Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Viking - Vålerenga torsdag 10 desember 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Pete View Post
    Fasiten er veldig enkel, vi må vinne mot Start. Mulig at vi kan tenke annerledes når hengekampene er ferdigspilt men akkurat nå er det fasit. Da er Europa og mest sannsynlig medalje i boks. RBK kan få maks 54p, Kbk maks 53p mens Odd kan i teorien klare 55p. Uavgjort mot Start kan gi oss 6plass om alt går galt.

Men dagens kamp var veldig bra i 80 min til kreftene tok slutt. Så med en god pause (som vi vel nesten aldri har håndtert bra tidligere) så går dette greit. Vi var meget gode frem til dette. Etter å ha fått roet alt bittelitt så er vi fremdeles i rute til medalje og Europa. Men det blir unødvendig lenge til 22.12.
    Odd kan i min teori bare få 54 poeng...

Comment

• Originally posted by Caanradi View Post
      Jaja, mye hvisomatte dersomatte her nå. Det mest trolige er vel at vi slår Start med 2-3 mål og tar bronsen greit.(Og at Mjøndalen gjør det samme hjemme mot Aalesund. Da har Enga gitt en hjelpende hånd IGJEN til bruntrøyene. Vi har jo en "tradisjon" for det.)
      Jeg syns fallhøyden blir så stor ved å tro på sånt. Så jeg kommer til å være negativ helt til bittelille julaften.

Meg om det

Av fem kamper mot bunnlagene har vi vunnet to, to uavgjorte og ett tap. Tapet kom mot Start. Husker ikke hvordan kampen var, men ser man på statistikken så burde vi vunnet der. Men 2 av 5 er for dårlig.
      VAR, nei takk!

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Odd kan i min teori bare få 54 poeng...
        Liten glipp, helt riktig. Korrigert
        Last edited by Pete; 10.12.2020, 21:11.

Comment

• Det er egentlig grufullt å tenke på at vi igjen kan få den berømte 6.plassen
          Last edited by wanderer; 10.12.2020, 21:57.
          VAR, nei takk!

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Skulle ønske jeg kunne tro på det. Men, med kamp i Østerrike i dag, reise og eufori over avansement i Europa tror jeg ikke de klarer å yte mer enn 80-90%
            Men, RBK spilte også en slitekamp i dag, så de er gjerne ikke på 100% de heller.
            Blir ikke overraska om RBK slår Molde på Lerkendal.
            Blir egentlig ikke overraska om Odd slår Molde i Skien heller.
            Men, det er bare å sitte stille å se på hva de andre holder på med. Bronsen kan være sikra før vi skal møte Start. Eller om alt går mot oss i alle hengekampene så kan vi gå inn i siste kamp med alt fra 3. til 6. plass som mulige utfall.
            Slår vi Start er vi uansett over RBK, Kristiansund og Odd på tabellen uansett hva de finner på i de siste kampene.

Vinner vi mot Start tar vi bronse og spiller i Europa.

Spiller vi uavgjort mot Start så går RBK forbi oss med to seire, Kristiansund med to seire og Odd med fire seire. Skal vi i tillegg miste Europa må to av lagene gjøre dette.

Taper vi mot Start så går RBK forbi med seier og uavgjort, Kristiansund må fortsatt vinne begge sine, mens Odd sannsynligvis må ta fire seire. Selv om de kan klare det med ti poeng og mange mål. Skal vi i tillegg miste Europa må to av lagene gjøre dette.

Så poenget i dag betyr en del. RBK kan ikke tape mot Molde og passere oss hvis vi taper mot Start. Kristiansund må ha full pott, seier og uavgjort er ikke lenger nok hvis vi taper den siste. Og Odd bør nok vinne alle sine fire. I tillegg betyr det at ingen kan passere oss på målforskjell hvis vi vinner siste kampen.

