Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Viking - Vålerenga torsdag 10 desember 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spinner
    replied
    Originally posted by EngaForAlltid View Post
    Henrik Bjørdal har vel ikke hatt en eneste dårlig kamp for oss?
    Dominerer midtbanen fullstendig. Må være en av de beste signéringene vi har hatt på mange år?

Kan virkelig ikke forstå hvorfor han spiller i eliteserien.
    Tja, han har vel egentlig hatt 3 dårlige kamper nå i høstsesongen, da tenker jeg på kampene mot Odd, AaFK og Viking...
    Men han er god, ingen tvil!
    Hvis han hadde holdt sitt eget snitt, og startet i nok kamper (han ender på under halvparten av kampene våre i år, og derfor faller han ut av en del rankingsystemer), hadde han nå vært på en 18. plass i eliteserien når det gjelder best rangerte spillere. En liste som forøvrig domineres kraftig av Glimt, og man ikke ser en eneste RBK spiller før man kommer ned på 29.plass :-P

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by bohem33 View Post

Helt enig med deg i det og litt morsomt at jeg og de fleste her inne var ganske lunkne da han signerte. Trodde han skulle være en helt ok rotasjonsspiller, men ikke en som dominerte. Så feil kan man ta. Jeg mener fortsatt han er lite målfarlig da, jeg tror fort vi hadde skåra i andre om odin ga ballen til ørnen og ikke Bjørdal (han hadde de ledig på hver sin side sånn jeg husker det), men han har utvilsomt vært en av våre beste i samtlige kamper han har spilt og om han lærer seg at man har mye bedre tid i eliteserien enn i utlandet så har han absolutt potensialet til å lage en del mål også for han kommer til to feite sjanser hver kamp.

Jeg er ikke så sikker på at han forsvinner med det første som Tordvif, han er ikke ung så selv om han dominerer i eliteserien er jeg ikke overbevist om at større ligaer henter han med en gang. Hadde han vært 19 og spilt sånn derimot hadde han ikke vært her 1.1.21. Det samme gjelder for så vidt ørnen, jeg tror han skal nette bra med mål før noen fra de virkelig store ligaene blir interessert.
    Bjørdal er vel litt damaged goods når det gjelder utenlandskarriere. Han spilte seg aldri til noe plass i Brighton. Og selv om det gikk bedre i Belgia så gnistret han jo ikke der heller. Han var litt inn og ut av laget.

Når lag fra de store seriene ser til Norge er det først og fremst for talenter som fortsatt har en del potensial de kan utvikle ved å spille på et høyere nivå enn Eliteserien. Og de henter dem mens de er i den alderen der de fortsatt utvikler seg som fotballspillere. Bjørdal blir 24 i februar og er vel på vei ut av den alderen, hvis ikke han er det allerede. At han ikke helt grep sjansen i Belgia, når han først var der, taler også litt mot han.

Han kan så klart gå til en utenlandsk serie som er på nivå med Eliteserien eller litt bedre, men tror nok toget har gått i forhold til de største seriene. Det må i alle fall presteres på dagens nivå i lengre tid enn bare noen kamper nå i høst.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Dominerer midtbanen fullstendig. Må være en av de beste signéringene vi har hatt på mange år?

Helt enig med deg i det og litt morsomt at jeg og de fleste her inne var ganske lunkne da han signerte. Trodde han skulle være en helt ok rotasjonsspiller, men ikke en som dominerte. Så feil kan man ta. Jeg mener fortsatt han er lite målfarlig da, jeg tror fort vi hadde skåra i andre om odin ga ballen til ørnen og ikke Bjørdal (han hadde de ledig på hver sin side sånn jeg husker det), men han har utvilsomt vært en av våre beste i samtlige kamper han har spilt og om han lærer seg at man har mye bedre tid i eliteserien enn i utlandet så har han absolutt potensialet til å lage en del mål også for han kommer til to feite sjanser hver kamp.

Jeg er ikke så sikker på at han forsvinner med det første som Tordvif, han er ikke ung så selv om han dominerer i eliteserien er jeg ikke overbevist om at større ligaer henter han med en gang. Hadde han vært 19 og spilt sånn derimot hadde han ikke vært her 1.1.21. Det samme gjelder for så vidt ørnen, jeg tror han skal nette bra med mål før noen fra de virkelig store ligaene blir interessert.

Leave a comment:

• tordvif
    replied

Han ble fristet av Fagermo som ville satse på han i favorittposisjonen sin, indreløper. Men er enig med deg. Han er for god for Eliteserien og er her på lånt tid.

