Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga + Ørn Horten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga + Ørn Horten

Samarbeidsavtale med klubben fra Vestfold.

http://www.vif-fotball.no/article1454995.ece

Re: Vålerenga + Ørn Horten

Jeg må si det overrasker meg litt. Ørn-Horten er en 3. divisjonsklubb.

Vi har allerede et eget lag i 2. divisjon, VIF2. Hvilke spillere kan Ørn-Horten håpe på å få låne av oss? Spillere som ikke er gode nok for 2. divisjonsspill?

Det er jo kanskje deres problem, vil noen si. Men kanskje de kan skaffe oss noen spillere? Mulig tanken er å la noen av Ørn-talentene få prøve seg en divisjon over gjennom VIF2. Og slår de til, så kan de jo bli aktuelle for førstelaget.

Men etter litt søking på nettet, har jeg inntrykk av at Ørns største talent er 17 år gamle Lars-Erik Figved, men hans kontrakt har nå gått ut. Birmingham er blant de interesserte.

Jeg synes det er synd vi ikke heller har fått til et samarbeid med en 1.div.klubb. Som f.eks. Hønefoss, Raufoss (hvis de beholder plassen) eller nyopprykkede Nybergsund/Trysil. Vi trenger et nivå mellom TL og 2. divisjon, ikke et nivå under 2. div.

arne s-k

Comment

Avtalen med Ørn Horten sier ingenting om at Vålerenga skal sende spillere til Horten. Det er heller motsatt.

Intensjonen er at talentene i Nordre Vestfold skal få best mulig rammebetingelser og at noen av dem i fremtiden skal bli Tippeliga-spillere i Vålerenga.

Vålerenga vil bidra med sin kompetanse på spillerutvikling og treningsarbeid slik at forholdene for utvikling i Ørn Horten blir best mulig. Om/når talentene er gode nok får de hospitere med et av Vålerengas elitelag på gutte- og juniornivå og kanskje melde overgang hit om utviklingen tilsier det.

Comment

Arnar har jo også en fortid i Ørn. For en beskjeden Hortensgutt som meg må jeg jo si at det er litt gøy da. Men spørs vel om vi får se no særlig til det. Men kanskje på sikt... hvem vet

Comment

Både Arnar og Gashi kom vel fra Ørn...

Comment

Sitat: Den on, 21 november 2007 16:07 skrev Nikko10:

> Både Arnar og Gashi kom vel fra Ørn...

Stemmer bra det. Jalland også (som vist på vif.no)

Comment

Jeg tror det er lurt å knytte seg til så mange grasrotklubber som mulig og skape et bredt nedslagsfelt for talentarbeidet vårt. At gutter i Horten skal vokse opp med et brennende ønske om å få spille med Vålerenga hvis de blir for gode for Ørn/Horten, er jo det bare fett! Men vi må gjerne få oss en samarbeidsklubb i første også. Kanskje Hønefoss?

Comment

Working...
              X