Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Treningskamper 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nico
    replied
    Originally posted by Brumm View Post
    Jeg abonnerer på Aftenposten, som er en av avisene som sender treningskampene til VIF. Noen som kan hjelpe meg med hvor i avisa jeg finner vinduet som streamer kampene?
    Har lett etter det samme uten å finne noe. (I den digitale varianten )

Leave a comment:

• Brumm
    replied
    Jeg abonnerer på Aftenposten, som er en av avisene som sender treningskampene til VIF. Noen som kan hjelpe meg med hvor i avisa jeg finner vinduet som streamer kampene?

Leave a comment:

• Pete
    replied
    Originally posted by bohem33 View Post
    I dag braker det løs med første treningskamp av fire. Vi møter vel den antatt beste motstanderen i dag av treningskampene. Jeg tipper det betyr at vi starter med det beste laget vi kan i dag og i generalprøven. I kampen mot Jerv starter vel flere av utfordrerne vil jeg tro. Skal man tippe på noe sånt da om det ikke er skader jeg ikke har fått med meg.

Klasson

Borch, Ivan, Tollås, Sam

Oldrup
    Bjørdal Osame/Christensen

Dønnum Ørnen Amor

Jeg er mest spent på duellen om midtbaneplassen ved siden av Bjørdal. Det virker som Christensen er i god form og at han ikke slår seg til ro med å være reserve. Osame kan også flyttes et hakk opp så det er mulig de tre rullerer på to plasser i starten når det er kamper to ganger i uka.
    Ellers er jeg spent på om Tollås tåler to kamper i uka fra starten.
    Om Ørnen er i rute til å bli ligaens toppskårer (jeg så en oddsoversikt der han som toppskårer ga 4 i odds og neste på lista ga 9 (Fofana og Botheim). Det betyr at det må være minst 25 % sjanse for at han skal bli toppskårer for at det skal være spillbart. Det lover godt for sesongen).

Utfordrerne:
    Fremst i rekken av dem som jeg ikke har beskrevet over er vel:
    Felix - som stepper inn på back ved behov. Jeg har stor tro på at han kan bli bedre enn Sam denne sesongen, men Fagermo vil vel ha han til å forlenge kontrakten for å satse på han og han har jo ikke vært så begeistret for å skulle omskoleres til back. Om de løser den ved at han signerer ny kontrakt og satser som vb blir jeg veldig glad.
    Brage - vil utvilsomt få kamper som stopper når tollås/ivan er ute. Svært viktig at det fungerer.
    Sakarias Opsahl - nivåmessig ikke så langt unna plass i en elver, men han er vel helst indreløper og det er vel den posisjonen der vi har best dekning fra før (Bjørdal, Osame, Christensen). Det hadde vært mye bedre om han kunne være et alternativ til Oldrup som dyp midtbanespiller, men tror han er bedre som indreløper.
    Udahl - tror han gjør en god figur når han vikarierer for ørnen, men kan ikke skjønne at han får spilletid av andre grunner enn at ørnen avlastes. Leder vi klart blir det mye spilletid på han og om Vidar sliter med 2x90 min i uka så vil det også regne på Udahl. Vi er heldig som har et så godt andrevalg som han.
    Emilsen kan vel spille i Oldrups posisjon (jeg tar et stort forbehold her) og har derfor kortere vei inn på laget enn de andre. Det kan bety en del spilletid særlig når kampprogrammet er tett.

Jatta, Riisnæs, Holme og O. Opsahl er vel hakket bak der selv om de er store talenter. Det overrasker ikke om en eller to av dem får en del spilletid, Fagermo har jo skrytt veldig av flere av dem.
    Nouri og Haug er nødløsninger som det skal mye til for at vi får se spille.
    Odin er dessverre skada. Det er veldig synd for han hadde utvilsomt slått igjennom i år. Forhåpentligvis får vi se han på banen til høsten.
    Borch har vært litt ute denne uka så tror Felix starter som HB.

Enig oppstillingen din men lurer veldig som deg på hvem Fagermo prioriterer som indreløper. Tror at Emilsen er veldig usikker som 6er, han er ikke helt der ennå. Vil nok gjette på at S Opsahl eller Felix stepper inn der om nødvendig for Oldrup inntil videre.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    I dag braker det løs med første treningskamp av fire. Vi møter vel den antatt beste motstanderen i dag av treningskampene. Jeg tipper det betyr at vi starter med det beste laget vi kan i dag og i generalprøven. I kampen mot Jerv starter vel flere av utfordrerne vil jeg tro. Skal man tippe på noe sånt da om det ikke er skader jeg ikke har fått med meg.

