Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Viking - Vålerenga torsdag 10 desember 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by AcsOnFire View Post
    slikt skjer
    vi gjør nok en gang en god kamp mot et godt lag
    vi presterer stadig bedre
    jeg er stolt og glad
    Heia Enga
    Glad noen er positive
    Det er absolutt et godt resultat, isolert sett.

Men Molde har nå ingenting annet enn æren å
    spille for mot Rbk. Og Rbk har også igjen Sandefjord.
    Kbk har igjen Stabæk og Haugesund.

Jeg tror vi må vinne hjemme mot Start. Ett poeng holder ikke.
    VAR, nei takk!

Comment

Hadde tatt uavgjort i denne før kampen
      Men det er jo så fryktelig bittert at vi ikke drar dette inn. Og helt jævlig at RBK putter i siste minutt også
      Gidder ikke snakke om neste runde. Mye er avhengig av hva som skjer i hengekampene nå fremover. Får holde med Stabæk, Sandefjord og Molde om 3 dager....

Comment

Originally posted by wanderer View Post

spille for mot Rbk.
        Molde kommer aldri til å gi noe annet enn 100% innsats mot RBK. De vet hvor viktig de kampene er. Taper de der så er sølvet og prestasjonene i europa glemt frem til jul.

Comment

Vi har lov å være litt skuffa. Ikke pga resultatet da 2-2 mot Viking borte er isolert sett OK men når vi mister det hele med 2 baklengs på de 8 siste minuttene av kampen samt at RBK scorer på overtid så ble det som 2 harde slag i trynet på kort tid. Hadde vært lettere å levd med dette hvis RBK ikke hadde vunnet men vi har fordelen at vi kan avgjøre dette helt selv mot Start i siste runde.

Comment

Glad noen er positive

Nå er IKKE Mfk og Rbk "perlevenner" så jeg har trua.
            Molde gikk videre i EC

Comment

Om Molde vil, så slår de RBK på søndag. Da er Enga foran RBK uansett. Men for Molde holder det jo med uavgjort for å sikre sølvet. Minst like spennende å se hva KBK klarer borte mot Stabæk samme dag. Dessverre har ikke Stabæk noe å spille for. Og så har vi Odd da som fortsatt har en ørliten mulighet på bronsen med fire seire.

Bittelille julaften får vi se hvor sterke Enga-gutta er i hodet. Start må trolig slåes om ikke alle de tre ovenfornevnte lagene feiler. Håper Tollås og Adekugbe er tilbake til den kampen.

Comment

Glad noen er positive

Vi skal vel ikke helt avskrive Odd heller? De kan med seier i de 4 siste få 54p. Så skal de også møte Molde men det er langt fra så sikkert når vi sluknet på tampen her. Isolert sett en ok kamp men det er slitne folk utpå der og det skyldes selvfølgelig hardkjøret de siste ukene med samme spillere. Det kalles planlegging å starte litt rullering før man er tvunget.
                Last edited by Pete; 10.12.2020, 22:00.

Comment

Glad noen er positive

Molde kommer aldri til å gi mindre enn 100% mot RBK. Akkurat som VIF alltid gjør mot bønda fra togstasjonen.

Comment

Originally posted by Caanradi View Post
                    Men for Molde holder det jo med uavgjort for å sikre sølvet.
                    Molde tok sølvet i dag. Eneste måten de kunne miste det på var hvis vi vant begge våre kamper.

Comment

• Originally posted by Pete View Post

Vi skal vel ikke helt avskrive Odd heller?
                      De skal spille 3 kamper ila 7 dager. Blant annet mot Molde. De må vinne alle 4 kampene eller vinne 3 + 1 uavgjort og ta igjen +7 mål...

Comment

• Originally posted by Disko View Post

Molde tok sølvet i dag. Eneste måten de kunne miste det på var hvis vi vant begge våre kamper.
                        Sant det. Jeg var litt rask der. Men som andre også påpeker her inne, så vil helt sikkert Molde gi jernet mot RBK uansett.

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post

Molde kommer aldri til å gi mindre enn 100% mot RBK. Akkurat som VIF alltid gjør mot bønda fra togstasjonen.
                          Skulle ønske jeg kunne tro på det. Men, med kamp i Østerrike i dag, reise og eufori over avansement i Europa tror jeg ikke de klarer å yte mer enn 80-90%
                          Men, RBK spilte også en slitekamp i dag, så de er gjerne ikke på 100% de heller.
                          Blir ikke overraska om RBK slår Molde på Lerkendal.
                          Blir egentlig ikke overraska om Odd slår Molde i Skien heller.
                          Men, det er bare å sitte stille å se på hva de andre holder på med. Bronsen kan være sikra før vi skal møte Start. Eller om alt går mot oss i alle hengekampene så kan vi gå inn i siste kamp med alt fra 3. til 6. plass som mulige utfall.

Comment

• Jaja, mye hvisomatte dersomatte her nå. Det mest trolige er vel at vi slår Start med 2-3 mål og tar bronsen greit.(Og at Mjøndalen gjør det samme hjemme mot Aalesund. Da har Enga gitt en hjelpende hånd IGJEN til bruntrøyene. Vi har jo en "tradisjon" for det.)

Comment

• Fasiten er veldig enkel, vi må vinne mot Start. Mulig at vi kan tenke annerledes når hengekampene er ferdigspilt men akkurat nå er det fasit. Da er Europa og medalje i boks. RBK kan få maks 54p, Kbk maks 53p mens Odd kan i teorien klare 54p. Uavgjort mot Start kan gi oss 6plass om alt går galt.

Men dagens kamp var veldig bra i 80 min til kreftene tok slutt. Så med en god pause (som vi vel nesten aldri har håndtert bra tidligere) så går dette greit. Vi var meget gode frem til dette. Etter å ha fått roet alt bittelitt så er vi fremdeles i rute til medalje og Europa. Men det blir unødvendig lenge til 22.12.

Comment

• Originally posted by Caanradi View Post
                                Jaja, mye hvisomatte dersomatte her nå. Det mest trolige er vel at vi slår Start med 2-3 mål og tar bronsen greit.(Og at Mjøndalen gjør det samme hjemme mot Aalesund. Da har Enga gitt en hjelpende hånd IGJEN til bruntrøyene. Vi har jo en "tradisjon" for det.)
                                Men, hvisomatte bronsen er sikra før siste runde, og dersomatte Odd slår Godset, kan vi bidra til å sende Godset ned på kvalik hvisomatte Start slår oss, dersomatte Stabæk slår Godset. Smaker ikke helt vondt det heller

Men, tilbake til dagens kamp:
                                Før kampen i dag var jeg superskeptisk og hadde dårlig magefølelse. Jeg ville sagt ja takk til 2-2 på forhånd. Men måten det skjer på, og med den sure RBK-skåringa på kjøpet, så er jeg ikke jublende happy akkurat nå.
                                Men, det er godt å vite at vi får greit med hvile før neste kamp og at vi fortsatt kan avgjøre dette selv.

Comment

Working...
                                X