Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Viking - Vålerenga torsdag 10 desember 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Viking - Vålerenga torsdag 10 desember 2020

Lenge siden jeg har vært så spent på en sesongavslutning som i år. Det gledes!
    Ære være Vålenga

Kristiansund slo Odd. Med seier i morgen mot Viking, så er det 99% sikkert med bronse.
    Om vi da taper mot Start (tvilsomt), så vil RBK og Odd kunne komme på 54 poeng de også. Begge kan slå oss på målforskjell. Særlig RBK som bare ligger to minusmål bak oss. Men med den formen de har vist i det siste, så skal det mye til om de vinner de tre siste. Og de møter Molde søndag.

Men det enkle er ofte det beste. En uavgjort og en seier på de to siste, så er bronsen 100% Engas.
    Last edited by Caanradi; 09.12.2020, 20:16.

Comment

Troppen ute. Tollås og Sam ikke med, ellers ingen overraskelser. Fagermo varslet også noen mulige rulleringer. Vi skulle gjerne hatt de 3p i morra så spent på laget.

Comment

Viking er vel et av formlagene i serien akkurat nå. Blir veldig fornøyd med ett poeng i denne kampen.

Comment

For en innspurt.
          Men, vi er i førersetet og har alle sjansers mor til å ta medalje. Uten Fagermo hadde jeg forventa bananskall i innspurten, men synes vel 3 poeng mot Sarp, Stabæk og AAFK er et slags bananskall for det laget vi har diska opp i år. Håper det blir med det. Fagermo har tilført laget en stabilitet, en evne til å jobbe hardt også på dårlige dager og en selvtillit i laget som gjør at jeg er optimist.
          Men, Viking frykter jeg. De har vunnet 3-0 (RBK), 4-1 (Start) og 2-0 (Brann) i de tre siste kampene sine hjemme, etter sin «koronapause». Viking er i form. (Selv om U borte mot Sandefjord i siste kamp kanskje var et svakhetstegn?)
          Med tap i Stavanger kan det bli utrivelig spennende i siste serierunde.
          Men, ingen andre lag (bak oss) kan få mer enn 54 poeng, så med seier mot Viking (da har vi 54) skal vi ha fryktelig uflaks for å miste bronsen.
          Men, en kamp om gangen, er det ikke det man sier? Og nå er tida inne for å klå Viking.

Tror ikke «Kanskje litt rullering på laget kan være lurt for å få friskt blod inn» behøver å bety så veldig mye mer enn at JTN og Sam erstattes i bakre rekke.
          Og om Oldrup er klar fra start er det enda et sett med friske bein. Da spørs det om han benker Lekven eller setter han som indreløper sammen med Bjørdal.

Tips til start-ellever:
          Klaesson
          Borch-Lædre-Ivan-Felix
          Bjørdal-Oldrup-Lekven
          Aron-Ørnen-Osame

Med Finne, Shala og Matti (og Holm) på benken bør det være rom for å få innpå friske bein underveis også, og få fart på laget om det begynner å butte offensivt. Også får vi bare krysse fingra for at vi ikke får noen skader i forsvarsfireren som tvinger frem noen tidlige bytter der.

Elles er dette første kampen jeg ikke får sett på TV i år. Jeg skal heie damene frem mot Brøndby på Intility.
          Takk for den, NFF.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
            For en innspurt.
            Men, vi er i førersetet og har alle sjansers mor til å ta medalje. Uten Fagermo hadde jeg forventa bananskall i innspurten, men synes vel 3 poeng mot Sarp, Stabæk og AAFK er et slags bananskall for det laget vi har diska opp i år. Håper det blir med det. Fagermo har tilført laget en stabilitet, en evne til å jobbe hardt også på dårlige dager og en selvtillit i laget som gjør at jeg er optimist.
            Men, Viking frykter jeg. De har vunnet 3-0 (RBK), 4-1 (Start) og 2-0 (Brann) i de tre siste kampene sine hjemme, etter sin «koronapause». Viking er i form. (Selv om U borte mot Sandefjord i siste kamp kanskje var et svakhetstegn?)
            Men, ingen andre lag (bak oss) kan få mer enn 54 poeng, så med seier mot Viking (da har vi 54) skal vi ha fryktelig uflaks for å miste bronsen.
            Men, en kamp om gangen, er det ikke det man sier? Og nå er tida inne for å klå Viking.