Klasson

Borch, Ivan, Tollås, Sam

Oldrup
    Bjørdal Osame/Christensen

Dønnum Ørnen Amor

Jeg er mest spent på duellen om midtbaneplassen ved siden av Bjørdal. Det virker som Christensen er i god form og at han ikke slår seg til ro med å være reserve. Osame kan også flyttes et hakk opp så det er mulig de tre rullerer på to plasser i starten når det er kamper to ganger i uka.
    Ellers er jeg spent på om Tollås tåler to kamper i uka fra starten.
    Om Ørnen er i rute til å bli ligaens toppskårer (jeg så en oddsoversikt der han som toppskårer ga 4 i odds og neste på lista ga 9 (Fofana og Botheim). Det betyr at det må være minst 25 % sjanse for at han skal bli toppskårer for at det skal være spillbart. Det lover godt for sesongen).

Utfordrerne:
    Fremst i rekken av dem som jeg ikke har beskrevet over er vel:
    Felix - som stepper inn på back ved behov. Jeg har stor tro på at han kan bli bedre enn Sam denne sesongen, men Fagermo vil vel ha han til å forlenge kontrakten for å satse på han og han har jo ikke vært så begeistret for å skulle omskoleres til back. Om de løser den ved at han signerer ny kontrakt og satser som vb blir jeg veldig glad.
    Brage - vil utvilsomt få kamper som stopper når tollås/ivan er ute. Svært viktig at det fungerer.
    Sakarias Opsahl - nivåmessig ikke så langt unna plass i en elver, men han er vel helst indreløper og det er vel den posisjonen der vi har best dekning fra før (Bjørdal, Osame, Christensen). Det hadde vært mye bedre om han kunne være et alternativ til Oldrup som dyp midtbanespiller, men tror han er bedre som indreløper.
    Udahl - tror han gjør en god figur når han vikarierer for ørnen, men kan ikke skjønne at han får spilletid av andre grunner enn at ørnen avlastes. Leder vi klart blir det mye spilletid på han og om Vidar sliter med 2x90 min i uka så vil det også regne på Udahl. Vi er heldig som har et så godt andrevalg som han.
    Emilsen kan vel spille i Oldrups posisjon (jeg tar et stort forbehold her) og har derfor kortere vei inn på laget enn de andre. Det kan bety en del spilletid særlig når kampprogrammet er tett.

Jatta, Riisnæs, Holme og O. Opsahl er vel hakket bak der selv om de er store talenter. Det overrasker ikke om en eller to av dem får en del spilletid, Fagermo har jo skrytt veldig av flere av dem.
    Nouri og Haug er nødløsninger som det skal mye til for at vi får se spille.
    Odin er dessverre skada. Det er veldig synd for han hadde utvilsomt slått igjennom i år. Forhåpentligvis får vi se han på banen til høsten.
    Last edited by bohem33; 21.04.2021, 10:00.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by Pete View Post
    Da ble det omstokk i kampene.
    S08, Jerv, Raufoss og Tromsø. Tett kampprogram men regner med en viss rullering i disse før seriestart.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/n...ngskamp-avtalt
    Ja Raufoss skriver at vi avlyste bortekampen mot dem siden vi ville spille alle kampene på Intillity (vi avtale først hjemme og borte kamp mot Raufoss) det låter jo fornuftig for klubbens del da. Så får vi håpe det ikke blir mange hevngjerrige tofotstaklinger som følge av utsettelsen. Limer inn kamptidspunktene jeg for dette vil nok mange få med seg.

Alle Vålerengas treningskamper sendes live på VG+, Direktesport og Aftenposten og spilles som følger:
    • Vålerenga - Sarpsborg 08, onsdag 21. april kl. 15.00
    • Vålerenga - FK Jerv, søndag 25. april kl. 16.00
    • Vålerenga - Raufoss, onsdag 28. april kl. 15.00
    • Vålerenga - Tromsø, søndag 2. mai kl. 18.00

I morgen begynner det endelig. Mest spent på om Ørnen er i rute, om Osame eller Tobias Christensen blir makkern til Bjørdal. Og om Ivan er i form, ifølge bruker på vgd fikk han en liten smell på trening i går.

