Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger sommeren 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by EnsjoRebell View Post
    Joachim Jonsson mente VIF burde hente Sigurd Rosted før årets sesong. 26 år, og spiller ikke fast på Brøndby som bruker tre midtstoppere.

Synes dere han kan være et godt alternativ inn hvis Ivan forsvinner i sommer?
    Ja det er et godt forslag, men tror du eller Joacim at vi har penger??
    Gimme hope johanna

Comment

Originally posted by Calven View Post
      Ivan er 25 år.
      Ivan har vært i Vålerenga i 20 år.
      Han har signalisert at han ønsker å prøve seg i utlandet tidligere.
      Det er helt greit at han ønsker det.

Flott fyr som jeg ønsker alt det beste
      Helt enig i at han nærmer seg «moden» for utlandet, og at han fortjener det, men klubben har vel ikke historie for å gjøre seg spesielt vanskelig når spillere får et OK tilbud.
      Forskjellen på om han forlenger eller ei handler mest om hva klubben kan sitte igjen med etterpå. Tror ikke en ny kontrakt bremser veien videre til annet en lavbudsjetts bakgårdsklubber som ikke har råd til å legge noen mill på bordet. Også håper jeg Ivan sikter litt høyere enn Häcken om han først skal forlate Vålerenga.
      Å forlate en klubb man har så lang historikk i som Bosmannspiller synes jeg lite om.

Comment

Hvis Ivan vil dra til utlandet så er det helt greit. Men jeg sitter med inntrykket av at Ivan fikk den beste dealen. Han har blitt satset på, selv i perioder der han kanskje burde blitt avskrevet for godt. Og å belønne klubben med å ikke forlenge kontrakten og gå gratis er for dumt. Og jeg er også usikker på om Ivan er god nok for utlandet. Hvis definisjonen kun er utenfor kongerikets grenser, så er det land å spille i. At han skulle være god nok for en stor serie er jeg mer skeptisk til. Det sitter bedre spillere enn han på benker rundt om i Europa.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
          Hvis Ivan vil dra til utlandet så er det helt greit. Men jeg sitter med inntrykket av at Ivan fikk den beste dealen. Han har blitt satset på, selv i perioder der han kanskje burde blitt avskrevet for godt. Og å belønne klubben med å ikke forlenge kontrakten og gå gratis er for dumt. Og jeg er også usikker på om Ivan er god nok for utlandet. Hvis definisjonen kun er utenfor kongerikets grenser, så er det land å spille i. At han skulle være god nok for en stor serie er jeg mer skeptisk til. Det sitter bedre spillere enn han på benker rundt om i Europa.
          Han er definitivt god nok for utlandet.
          Han har tatt store steg defensivt, og har en meget god venstrefot. Venstrefoten hans alene bør holde egentlig.

Jeg synes det er skuffende hvis Ivan ikke signerer ny kontrakt. Men bør kanskje få en utkjøpsklausul eller noe.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post

Han er definitivt god nok for utlandet.
            Han har tatt store steg defensivt, og har en meget god venstrefot. Venstrefoten hans alene bør holde egentlig.

Jeg synes det er skuffende hvis Ivan ikke signerer ny kontrakt. Men bør kanskje få en utkjøpsklausul eller noe.
            Hva legger du i "utlandet"? Ivan er ikke i nærheten av de store ligaene, og jeg er ikke sikker på om han holder mål i de neste beste ligaene heller.
            I norden derimot er han god nok, men hva er poenget med å dra ut av landet og til "herlige" Danmark?
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Hva legger du i "utlandet"? Ivan er ikke i nærheten av de store ligaene, og jeg er ikke sikker på om han holder mål i de neste beste ligaene heller.
              I norden derimot er han god nok, men hva er poenget med å dra ut av landet og til "herlige" Danmark?

