Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

De andre - 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Greit å klage, men det må jo være noe å klage på også da.

Det er veldig sjelden vi har hørt om utenlandske spillere som kommer hit. Spillere som er allment kjent utenfor landets grenser velger sjelden Eliteserien. Og jeg følger såpass lite med i nordisk fotball at jeg ville ha store problemer med å si på sparket hvem som er den beste spilleren i øyeblikket i svensk og dansk serie.

Det er også greit å huske litt hvor vi kommer fra. For 15 måneder siden var vi et "ungt Oslo-lag i utfordrerposisjon". Siden den gang har vi dratt inn nærmere 100 millioner i salg og videresalg, tatt bronse i serien og deltatt i Europa. I øyeblikket er vi fire poeng unna sølv og har en del kokkoslag vi vet ikke kommer til å holde hele veien foran oss på tabellen.

Når Fagermo har sagt det skal etablerte spillere inn så kommer det nok ikke noe tull. Høsten i fjor kom Bjørdal og Kjartansson. I vinter kom Layuoni og Christensen, også det gode navn. Det er onsdag formiddag og overgangsvinduet har vært åpent siden mandag. Greit å ta det litt med ro kanskje?

Comment

Tom P, har jeg sikkert fått med meg, fordi han var i IFK, som er en klubb jeg liker litt.... Og jeg anser klubber i MLS som mer kjent en klubber i italiensk 2.div?
      ​​​​​​​
      Det var ikke ment som en klage, mer som et lite "sukk" på at vi har mistet 4 spillere som har spilt en stund og "løftet" oss til at det er gøy og gjenkjennelig fotball jeg underholdes av.
      At vi har solgt et talent til Tromsø, lever jeg med, er mer et "sukk" på hva vi erstatter de etablerte med.
      Dønnum var en profil, en som provoserte alle bønda. = spennende "norsk" spiller inn, vi har ingen direkte erstatter i stallen fra før, men vil bruke noe tid før han er fullgod erstatter.
      Kristian begynte endelig å unngå "tabber" å bli stabil. = Haug er på plass, hent inn en reserve, ikke erstatter til 1.plassen
      Sam var jo fast i 11 og var eneste med fart bak der. = utenlandsk 28 åring, forventer å spille fast, har andre egenskaper en Sam (har Opsal i egen stall)
      Horn M var en vi kunne endre kamp bilder med og som føltes som en vif gutt. = Spent på hva vi får inn her, Horn spilte på 3-4 plasser. (har ingen slik i stallen pdd)

Men mitt sukk gjelder:
      Stabekk, LSK, MIF, SIF, Brann, SB08, TIL og sikkert flere har alle x-enga spillere, som er bitre og jobber xtra hard mot oss.
      Viking, Molde, Haugesund, RBK og B/G har alle x-Oslo gutter som ikke fikk sjansen i Enga, og som også er bitre og jobber xtra hard mot oss.
      Og ser vi på Skeid, KFUM, Grorud (sikkert flere også) så har de mange Oslo gutter som er bitre på oss, og går til motstandere og opprettholder hatet.
      Vi kan ikke lykkes med alle, men hvordan vi tidligere behandlet dem, er avgjørende tror jeg.

Derfor så ønsker jeg at vi enten satser vi på unge Oslo gutter, eller satser på "store" og "kjente" navn. Sist vi vant, hadde vi Ronny, Wæhler Flo, Reka, Ivers, Grindheim osv som var store navn og skremte motstanderne litt. ( Vet at dette kostet oss skjorta og litt til, men poenget er dette var spillere vi hentet på kort sikt)
      Ønsker bare at vi ikke kjøper inn litt "ukjente og ok" spillere i en alder der de forventer å spille fast, på bekostning av våre unge som drar videre, uten å fått sjansen hos oss.

Vi har vel 2 (3) (kanskje snart 4) x-enga som er kaptein/ Kapt team på motstandere i eliten nå. Nakkim i Mif, Stengel i Sif (Næss i SB08) (Nilsen er snart i brann)

Jeg liker den nye tankegangen og måten vi skal "krype" sikkert oppover tabellen og mot toppen av Norsk fotball av, men da må vi ikke ta noen "mellom løsninger" så stallen sakte og sikkert blir for stor/bred igjen (hei Deila)
      Hent inn stjerner, eller sats på Oslo gutter videre. Elsker historien om H.Udahl ikke en stor stjerne, men en Oslo gutt som ønsker å spille eliteserien i Oslo og jobber hardt for å lykkes her.
      Har vi ikke noe positivt å si, hold heller kjeft!