Leave a comment:

• Pete
    replied
    Da ble det omstokk i kampene.
    S08, Jerv, Raufoss og Tromsø. Tett kampprogram men regner med en viss rullering i disse før seriestart.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/n...ngskamp-avtalt

Leave a comment:

• Caanradi
    replied
    Tvert i mot blir det nok dobbelt oppgjør mot diaréns hjemsted. Både 22. April og 28 april begge kl 15. En hjemme og en borte.
    Dette la Raufoss ut på fredag. Dårlig av Enga å ikke ha oppdatert treningskamp-lista på klubbens sider ennå.

Sånn ellers ser jeg at Raufoss faktisk har anledning til å ha 600 tilskuere på kampene sine nå.
    Mens Enga må spille for tomme tribuner hjemme. I hvert fall på onsdag mot Sarpsborg.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Originally posted by Caanradi View Post

Får håpe det ikke blir flere avlyste treningskamper. Tre kamper er et minimum man må ha før seriestart. Og kanskje de får avtalt en kamp neste helg...
    Tvert i mot blir det nok dobbelt oppgjør mot diaréns hjemsted. Både 22. April og 28 april begge kl 15. En hjemme og en borte.
    https://www.raufossfotball.no/nyhete...jemme-og-borte

Jeg tror planen var å kjøre et b-lag mot kfum og det gjøres vel i det første mot Raufoss og, men våre to siste kamper er vel med toppa lag vil jeg tro.

Rbk slo dem 3-0 så da er lista lagt.
    Last edited by bohem33; 18.04.2021, 19:21.

Leave a comment:

• Caanradi
    replied
    KFUM kampen avlyst pga korona hos dem. Ikke spillere men i hjemmet til en spiller. Tar ingen sjanser. Leter etter ny motstander på kort varsel.
    Får håpe det ikke blir flere avlyste treningskamper. Tre kamper er et minimum man må ha før seriestart. Og kanskje de får avtalt en kamp neste helg...

Leave a comment:

• christer1913
    replied
    KFUM kampen avlyst pga korona hos dem. Ikke spillere men i hjemmet til en spiller. Tar ingen sjanser. Leter etter ny motstander på kort varsel.
    Her er det bare å rose hele KFUM.
    Fra spilleren det gjaldt til hele klubben at de var så åpne og føre-var. For å si det sånn, det er ikke alle som er slik i vårt samfunn.

Fantastisk bra jobba KFUM!

Leave a comment:

• Pete
    replied

Leave a comment:

• Mingus
    replied
    Originally posted by panzer View Post
    Er det satt opp noen treningskamper?
    https://www.vif-fotball.no/nyheter/d...ingskamp-igjen

Slik spilles oppgjørene
    Lørdag 17. april kl 13.30 Vålerenga - KFUM
    Onsdag 21. april kl 15.00 Vålerenga - Sarpsborg
    Onsdag 28. april kl 15.00 Vålerenga - Raufoss
    Søndag 2. mai kl 16.00 Vålerenga - Tromsø

Leave a comment:

• panzer
    replied
    Er det satt opp noen treningskamper?

Leave a comment:

• AcsOnFire
    replied
    Tror straffesituasjonen som omtales her var nyttig erfaring for begge lag. Godset er helt avhengig av å filme seg til en del straffer i år, særlig i jevne kamper. Da må de jo øve på det i treningskamper selvsagt. Vi må prøve å unngå at vi får straffe mot oss pga filming og halv blinde dommere og da vil jeg tro Haug lært mye av situasjonen uten at det hadde noen praktisk betydning for oss.
    godset er noen luringer, men det kan straffe seg

Nå glemte jeg helt de yngste da. Gøy med mål til Jatta, tror det er lurt å omskolere han til kant gitt den troppen vi har, selv om han nok er mer naturlig spiss. Og en imponerende forestilling av Sakarias Opsahl, han tror jeg kan bidra mye for oss i år. Jeg har sett Osame bedre, men tror han er i rute.
    Sakarias var meget god, overraskende god
    vår beste etter min mening
    men unge Emildsen var også veldig positiv
    den på dette forumet som snakker så varmt om Emildsen
    har tydeligvis hatt god oversikt !

Leave a comment:

• Caanradi
    replied
    Tror straffesituasjonen som omtales her var nyttig erfaring for begge lag. Godset er helt avhengig av å filme seg til en del straffer i år særlig i jevne kamper, og da må de jo øve på det i treningskamper selvsagt.
    Øve på filming, ja Huff, helt tragisk å se den situasjonen. Dommeren står jo ganske godt plassert også.

Leave a comment:

Working...
X