Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Rino View Post

Jeg er med på at forseringer kan være bra for fremdrift, men jeg tror ikke forsvarsspillere går opp i press på en ballfører som står å venter på de. Rom skapes med rørelse av ball og/spillere. Står ballfører stille, vil ikke dette føre til press fra forsvarende lag, så lenge de ligger riktig i utgangspunktet. Dette er oppskrift på gåfotball.

Så mener jeg naturligvis ikke at man skal slå en rask støttepassning hver gang man får ballen. Men raske pasninger er å foretrekke, gjerne forbi nærmeste spiller for å skape større bevegelse hos motstanderen (og dermed rom).

Skjerme ball er som regel en konsekvens av dårlige muligheter.

Å finne raske folk er ikke et problem. LSK er et glimrende eksempel på et lag som satser på fysikk og fart, gammeldags fotball som kan gi resultater - men ikke noe jeg vil se fra Vålerenga. Men fart er meningsløst dersom du ikke kan bruke den riktig. Finnes mange eksempler på fantastiske lag, nesten uten spillere med stor fart. Fart er i mine øyne noe man trenger for å kompensere dårlige egenskaper for øvrig. Et raskt hode er langt raskere enn kjappe bein.

Det er mange problem defensivt, men ifjor var vel akkurat den samme backrekka en av de beste i ES. At man iår har blitt tatt mer på fart har mange grunner, ofte er første forsvarsledd for dårlige på å presse slik at man får gode muligheter til bra pasninger i dypet. Men finnes mange grunner... Ting er sjelden svart/hvitt i fotball

Nå er jeg ikke noen statistikkguru, men min følelse er at Borchgrevink både skaper mer offensivt og holder tettere på sin side defensivt enn Sam på andre siden gjør. Spinner kanskje har noen tall på det?
    Jeg er helt enig i at motstander ikke automatisk går i press. Derfor mener jeg at det bør være ryggmargsrefleks for ballfører at når han har rom foran seg så må han avansere fort i dette rommet. På den måten får han på seg press. DA må han foreta seg noe konstruktivt, enten finte, drible eller slå en god pasning. Dette krever at ballføreren vår er såpass god i en mot en situasjoner at han tåler å få motstander tett innpå seg uten for stor risiko for ballmist

Når det gjelder Borch så er min oppfatning at han sliter veldig med farta når vi står høyt og det blir brudd. Jeg mener at vi trenger mer fart i forsvarsrekka. Minst to av de fire bør ha såpass fart som Sam

Jeg liker ikke så godt det du sier om at et raskt hode er langt raskere enn kjappe bein. Jeg forstår hva du mener, men jeg tror at det er denne naive tankegangen som har ført til en nedprioritering av styrke, hurtighet og smidighet i Vålerenga. Du sier at fart er nytteløst hvis man ikke kan bruke den. Det er riktig, men vi kan også snu på det: et raskt hode er nytteløst hvis spilleren ikke har teknikk og fart til å gjennomføre det han ønsker. Saken er at alt dette er viktig, både fart, styrke, smidighet og fotballklokskap. Jo mer ambisjoner vi har jo mer kreves av hvert av disse momentene. Vi kan f eks ikke regne med å kunne utfordre Molde hvis de har mye mer fart enn oss

Jeg mener ikke at vi skal ha raske spillere som ikke holder nivået, men at vi skal opp-prioritere styrke, fart og smidighet et hakk. Legge mer vekt på det enn vi vanligvis har gjort det siste tiåret

Comment

• Originally posted by zeta View Post

Jeg er helt enig i at motstander ikke automatisk går i press. Derfor mener jeg at det bør være ryggmargsrefleks for ballfører at når han har rom foran seg så må han avansere fort i dette rommet. På den måten får han på seg press. DA må han foreta seg noe konstruktivt, enten finte, drible eller slå en god pasning. Dette krever at ballføreren vår er såpass god i en mot en situasjoner at han tåler å få motstander tett innpå seg uten for stor risiko for ballmist

