Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Treningskamper 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Brumm View Post
    Aahh Vidar da....
    Var vel den største sjansen Ørnen hadde, ja. Etter rundt et kvarters spill. Men så ikke ut som han gadd å strekke ut beinet på innlegget fra Layouni. Til Ørnens unnskyldning, så var innlegget veldig hardt (unødvendig hardt?). Kanskje derfor han ikke rakk å få gjort noe.
    Last edited by Caanradi; 28.04.2021, 16:06.

Comment

• Synes kommentatoren til kampen gjorde en veldig bra jobb.

Comment

• Dagens børs fra Avisa Oslo...

Vålerenga-Raufoss 6-1

Vålerenga IF spilte onsdag sin tredje treningskamp på en uke, da de fikk besøk av 1. divisjonslaget Raufoss på Intility Arena. Gjestene åpnet kampen best og tok også ledelsen etter kun fire minutter, men Vålerenga kjempet seg inn i kampen og tok over utover i førsteomgang. Etter hvert ble klasseforskjellen på lagene tydelig, og anført av de to kantspillerne Aron Dønnum og Amor Layouni skapte VIF sjanser på løpende bånd - og vant fortjent 6-1.

VIF-RAUFOSS 04/28/2021 16:58

Under ser du Avisa Oslos vurdering av Vålerenga-spillerne i dagens kamp.

Husk at du ser alle Vålerengas treningskamper før sesongstart hos Avisa Oslo.
        VIF-børsen:

Kristoffer Klaesson - 5

Målvakten kan ikke klandres for Vålerengas baklengsmål i åpningsminuttene. Ellers en relativt rolig dag på jobben. Var raskt ute da Raufoss fikk en stor mulighet i starten av annenomgang. Leverte en solid redning på avslutningen fra Karlsbakk etter 62 minutter. Stort sett gode igangsettinger.

Christian Borchgrevink - 7

Frekt frisparkforsøk midtveis i førsteomgang som snek seg like utenfor mål. Unggutten fikk glimtvis vist frem sitt offensive repertoar. Er en høyreback som elsker å gå på sugende løp fremover, og timingen med spesielt Dønnum var veldig bra. Slo flere gode dødballer. Flott bidrag offensivt i forkant av 4-1. Byttet ut etter 62 minutter.

Jonatan Tollås Nation - 6

Grei gjennomkjøring for kapteinen. Partnerskapet med Näsberg blir stadig mer solid. Raufoss yppet seg ved flere anledninger, der Tollås Nation enkelte ganger havnet litt bakpå, men alt i alt en godkjent kamp av stopperen. Avsluttet rett på Lauvli da han kom til en mulighet etter 42 minutter. Gode offensive markeringer, som da han vant ballen ved Raufoss' 16-meter etter 57 minutter. Byttet ut etter 62 minutter.

Ivan Näsberg - 6

Vi har sagt det før, men må nesten påpeke det igjen: Näsberg har en venstrefot som virkelig løfter Vålerengas spill. Han serverte Dønnum flere millimeterpresise pasninger på 50-60 meter, noe som kan åpne opp et helt forsvar. Det er tydelig at Näsberg og Tollås Nation er det foretrukne stopperparet til Fagermo. Ny god kamp av Mr. Vålerenga.

Sam Adekugbe - 5

Var ute av posisjon da Raufoss kontret inn 0-1, uten at han skal lastes for mye for det. Var villig med fremover da sjansen bød seg, som i forkant av 2-1-scoringen, da han slo innlegget som etter hvert førte til Layounis scoring. Hadde stort sett god kontroll defensivt, med et par unntak. Byttet ut i pausen.

Henrik Bjørdal - 6

Gjorde mye av den usynlige jobben på midtbanen, mellom de to 16-meterne. La ned enormt mange meter og vant dueller over hele banen. Indreløperen har utviklet veldig fine relasjoner med Borchgrevink og Dønnum, og samspillet med Christensen i andreomgang var også spennende. Slo også flere gode pasninger over på motsatt kant.

Fredrik Oldrup Jensen - 5

Har en viktig rolle sentralt i dette VIF-laget, der han skal sørge for at laget er i balanse og dekke rom på midtbanen. Som alltid trygg med ballen, og Oldrup Jensen var flink til å bruke få touch da det var rett - eller flere touch, da det var fornuftig. Tok for seg i duellspillet. Byttet ut etter 62 minutter.

