Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Molde - Vålerenga torsdag 27.mai kl 20.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Molde - Vålerenga torsdag 27.mai kl 20.00

Nå kommer vår «favoritt» bortekamp - og sannsynligvis den vanskeligste hele sesongen. Nettopp derfor er jeg sånn passe optimist. Mandagens kamp er tilbakelagt og vi må kun se fremover. Og vi trenger også poeng for å henge med toppen og nettopp å klå Molde for noen poeng smaker veldig godt. DEF sa i siste intervju at troppen til Molde utgjør «halve byen» så det sier jo sitt om hvor mange som egentlig bor der…

Ellers er det liten tvil om at kampen blir tøff. Molde klarte å kjempe seg til 3p sist på Lerkendal, litt mot spillets gang. Årsak kan sikkert diskuteres men to ting er veldig avgjørende for Molde. Eikrem spiller og de kan bytte inn matchvinnere i fleng utover. Nettopp det siste kan bli litt trøblete for oss. På siste trening var verken Aron, Osame eller Ivan med. Nå sier DEF at Aron reiser og jeg regner med at han spiller. Uansett hvor ego han er så har vi vært ekstremt avhengig av hans finter og repertoar i alle årets kamper. Så kan vi håpe at landslagsplassen gir han enda litt mer selvtillit. Ellers er det tydelig at Osame er klart førstevalg i 11er men sliter med en vond ankel etter Kristiansund kampen. Ivan fikk en skikkelig smell sist og begge er vel usikre kort. 90% spillere er ikke god medisin mot Molde. Så jeg er mer spent på lag og posisjoner denne gangen enn tidligere. Normalt bør vi mønstre maks mannskap i slike kamper ellers kan det fort bli stygt - og statistikken er heller ikke akkurat på vår side. Skaret har vært god i treningskamper men det er tøft å bli kastet inn mot skytset til Molde hvis Ivan ikke kan spille. Så det kan komme noen overraskelser hvis vi ikke kan stille det normale laget. Det at troppen ikke er offentliggjort tyder på at de venter i det lengste med å velge spillere. De som stiller der borte bør være 100% klare ellers risikerer vi kanskje lengre avbrekk. På den positive siden så har vi kun Sandefjord hjemme før landslagspausen men vi skal helst ikke rote det bort i den kampen heller.

Krysser fingre for at alle mann er klare og at vi kan gi bondelaget en skikkelig smell. Det hadde smakt utrolig deilig.

Her regner jeg ikke med poeng, men Sandefjord på søndag SKAL sables ned.
    Jeg ville benytta anledninga til å spandere godt med spilletid på de nest beste og spart litt bein til søndag.
    Vi pleier å tape med 3-4 mål i Molde, så satt i kontekst vil et ett- eller tomåls tap være et brukbart resultat.

Haug, Skaret, O.Opsahl, S.Opsahl, Jatta og Udahl har alle godt av litt spilletid. Kanskje ikke alle på en gang, men DEF må gjerne starte med et par-tre av disse.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
      Her regner jeg ikke med poeng, men Sandefjord på søndag SKAL sables ned.
      Jeg ville benytta anledninga til å spandere godt med spilletid på de nest beste og spart litt bein til søndag.
      Vi pleier å tape med 3-4 mål i Molde, så satt i kontekst vil et ett- eller tomåls tap være et brukbart resultat.

Haug, Skaret, O.Opsahl, S.Opsahl, Jatta og Udahl har alle godt av litt spilletid. Kanskje ikke alle på en gang, men DEF må gjerne starte med et par-tre av disse.
      Skal ikke se bort ifra at vi kan kontre inn noen mål her. Jakta er spennende i slike kamper.
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Let Jakta begin

Comment

Leit med mulige skader på Ivan, Osame og kanskje Aron. Typisk at vi ofte stiller med sesongens på papiret dårligste lag borte mot Molde. Mener det var sånn i fjor i hvert fall. Karantener og skader. Liksom ikke nok med at det i utgangspunktet er årets vanskeligste bortekamp (kanskje ved siden av Glimt). Har stor tro på Brage som eventuell erstatter for Ivan, men redd dette blir klart tap igjen. Håpe på "bare" et 1-3 tap? Normalt slipper vi jo inn 4 eller 5 på Røkkeløkka.