Når det gjelder Borch så er min oppfatning at han sliter veldig med farta når vi står høyt og det blir brudd. Jeg mener at vi trenger mer fart i forsvarsrekka. Minst to av de fire bør ha såpass fart som Sam

Jeg liker ikke så godt det du sier om at et raskt hode er langt raskere enn kjappe bein. Jeg forstår hva du mener, men jeg tror at det er denne naive tankegangen som har ført til en nedprioritering av styrke, hurtighet og smidighet i Vålerenga. Du sier at fart er nytteløst hvis man ikke kan bruke den. Det er riktig, men vi kan også snu på det: et raskt hode er nytteløst hvis spilleren ikke har teknikk og fart til å gjennomføre det han ønsker. Saken er at alt dette er viktig, både fart, styrke, smidighet og fotballklokskap. Jo mer ambisjoner vi har jo mer kreves av hvert av disse momentene. Vi kan f eks ikke regne med å kunne utfordre Molde hvis de har mye mer fart enn oss

Jeg mener ikke at vi skal ha raske spillere som ikke holder nivået, men at vi skal opp-prioritere styrke, fart og smidighet et hakk. Legge mer vekt på det enn vi vanligvis har gjort det siste tiåret
      Jeg skjønner meg ikke på din forståelse av hverken rom, eller fotball generellt. For å sitere Drillo "fotball er ett spill uten ball". Rom skapes ikke av ballfører, det skapes primært av de 10 som ikke har ballen til enhver tid. Å automatisk forsere inn i rom, dreper jo dette rommet og vil også føre til lavere balltempo. Virker som du vil ha ett lag bestående av 11 Messi med ballen, det går ikke.

Gode bevegelser skaper rom, høyt balltempo skaper rom, varierte pasninger skaper rom, flytt av ball mellom ledd i siden eller dyp skaper rom. Forseringer utnytter rom.

Som sagt, Sam skaper mindre fremover å det skapes mer på hans side bakover. Da blir det rimelig håpløst å ta Borchgrevink i mine øyne. Men klart, hadde gjerne sett han raskere, men da hadde han ikke spilt i Norge.

Selvfølgelig må du ha teknikk. Det må du ha uansett. Verdens beste fotballspillere er ikke de raskeste, Barcelona hadde en midtbane med Xavi og Busquets som hadde lekestue med alle, de løper jeg ifra. United brukte Carrick og Scholes sist de var virkelig gode - null fart og ikke heller noe særlig fysikk. Eksemplene er flust med lag som lykkes, uten særlig mange spillere med stor fart. Å kalle raske hoder naivt sier jo merkelig, det er fotball ikke 7-kamp. Du trenger ikke fart for å gjennomføre det du ønsker...

Selvfølgelig kan vi utfordre Molde selv om de har mer fart enn oss. Det er jo ikke laget med de raskeste spillerne som vinner ES, da hadde LSK vunnet mange ganger med sin neanderthalerfotball. Det virker å være den fotballen du ønsker?

Har du god teknikk, fart og spilleforståelse, da spiller du ikke i ES.

Comment

• Interessant diskusjon og mange oppfatninger. Personlig synes jeg vi blir for enkle å forsvare seg mot - alle vet hvordan vi ønsker å angripe i de fleste kamper (via back og ving med innlegg) og det er liten variasjon i måten vi bygger opp mot siste 1/3 del. Alt for mye av dette, har i tillegg bli produsert på vår høyre side og tilsvarende alt for lite fra vår venstre side. Med Dønnum exit, blir det veldig spennende å se hvor lang tid det tar før relasjonene sitter med Albin/Borch. Noen som har sett Albin på trening og kan gi en vurdering?

Tilsvarende vil også skje på venstre side, som en konsekvens av Sams exit. Relasjonen mellom ham og Layoumi, har ikke fungert godt verken offensivt eller defensivt, så her er det mange muligheter til forbedring fremover. Ny venstre back kanskje påkrevd jfr ryktet på Twitter.