Tror ikke «Kanskje litt rullering på laget kan være lurt for å få friskt blod inn» behøver å bety så veldig mye mer enn at JTN og Sam erstattes i bakre rekke.
            Og om Oldrup er klar fra start er det enda et sett med friske bein. Da spørs det om han benker Lekven eller setter han som indreløper sammen med Bjørdal.

Tips til start-ellever:
            Klaesson
            Borch-Lædre-Ivan-Felix
            Bjørdal-Oldrup-Lekven
            Aron-Ørnen-Osame

Med Finne, Shala og Matti (og Holm) på benken bør det være rom for å få innpå friske bein underveis også, og få fart på laget om det begynner å butte offensivt. Også får vi bare krysse fingra for at vi ikke får noen skader i forsvarsfireren som tvinger frem noen tidlige bytter der.

Elles er dette første kampen jeg ikke får sett på TV i år. Jeg skal heie damene frem mot Brøndby på Intility.
            Takk for den, NFF.
            Vi er nok endel svekket i bakre firer. Skal bli spennende å se om systemet hjelper oss til å holde nullen mot et Viking lag som scorer jevnt og trutt hjemme. Så får vi se om vi evner å spille som sist eller som mot Aafk. Skulle så gjerne hatt 3p.

Heldigvis er normalt Viking et lag som spiller fotball og ikke parkerer bussen. Det pleier å hjelpe.

Comment

Bytyci er ute, det svekker Viking noe vil jeg tro. Furdal er også ute med sykdom. Synes Furdal var veldig god da han kom innpå mot oss sist, og åpna forsvaret vårt flere ganger.
              Håper med den rulleringen Fagermo snakket om, betyr at Thiago kommer inn fra start. Spennende å se Felix i ny kamp som back.

​​​​​​Håper på dette laget:
              Klaesson
              Borchgrevink-Lædre Bjørdal-Näsberg-Horn Myhre
              Bjørdal-Oldrup-Thiago
              Dønnum-Kjartansson-Sahraoui

Comment

Håper VIF begynner å spille 45 grader ut litt oftere når de kommer til dødlinja, istedet for å slå ballen rett foran mål i klynga.

Comment

Idag håper jeg vi ikke slipper oss ned hvis vi tar ledelsen. Vi må kjøre på videre uansett, men selvsagt ta smarte valg.
                  Det har vært noen sjukehus-kamper borte i Stavanger. Det orker jeg ikke.
                  1 poeng er derimot godt nok. Men seier er selvsagt håpet. Da er bronsen nesten i boks.
                  Jeg orker ikke helt tanken på at vi kanskje må vinne mot Start i siste serierunde. For Start må også vinne den for å være sikre på å ikke rykke ned.....

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
                    For en innspurt.

Tips til start-ellever:
                    Klaesson
                    Borch-Lædre-Ivan-Felix
                    Bjørdal-Oldrup-Lekven
                    Aron-Ørnen-Osame

Takk for den, NFF.
                    Du kan spare deg turen til Valle, for den kampen er avlyst.
                    Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by maestro View Post

Du kan spare deg turen til Valle, for den kampen er avlyst.
                      Jepp. Så det. Regner med UEFA-standarden er 3-0 heimesiger...

Comment

wow, fantastisk lagoppstilling hvis den stemmer. Første gang på flere år faktisk en startoppstilling omtrent som jeg ønsker. Dette blir knallbra! Bare Ørn som mangler, men det går nok greit

Comment

Originally posted by zeta View Post
                          wow, fantastisk lagoppstilling hvis den stemmer. Første gang på flere år faktisk en startoppstilling omtrent som jeg ønsker. Dette blir knallbra! Bare Ørn som mangler, men det går nok greit
                          Siden du ikke gadd å ta med ei lenke. Her er’n:
                          https://www.vif-fotball.no/nyheter/f...ger-mot-viking

Comment

Jeg håper bare Shala får indreløper i dag. Men uansett dette bør blir bra, klar seier!

Comment

Kjapp historikk:
                              Viking - Vålerenga
                              2019: 1-1
                              2018: Viking i OBOS
                              2017: 1-7
                              2016: 0-2
                              2015: 3-4
                              2014: 5-5

Tre seire og to U på de siste 5 forsøkene i Stavanger.
                              Og rikelig med mål!!

Comment

Working...
                              X