Tobias Christensen - 7

Kun en god redning av Raufoss-keeper Lauvli hindret Christensen en nydelig frispark-scoring etter 28 minutter. Slo en rekke gode pasninger i bakrom til spesielt Layouni. Flere gode involveringer i forkant av 1-1-scoringen. Kom på scoringslista da han satte inn 4-1 fra kloss hold. Flyttet frem som høyrekant den siste halvtimen, og viste at det er en rolle han kan bekle med hell.

Aron Dønnum - 8

Var veldig livlig i førsteomgang, der det ble en mulighet omtrent hver gang Dønnum var involvert på høyresiden. Banket inn 1-1 kontant da ballen havnet i beina hans etter 35 minutter. Vant hodeduellen på bakerste stolpe før 2-1-målet. Scoret selv 3-0 på straffespark rett før pause. Er det denne mannen som skal lede VIF til et nytt seriegull? Byttet ut etter 62 minutter.

Vidar Örn Kjartansson - 5

Nok en kamp uten scoring for VIF-spissen, i den fjerde treningskampen på rad. Var ikke så mye involvert i banespillet, men hadde flere positive involveringer da han ble brukt. Fikk en assist da han headet ned til Christensen i forkant av 4-1-målet. Byttet ut etter 62 minutter.

Amor Layouni - 7

Spilte bare førsteomgang i dag, men rakk å gjøre mye på 45 minutter. Var farlig frempå flere ganger den første halvtimen, men både innleggene og avslutningene manglet litt presisjon. Scoret 2-1-målet fra kort hold etter en retur fra keeper etter 37 minutter. Skaffet straffespark rett før pause, etter å ha driblet en Raufoss-spiller.

Innbyttere:

Seedy Jatta - 6

Erstattet Layouni på venstrekanten i pausen. Viste frem sine spennende ferdigheter glimtvis. Fikk flere gode muligheter i andreomgang, både 1-mot-1 og avslutningsmuligheter, men mangler fortsatt litt sluttprodukt. Skaffet straffespark i andre kamp på rad like før slutt, unggutten.

Oskar Opsahl - 5

Kom inn i pausen. Var solid defensivt, der han slapp til lite på sin side. Villig med fremover i banen. Leverte jevnt og godt, og viste at han kan være et alternativ også når serien starter.

Henrik Udahl - 5

Fikk en liten halvtime på topp. Var farlig frempå flere ganger. Holdt på å krige seg frem til en avslutningsmulighet etter 84 minutter, men ble stoppet i siste liten. Scoret på sin egen retur etter 89 minutter, etter at straffesparket hans ble reddet av Raufoss' keeper.

Sakarias Opsahl - 5

Kom inn etter 62 minutter. Var trygg og god med ballen. Tilførte en fin ro i laget. Kunne kanskje vært enda mer direkte i enkelte situasjoner.

Brage Skaret - 6

Fikk sjansen på midtstopperplass den siste halvtimen. Viste frem duellstyrken sin da han headet inn VIFs femte mål etter 70 minutter. Ser ut til å ha stor tillit hos Fagermo og trenerteamet. Vil nok få en del spilletid i årets sesong, 19-åringen.

Felix Horn Myhre - 6

Kom inn på høyrebacken etter 62 minutter. Serverte en flott corner til Skaret etter 70 minutter, som midtstopperen headet kontant i mål. Viste seg frem positivt gjentatte ganger. Er nok, sammen med Christensen, den som er nærmest å utfordre VIFs antatt beste ellever.

Mathias Johnsrud Emilsen - 5

Erstattet Oldrup Jensen i den dype midtbanerollen etter 62 minutter. Gjorde ikke for mye ut av seg, men viste at han er trygg og god med ballen.

Comment

• Bare sett reprisen av målene nå, men ser jo ut til å være veldig lovende takter offensivt.

Var litt bekymret for at Ørnen var blitt rusten gjennom vinteren ettersom målene uteblir, men ut fra reprisene virker han jo veldig godt plassert på flere av målene. Litt tilfeldigheter at returballene havner hos lagkamerater som banker dem i mål, fremfor hos ham.

Første målet til Raufoss virker vi å være helt ute av balanse. Sam synes så vidt nederst i venstre billedkant på vei tilbake, mens vi får undertall på andre siden av banen fordi vi ikke klarer å dekke hele bredden med undertall i backrekka. Vanskelig å si hvorfor det blir sånn uten å se foranledningen, men ser litt enkelt ut.

Ellers får jeg flau smak i munnen av den første straffen vår. Håper man går en runde i garderoben, spiller av reprise av den situasjonen og tydeliggjør at det der blir for dumt.