Så da gjenstår i grunn bare å oppfordre til flere avslutninger og presise pasninger sentralt siste 1/3 del som bringer meg til hovedpoenget - jeg ønsker mye mer variasjon siste 1/3 del for å fremstå litt mer uforutsigbare. Langskudd er en sjeldenhet og kvaliteten så langt, har vært laber som igjen påvirker selvtilliten - langskudd trenger ikke nødvendigvis gå i mål for å skape målsjanser - det holder at skuddet er på mål/keeper, men hardt nok og med tilstrekkelig kurvbane, til en retur - der har vi flere som har gode ferdigheter i boksen.

Mye handler om spillerstall og egenskaper, men litt mer variasjon er det jeg etterlyser. Og ja - jeg får med meg kommandoene fra DEF ift når vi skal presse høyt (20 m), men det blir liksom litt for regisert til å gi mål.
        \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Originally posted by Rino View Post

Jeg skjønner meg ikke på din forståelse av hverken rom, eller fotball generellt. For å sitere Drillo "fotball er ett spill uten ball". Rom skapes ikke av ballfører, det skapes primært av de 10 som ikke har ballen til enhver tid. Å automatisk forsere inn i rom, dreper jo dette rommet og vil også føre til lavere balltempo. Virker som du vil ha ett lag bestående av 11 Messi med ballen, det går ikke.

Gode bevegelser skaper rom, høyt balltempo skaper rom, varierte pasninger skaper rom, flytt av ball mellom ledd i siden eller dyp skaper rom. Forseringer utnytter rom.

Som sagt, Sam skaper mindre fremover å det skapes mer på hans side bakover. Da blir det rimelig håpløst å ta Borchgrevink i mine øyne. Men klart, hadde gjerne sett han raskere, men da hadde han ikke spilt i Norge.

Selvfølgelig må du ha teknikk. Det må du ha uansett. Verdens beste fotballspillere er ikke de raskeste, Barcelona hadde en midtbane med Xavi og Busquets som hadde lekestue med alle, de løper jeg ifra. United brukte Carrick og Scholes sist de var virkelig gode - null fart og ikke heller noe særlig fysikk. Eksemplene er flust med lag som lykkes, uten særlig mange spillere med stor fart. Å kalle raske hoder naivt sier jo merkelig, det er fotball ikke 7-kamp. Du trenger ikke fart for å gjennomføre det du ønsker...

Selvfølgelig kan vi utfordre Molde selv om de har mer fart enn oss. Det er jo ikke laget med de raskeste spillerne som vinner ES, da hadde LSK vunnet mange ganger med sin neanderthalerfotball. Det virker å være den fotballen du ønsker?

Har du god teknikk, fart og spilleforståelse, da spiller du ikke i ES.
          Det jeg mener er at en ballfører som forserer i lengderetning tiltrekker seg motstandere og strekker dermed ut motstanderlaget. Dette gir rom for andre. Hvis man spiller fra seg ballen når motstanderne er 10m unna får man ikke slik effekt, motstanderne holder seg kompakt og beholder kontroll

Når det gjelder Sam og Borch så synes jeg Sam ordner opp i mye fordi han klarer å løpe opp folk. Men at han kan være litt rufsete av og til er jeg med på. Borch er kanskje stødigere taktisk, men mot Velde og slike raske spillere synes jeg han blir fullstendig parkert. Så spørs det hvor godt han klarer seg offensivt uten Dønnum

Jeg forstår ikke hvorfor så mange synes å mene at hurtighet i kroppen nærmest er uvesentlig eller urealistisk. Når det er løpsdueller ute på banen er det jo et poeng å vinne disse? Det samme med alle duellsituasjoner ute på banen, taper vi for mange av dem er det et kjempeproblem. Jeg mener at manglende fart er en viktig grunn til at vi taper så mange situasjoner i enkelte kamper.

Hurtighet handler også om lynrask ballbehandling som krever bevegelseshurtighet i kroppen. Det hjelper liksom ikke at noe en spiller gjør med ballen er godt tenkt når han gjør det for tregt eller for upresist. Så jeg mener at et godt fotballhode må kobles med konkrete ferdigheter. Når man snakker om fart og hurtighet så kan ordene bety litt forskjellige ting. Det er mer presist å si sprinthurtighet og nærhurtighet eller noe slikt. Smidighet og balanse er også en del av bildet.