Tror det mest sannsynlige er at enten RBK eller Kristiansund avgir poeng i deres hengekamp, og at Odd ikke får med seg full pott i sine tre hengekamper. Tror vi er klare for Europa før siste serierunde og spenningen dreier seg om det skal bli 3.plass eller 4.plass.

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
              Det er egentlig grufullt å tenke på at vi igjen kan få den berømte 7.plassen
              Går alt mot oss så kan vi dårligst bli 6.

Comment

• Skjønner at gutta ble slitne. Men hva er greia med å ha folk på stolpen på frispark? Må sette linja høyt så keeper får fri sikt. Klaesson når vel ut med mindre det kommer et kremmerhus av de sjeldne? Bedre det enn å legge opp til styring. Blir for enkelt på høyt nivå...

Comment

• Originally posted by Disko View Post

Går alt mot oss så kan vi dårligst bli 6.
                  Korrigert. En liten feil
                  VAR, nei takk!

Comment

• De er slitne gutta, men de kommer til å krone denne sesongen med storseier mot start. Ikke vær bekymret
                    I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

• Originally posted by nada View Post
                      Skjønner at gutta ble slitne. Men hva er greia med å ha folk på stolpen på frispark? Må sette linja høyt så keeper får fri sikt. Klaesson når vel ut med mindre det kommer et kremmerhus av de sjeldne? Bedre det enn å legge opp til styring. Blir for enkelt på høyt nivå...
                      Lædre Bjørdal faller vel alt for langt inn, kan aldri tro at det egentlig var meningen. Det ser ut som han helt mistet oversikten over egen plassering. Ellers hadde jo Klaesson greit boksa vekk den ballen. Det var jo ikke noe bra frispark.

Comment

• Originally posted by Belhaven View Post

Lædre Bjørdal faller vel alt for langt inn, kan aldri tro at det egentlig var meningen. Det ser ut som han helt mistet oversikten over egen plassering. Ellers hadde jo Klaesson greit boksa vekk den ballen. Det var jo ikke noe bra frispark.
                        Han skulle sikkert dekke det ene krysset.

Comment

• Kan fort ende der at både Enga og Start er fornøyde med uavgjort i siste kamp. Enga for å sikre 3. eller 4. plass (og ecup-spill) og Start for å sikre kvalik.
                          Men først blir det spennende kamper på søndag. Om ALT går vår vei, så kan faktisk bronsen og/eller ecup-spill sikres allerede da.

Comment

• Nja, det frisparket er ganske smart, det kan treffe 3-4 hoder på vei inn, og når den går rett frem så blir det vanskelig for keeper. Bjørdal burde kanskje gått i duellen, men ballen kunne fortsatt treffi hva som helst og gått inn. Sånn målet blir, så ser det klønete ut, men det er bra slått rett inn foran keeper med masse folk i veien.

Jeg synes vi ser helt kjørt ut på slutten, kjipt at det glipper, men vi har flaks som ikke taper også, de har en setor sjanse rett etterpå, og heldigvis kommer vi litt høyere i banen på overtida. 10 på rad uten tap eller? Kan minst få 6.plass..., folkens, vi har hatt en god sesong, ikke glem det a!

Comment

• Finnes det egentlig en spiller i Norge som klarer å ta fra Osame Sahraoui ballen? Enda ikke sett det tror jeg, han mister aldri kula. En nytelse å se han behandle ballen.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                                Finnes det egentlig en spiller i Norge som klarer å ta fra Osame Sahraoui ballen? Enda ikke sett det tror jeg, han mister aldri kula. En nytelse å se han behandle ballen.
                                Han har herja med alle de beste lagene i Norge i debutsesongen sin. Det hjelper nok mye på selvtilliten hans, men neste sesong blir det forhåpentligvis flere målpoeng. Fantastisk spiller VIF har fått frem her! Den skrytevideoen hans som sikkert kommer etter sesongen, der begynner det å bli mye materiale å ta av.

Comment

Working...
                                X