Comment

• Dagsavisen

Raufoss-trener Christian Johnsen roser kvaliteten i VIF før Eliteserien 2021, mens VIF-trener Dag-Eilev Fagermo gleder seg over at spillerne gjorde som avtalt da de gul- og svartkledde ble smadret 6-1.

Raufoss-trener Christian Johnsen lot seg imponere av hjemmelaget.

– I store perioder turte vi å spille vårt eget spill. Det viktigste for oss nå er å utvikle vår egen identitet. Vi vil utvikle relasjoner, kapasitet og ork til å spille med høy intensitet i 90 minutter. Da får du helt andre referanser enn vanlig når du møter et topp tre-lag som Vålerenga. De var gode. De straffer deg tøft når du har en ambisiøs spillestil selv, sier han til Dagsavisen.
            Last edited by AcsOnFire; 28.04.2021, 19:50.

Comment

• Mye bra men er det bare meg som er bekymra over at vi ikke får igang Ørnen, som tross alt er vår spiss? Ja det er topp at andre scorer men nå har vi ikke møtt all verdens motstand og våre kanter vil neppe komme like lett til. For meg virker vårt spill veldig fokusert på at alt skal komme fra kant og da kommer ikke Ørnen til sin rett. Det finnes ikke noe samspill med han nå som Ousame ikke spiller noe særlig, noe som også bekymrer meg litt. Synes vi også slipper motstander for lett til bakover og vil bli straffet hardere mot bedre lag, MEN Klaesson ser meget bra ut nå. Mye bekymringer selv om vi vinner treningskampene og sikkert nervøs for sesongåpning og at vi får en tøff og dårlig start. Det er stooore forventninger overalt men vi må huske at dette er kun andre sesong med DEF.

Comment

• Christensen er en MEGA signering på linje med Bjørdal og Ørnen i fjor. Noen bekymret seg over at vi har solgt en del mål poeng..... vi har signert FLERE!
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
                  Mye bra men er det bare meg som er bekymra over at vi ikke får igang Ørnen, som tross alt er vår spiss? Ja det er topp at andre scorer men nå har vi ikke møtt all verdens motstand og våre kanter vil neppe komme like lett til. For meg virker vårt spill veldig fokusert på at alt skal komme fra kant og da kommer ikke Ørnen til sin rett. Det finnes ikke noe samspill med han nå som Ousame ikke spiller noe særlig, noe som også bekymrer meg litt. Synes vi også slipper motstander for lett til bakover og vil bli straffet hardere mot bedre lag, MEN Klaesson ser meget bra ut nå. Mye bekymringer selv om vi vinner treningskampene og sikkert nervøs for sesongåpning og at vi får en tøff og dårlig start. Det er stooore forventninger overalt men vi må huske at dette er kun andre sesong med DEF.
                  Deler din bekymring, det er lenge siden han putta sist både i interne treningskamper og i ordentlige treningskamper. Men han er fit for fight og jeg synes han jobba bra i går. Han var ofte i gode pos og han kommer til de sjansene han i fjor putta på tre av fire ganger. Tror han vil heve seg når det faktisk er poeng å spille om og vi har jo sett at selv lille braut har måltørke i blant. For all del det er ikke måltørke å ikke skåre i treningskamper altså. Så det er nok bare lampefeber fra min side i denne utholdelige ventetida.

For med unntak av at ørnen ikke har putta i tre treningskamper så er ting nesten for godt til å være sant. Stemninga virker bedre enn noen gang og som alltid meldes det om at vi aldri har vært bedre trent. Men det som er verdt å merke seg er at vi kun har en skade (Odin) det er vel sjeldent bra til å være på denne tida, og jeg synes et par av målene vi har satt i treningskampene har oset klasse. Vi har savnet å ha folk rundt ørnen vår som også kan skåre og der tror jeg særlig Dønnum har tatt steg. Det føles virkelig som vi har noe stort på gang nå. 20 juni kl 22 har vi svaret, da har vi møtt de tre andre antatte topplagene og da ser vi nok hvordan det ligger an. Spent på hvem vi henter inn i sommervinduet, jeg regner med at Dønnum forsvinner så da kommer det nok en eller to inn og.

Comment

• Det dette innlegget med størst sikkerhet sier noe om, er nok at jeg har litt for lite å gjøre og at jeg utålmodig venter på at Eliteserien skal sparke i gang igjen.