Spenn..
              Kunstnerskatt i Danmark. Kan tjene seg opp noen gode kronasjer i pannekakelandet. Fotballkarrieren er kort og det er greit å få lagt opp litt penger til resten av livet.
              Syns uansett dette er skikkelig trasig. Ivan er liksom Vålerenga. Han er ikke en hvilkensomhelst spiller...
              .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Comment

Ivan har hatt én! god sesong for Vålerenga.
                Ja, han var en sterk bidragsyter for at vi fikk medalje i fjor.
                Men hvis han stikker av uten å gi cash til klubben, så pisser han rett og slett på Vålerenga emblemet.
                Hvis folk skal få samme mulighet som han, så er det essensielt at spillere som Aron, Brage, Osame og Ivan legger igjen cash til klubben. Hvis ikke, så ender det med at barn og unge ikke får samme mulighet som Ivan langsiktig. Husk på at fotball er dyrt, Vålerenga er en viktig bidragsyter til at barn og unge faktisk får en mulighet ikke alle barn får.
                Og ha en ting klinkende klart, Vålerenga har gjort jævelig mye mer for Ivan, enn det Ivan har gjort for Vålerenga.

Men, jeg er sikker på at fornuften seirer.

Comment

Spennende vindu der jeg tror mye kommer til å skje. Min kilde som er en tidligere profilert TL spiller/ nå agent sa det er konkret interesse fra Spania når det gjelder Osame. Dønnum er jo også garantert på vei ut straks. Kjartansson må muligens erstattes med ett lån inn om det stemmer at han er lenger skadet enn først meldt utad. Er Ivan på vei ut, må det inn der og for Tollås etter sesongen. Klaesson sine prestasjoner følges nøye med på utenfor grensene. Tipper sportslig leder får nok å ta seg til i tiden fremover. Noen har vi heldigvis erstattet allerede med spillere som Odin, Christensen etc. Men vi har tynn stall og det er en grunn til at Felix ikke fikk dra i våres.
                  Last edited by O.S.L.O.; 02.06.2021, 18:15.

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
                    Kjartansson må muligens erstattes med ett lån inn om det stemmer at han er lenger skadet enn først meldt utad.
                    Myron George er forhåpentligvis ikke aktuell for nytt lån.

Comment

Utlandet? Utlandet er da mer enn topp 4 ligaene i Europa. Sveits, Østerrike, Belgia, Nederland, Hellas, Tyrkia.. Alt er jo noen steg opp både økonomisk og sportslig. Er vel ikke sånn at dersom man ikke holder topp 4 liga nivå, så er man ikke aktuell for større oppgaver. Om han kan finne seg en klubb i Tyskland som har behov for en venstrbeint midtstopper, så er ikke det så overraskende heller. Samuel Kari ble jo solgt til en Bundesligaklubb.

Comment

Ikke tillatt av NFF.

Ellers så fikk Dønnum landslag-debut i dag og fikk vist seg litt frem, i den grad det var mulig, og det kan umulig telle negativt i forhandlingene.

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
                          Ivan har hatt én! god sesong for Vålerenga.
                          Ja, han var en sterk bidragsyter for at vi fikk medalje i fjor.
                          Men hvis han stikker av uten å gi cash til klubben, så pisser han rett og slett på Vålerenga emblemet.
                          Hvis folk skal få samme mulighet som han, så er det essensielt at spillere som Aron, Brage, Osame og Ivan legger igjen cash til klubben. Hvis ikke, så ender det med at barn og unge ikke får samme mulighet som Ivan langsiktig. Husk på at fotball er dyrt, Vålerenga er en viktig bidragsyter til at barn og unge faktisk får en mulighet ikke alle barn får.
                          Og ha en ting klinkende klart, Vålerenga har gjort jævelig mye mer for Ivan, enn det Ivan har gjort for Vålerenga.

Men, jeg er sikker på at fornuften seirer.
                          Håper du har rett i at fornuften seirer... men med reject-enga Driscoll som agent så er jeg ikke sikker på at Ivan ikke pisser på drakta, og de 20 åra han har blitt satsa på i denna klubben.