Det er en felle å tro at spillerne man har er så kloke. Plutselig viser det seg at de ikke er særlig klokere enn motstanderne, bare tregere..

Det er også farlig å sammenligne seg med verdens beste lag og spillere. Man risikerer å sitte igjen med spillere som har alle svakhetene deres, men ingen av de ekstreme ferdighetene og styrkene deres. Og så skal spillerne liksom ligne på dem..

Så synes jeg ikke noen av lagene i es i dag driver med neanderthalfotball. Jeg synes de spiller rimelig bra fotball ut i fra forutsetningene. De er ofte brukbare til å kombinere fysikk og fart med brukbart spill langs bakken. KBK er et godt eksempel, de spiller ikke så gæren fotball, i hvert fall ikke ut ifra forutsetningene. å tro at Vålerenga skal hamle opp med disse lagene bare med smarthet er fryktelig naivt. Men det er noe slikt Vålerenga ofte har drevet med. Men det er veldig vanskelig å kompensere for manglende fysikk, fart og smidighet, våre spillere klarer det i hvert fall ikke.

Comment

• Originally posted by Kroken6 View Post
            Interessant diskusjon og mange oppfatninger. Personlig synes jeg vi blir for enkle å forsvare seg mot - alle vet hvordan vi ønsker å angripe i de fleste kamper (via back og ving med innlegg) og det er liten variasjon i måten vi bygger opp mot siste 1/3 del. Alt for mye av dette, har i tillegg bli produsert på vår høyre side og tilsvarende alt for lite fra vår venstre side. Med Dønnum exit, blir det veldig spennende å se hvor lang tid det tar før relasjonene sitter med Albin/Borch. Noen som har sett Albin på trening og kan gi en vurdering?

Tilsvarende vil også skje på venstre side, som en konsekvens av Sams exit. Relasjonen mellom ham og Layoumi, har ikke fungert godt verken offensivt eller defensivt, så her er det mange muligheter til forbedring fremover. Ny venstre back kanskje påkrevd jfr ryktet på Twitter.

Så da gjenstår i grunn bare å oppfordre til flere avslutninger og presise pasninger sentralt siste 1/3 del som bringer meg til hovedpoenget - jeg ønsker mye mer variasjon siste 1/3 del for å fremstå litt mer uforutsigbare. Langskudd er en sjeldenhet og kvaliteten så langt, har vært laber som igjen påvirker selvtilliten - langskudd trenger ikke nødvendigvis gå i mål for å skape målsjanser - det holder at skuddet er på mål/keeper, men hardt nok og med tilstrekkelig kurvbane, til en retur - der har vi flere som har gode ferdigheter i boksen.

Mye handler om spillerstall og egenskaper, men litt mer variasjon er det jeg etterlyser. Og ja - jeg får med meg kommandoene fra DEF ift når vi skal presse høyt (20 m), men det blir liksom litt for regisert til å gi mål.
            Jeg er enig i at de som har litt skuddfot bør fyre av mer, som Borch og Bjørdal og kanskje Osame. Det er for lite skudd. Driver de skikkelig skuddtrening? Jeg husker at Eggen sa at motsatt arm skulle ned når man skjøt for å få ballen ned. Ballen går ofte for høyt. Skuddteknikk er viktig del av teknikken til spillerne.

Ellers går jo variasjon i spillet mye på hva slags egenskaper spillerne har, hva de er gode til.

Ellers er det sommer og fin diskusjonstid nå, for det er mye tid, men lite Vålerengafotball å se. Det blir spennende å se om det kommer inn noen nye spillere i år.

Comment

Driver de skikkelig skuddtrening?

Ellers er det sommer og fin diskusjonstid nå, for det er mye tid, men lite Vålerengafotball å se. Det blir spennende å se om det kommer inn noen nye spillere i år.
              Det første: det er noe man sier når noe nettopp har skutt over fra 5 m og man gar ett par pils innabords. Mener du det??