Treningskamper er treningskamper, og man skal ikke legge altfor mye i de. Selv om det ikke deles ut poeng i treningskamper har jeg satt opp en tabell som viser hvor mange poeng de forskjellige lagene i Eliteserien liksom har tatt i treningskampene spilt i 2021. Dette blir litt koko fordi motstanderne er så ymse og antallet kamper varierer veldig, men litt moro likevel
                    Kamper V U T MF MM Diff Poeng Poengsnitt
                    Bodø/Glimt 8 5 2 1 27 7 20 17 2,13
                    Molde 5 4 1 0 10 2 8 13 2,60
                    Rosenborg 4 4 0 0 9 1 8 12 3,00
                    Vålerenga 4 3 1 0 12 4 8 10 2,50
                    Mjøndalen 3 2 0 1 10 6 4 6 2,00
                    Lillestrøm 2 2 0 0 5 2 3 6 3,00
                    Odd 3 1 2 0 2 1 1 5 1,67
                    Strømsgodset 3 1 1 1 4 4 0 4 1,33
                    Viking 3 0 3 0 5 5 0 3 1,00
                    Brann 5 1 0 4 8 14 -6 3 0,60
                    Stabæk 3 0 2 1 3 4 2 2 0,67
                    Haugesund 1 0 1 0 1 1 0 1 1,00
                    Tromsø 2 0 1 1 1 2 -1 1 0,50
                    Sarpsborg 08 3 0 1 2 3 6 -3 1 0,33
                    Sandefjord 3 0 1 2 0 5 -5 1 0,33
                    Kristiansund 3 0 1 2 0 6 -6 1 0,33

Noen refleksjoner:
                    • Bodø/Glimt, Molde, RBK og VIF topper tabellen og har altså "sanka mest poeng" i treningskampene.
                    • Sorterer vi etter poengsnitt per kamp roter LSK seg inn i teten med et snitt på 3 poeng per kamp etter seier i begge sine 2 treningskamper, men ser vi bort fra den gule gørra så er det de samme 4 lagene som har høyest poengsnitt (B/G, MFK, RBK og VIF, altså).
                    • Kan vi basert på de to første punktene anta at ekspertene som spår at disse fire lagene vil kjempe om medaljene faktisk veit hva de snakker om?
                    • Bodø/Glimt skårer friskt med mål, selv om de har mista mye offensiv kraft. Nå ble riktignok 11 av målene skåret i samme kamp, og de har spilt 3 kamper mer enn de med nest flest kamper. Men, likevel, de ligger på et snitt litt over 3 mål per kamp (eller litt over 2 om vi fjerner 11-1 kampen).
                    • Og VIF ligger på et snitt på akkurat 3 mål per kamp (Og vi slipper inn ett mål i alle kampene)
                    • Haugesund har kun spilt én treningskamp - blir de klare til seriestart, mon tro?
                    • Sandefjord og Kristiansund har ikke skåret noen mål i sine treningskamper i 2021. Null. Nada. Niks.
                    • Brann har sluppet inn 14 mål på 5 treningskamper. Det er nesten 3 per kamp.
                    Vel, vel. Som sagt sier ikke en slik tabell all verden, men det er nå litt moro å se det satt opp slik.
                    På søndag har alle lagene spilt en treningskamp til, og har jeg like lite å gjøre da så kan det vel hende jeg tar meg bryet med å lage en oppdatert tabell...

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
                      Det dette innlegget med størst sikkerhet sier noe om, er nok at jeg har litt for lite å gjøre og at jeg utålmodig venter på at Eliteserien skal sparke i gang igjen.

Treningskamper er treningskamper, og man skal ikke legge altfor mye i de. Selv om det ikke deles ut poeng i treningskamper har jeg satt opp en tabell som viser hvor mange poeng de forskjellige lagene i Eliteserien liksom har tatt i treningskampene spilt i 2021. Dette blir litt koko fordi motstanderne er så ymse og antallet kamper varierer veldig, men litt moro likevel

Bra innlegg, kjente at det her fyrte meg opp noe jævlig til seriestart, har enorm tro på det laget her i 2021! Eneste vi mangler nå er å få i gang Ørnen og åpne tribunene for tilskuere!

Ære være!

- Ære Være

Comment

• I år så tar vi alt!
                        Elsker Bergen By

Comment

• Originally posted by Waldemar View Post
                          I år så tar vi alt!
                          Jepp. Og fra 2022 blir det verdensherredømme. Ikke bare "unike i Norden"

Comment

• Gud bedre for en sjanse Kjartansson
                            Gimme hope johanna

Comment

• Vi snakker treningskamp mot Tromsø.
                              Gimme hope johanna

Comment

• Begynner å ligne på en spisskrise.

Comment

Working...
                                X