Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger sommeren 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ikke vet jeg - men synes denne profilen de snakker om i artikkelen i lokalavisen passer veldig bra på Klaesson....vi får se.

https://yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-hope-to-move-quickly-to-replace-kiko-casilla-victor-orta-working-on-deal-for-young-keeper-with-first-team-experience-3305684…

Comment

• Originally posted by Trazan Apansson View Post

Men da kan vi ikke ha ambisjoner om å kjempe om seriegull hver sesong. Vi blir Norges Borussia Dortmund.
      En god klubb som utvikler og selger spillere videre, men som svært sjelden er god nok til å vinne serien.
      Hvis vi kan bli Norges svar på Dortmund er det ganske bra deal, ja takk

Bra lag, offensiv og attraktiv spillestil, spennende enkeltspillere og god økonomi
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by 1972 View Post
        Der kom det fra Stian De Wahl. Han pleier å treffe ganske bra:
        https://twitter.com/StianWahl/status...39869219016706

Comment

• Håper inderlig ikke Klaesson drar til England. Blir bare for å tjene penger som benkesliter.

Er bedre om han blir her lengre, og kan satse videre som førstekeeper i en mindre liga. Så ta steget til en toppligaen om han blir bra nok. De siste åra har altfor mange dratt fra Eliteserien for å bli borte i Europa.

Comment

• Originally posted by bengt View Post
            Håper inderlig ikke Klaesson drar til England. Blir bare for å tjene penger som benkesliter.

Er bedre om han blir her lengre, og kan satse videre som førstekeeper i en mindre liga. Så ta steget til en toppligaen om han blir bra nok. De siste åra har altfor mange dratt fra Eliteserien for å bli borte i Europa.
            Proffkontrakt i PL Leeds? Da takker man ja. Så enkelt er det. Den sjansen kommer ikke ofte

Sikkert grei deal for klubben også, han går nok ikke for knapper og glansbilder
            Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post

Proffkontrakt i PL Leeds? Da takker man ja. Så enkelt er det. Den sjansen kommer ikke ofte

Ja det, og hvor ofte selges det norske/skandinaviske keepere av en viss klasse fra eliteserien til utlandet? Ikke ofte..
              Andre Hansen har vel aldri vært ute.
              Sondre Rossbach er fortsatt i Odd.
              Andreas Linde, selv om svensk, er fortsatt i Molde.

Begynner bli noen år siden Lindegaard, Jarstein og Grytebust.

Comment

• Kunne Willy furtado vært noe for Vålerenga? Han imponerer stoort i obos ligaen og flere klubber snuser på han

Comment

Enig i det. Å bli kjøpt i den alderen er noe annet enn å bli hentet som en av tusen andre unggutter til et akademi.

Men arbeidstillatelse kan jo bli et problem. Det er ikke noe automatikk i det etter Brexit.

Comment

Men da kan vi ikke ha ambisjoner om å kjempe om seriegull hver sesong. Vi blir Norges Borussia Dortmund.
                    En god klubb som utvikler og selger spillere videre, men som svært sjelden er god nok til å vinne serien.
                    Ro ned nå, om vi klarer å kvalifisere oss jevnlig til Europa hver sesong og får inn cash derfra i premiepenger er vi kanskje ikke like avhengig av å selge..

Comment

Selvsagt og han får sjansen til å gå samme vei som Meslier som står fast for Leeds nå. Gjennom spill for U23-laget først. Er nok høyt nivå på disse andrelagene til PL-klubbene også.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Selvsagt og han får sjansen til å gå samme vei som Meslier som står fast for Leeds nå. Gjennom spill for U23-laget først. Er nok høyt nivå på disse andrelagene til PL-klubbene også.
                        Jo, det er nok det, men spiller de kamper av stor nok betydning?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Det er jo nyanseforskjeller her da.

Å miste spillere til lag og serier over oss i pyramiden er jo noe alle lag opplever.

Det er mellomting mellom å tviholde på spillerne ut kontraktstiden og å selge helt ukritisk. Jeg er ikke så redd for noe dårlig rykte. Spillere legger vekt på ulike ting, son treningskvalitet, spilletid, spillestil osv i tillegg.
                          Det er absolutt nyanseforskjeller, men om vi blir kjent som en klubb som ikke selger for gode penger til klubber i bedre ligaer (Standard Liege er hakket over oss) så tror jeg det er vanskeligere å signere yngre spillere på sikt. Spillere legger også vekt på det å bli solgt videre til en bedre liga. Som Premier League eller Jupiler league. En ting er bedre ligaer, noe helt annet er å nekte folk å tjene en hel haug med penger. Det er utrolig hvor mye et gigantisk hopp i lønningspåsan påvirker folk.

Comment

Om vi blir like gode som Borussia Dortmund sier jeg jatakk jeg altså.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post

Om vi blir like gode som Borussia Dortmund sier jeg jatakk jeg altså.
                              Jeg sier ikke at vi blir like gode som Borussia Dortmund. Jeg sier vi blir Norges svar på Borussia Dortmund.
                              Det er en vesentlig forskjell.

Comment

Nok av eksempler i Europa over klubber som er i toppen hvert år, selv om de selger de beste spillerne sine til bedre ligaer.

Comment

Working...
                                X