Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

1. Serierunde! Vålerenga - Rosenborg søndag 9. mai kl. 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1. Serierunde! Vålerenga - Rosenborg søndag 9. mai kl. 20:00

Da braker endelig sesongen løs!

Det er duket opp for en riktig storkamp når sesongen 2021 sparkes i gang.
    Bortsett fra Odin så er vel hele troppen skadefri.

Det var litt skremmende å se Vålerenga defensivt i går, håper at det bare var treningskamps rusk, og at gutta er tette på søndagen.

Her kan det bli mange mål.
    Tips: 4-2

God kamp!

Gleder meg som en gris, som Jokke sang. Har dem lov å ha inn publikum?
    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
      Gleder meg som en gris, som Jokke sang. Har dem lov å ha inn publikum?
      Ser dessverre ikke sånn ut. Men er vel en pressekonferanse ila uka, så er lov å håpe. Det er gjennomført en loddtrekning i tilfelle det plutselig skulle bli tillatt med publikum.

Comment

Med mindre noen får kjenning med et eller annet i løpet av uka er vel Osama eller Tobias fra start det eneste det er noe vits i å gruble på når det gjelder startellever? Resten er vel gitt:
        Klaesson
        Borch-Nation-Näsberg-Adekugbe
        Bjørdal-Oldrup-Sahraouui/Christensen
        Dønnum-Kjartanson-Layouni

Må for egen del si at Osama var morsom å se på både mot Raufoss og TIL, men det er ikke bare-bare å se bort fra tre mål fra Tobias. Ønsker å se Tobias fra start, men ønsker ikke å benke Osama. Dilemma. Den som ikke starter får høyst sannsynlig spilletid likevel.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
          Osama
          Skal vel være Osame med mindre det var en vits jeg ikke forsto

Comment

Det blir tøft mot RBK, jeg håper men forventer intet.
            Hareide er Norges beste trener og han får garantert sving på RBK.
            Synd det ikke åpner for tilskuere, men det er vel ikke lenge til..
            .

Comment

Originally posted by AcsOnFire View Post
              .
              Tøft blir det, men de har jo bytta hele stallen sin. Ja de har kjøpt mange dyre, men det vil ta tid før de finner relasjonene tror jeg. Vi har jobbet videre med de beste fra i fjor og noen nye talenter.
              Rosenborg er egentlig en perfekt motstander i første runde.

Tipper vi vinner 3-1

Laget gir seg vel litt selv, Osame starter på benken til fordel for Tobias siden sistnevnte har vært svært bra i treningskampene.

Ser vi litt fremover så kommer kampene tett som hagl. Det spørs om vi ikke må hvile/rotere noen i starten for å holde alle kampklare og unngå skader. Jeg tenker vi har en klar tolver der osame og tobias står ganske likt i kampen om spilletid mens de øvrige 10 er gitt. Osame har prestert mer før, mens tobias har vært bedre i sesongoppkjøringen. Jeg tror ikke det blir noe stor problem mtp på at osame også kan være ving så har nok de fleste godt av å ikke spille mer enn to av tre kamper i starten. I min bok er tobias indreløper og amor ving omtrent like bra som osame indreløper og amor ving og tobias indreløper og osame ving. Så det er en fin rullering som kan gjøres uten å svekke oss.

I forsvar vil jeg tro tollås noen ganger hviles for Brage, men at man da tar kampene mot antatt litt svakere motstand. Brage vil vokse med tillit og kanskje ha samme kurve som klaesson i fjor.

Oldrup vil jeg tro trenger noen pauser i blant uten at det er like åpenbart for meg hvem som tar hans plass da.

Opsahl vil nok få muligheten for Sam i blant.

For resten av plassene tror jeg det sitter lenger inne å ikke starte med det antatt sterkeste laget, men at man vil slippe inn utfordreren etter 55-75 min dersom folk er slitne eller kampbildet tilsier at det går bra.

Kampprogrammet ser jo veldig lovende ut sånn sett. Vi kan kanskje rotere noen mot Brann i andre kamp, mot Mjøndalen i fjerde kamp og sandefjord i sjette. For å sikre at vi er toppa i første (mot rbk) tredje mot Kristansund og femte mot molde.

Missforstå meg rett vi trenger så sterkt lag som mulig i alle kamper, men har noen kjenninger er det dumt å ta sjanser med to kamper i uka i starten. Det er tett program i juni og men da har det gått en god måned fra første seriekamp og man er i større grad forberedt på belastningen. Kommer vi igjennom mai med en del poeng i banken og uten skader (tenker da særlig på tollås og oldrup) så har vi fått starten vi drømmer om.

Comment

Originally posted by AcsOnFire View Post
                .
                Hvordan definerer du "Norges beste trener?"
                Jeg mener Fagermo er langt bedre og mer tydelig. Hvem som helst kunne trent RBK i deres storhetstid og vunnet gull.
                Jada, Hareide har vært mer rundt og trent både klubb- og landslag. Men han har ikke noe "plettfritt rulleblad" selvom han har flere meritter.

Igjen, hvor stor er en fisk?
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                  Igjen, hvor stor er en fisk?
                  Du måler i lengde og vekt FLEM, IKKE avstand mellom øya.

Comment

Sesongstart med Rosenborg hjemme i første kamp, etter en dårlig generalprøve.
                    Kan ikke det bare gå en vei?
                    Vi er bedre enn på lenge, dagens utgave er bedre enn noe annet Vål'enga lag på 2000 tallet mener jeg.
                    Vål'enga har blitt et lag de andre frykter.

Rosenborg kunne sikkert ønsket seg en annen motstander i første runde.
                    Slår vi Rosenborg så blir jeg happy happy, uansett så er jeg lettere optimist for for sesongen 2021.

Enga Enga Enga
                    Gimme hope johanna

Comment

Tore Hansen er satt opp til å lede Vålerenga - Rosenborg på søndag.

Comment

Håper vi starter Osame på søndan. Bedre til å avansere enn det Tobias er, noe jeg tror blir viktig mot rævbk

Comment

Ser ut til at vi kan ha 600 på kamp.
                          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Kilde?
                            KLubben skrev i går at etter bestemmelser fra kommunen så fikk vi ikke lov.

Comment

Er vel ikke helt avklart dette..

Comment

Working...
                              X