Det andre: VIF ha jo spilt 2 kamper i uka en stund nå. Hva mener du??
              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Det jeg mener er at en ballfører som forserer i lengderetning tiltrekker seg motstandere og strekker dermed ut motstanderlaget. Dette gir rom for andre. Hvis man spiller fra seg ballen når motstanderne er 10m unna får man ikke slik effekt, motstanderne holder seg kompakt og beholder kontroll

Når det gjelder Sam og Borch så synes jeg Sam ordner opp i mye fordi han klarer å løpe opp folk. Men at han kan være litt rufsete av og til er jeg med på. Borch er kanskje stødigere taktisk, men mot Velde og slike raske spillere synes jeg han blir fullstendig parkert. Så spørs det hvor godt han klarer seg offensivt uten Dønnum

Jeg forstår ikke hvorfor så mange synes å mene at hurtighet i kroppen nærmest er uvesentlig eller urealistisk. Når det er løpsdueller ute på banen er det jo et poeng å vinne disse? Det samme med alle duellsituasjoner ute på banen, taper vi for mange av dem er det et kjempeproblem. Jeg mener at manglende fart er en viktig grunn til at vi taper så mange situasjoner i enkelte kamper.

Hurtighet handler også om lynrask ballbehandling som krever bevegelseshurtighet i kroppen. Det hjelper liksom ikke at noe en spiller gjør med ballen er godt tenkt når han gjør det for tregt eller for upresist. Så jeg mener at et godt fotballhode må kobles med konkrete ferdigheter. Når man snakker om fart og hurtighet så kan ordene bety litt forskjellige ting. Det er mer presist å si sprinthurtighet og nærhurtighet eller noe slikt. Smidighet og balanse er også en del av bildet.

Det er en felle å tro at spillerne man har er så kloke. Plutselig viser det seg at de ikke er særlig klokere enn motstanderne, bare tregere..

Det er også farlig å sammenligne seg med verdens beste lag og spillere. Man risikerer å sitte igjen med spillere som har alle svakhetene deres, men ingen av de ekstreme ferdighetene og styrkene deres. Og så skal spillerne liksom ligne på dem..

Så synes jeg ikke noen av lagene i es i dag driver med neanderthalfotball. Jeg synes de spiller rimelig bra fotball ut i fra forutsetningene. De er ofte brukbare til å kombinere fysikk og fart med brukbart spill langs bakken. KBK er et godt eksempel, de spiller ikke så gæren fotball, i hvert fall ikke ut ifra forutsetningene. å tro at Vålerenga skal hamle opp med disse lagene bare med smarthet er fryktelig naivt. Men det er noe slikt Vålerenga ofte har drevet med. Men det er veldig vanskelig å kompensere for manglende fysikk, fart og smidighet, våre spillere klarer det i hvert fall ikke.
                Så du mener at ved å forsere med ballen i beina inn i det okkuperte rommet så skapes rom for andre? Du skaper jo rom, gjennom å få bevegelse på motstander. Løper du dit de er kommer jo ikke de til å løpe unna... Kan du dra av en mann og ta med inn ballen i rom, så skaper du heller ikke da rom direkte, du utnytter rommet som allerede finnes. Noe det ofte kan gjøres bedre med en passning. Den moderne fotballen har langt mindre dribbling enn det var før, det er det en grunn til.

Sam og Borch er strålende eksempler på att det er bedre med et klokt fotballhode og tekniske ferdigheter enn raske bein og god fysikk. Borch skaper mer, Borch slipper til mindre. Det er jo fasit. Så ordner farta til Sam opp litt, ofte trengs det fordi han sto feil til å begynne med.

Selvfølgelig er det ikke uvesentlig. Det er det ingen som har sagt heller, da har Isåfall jeg ikke fått det med meg. Slik vi spiller er fart bra på kanter. I de andre posisjonene er det selvfølgelig ikke uvesentlig, men andre egenskaper er viktigere. Finnes mange spisser som er mye raskere enn Kjartansson, men han har kloke bevegelser å kommer dermed til fler og bedre muligheter.