Comment

Utlandet? Utlandet er da mer enn topp 4 ligaene i Europa. Sveits, Østerrike, Belgia, Nederland, Hellas, Tyrkia.. Alt er jo noen steg opp både økonomisk og sportslig. Er vel ikke sånn at dersom man ikke holder topp 4 liga nivå, så er man ikke aktuell for større oppgaver. Om han kan finne seg en klubb i Tyskland som har behov for en venstrbeint midtstopper, så er ikke det så overraskende heller. Samuel Kari ble jo solgt til en Bundesligaklubb.
                            Nå må du lære deg å lese innlegg før du svarer ziggy. Jeg har da aldri sagt at det kun er de beste ligaene i "utlandet". Jeg ville at du skulle definere hva "utlandet" var, og hvilke land han kunne være aktuell i.
                            Helt ærlig, tror du virkelig han er god nok for de nest beste ligaene? Ivan ruver ikke i norsk målestokk heller, men er en god stopper i eliteserien. Han er alt for treg både med og uten ball til å ta det neste steget.
                            Hvis han går, blir det til Sverige eller Danmark, ligaer i den gata - som den norske.
                            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

Nå må du lære deg å lese innlegg før du svarer ziggy. Jeg har da aldri sagt at det kun er de beste ligaene i "utlandet". Jeg ville at du skulle definere hva "utlandet" var, og hvilke land han kunne være aktuell i.
                              Helt ærlig, tror du virkelig han er god nok for de nest beste ligaene? Ivan ruver ikke i norsk målestokk heller, men er en god stopper i eliteserien. Han er alt for treg både med og uten ball til å ta det neste steget.
                              Hvis han går, blir det til Sverige eller Danmark, ligaer i den gata - som den norske.
                              Ja, jeg tror han er god nok til å spille i en bedre liga.
                              At han er for treig med og uten ball, den skjønner jeg ikke. Hvor treig er Ivan?
                              Han er jo ikke spesielt rask eller treig, men helt passe. Er du god til å lese spillet, så trenger du heller ikke å være spesielt rask som midtstopper.
                              Fjorårssesongen, så mener ihvertfall jeg at Näsberg var en av de aller beste midtstopperne i Eliteserien.

Men at han er god i begge boksene, det er jo ikke hans styrke. Styrken hans ligger i det offensive spillet, der han gir oss en ekstra dimensjon, og flere muligheter. Ikke bare oss, men mange andre klubber i bedre ligaer. Å ha to midtstoppere som kan slå presise diagonalpasninger, det er gull.
                              Det florerer ikke av venstrebente midtstoppere som kan slå like gode pasninger. Derfor mener jeg at han er god nok.
                              Last edited by ziggy75; 03.06.2021, 12:27.

Comment

Ja, jeg tror han er god nok til å spille i en bedre liga.
                                At han er for treig med og uten ball, den skjønner jeg ikke. Hvor treig er Ivan?
                                Han er jo ikke spesielt rask eller treig, men helt passe. Er du god til å lese spillet, så trenger du heller ikke å være spesielt rask som midtstopper.
                                Fjorårssesongen, så mener ihvertfall jeg at Näsberg var en av de aller beste midtstopperne i Eliteserien.

Men at han er god i begge boksene, det er jo ikke hans styrke. Styrken hans ligger i det offensive spillet, der han gir oss en ekstra dimensjon, og flere muligheter. Ikke bare oss, men mange andre klubber i bedre ligaer. Å ha to midtstoppere som kan slå presise diagonalpasninger, det er gull.
                                Det florerer ikke av venstrebente midtstoppere som kan slå like gode pasninger. Derfor mener jeg at han er god nok.
                                Det var et bedre svar
                                Ivan er god nok for eliteserien, helt klart. Men ikke en gang her er han blant de beste. Jeg tror nok at Fagermo sitt system hjelper han godt, med 5 midtbanespillere foran seg i etablert forsvar.
                                Styrken til Ivan er helt klart innsatsen, men den vil ikke dra han til en bedre liga.
                                Når jeg sier for treig, er det fordi han ikke har en toppfart som matcher de raskeste. I bedre ligaer må man ha fart. I tillegg bruker han for lang tid med ballen, og for ofte spiller han den bare til siden. Han blir derfor ikke god nok offensivt.
                                Kan godt hende han kommer seg til en bedre liga, men jeg tror ikke han får plass i førsteoppstillinga om han går nå.
                                Ivan har hatt et godt år, inne i sitt andre. Det er ikke nok til å overbevise synes jeg.

Selvfølgelig håper jeg han blir, underskriver som Dønnum og gir oss penger i kassa om halvannet år

Comment

Working...
                                X