Comment

Originally posted by eps1 View Post
        Tom P, har jeg sikkert fått med meg, fordi han var i IFK, som er en klubb jeg liker litt.... Og jeg anser klubber i MLS som mer kjent en klubber i italiensk 2.div?

Det var ikke ment som en klage, mer som et lite "sukk" på at vi har mistet 4 spillere som har spilt en stund og "løftet" oss til at det er gøy og gjenkjennelig fotball jeg underholdes av.
        At vi har solgt et talent til Tromsø, lever jeg med, er mer et "sukk" på hva vi erstatter de etablerte med.
        Dønnum var en profil, en som provoserte alle bønda. = spennende "norsk" spiller inn, vi har ingen direkte erstatter i stallen fra før, men vil bruke noe tid før han er fullgod erstatter.
        Kristian begynte endelig å unngå "tabber" å bli stabil. = Haug er på plass, hent inn en reserve, ikke erstatter til 1.plassen
        Sam var jo fast i 11 og var eneste med fart bak der. = utenlandsk 28 åring, forventer å spille fast, har andre egenskaper en Sam (har Opsal i egen stall)
        Horn M var en vi kunne endre kamp bilder med og som føltes som en vif gutt. = Spent på hva vi får inn her, Horn spilte på 3-4 plasser. (har ingen slik i stallen pdd)

Men mitt sukk gjelder:
        Stabekk, LSK, MIF, SIF, Brann, SB08, TIL og sikkert flere har alle x-enga spillere, som er bitre og jobber xtra hard mot oss.
        Viking, Molde, Haugesund, RBK og B/G har alle x-Oslo gutter som ikke fikk sjansen i Enga, og som også er bitre og jobber xtra hard mot oss.
        Og ser vi på Skeid, KFUM, Grorud (sikkert flere også) så har de mange Oslo gutter som er bitre på oss, og går til motstandere og opprettholder hatet.
        Vi kan ikke lykkes med alle, men hvordan vi tidligere behandlet dem, er avgjørende tror jeg.

Derfor så ønsker jeg at vi enten satser vi på unge Oslo gutter, eller satser på "store" og "kjente" navn. Sist vi vant, hadde vi Ronny, Wæhler Flo, Reka, Ivers, Grindheim osv som var store navn og skremte motstanderne litt. ( Vet at dette kostet oss skjorta og litt til, men poenget er dette var spillere vi hentet på kort sikt)
        Ønsker bare at vi ikke kjøper inn litt "ukjente og ok" spillere i en alder der de forventer å spille fast, på bekostning av våre unge som drar videre, uten å fått sjansen hos oss.

Vi har vel 2 (3) (kanskje snart 4) x-enga som er kaptein/ Kapt team på motstandere i eliten nå. Nakkim i Mif, Stengel i Sif (Næss i SB08) (Nilsen er snart i brann)

Jeg liker den nye tankegangen og måten vi skal "krype" sikkert oppover tabellen og mot toppen av Norsk fotball av, men da må vi ikke ta noen "mellom løsninger" så stallen sakte og sikkert blir for stor/bred igjen (hei Deila)
        Hent inn stjerner, eller sats på Oslo gutter videre. Elsker historien om H.Udahl ikke en stor stjerne, men en Oslo gutt som ønsker å spille eliteserien i Oslo og jobber hardt for å lykkes her.
        Vi må satse på unggutter først og fremst, men de som vi henter må heve førsteelleveren 11'ern.
        Hvorfor skal vi sette begrensninger for oss selv? Trenger ikke enten eller.

Lecce er et typisk heiselag mellom Serie A og Serie B, så de holder nok bra nivå.

Comment

Originally posted by eps1 View Post
          Vi kommer sikkert til å gjøre litt av begge deler. I 2005 hadde vi Arason, Iversen, Wæhler, Johnsen og Flo som alle var godt voksne og hadde spilt i Premier League. Det kommer vi ikke til å kopiere.

Strategien med "ungt Oslo-lag i utfordrerposisjon" ble jo laget fordi kassa var tom. Vi kommer til å fortsette å satse på unggutta, men vi kan tillate oss litt mer påfyll utenfra nå, pga alle salgene.

Fagermo kommer til å hente gode spillere som forsterker oss. Det blir kvalitet foran kvantitet.