Har du god teknikk, behandler du ballen raskt uten at beina dine nødvendigvis er så raske. En førstetouch som ligger riktig, sparer veldig mye tid. Vite hva du skal gjøre før du får ballen, sparer veldig mye tid, få tilslag går alltid raskere enn mange tilslag. Om en spiller forserer fremover med ballen, vil dette ta MYE lengere tid enn en pasning inn i det samme rommet.

Tror du det er tilfeldig at motstander prøver å markere bort Oldrup fra kampene? Det er jo definitivt ikke fordi han er så rask eller god fysisk, men fordi han har gode kloke valg som er viktig for vårt oppbyggende spill. En typisk rollespiller.

Nå er det vel ingen som har sammenlignet VIF med verdens beste spillere. Det jeg mener er at der har man tydelige eksempler på at fart i hodet er vesentlig viktigere enn fart i beina. Merkelig om ikke det samme gjelder på "vårt" nivå.

KBK spiller fin fotball? Ingen lag som spiller neanderthalerfotball? Det får stå for deg. Jeg konstaterer at mine tanker om hvilken fotball som er utviklende og mulig å få til i Norge er annerledes enn dine. Hadde Vålerenga begynt å spille som LSK og company hadde jeg ikke sett en kamp. Der er jeg enig med Deila, heller ett nedrykk enn den møkkafotballen der.

​​​​​

Comment

Jeg er enig i at de som har litt skuddfot bør fyre av mer, som Borch og Bjørdal og kanskje Osame. Det er for lite skudd. Driver de skikkelig skuddtrening? Jeg husker at Eggen sa at motsatt arm skulle ned når man skjøt for å få ballen ned. Ballen går ofte for høyt. Skuddteknikk er viktig del av teknikken til spillerne.

Ellers går jo variasjon i spillet mye på hva slags egenskaper spillerne har, hva de er gode til.

Hehe dette må jeg kommentere. Selvfølgelig vet alle fotballspillere på toppnivå helt grunnleggende skuddteknikk. Den har forsåvidt også utviklet seg en del siden Eggens tid, i den grad han noensinne har vært noen guru på å utvikle tekniske ferdigheter.

Virker som har du svært liten tro på kvaliteten til trenerne i Norge overlag.

Så er jeg enig i at det bør skytes mer i kamper mot lavtliggende lag, selv om skudd utenfra svært sjelden resulterer i mål så skaper det rom. Det er dog en taktisk tanke mer enn en teknisk.

Comment

• For å begrense meg litt kommenterer jeg bare et par ting:

Når ballfører orienterer seg fremover så ser han kanskje at medspillerne er dekket, men han har ledig rom foran seg. Da mener jeg det er viktig at han stormer inn i dette rommet, da er han på vei mot farlig område så motstanderne må gå i press. Dermed lokker han til seg en eller flere motstandere. Disse etterlater seg rom som våre spillere kan benytte seg av. Noen motstandere må kanskje slippe sin mann som da blir ledig

Jeg er ikke uenig i at gode løp uten ball er viktige, men de er ikke nok i seg selv. I tillegg til disse bevegelsene må ballfører trekke på seg motstandere. DA kan vi regne med å skape noe.

Ellers har jeg ingen tro på at Oldrup er viktig for det oppbyggende spillet. At motstanderne skulle dekke opp Oldrup spesielt, ja det mener jeg er feilslått

Comment

• Tror det kan bli en artig høstsesong for alle Enga-supportere. Med Haug, Thiago Holm, Kjartansson, Bjørdal, Mörfelt, Sahraoui og flere i god form. Håper gutta går for sølv! Ett hakk opp fra i fjor. Molde blir nok umulige å slå...i år.

Comment

• Originally posted by Caanradi View Post
                        Tror det kan bli en artig høstsesong for alle Enga-supportere. Med Haug, Thiago Holm, Kjartansson, Bjørdal, Mörfelt, Sahraoui og flere i god form. Håper gutta går for sølv! Ett hakk opp fra i fjor. Molde blir nok umulige å slå...i år.
                        Tror Odin får sitt endelige gjennombrudd i høst. Noen ting han gjør igår er det internasjonal klasse over!!
                        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Noen som vet hva som skjer med Layouni? Skadet? Fått fri? På vei bort fra klubben? Med mindre Mörfelt ser ut som en million trenger vi vel en ny kantspiller? Christensen er bedre som (og vel også tiltenkt) indreløper vs kant. Kan bli en god erstatter den dagen Bjørdal drar videre. Thiago Holm var enorm i går. Håper vi fra nå av bruker Oldrup - Bjørdal - Holm på midten og Osame på kant.

