Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sesongen 2021

Tenker vi kan dra i gang denne nå selv om terminlista ikke er satt enda.

Vi har en spennende sesong i vente og jeg legger her til +/- punkter som er både viktige og litt mindre viktig, men som er/kan være vesentlig før og under sesongen.

Plusser:

Vi har en meget spennende stall spillerstall med flere unge som banker på døra.
    Kommer Felix til å få ett skikkelig gjennombrudd?
    Fortsetter Saraoui fremgangen?
    Får vi se Odin Thiago Holm mer på banen kommende sesong?

Treneren vår har sagt rett ut at han ikke har kommet til oss for å ta bronse og denne gangen virker det mer troverdig enn noen gang før.

Forhåpentligvis siste sesong med Umbro som draktleverandør. Krysser fingrene for at det ikke blir en fornying av avtalen, men heller en avtale med en av de store, Adidas, Nike, Puma evt Diadora eller New balance.

Fortsetter Kjartansson å bøtte inn mål får vi det moro.

Vi har endelig ett sterkt forsvar og en keeper som vi ikke får vondt i hjerterota av å se på til tider.

Minuser:
    Publikum. Denne er høyst usikker, men jeg har en følelse at vi må spille for 200 tilskuere store deler av 2021 sesongen også. Denne kan like gjerne gå inn på plusspunkter med at vi får publikum tilbake for fullt.

En god del spillere forsvinner, og det er uvisst hvem som skal erstatte disse. Allerede nå er det helt klart at Vilhjalmson og Bård Finne er ute og mest sannsynlig forsvinner Shala, Tollås og kanskje Lekven. Men vi satser på at sjefen har god kontroll, men spørsmålet må stilles. Det må taes harde avgjørelser for at vi skal nå toppen og da må flere vike.

Sponsorer/økonomi. Hvordan har pandemien påvirket vårt forhold til sponsorene? Får vi en skikkelig dagen derpå sesong økonomisk pga manglende midler fra sponsorer (som også har slitt under pandemien) eller har de som steller med slikt god kontroll?

Klarer klubben å leve med forventningene og faktisk levere og ta neste steget. Jeg tror det, men spørsmålet må likevel stilles siden vi kan trygt si "been there, done that" utallige ganger med denne klubben og blitt skuffa.

Svarene får vi om ett års tid, men jeg tror at skal vi komme oss ett hakk høyere på tabellen neste sesong må flere av unggutta levere på ett meget høyt nivå sammen med de rutinerte fra første spark på ballen og så tror jeg at vi er helt avhengig av at Fagermo drar opp 1-2 ess som han gjorde med Kjartansson og Bjørdal for at vi skal bli en utfordrer til sølv og kanskje gull, men i første omgang sølvet. Ett annet sted vi må forbedre oss er å ta fler poeng mot bunnlagene. At vi kun tok 5 poeng mot de to svakeste lagene som også rykka ned må forbedres skal vi ta ett videre steg. Men det ser bra ut og det er mange år siden jeg har gleda meg til at sesongen skal starte og vi ikke er i januar en gang. Mars/April kan ikke komme fort nok.

Godt nytt Vålerenga år folkens.

Jeg er meget optimistisk selv, og jeg tror våre unge blir enda bedre. De er i prime age for utvikling og med en kravstor trener som viser tillit, er det bugna for store framsteg.
    I tillegg er jeg optimist med tanke på den flaue brisen av en virus vi har hengende over oss. La Nakstad og enkelte andre politikere ta seg av å være negative til dette, så får vi andre være realistiske og se det positive. Først og fremst var det jo snakk om at denne dritten skulle henge i langt ut i 2022. Deretter kom det ord om at jula 2021 så ut til å bli bra. Så kom snakket om at vinteren neste sesong ser ut til å være tilnærmet normal.
    Det siste nå er at sommern ser lys ut og at folk kan belage seg på utenlandsferie.
    Jeg kan forstå at FHI og politikere ber folk om å holde seg i tøylene og følge veiledern, men det får være grenser på negativitet.
    17.mai neste år, blir tidenes fest, og påsken kommer til å bli superbra.
    Du hørte det først her!

Uansett, om NFF sammen med toppfotballen tenker litt, åpner de ikke serien før i april, helst mot slutten. Da kan det nok være ganske mye folk på stadion vil jeg tro.

Tilbake til fotballen:
    Vi får jo 2 av de unge tilbake, og de er nok med å kjempe om topp 15 av spillerne, som igjen pusher de andre og samtidig utvikler de som kommer inn. Thiago Holm kommer til å spille fast store deler av kommende sesong, bare å glede seg.
    Jeg er ikke bekymra for de 5-6 som eventuelt forlater oss etter endt sesong, ikke bekymra for Tollås heller. Ivan har tatt kvantesteg, og neste år kan det være han som er mentor til en av de andre.

