Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nærmest mirakuløst er klubben tilbake i rute! Det var god innsats mot Molde, spesielt er Bjørdal en herlig kriger, Dønnum også! Layoni var god, spesielt likte jeg at han brukte farta si til å sprinte opp i situasjoner og få en fot på ballen

Men vi må ikke ta av her. Jeg mener at vi sleit for mye mot Molde og ble reddet av at de la seg lavere og at Eikrem gikk ut. I kamp etter kamp oppstår det slemme hull på midten der motstanderne kommer stormende. Jeg skulle ønske at Tobias tok mer tak defensivt og at han sprinter i press. Vi må få gjort noe her

Nå trengs det tre poeng i en potensiell beintøff kamp mot Sandefjord!

Comment

• Originally posted by Calven View Post
      Vi er ikke noe Topp 3 lag, ikke for øyeblikket.
      Vi er 4-6 lag og på vei til å bli enda bedre.
      Men det vil ta litt tid.
      Det som er sikkert er at det er stor fremgang fra de seneste år.
      Ja, vi har blitt fysisk sterkere, det er ikke så lett å krige ut Enga på fysikken nå. Spillet er bra innimellom, men i perioder blir det altfor omstendelig, med fryktelig mange pasninger sideveis eller bakover. Spillerne må jo bli bedre til å ta flere tøffe valg med ballen. jeg lurer på om de binder seg fordi de er redd for brudd og løpsdueller i mot. Laget er sårbart på løpsdueller og bør vel ligge mer kompakt sentralt. Spesielt bør Tobias legge seg litt lavere
      Last edited by zeta; 29.05.2021, 17:39.

Comment

• Originally posted by zeta View Post
        Spesielt bør Odin legge seg litt lavere
        Lå han for høyt hjemme i Oslo mens kampen pågikk i Molde?

Comment

• Originally posted by Caanradi View Post

Lå han for høyt hjemme i Oslo mens kampen pågikk i Molde?
          Oops, men han også bør vel legge seg litt lavere når han kommer inn..

Comment

• Originally posted by zeta View Post

Oops, men han også bør vel legge seg litt lavere når han kommer inn..
            Så nå er vi altså der, vi dømmer spillere FØR dem kommer i aksjon? Pre-crime var det noe som het i et fantasiuniversum.
            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Er det noe som vet noe om skadestatusen til Ivan, Osame og Ørnen? Snakker vi klare etter pausen, eller er det mer alvorlig?
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
                Er det noe som vet noe om skadestatusen til Ivan, Osame og Ørnen? Snakker vi klare etter pausen, eller er det mer alvorlig?
                Leste et eller annet sted før kampen i går at Ivan og Osame var ute med hver sin smell, men at man regna med at begge var tilbake etter landslagspausen.
                Da var ikke Ørnen skadd enda, så hans skade vet jeg lite om...

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Leste et eller annet sted før kampen i går at Ivan og Osame var ute med hver sin smell, men at man regna med at begge var tilbake etter landslagspausen.
                  Da var ikke Ørnen skadd enda, så hans skade vet jeg lite om...
                  Her er «et eller annet sted»:
                  https://www.vif-fotball.no/nyheter/ny-kamp-samme-lag

Comment

• Dette er mye penger... Får vi kloa i en bunt av disse pengene snakker vi 1-2 klassespillere til neste sesong. Kombinert med egenutvikling så kan dette bli meget interessant.

Til dere som ler av meningen og nivået på conference league. Er nok vesentlig gjevere og tyngre enn dere tror.

Norske lag kan få kjempesum

Uefas nye conferenceliga har kanskje C-status blant europacupene, men rent økonomisk kan den bli riktig så innbringende for klubbene som kommer med.

Molde, Rosenborg og Vålerenga skal alle kjempe om å komme med i Det europeiske fotballforbundets (Uefa) nyvinning, og alle tre starter kvalifiseringen i 2. runde.

Det i seg selv garanterer hver av klubbene drøyt 3,5 millioner kroner (350.000 euro), men de virkelig store pengene kommer på konto dersom lagene tar seg inn i selve turneringen. For å klare det må de spille seg videre fra 2. og 3. runde og omspillsrunden i kvalifiseringen.

Tall som er lekket til blant andre den franske storavisen L'Equipe, forteller at hvert av de 32 lagene som kvalifiserer seg for gruppespillet i conferenceligaen, er garantert en utbetaling på 2,94 millioner euro. Det tilsvarer 29,9 millioner kroner etter dagens kurs.

Hver seier i gruppespillet gir 5,1 millioner kroner på konto, mens uavgjort er verdt 1,7 million. Gruppevinnerne får 6,6 millioner ekstra, mens toerne får halvparten av det. (NTB)

Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
                      Dette er mye penger... Får vi kloa i en bunt av disse pengene snakker vi 1-2 klassespillere til neste sesong. Kombinert med egenutvikling så kan dette bli meget interessant.

Til dere som ler av meningen og nivået på conference league. Er nok vesentlig gjevere og tyngre enn dere tror.
                      Jeg syns dette nivået er fornuftig. Det er for lite til at de store lagene gidder å satse, men det er mye nok til at klubber på vårt nivå og litt over virkelig satser. Neida, vi kommer oss ikke inn i CL med det første, men vi er i en turnering der vi kan være med.

Comment

• Ørnen er ute i seks uker meldes det. https://www.eurosport.no/fotball/eli...27/story.shtml
                        Elsker Bergen By

Comment

• Bra artikkel rundt det tullet med maks 50 tilskuere på Intility
                          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Hørte at Ørnen har hatt problemer på hjemmebanen og kanskje ikke har hatt hodet på rett plass. Skjønner det godt da samlivsbrudd kan være tøft. Jeg håper han finner den store kjærligheten igjen og bøtter inn mål for oss til høsten
                            I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

• Endelig sitter jeg med troverdig inside. (Familien til Osame). Det snakkes om tre uker da jeg spurte rett etter moldekampen. (Ankel)
                              Skulle gjerne likt å vite noe om Ørn også, men føler ikke at savnet blir så sterkt når han har så få målpoeng.

Comment

• Originally posted by aasp View Post
                                Endelig sitter jeg med troverdig inside. (Familien til Osame). Det snakkes om tre uker da jeg spurte rett etter moldekampen. (Ankel)
                                Skulle gjerne likt å vite noe om Ørn også, men føler ikke at savnet blir så sterkt når han har så få målpoeng.
                                Tre uker til Odin Holm er kampklar igjen også.

Comment

Working...
                                X