Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga - Sandefjord 30 mai kl 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nation på rundens lag i VG:
    "Forsvar: JONATAN TOLLÅS NATION, Vålerenga, 7 poeng

Svevde over alle andre og stanget Vålerenga i ledelsen. Kapteinens andre scoring på en uke. Noterte fem klareringer og 96 % suksessrate i pasningsspillet."

Han hang lenge i lufta der!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
      Nation på rundens lag i VG:
      "Forsvar: JONATAN TOLLÅS NATION, Vålerenga, 7 poeng

Svevde over alle andre og stanget Vålerenga i ledelsen. Kapteinens andre scoring på en uke. Noterte fem klareringer og 96 % suksessrate i pasningsspillet."

Han hang lenge i lufta der!
      96% er sterke saker! Og klar i hodet samtidig. Ikke verst.

Comment

Originally posted by SanktHallvard View Post
        Hva har skjedd med bortetribunen? Ser ut som DNB har tatt over sponsinga fra NRC. Eller er det bare jeg som er blind?
        Das stimmt!
        Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Enig. Det er greit å ha mest fokus på de lagene vi tror vil være med helt inn. Forhåpentligvis er vi et av de lagene.

Vi er to poeng bak Bodø/Glimt, likt med RBK om vi vinner vår hengekamp og likt med Molde. Ingen ulempe å ligge litt bak i feltet foreløpig. Og vi har en junimåned som bør gi en del poeng.

Får vi til et overgangsvindu som vi hadde etter sommeren i fjor kan dette bli veldig bra. Men det blir vanskelig. Vi må regne med å miste Dønnum og da skal det litt til å komme styrket ut av det.
          Jeg har slett ikke god oversikt over es. Men noen jeg kan tenke meg er: Vebjørn Hoff, RBK- noe så sjeldent som en rask midtbane, Diop, KBK- blekksprut på midten, fanger opp ballen med lange bein, kan behandle kula også; Joe Bell, Viking- sterk i kroppen, rask og bestemt ballbehandling, driver med ball og gode pasninger; Velde, FKH; kanskje R Taylor, Brann, som høyrekant?

Det som er sikkert er at vi ikke trenger flere som er rå på sideveis spill og pasninger inn til egen keeper. Skal det komme noen må de kunne ta seg fremover i banen. Skal laget fortsette med runder inn til keeper etter at Dønnum drar kan det bli veldig trist fotball

Comment

Originally posted by zeta View Post

Jeg har slett ikke god oversikt over es. Men noen jeg kan tenke meg er: Vebjørn Hoff, RBK- noe så sjeldent som en rask midtbane, Diop, KBK- blekksprut på midten, fanger opp ballen med lange bein, kan behandle kula også; Joe Bell, Viking- sterk i kroppen, rask og bestemt ballbehandling, driver med ball og gode pasninger; Velde, FKH; kanskje R Taylor, Brann, som høyrekant?

Det som er sikkert er at vi ikke trenger flere som er rå på sideveis spill og pasninger inn til egen keeper. Skal det komme noen må de kunne ta seg fremover i banen. Skal laget fortsette med runder inn til keeper etter at Dønnum drar kan det bli veldig trist fotball
            Tror du rett og slett må innse at fotball kan spilles på flere måter

Vi er ikke Barcelona, men vi angriper med ønske om å få en posisjonell fordel. Det er så klart mulig å bare kline ballen opp og satse på at en 50/50 situasjon går vår vei. Men jeg er glad for at vi ikke spiller sånn.

Men for å oppnå den posisjonelle fordelen må vi bruke hele banen. Sideveis og fram og tilbake. Det er lov å ønske seg at vi var enda bedre på det. Men å spille 4-3-3 kontringsfotball med raske overganger fungerer dårlig når motstander parkerer med 10 mann i forsvar. Men om ikke annet så mørner den balltrillingen motstander. Det er nok ikke helt tilfeldig at vi kjører kampen på slutten hver gang.

Comment

Joda, det kan trilles litt ball i perioder. Men det blir for mye av det! Laget må kunne bryte mønsteret og gå hardt fremover i perioder. Spesielt må laget kunne gå fremover når motstanderne presser høyt. Det blir litt for dårlig når ballen skal inn til keeper og han lemper den opp til motstanderne

Laget var i sin tid avhengige av Ejuke som kunne holde på ball og gå av motstandere. Nå er de i ferd med å gjøre seg avhengige av Dønnum. Det er lite konstruktivt spill når ikke Dønnum setter i gang litt røre. Sam A og Layouni prøver litt. men det blir totalt for lite.

Pasninger sideveis og bakover er enkle løsninger og det er veldig fort gjort for spillerne å holde på sånn når det først tillates. Ansvar og risiko skyves over på andre. Dette er jo et problem VIF har hatt veldig lenge. Ser man på dårlige kamper bakover i tiden har spillet vært så omstendelig at de kommer ikke frem til mål. Vi må være bevisste og bryte med dette mønsteret, slik at vi ikke går i de samme fellene igjen.

Comment

Kanskje vi skal hente tilbake Lekven, fungerte bra i fjor.

Comment

Originally posted by Goliat View Post
                  Kanskje vi skal hente tilbake Lekven, fungerte bra i fjor.
                  Nei, Lekven er jo opplært i trillefotball. Defensivt gjør han nok mye riktig

Det er litt interessant å følge Lekven i Odd. De to siste kampene har han spilt stopper! Jeg tror jo at når han spiller midtbane får de også problemer med fremdriften. Hvis Odd skulle herje og spille nydelig fotball med Lekven på midtbane så tar jeg grundig feil

Det er ikke meningen å være negativ til Vålerenga nå. men vi må se fremover. Det blir en utfordring for Fagermo når Dønnum drar.

Comment

Originally posted by maestro View Post

Das stimmt!
                    Merkelig at slik info ikke kommer ut.

Comment

Working...
                    X