På den positive siden, så kanskje vi kan få mere bruk for farta til Amor mot et mer spillende og høytliggende lag. Og at Ørnen får større rom. Er jo lov å drømme om et par magiske samspill mellom de to på kontringer.

Comment

Nesten litt deilig å gå inn i kampen uten forventninger. Regner nesten med tap her.
            På en annen side kan det bli en åpen kamp hvor vi får mer rom og klarer å utnytte dette.
            Tipper Skaret inn som eneste endring, men spent på hvem som blir friske ellers. Dønnum starter nok så lenge han ikke må amputere beinet.

Tror vi vil slite her, men røver gjerne 3 poeng med Klaesson som BB!

Comment

Liker ikke helt å være så underdog på en kamp i eliteserien. Vitner litt om at vi ikke er så nærme å være en tittel utfordrer som vi følte det for noen måneder siden.
              Når det er sagt så er det ikke en tvil i min sjel om at vi er på rett kurs og at Fagermo har noe stort på gang. Jeg tror vi vil gjøre det bedre enn i fjor uansett og det var bedre i fjor enn på lenge.
              Kombinasjonen av skadde på osame og ivan og at amor og ørnen ikke helt har funnet formen gjør at jeg blir svært overrasket om vi får noe ut av kampen i dag, Molde har vel de fleste av førstevalgene klare og har allerede 5 poeng mer enn oss. Jeg er redd de stikker i fra etter i dag.
              Men søndag slår vi sandefjord og så har vi noen uker pause til å spisse formen og rette på det som ikke har fungert helt. Det vil gjøre oss godt tror jeg og sørge for at vi klatrer kraftig på tabellen. Hjemmekampen mot Bodø 20 juni (om fire kamper) blir viktig, vinner vi der har jeg stor tro på sølv. Jeg tror vi ender over bartene på tabellen.

Comment

Ivan og Osame ikke med til Molde. Da blir det sikkert samme lag som sist med Brage inn for Ivan. Tøff ilddåp fra start. Men som underdogs kan vi godt slå oppover, det var det vi var best på i fjor.

Comment

Dette blir heftig.

Hilsen Bjørn

Thomas Heftyes gate 4

Comment

Originally posted by Pete View Post
                    Ivan og Osame ikke med til Molde. Da blir det sikkert samme lag som sist med Brage inn for Ivan. Tøff ilddåp fra start. Men som underdogs kan vi godt slå oppover, det var det vi var best på i fjor.
                    Såpass ja. Her må planen funke, ellers sliter vi. Udahl og Jatta har jo potensiale men er totalt uprøvd på dette nivået. Viktig at gutta som ikke helt har fått det til står opp nå!

Comment

Om vi skal henge med i toppen trenger vi minst ett poeng idag. Har faktisk trua på 3!

Comment

Skulle vi tape idag er vi 8 poeng bak Molde allerede. Det tar vi aldri igjen med den stallen de har der oppe. Så toget om å henge litt med i gullkampen står på stasjonen...
                        Vi har vel bare dårlige minner fra Molde de siste åra. Molde har også vært sjukt effektive i kampa til nå.

Så idag må vi sette sjansene og tette igjen bakover. Score først ekstremt viktig og holde nullen lenge minst like viktig.
                        Det kan gå, men det er vanskelig å være optimist gitt historikk og kampa hittil i sesongen.
                        La oss håpe på at alt bare løsner idag. Det hadde vært fryktelig deilig i så fall.

Comment

Originally posted by The Mayor View Post
                          Let Jakta begin
                          Enig, let Jatta begin

Comment

Har selvfølgelig alltid trua, men ville ikke satt en krone på Vålerenga dag.

Comment

Har trua, satte ei krone.

Kom igjen Enga

Comment

Working...
                              X