Leave a comment:

• EngaForAlltid
    replied

Leave a comment:

• Gluecoma
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post

Han har herja med alle de beste lagene i Norge i debutsesongen sin. Det hjelper nok mye på selvtilliten hans, men neste sesong blir det forhåpentligvis flere målpoeng. Fantastisk spiller VIF har fått frem her! Den skrytevideoen hans som sikkert kommer etter sesongen, der begynner det å bli mye materiale å ta av.
    Han er sterk og, eller drar ihvertfall nytte av sitt lave tyngdepunkt. Som på slutten igår, der han tar ned en høy ball med en stor kar i ryggen på han som river og drar, hna klarer altså ta ned ballen, få kontroll, komme seg løs og får til slutt frispark Han kommer til å bli en stjerne, stor stjerne!

Leave a comment:

• Calven
    replied
    Gutta så litt kjørt ut på tampen, noe Fagermo også sier. Kort tid siden sist kamp og borte mot formlaget i Eliteserien, synes det er mer enn godkjent.

Vi vinner mot Start. Avslutter sesongen med stil. Noe annet vil overraske meg mye.
    Vi er et helt annet lag enn Start, klart bedre, klar plan for hvordan vi ønsker å spille, med og uten ball. Tabellen lyver ikke som det heter på pent.Tabellen er speilet.

Tabellen lyver ikke for RBK heller, de var gode tidligere, men ikke nå lenger. Det er ikke vakkert RBK, se dere i speilet.
    Blir overasket om de tar poeng mot Molde, selv med fordel av hjemmebane.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by tordvif View Post
    Finnes det egentlig en spiller i Norge som klarer å ta fra Osame Sahraoui ballen? Enda ikke sett det tror jeg, han mister aldri kula. En nytelse å se han behandle ballen.
    Han har herja med alle de beste lagene i Norge i debutsesongen sin. Det hjelper nok mye på selvtilliten hans, men neste sesong blir det forhåpentligvis flere målpoeng. Fantastisk spiller VIF har fått frem her! Den skrytevideoen hans som sikkert kommer etter sesongen, der begynner det å bli mye materiale å ta av.

Leave a comment:

• tordvif
    replied
    Finnes det egentlig en spiller i Norge som klarer å ta fra Osame Sahraoui ballen? Enda ikke sett det tror jeg, han mister aldri kula. En nytelse å se han behandle ballen.

Leave a comment:

• Gluecoma
    replied
    Nja, det frisparket er ganske smart, det kan treffe 3-4 hoder på vei inn, og når den går rett frem så blir det vanskelig for keeper. Bjørdal burde kanskje gått i duellen, men ballen kunne fortsatt treffi hva som helst og gått inn. Sånn målet blir, så ser det klønete ut, men det er bra slått rett inn foran keeper med masse folk i veien.

Jeg synes vi ser helt kjørt ut på slutten, kjipt at det glipper, men vi har flaks som ikke taper også, de har en setor sjanse rett etterpå, og heldigvis kommer vi litt høyere i banen på overtida. 10 på rad uten tap eller? Kan minst få 6.plass..., folkens, vi har hatt en god sesong, ikke glem det a!

Leave a comment:

• Caanradi
    replied
    Kan fort ende der at både Enga og Start er fornøyde med uavgjort i siste kamp. Enga for å sikre 3. eller 4. plass (og ecup-spill) og Start for å sikre kvalik.
    Men først blir det spennende kamper på søndag. Om ALT går vår vei, så kan faktisk bronsen og/eller ecup-spill sikres allerede da.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by Belhaven View Post

Lædre Bjørdal faller vel alt for langt inn, kan aldri tro at det egentlig var meningen. Det ser ut som han helt mistet oversikten over egen plassering. Ellers hadde jo Klaesson greit boksa vekk den ballen. Det var jo ikke noe bra frispark.
    Han skulle sikkert dekke det ene krysset.

Leave a comment:

• Belhaven
    replied
    Originally posted by nada View Post
    Skjønner at gutta ble slitne. Men hva er greia med å ha folk på stolpen på frispark? Må sette linja høyt så keeper får fri sikt. Klaesson når vel ut med mindre det kommer et kremmerhus av de sjeldne? Bedre det enn å legge opp til styring. Blir for enkelt på høyt nivå...
    Lædre Bjørdal faller vel alt for langt inn, kan aldri tro at det egentlig var meningen. Det ser ut som han helt mistet oversikten over egen plassering. Ellers hadde jo Klaesson greit boksa vekk den ballen. Det var jo ikke noe bra frispark.

Leave a comment:

• Jepp
    replied
    De er slitne gutta, men de kommer til å krone denne sesongen med storseier mot start. Ikke vær bekymret

Leave a comment:

• wanderer
    replied
    Originally posted by Disko View Post

Går alt mot oss så kan vi dårligst bli 6.
    Korrigert. En liten feil

Leave a comment:

Working...
X