Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by donny View Post

Det er en fin unnskyldning å ha i bakhånd om ikke alt går etter planen..
    Er flere klubber som ikke starter før 1.februar uansett, så jeg tror vi skal klare oss

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Er flere klubber som ikke starter før 1.februar uansett, så jeg tror vi skal klare oss

sant nok; og ser det nå også gjelder spillere bosatt i de stengte kommunene. Så om Stabæk og Godset spillere bor i Oslo, så kan de ikke trene med klubbene sine.

og tenker uansett at det muterte viruset fort sprer seg til andre større byer som Bergen og Trondheim, så de må nok gjennom det samme på et eller annet tidspunkt.

Comment

sant nok; og ser det nå også gjelder spillere bosatt i de stengte kommunene. Så om Stabæk og Godset spillere bor i Oslo, så kan de ikke trene med klubbene sine.

og tenker uansett at det muterte viruset fort sprer seg til andre større byer som Bergen og Trondheim, så de må nok gjennom det samme på et eller annet tidspunkt.
        Det vi ser nå er et tiltak for å slå det ned. Det er lite smitte og en liten andel av dem igjen har det muterte viruset.

Hvis det ikke går å slå dette ned så blir det nok andre typer tiltak for å i stedet kunne leve med det. I England har jo dette viruset blitt en stor andel av de som smittes. Likevel spilles Premier League som før.

Det er ikke bevist at dette er noe farligere enn det vanlige viruset, kun at du trenger litt mindre virusmengde for å bli smittet av det. Men som sagt så tror jeg ikke det vi ser nå vil vare over tid. Dette er først og fremst knallharde korttidstiltak for å eliminere den muterte viruset. Og først og fremst for å vinne tid til vaksinene kommer i store antall.

Comment

Hva tenker folk om målsetning i år? Skal man gå høyt ut å si at vi skal ha gull eller være litt mer tilbakeholden?

i år skal vi ha både Europa og cup, sammenlignet med i fjor. Det vil si 10-15 fler kamper i beina. Hvordan påvirker det oss?

Jeg tenker medalje aka topp tre hadde vært en fin målsetning. Og kanskje da cupfinale eventuelt. Gruppespill i Europa hadde vært drømmen selfølgelig.

Jeg gleder meg!

Comment

kjempe i toppen tror jeg blir svar og målsetting
            deilig realistisk spør du meg
            det samme sier nok Fagermo
            8de plasser tilhører fortiden

Comment

Fellestreningene i gang igjen på mandag!
              https://www.vif-fotball.no/nyheter/g...les-fra-mandag
              EVIG VIF

Comment

Gutta med nye draktnummer for året. Jeg vet nummer bare er en formalitet, men for meg føles det litt rart på gutta.

Vidar som var nr. 10 i 2014, hadde jeg regnet med ville ha det igjen. Dønnum nr. 9 i fjor, 10 i år.

Oldrup fra 14 til 7 og Bjørdal 7 til 8.

Rart verken Ivan eller Ousame ville ha nytt. De burde hatt første prioritet, fordi høyt fra før.

Ny forsvarsspiller får da nr. 5 tipper jeg.

https://www.vif-fotball.no/lag/a-laget/spillere

Comment

Vi går en spennende tid i møte. I dag var første dag i sesongoppkjøringen det er riktignok andre gang vi starter på nytt. Så får vi se om det atter en gang meldes at gutta har trent godt i ferien og at ting ser meget lovende ut. Framover blir det ukentlige treningskamper fredager rundt lunsj. Unntaket er uke 8 da kampen kommer en dag før. I tillegg får vi en kamp tirs 9 mars.

For å gjøre det hele enda bedre har Avisa Oslo, vg+ og nettavisen+ meldt at de vil vise alle våre treningskamper. Det blir spennende å se hvem av de unge som får spille og hvor de får spille. Om det kommer flere spillere inn og hvor god form Layoni er i og om det er noen skader som vi enda ikke har hørt om. Sånn ser treningsprogrammet ut:
                  • Uke 5. Fredag. Vålerenga - Tromsø, Intility Arena 5. februar kl. 12.00
                  • Uke 6. Fredag. Vålerenga - Sogndal, Intility Arena 12. februar kl. 13.00
                  • Uke 7. Fredag Vålerenga - Strømsgodset, Intility Arena 19. februar kl. 14.00
                  • Uke 8. Torsdag Vålerenga - Sandefjord, Intility Arena 25. februar kl. 14.00
                  • Uke 9 Fredag Bodø/Glimt - Vålerenga, Aspmyra 5. mars 16.00
                  • Uke 10 Tirsdag. Vålerenga - Sarpsborg 08, Intility Arena 9. mars kl. 14.00
                  • Uke 10 Fredag. Raufoss - Vålerenga, Nammo Stadion 12. mars kl. 13.00
                  • Uke 11 Fredag. Vålerenga - KFUM, Intility Arena 19. mars kl. 13.00
                  • Uke 12 Fredag Vålerenga - IFK Göteborg, Intility Arena 26. mars TBA

