.
                              \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Working...
                              X