I motsetning til Deila, som jeg faktisk ikke tror traff på en eneste etablert spiller, så virker det som om Fagermo har bedre teft. Selv om juryen ikke har tatt en beslutning på Layuoni enda da. Men får han ikke tak i de som faktisk forsterker oss, så blir det ikke engroshandling av spillere som Tommy Berntsen, Abdi, Azemi og Agyiri. Spillere som koster mye og bidrar lite.

Vi er som sagt tre dager inn i overgangsvinduet og har allerede hentet to spillere. En som herjet for Häcken (topplag i Sverige) og senere i Kroatia (VM-finalist). Og en som er med rundt Norge U21. Lecce rykket ned fra Serie A i siste serierunde i 2019/2020 og holdt på å rykke opp igjen (4.plass) i 2020/2021. Å mene at det er en dårligere og mindre kjent klubb enn Cincinatti (stiftet i 2018) og som kom desidert sist i MLS forrige sesong, er å dra det litt langt.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Strategien med "ungt Oslo-lag i utfordrerposisjon" ble jo laget fordi kassa var tom. Vi kommer til å fortsette å satse på unggutta, men vi kan tillate oss litt mer påfyll utenfra nå, pga alle salgene.

Fagermo kommer til å hente gode spillere som forsterker oss. Det blir kvalitet foran kvantitet.

I motsetning til Deila, som jeg faktisk ikke tror traff på en eneste etablert spiller, så virker det som om Fagermo har bedre teft.
            Tror ikke vi kan forvente etablerte spillere inn.
            Når skjedde det sist?
            Trøim passer på sparegrisen sin, jeg tror ikke det vil skje.

Kanskje Fagermo har bedre teft.
            Vi er pr nuh et darligere lag enn vi var i fjor.
            En klar svekkelse var salget av Aron.
            Det Fagermo har er en tydelig plan og måte å spille på, det er hans styrke.

Last edited by Calven; 05.08.2021, 10:19.
            Gimme hope johanna

Comment

Originally posted by Calven View Post

Tror ikke vi kan forvente etablerte spillere inn.
              Når skjedde det sist?
              Trøim passer på sparegrisen sin, jeg tror ikke det vil skje.
              Vil si det sist skjedde når vi hentet Zuta for et par dager siden.

Comment

Eller Kjartansson, Bjørdal og Oldrup i fjor

Comment

Vil si det sist skjedde når vi hentet Zuta for et par dager siden.
                  Zuta kostet vel knapt noe, tror det ble enighet at han kunne gå.
                  Gimme hope johanna

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
                    Eller Kjartansson, Bjørdal og Oldrup i fjor
                    Så hva betalte vi for disse?
                    Gimme hope johanna

Comment

Etablerte spillere som ikke får nok spilletid og søker ny klubb, er ikke det jeg tenker på som etablerte.
                      De kan selvsagt bli en hit i Vålerenga likevel, som Oldrup og Bjørdal.
                      Gimme hope johanna

Comment

Etablerte spillere som ikke får nok spilletid og søker ny klubb, er ikke det jeg tenker på som etablerte.
                        De kan selvsagt bli en hit i Vålerenga likevel, som Oldrup og Bjørdal.
                        Det finnes etablerte spillere i 8.div også, som spiller fast. Er det disse du tenker på?
                        Etablerte i norsk målestokk, er spillere som går rett inn og hever laget. Der har Fagermo gjort alt rett, handla etablerte spillere.
                        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Zuta kostet vel knapt noe, tror det ble enighet at han kunne gå.
                          Sannsynligvis, men han er fortsatt en etablert spiller. Han har 10 sesonger på topp nivå i Sverige, Kroatia og Italia, pluss en del landskamper...

Comment

Bård Finne tilbake i brann.

Comment

Stor underholdning å lese om hva som foregår i Sirkus Brann. Fyllefest på byen, nachspiel inkludert sex på stadion.
                              Vitner vel om en gjeng som har innsett for lenge siden at de kommer til å rykke ned, og bare gir f.....
                              Jeg hadde vært SÅ flau/forbannet/skuffet hvis dette hadde skjedd i VIF.

Comment

Sannsynligvis, men han er fortsatt en etablert spiller. Han har 10 sesonger på topp nivå i Sverige, Kroatia og Italia, pluss en del landskamper...
                                Nei.
                                Han spilte ikke fast i Italia, han var IKKE en etablert spiller.
                                Gimme hope johanna

Comment

Working...
                                X