Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VIF 2 spilte jo sånn fotball mot Brattvåg som A-laget burde spille. De skapte mange store sjanser og Brattvåg kom i ubalanse gjentatte ganger. Litt artig at Fagermo fjernet trenerne til VIF 2 etter fjorårssesongen pga spillestil og hentet inn ny trener fra Odd.

Comment

• Originally posted by zeta View Post
      Det kantspillet til Engh er saker! Kombinasjonen av midtbane og kantspillet til Holm og Engh, pluss en målscorer som Udahl eller Ørn, det blir mål!

DEF sier at Holm foreløpig ikke har vist tilstrekkelig løpskapasitet. Vi får vente på disse gutta. Jatta er kanskje ikke så langt unna heller, han har noe av det som trengs. Men han må opp det lille store hakket.
      Originally posted by Buss View Post
      VIF 2 spilte jo sånn fotball mot Brattvåg som A-laget burde spille. De skapte mange store sjanser og Brattvåg kom i ubalanse gjentatte ganger. Litt artig at Fagermo fjernet trenerne til VIF 2 etter fjorårssesongen pga spillestil og hentet inn ny trener fra Odd.
      Så ikke kampen, men har som dere sett høydepunktene og VIF2 hadde nok langt bedre arbeidsforhold, enn de samme spillerne noen gang får på A-laget. Enorme rom på midtbanen som OTH utnyttet med å sette fart fremover. Og langt lavere press og tempo generelt.

Som jeg har nevnt i noen andre tråder, er den størstre utfordringa til Alaget slik jeg ser der, manglende dynamikk - vi er veldig enkle å møte - ta ut Osame og Olderup, så er all offensiv kraft, kontrollert. DEF bør etter min oppfatning, ta en fot i bakken og vurdere om han har mannskapet til å utføre "hans" fotball eller i det minste vurdere justeringer ift motstander som gjør oss litt mindre forutsigbare.
      \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Den kampen mot Brattvåg var en veldig underholdende kamp, og resultatet gir ikke akkurat riktig bilde av kampen. Brattvåg spilte veldig bra, sendte masse folk fremover og hadde noen veldig flotte angrep. Begge lag ville angripe og vise seg fram. Brattvåg ble muligens litt naive, siden vant hjemmekampen ganske overlegent.
        Thiago Holm spilte bare en omgang, men var rett og slett vanvittig god i den omgangen. Ble overrasket over at VIF gjorde såpass mange bytter i pausen, mtp at VIF2 trenger poeng. Men så ble det jo overlegen seier i målprotokollen til slutt, så det er mange gode guttunger på rekruttlaget ja.

Comment

• Kan jo ta med i slengen at vi tapte 6-0 når vi møtte dette laget borte i Juli, for å få litt perspektiv
          For de som kan styre sitt eget lag:
          vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Kroken6 View Post

Så ikke kampen, men har som dere sett høydepunktene og VIF2 hadde nok langt bedre arbeidsforhold, enn de samme spillerne noen gang får på A-laget. Enorme rom på midtbanen som OTH utnyttet med å sette fart fremover. Og langt lavere press og tempo generelt.

Som jeg har nevnt i noen andre tråder, er den størstre utfordringa til Alaget slik jeg ser der, manglende dynamikk - vi er veldig enkle å møte - ta ut Osame og Olderup, så er all offensiv kraft, kontrollert. DEF bør etter min oppfatning, ta en fot i bakken og vurdere om han har mannskapet til å utføre "hans" fotball eller i det minste vurdere justeringer ift motstander som gjør oss litt mindre forutsigbare.
            Den forutsigbarheten skyldes jo at vi bare har en strategi, det er å småspille og manøvrere oss tålmodig til bedre posisjoner. Vålerenga har vel holdt på sånn siden Martin Andresen? Etter min oppfatning er dette en forfeilet og fryktelig farlig strategi. Det sitter i ryggmargen å spille bakover hvis det blir det minste ukomfortabelt ute på banen. Å bli god i fotball handler om å stresse, drille og terpe på å spille konstruktivt under press og på små marginer. Det er dette det handler om, det er dette som er vanskelig! Det finnes ingen snarveier, å tro at man kan spille seg enkelt til mål bare ved å være fryktelig smart er et stort selvbedrag.

Jeg føler også for å refse alle de som øser ut kritikk på spillere som mister ballen noen ganger, mens de som bare spiller bakover er helt i orden. Det er nettopp denne tankegangen og kulturen som fører VIF ned på et bunnivå som ikke ligner noenting. Det er bare Vålerenga og Brann som greier å floppe så ekstremt. Å tape 3-0 mot Sandefjord er en ting, men å tape slik uten å legge antydning til press på dem? Det er bare skandale.

Jeg foreslår å sette inn Holme som stopper slik at en bak der kan ta sprintene.

Ellers blir det spennende å se hvordan DEF responderer. Det er nå han må vise hva som bor i han. Jeg mener at Deila strøk på krisehåndtering, det ble bare noen små justeringer, ellers gjorde man liksom alt rett og skulle fortsette med det samme. Hver år, med samme kollaps som resultat!

Comment

• Originally posted by zeta View Post
              Ellers blir det spennende å se hvordan DEF responderer. Det er nå han må vise hva som bor i han. Jeg mener at Deila strøk på krisehåndtering, det ble bare noen små justeringer, ellers gjorde man liksom alt rett og skulle fortsette med det samme. Hver år, med samme kollaps som resultat!
              Hva sa DEF på møtet om treningsmetoder?
              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Slettet. Ti tegn!
                Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
                  Kan jo ta med i slengen at vi tapte 6-0 når vi møtte dette laget borte i Juli, for å få litt perspektiv
                  Jo da, men med et ganske annet lag. Det var jo nærmest et guttelag vi sendte oppover dit. Men for all del: hjemmekampen var superb :-)

Vi er Vål'enga!!

Comment

Working...
                  X