Økonomien tror jeg blir bra. Vi har ikke sett Trøim på så mange matcher som i år, og det virker som om engasjementet har tatt seg stort opp. Fyren er fortsatt steinrik, og har aldri vært fattig selvom enkelte forumtroll har ymtet frampå at fyren ikke har råd til å bli med videre. Vi snakker ikke om munnbindgeneralen vollvik her.
    Sponsorer vil strømme på etter dette møkkaåret, samtidig som vi tar steget inn i Europa - bare å glede seg her og.

Så får vi andre komme oss i sjappe og få oss sesongkort.

I mellomtia er det bare å kose seg med agurknytt i disse tider.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Vet ikke om dette er den rette tråden, men ønsker alle forumister et godt nytt fotball år!

Comment

Avtalen med Umbro gikk ut 31.12.20. Dermed skal en ny avtale på plass. Håper på Nike. Er det noen som vet noe om hvilke utstyrleverandører det jobbes med?

Comment

Originally posted by Moa91 View Post
          Avtalen med Umbro gikk ut 31.12.20. Dermed skal en ny avtale på plass. Håper på Nike. Er det noen som vet noe om hvilke utstyrleverandører det jobbes med?
          Synes vi hadde veldig flotte drakter i år, ellers har det vært tynn suppe fra Umbro.
          Håper det samme som deg. Nike hadde vært en drøm, og håper vi styrer lengst mulig Adidas.

Comment

Originally posted by Moa91 View Post
            Tviler på at dette stemmer. Mener O.S.L.O sjekket opp dette og da var det slik at vi hadde 6 års avtale med dem, med andre ord ut 2021 sesongen. Vi hadde neppe latt en slik avtale utløpe heller uten å ha en ny på plass, det er i hvert fall ikke vanlig praksis.

Comment

Originally posted by christer1913 View Post

Synes vi hadde veldig flotte drakter i år, ellers har det vært tynn suppe fra Umbro.
              Håper det samme som deg. Nike hadde vært en drøm, og håper vi styrer lengst mulig Adidas.
              Hvorfor det? Adidas leverer da fine drakter i rødt og blått?

Comment

Originally posted by hmchrist View Post

Har en bekjent som jobber på adidas sitt hovedkontor i Norge. Etter hva han vet har de ikke vært i kontakt med VIF.

Comment

Bare fordi jeg synes de desidert fineste draktene kommer fra Nike. Men, selvfølgelig bare min smak og ikke fasit

Comment

Fine drakter de, men han som står bak den bloggen, tror jeg ikke har sååå mange som er enige. Ikke jeg ihvertfall. Med unntak av Vålerenga (men som jeg alltid mener kunne hatt mye mer rødt i seg)

Forøvrig snakka jeg med importøren til Puma, om noe helt annet, men lurte på når dem skulle sponse VIF igjen. Ikke tidlig nok var svaret (fyren kan være borte nå for alt jeg vet)

Uansett er det vi som holder de sterkeste kortene nå. Et lag i medvind er et bra sponsor objekt. Bra vi ikke forhandlet ifjord.
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post

Fine drakter de, men han som står bak den bloggen, tror jeg ikke har sååå mange som er enige. Ikke jeg ihvertfall. Med unntak av Vålerenga (men som jeg alltid mener kunne hatt mye mer rødt i seg)

Forøvrig snakka jeg med importøren til Puma, om noe helt annet, men lurte på når dem skulle sponse VIF igjen. Ikke tidlig nok var svaret (fyren kan være borte nå for alt jeg vet)

Uansett er det vi som holder de sterkeste kortene nå. Et lag i medvind er et bra sponsor objekt. Bra vi ikke forhandlet ifjord.
                      Igjen? Har vi hatt Pumadrakter? Når? Finner du et bilde?
                      (ellers var det bildet av draktene mer enn bloggen som var poenget med linken min)

Comment

Disse synes jeg var de fineste draktene vi har hatt de siste 20 årene.

Comment

Helt enig, adidas draktene var helt nydelige. En av mine favoritter, når jeg selv spiller bedriftsfotball så er det disse VIF adidas draktene jeg bruker gang etter gang

Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by christer1913 View Post

Disse synes jeg var de fineste draktene vi har hatt de siste 20 årene.

Flotte de, men bedre med mer rødt:

https://images.app.goo.gl/sjFx93bvcK3gtdoGA

Comment

Igjen? Har vi hatt Pumadrakter? Når? Finner du et bilde?
                              (ellers var det bildet av draktene mer enn bloggen som var poenget med linken min)
                              Å, det er lenge siden. Har bar sett bilde, men husker ikke årstallet. Prøver å finne. Sendte mail til Jarle Teigøy, han vet!

Comment

Working...
                              X