Comment

• Originally posted by Disig View Post
                            Noen som vet hva som skjer med Layouni? Skadet? Fått fri? På vei bort fra klubben? Med mindre Mörfelt ser ut som en million trenger vi vel en ny kantspiller? Christensen er bedre som (og vel også tiltenkt) indreløper vs kant. Kan bli en god erstatter den dagen Bjørdal drar videre. Thiago Holm var enorm i går. Håper vi fra nå av bruker Oldrup - Bjørdal - Holm på midten og Osame på kant.
                            Fagermo sa før Lyn-kampen at Layouni ikke var med der fordi han hadde blitt skadet i Belgia. Antar det er status fortsatt. Neste kamp i ES er først om 2 uker, så vi får håpe han er tilbake da, ellers ville vel klubben sagt noe.

Comment

• Originally posted by Disig View Post
                              Noen som vet hva som skjer med Layouni? Skadet? Fått fri? På vei bort fra klubben? Med mindre Mörfelt ser ut som en million trenger vi vel en ny kantspiller? Christensen er bedre som (og vel også tiltenkt) indreløper vs kant. Kan bli en god erstatter den dagen Bjørdal drar videre. Thiago Holm var enorm i går. Håper vi fra nå av bruker Oldrup - Bjørdal - Holm på midten og Osame på kant.
                              Har ikke sett noe om hvorfor Amor ikke var med i går, men Reka sa på VGTV i går at han var skada. Om han faktisk mente det eller kun antok det siden han ikke var i troppen vet jeg ikke. Jeg synes det er veldig rart at ikke klubben har sagt noe om det. Men jeg kan vanskelig se for meg at han er på vei bort nå.

Det blir spennende hvordan vi vi komponerer de fremst 6 framover ja. Fagermo var jo veldig tydelig på at Odin skulle få spille og man trodde på gjennombrudd for han før han ble skada. Jeg kan ikke tenke meg at det har forandret seg. Så Bjørdal, Odin og Oldrup får nok så mye spilletid som mulig. Det samme tror jeg man kan si om Osame men har en følelse av at han brukes mest som ving. Kanskje blir det en kamp mellom Amor og Albin om den siste ving plassen. Og som spiss tror jeg Ørnen er foran Udahl i køen så fort han er match fit.

I så fall er vel Tobias fremst i rekken av utfordrere. Nå har jo Jatta starta to ganger som spiss i Europa da, og han var vel regnet for spiss før denne sesongen før Fagermo bestemte seg for å omskolere han til kant. Men det skyldes kanskje at man så for seg at vi skulle ligge langt lavere enn vanlig i Europa kampene og da trengte en til å true bakrommet. Jeg vil jo tro veien fram til laget er langt kortere på kantene enn som midtspiss.

Edit: ser nå at Mikkel har kommentert at Amor var skada. Det hadde jeg ikke fått med meg men det er jo en naturlig forklaring. Den skaden kom jo på et bedre tidspunkt enn de andre vi har hatt så langt om det er noe trøst. Vi får se om Amor er tilbake i troppen allerede til søndag da, det hadde vært fint om han i hvert fall var på benken da.

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Tror Odin får sitt endelige gjennombrudd i høst. Noen ting han gjør igår er det internasjonal klasse over!!
                                Unggutter flest er veldig variable, fra kamp til kamp og i løpet av en kamp. Han gjør strålende ting og mindre gode ting.
                                Han faller tidvis ut av kampen og blir borte.
                                Det er noe han må lære seg gjennom å spille kamper på høyt nok nivå.Spilletid er nøkkelen.
                                Han har høyt toppnivå og et bunnivå som vil heves etterhvert.

Comment

Working...
                                X