Comment

Er den kampen på fredag endelig beslutta?
                    synes 1) litt rart med kamp kun dager etter første fellestrening
                    og 2) er vel forsterkede smittevernsregler hva gjelder treningskamper, må vel søkes om lov/disp til både NFF og kommune?

Comment

Er den kampen på fredag endelig beslutta?
                      synes 1) litt rart med kamp kun dager etter første fellestrening
                      og 2) er vel forsterkede smittevernsregler hva gjelder treningskamper, må vel søkes om lov/disp til både NFF og kommune?
                      Enig med deg i det og har tenkt det samme. Det er det som ligger på klubbens sider i hvert fall, men gir nok ikke høy odds dersom den utsettes. Virker jo unektelig litt rart om Tromsø skal bevege seg inn i selveste ring 1 før 10 feb. Den står også på TIL sine sider, men det trenger jo ikke være mer riktig av den grunn.

Comment

Ifølge kapteinene for andre eliteserieklubber har vi Norges beste underlag, woopwoop. https://www.vg.no/sport/fotball/i/JJ...rakes-for-godt

Comment

Originally posted by Septiktank View Post
                          Ifølge kapteinene for andre eliteserieklubber har vi Norges beste underlag, woopwoop. https://www.vg.no/sport/fotball/i/JJ...rakes-for-godt
                          Vi er vel ikke RBK?

- PS! Lerkendal har vunnet NISOs banekåring de tre siste sesongene.

Comment

Originally posted by christer1913 View Post

Vi er vel ikke RBK?

- PS! Lerkendal har vunnet NISOs banekåring de tre siste sesongene.
                            Noen ganger lønner det seg å lese hele artikkelen ja. Så bare på denne jeg;

ELITESERIENS BESTE BANE

Slik er snittpoengene (5 er toppkarakter) i eliteseriekapteinenes vurdering av banene fra 2012–2020:

1. Intility Arena – 4,19 (kunstgress)

2. Lerkendal – 4,14 (gress)

3. Åråsen – 3,86 (gress)

Comment

Alle kamper før 7 februar er avlyst med unntak av kamper for de som snart skal ut i Europa det vil si vårt damelag lsk kvinner og molde "herrer".

Helomvending fra NFF: Sjekk alle kampene som ryker - Eurosport

Da ser treningskampmenyen sånn ut:
                              • Uke 6. Fredag. Vålerenga - Sogndal, Intility Arena 12. februar kl. 13.00
                              • Uke 7. Fredag Vålerenga - Strømsgodset, Intility Arena 19. februar kl. 14.00
                              • Uke 8. Torsdag Vålerenga - Sandefjord, Intility Arena 25. februar kl. 14.00
                              • Uke 9 Fredag Bodø/Glimt - Vålerenga, Aspmyra 5. mars 16.00
                              • Uke 10 Tirsdag. Vålerenga - Sarpsborg 08, Intility Arena 9. mars kl. 14.00
                              • Uke 10 Fredag. Raufoss - Vålerenga, Nammo Stadion 12. mars kl. 13.00
                              • Uke 11 Fredag. Vålerenga - KFUM, Intility Arena 19. mars kl. 13.00
                              • Uke 12 Fredag Vålerenga - IFK Göteborg, Intility Arena 26. mars TBA

Comment

Har noen sett noen treninger denne uka? Planen var jo at det skulle være kamp i dag mot Tromsø, men den ble avlyst. Bodø spiller kamp mellom første og andrelaget sitt i dag, jeg er spent på om vi gjør det samme. Eller kanskje to jevnere lag. Det er jo ikke så dumt å la Klasson og forsvaret (Borch, Ivan, Tollås og Sam) spille på andrelaget så de får litt å gjøre så kan midtbane og angrep se om de får inn noen mål. Det hadde sikkert holdt med 2x30 så ikke halve laget må ut med kramper og skader i andre omgang. Jeg er særlig spent på prøvespilleren vår, det hadde vært veldig gledelig med en backup som kan være kant og spiss.

Comment

Working...
                                X