Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Skal Vålerenga oppfordre til boikott av VM i Qatar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skal Vålerenga oppfordre til boikott av VM i Qatar?

https://www.til.no/nyheter/tromso-il...ott-av-vm-2022

Tromsø oppfordrer nå NFF til å boikotte mesterskapet og nekter å promotere mesterskapet i sine flater.

Jeg vet fra Twitter at det samme forslaget løftes på årsmøtet til Stabæk.

Har Vålerenga en rolle i dette? Bør vi gjøre det samme?
    For meg er det helt åpenbart noe Vålerenga skal ta kle avstand fra. At NFF ikke ser noe umoralsk i å støtte dette er som forventet.

Kjør debatt.

Originally posted by Daniel View Post
    Ja! Trist at fotball skal spilles på en gravlund.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
      https://www.til.no/nyheter/tromso-il...ott-av-vm-2022

Tromsø oppfordrer nå NFF til å boikotte mesterskapet og nekter å promotere mesterskapet i sine flater.

Jeg vet fra Twitter at det samme forslaget løftes på årsmøtet til Stabæk.

For meg er det helt åpenbart noe Vålerenga skal ta kle avstand fra. At NFF ikke ser noe umoralsk i å støtte dette er som forventet.

Kjør debatt.
      Jeg tenker i alle fall at det blir internasjonal krise hvis vi nekter å avse spillere til mesterskapet.

Og jeg støtter forslaget om å ikke promotere VM.

Comment

Originally posted by christer1913 View Post

Ja! Trist at fotball skal spilles på en gravlund.
        Så kort, men allikevel godt skrevet.

Håper Vålerenga følger opp Tromsø!
        In the beginning the Universe was created.
        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
        - Douglas Adams

Comment

Hehe. Ser for meg når Norge kvalfiserer seg til sitt første mesterskap på lang tid, så sier dem bare nei, vi blir hjemme.

Comment

Vålerenga burde absolutt ikke bruke noe tid på promotere dette mesterskapet. Så kan man også som privatperson boikotte ved ikke å se på det på TV heller.

Jeg har større forståelse for at det er vanskeligere for spillere å ikke delta.

Comment

Originally posted by enga View Post
              Hehe. Ser for meg når Norge kvalfiserer seg til sitt første mesterskap på lang tid, så sier dem bare nei, vi blir hjemme.
              Det kommer til å bli enda mer kleint når NFF prøver å redde æren ved å boikotte mesterskapet etter at vi har feilet i å kvalifisere oss

Comment

JA (ti tegn)
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Burde vært boikotta og tatt et klart standpunkt mot for flere år siden. NFF altså.

Synd Lars Bohinen ikke er aktiv lenger - QatarVM overgår vel prøvesprengninger

Comment

Originally posted by JohnF View Post

Så kort, men allikevel godt skrevet.

Håper Vålerenga følger opp Tromsø!
                    Takk, John.

Men hvis man skal gå litt dypere.
                    VM er det største man kan spille som fotballspiller, det er en fest og en glede. Slik har det alltid vært og da kan man inkludere Russland som også mange var skeptiske til på forhånd.

En veldig god fotballspiller pleier å oppleve fra 1 til 3 VM i sin karriere. De fleste norske har og vil aldri oppleve det.

Tenk deg om Sander og Haaland skal lede Norge ut i VM, Det første på 26 år som Norge deltar i. Så må de spille på en gravlund i et land hvor menneskerettigheter ikke eksisterer?

Sånn her så det ut da sheiken av Qatar skulle gratulere en kvinnelig dommer med kampen:

https://m.youtube.com/watch?v=kwGMR9hErPw

Satan for en kvalm tanke.

Ikke nok med det, men mesterskapet må bli flyttet til vinteren fordi at mennesker ikke er skapt til å spille fotball midt i ørkenen.

Og de kvalmeste av alt, er at det er oppegående folk som har tatt i mot cash i bestikkelse for at mesterskapet skulle bli lagt der.

Synd at Vålerenga ikke hadde baller til å støtte boikott i dag, det skulle vært gjort i går av oss alle.

Comment

En fin ting er om spillerne tar 1 minutt stillhet før hver kamp til minne om de som har bygget anlegget. Da blir ripen i lakken litt tydeligere for Qatar.

Comment

Lille Norge og ikke minst Vålerenga er i absolutt ingen tilstand til å ta initiativ til å boikotte.

Internasjonalt er både Vålerenga og NIF totalt ubetydelige. Skulle det bli en trend at mange velger å boikotte av større land osv, ja selvfølgelig kan vi slutte oss til det. Det er avskyelig greier.

Men at vi skal ta initiativ til noe vi ikke kan påvirke. Nah.

La oss fokusere på å klatre fra tredjeplass, utvikle spillere, få tilskuere på stadion og MULIGENS kvalifisere oss til tredje div i Europa.. conference league.
                        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                          Lille Norge og ikke minst Vålerenga er i absolutt ingen tilstand til å ta initiativ til å boikotte.

Internasjonalt er både Vålerenga og NIF totalt ubetydelige. Skulle det bli en trend at mange velger å boikotte av større land osv, ja selvfølgelig kan vi slutte oss til det. Det er avskyelig greier.

Men at vi skal ta initiativ til noe vi ikke kan påvirke. Nah.

La oss fokusere på å klatre fra tredjeplass, utvikle spillere, få tilskuere på stadion og MULIGENS kvalifisere oss til tredje div i Europa.. conference league.
                          Vålerenga og Norge er internasjonalt ubetydelige. Enig i det. Allikevel mener jeg det er det rette å gjøre. Så får det være ubetydelig da.
                          Det sagt; mange bekker små gjør en stor å.
                          In the beginning the Universe was created.
                          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                          - Douglas Adams

Comment

Dette her bør gå lenger internasjonalt enn det har gjort. Kanskje det allerede har skjedd for alt jeg vet! Norske klubber som stiller seg bak dette her, har kanskje ikke så mye si isolert sett, men dette inspirerer forhåpentligvis flere land. At folk driter i om 6500 fremmedarbeiderne dør, det får stå på deres samvittighet. At noen velger å se på dette mellom fingrene, det er en skam!

Comment

Det er bra at store idrettsarrangementer som EM og VM kan foregå i flere land. I nesten alle OL, så avdekkes det korrupsjon og brudd på menneskerettigheter. Hvem som har råd til å se dette live, er også gjerne velstående folk. De som sitter igjen med overskuddet er også store selskaper, mens det gjerne mannen og kvinnen i gata som ofte ufrivillig finansierer utbyggingen.
                              Det er for dyrt at et land skal ta hele utgiften, så disse landene blir iblant veldig kreative for hvordan de skal holde kostnadene nede. Dette går ofte på bekostning av de fattige.

Comment

Working...
                              X