Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger sommeren 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Oslo-ess View Post

I følge ryktene så handler det om totalramme på nesten 25 mill Kanskje ikke alt blir betalt med en gang.
    Jeg mener å ha lest noe av det samme selv, at totalrammen blir større på sikt enn det vi får med en gang. Ligger nok noen klausuler etter så mange spilte kamper etc, hvor vi casher inn.

Comment

• Tar alle rykter om overgangssummer med en klype salt før man evt leser/hører noe konkret fakta fra de som vet 100% i Vålerenga. Tipper uansett at videresalg i prosent vil være bra HVIS 15 mil stemmer selv om det ligger noen klausuler med ksnskje ant spilte kamper og fler mill i kassa evt.
      Hører rykter om at summen for Klaesson er ekstremt bra fra Leeds og at det nesten er i boks.HVIS det stemmer er jeg nesten sjokka ….men vi får nå bare vente å se.

Comment

• 25 mill + div bonuser for Klaesson i følge han her på Twitter: https://twitter.com/wegardb/status/1...112720901?s=21

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
          Tar alle rykter om overgangssummer med en klype salt før man evt leser/hører noe konkret fakta fra de som vet 100% i Vålerenga. Tipper uansett at videresalg i prosent vil være bra HVIS 15 mil stemmer selv om det ligger noen klausuler med ksnskje ant spilte kamper og fler mill i kassa evt.
          Hører rykter om at summen for Klaesson er ekstremt bra fra Leeds og at det nesten er i boks.HVIS det stemmer er jeg nesten sjokka ….men vi får nå bare vente å se.
          Personlig ville jeg heller tatt 15 mil og 20% videresalgsklausul enn 25 strake. Hvis Aron presterer er ikke 250 mill en usanssynlig pris, noe som vil si 50 fremtidige mill i kassa.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
            25 mill + div bonuser for Klaesson i følge han her på Twitter: https://twitter.com/wegardb/status/1...112720901?s=21
            Wow. Om dette faktisk skjer så snakker vi rask avkastning på DEF tilliten.

2 stk som har fått blomstre og komme seg ut i Europa.

Med 50 mill på bok så blir det garantert 2 eldre toppspillere inn og videredyrking av talenter. Fremtiden ser meget lys ut på lang sikt.
            ​​​​​​
            på kort sikt, vil vi nok bare greie topp 5-6 denne sesongen tipper jeg
            Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
              25 mill + div bonuser for Klaesson i følge han her på Twitter: https://twitter.com/wegardb/status/1...112720901?s=21
              Det er kun en lukket gruppe som kjenner prisen.

Denne Wegard liker å være høy på seg selv og gjetter like godt som hvemsomhelst her på forumet.
              Yorkshire post mente overgangen til Klaesson lå på 1.7 mill pund.
              Gimme hope johanna

Comment

• Ørjan Nyland er jo klubbløs.
                Jarstein har jo vært i forhandlinger med Herta om ny kontrakt, men kanskje det siste året gjør at han vil nærmere hjem?

Comment

• Originally posted by Calven View Post

Det er kun en lukket gruppe som kjenner prisen.

Denne Wegard liker å være høy på seg selv og gjetter like godt som hvemsomhelst her på forumet.
                  Yorkshire post mente overgangen til Klaesson lå på 1.7 mill pund.
                  Har du link til artikkelen fra YEP?
                  Tror du har rett i at det ikke er mange som kjenner til prisen.

Både Phil Hay (Athletic) og Joe Urquhart (YEP) har ører inn i klubben, men ingen av dem har skrevet noe om summen, så vidt jeg har sett.

Comment

• Originally posted by Termii View Post
                    Ørjan Nyland er jo klubbløs.
                    Jarstein har jo vært i forhandlinger med Herta om ny kontrakt, men kanskje det siste året gjør at han vil nærmere hjem?
                    Nei og nei!

Comment

Ørjan Nyland er jo klubbløs.
                      Nyland er en bra keeper, men vil nok koste skjorta i lønn.
                      Jarstein blir nok i Herta, der han har høy stjerne, til han gir seg på
                      toppnivå.

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post

Nyland er en bra keeper, men vil nok koste skjorta i lønn.
                        Jarstein blir nok i Herta, der han har høy stjerne, til han gir seg på
                        toppnivå.
                        Det er ikke slik DEF opererer.

Enten er du dritgod og kan bære laget på dine skuldre til en grei årslønn eller så er du talent/egendyrket.

I tillegg må du være nordisk, alt skal gå på norsk.

Jeg tror Jarstein blir for dyr. Passer ikke innenfor rammene.

Dessuten har vi vel både topp andrekeeper og et talent fra akademiet. Med mindre de to ikke duger så blir det neppe noen kjøp.

Comment

• Nyland må først og fremst ha et ønske om en restart i sin karriere. Komme til en klubb der han får sjangsen, spille seg i form igjen. Selvtillit.
                          Plutselig er han i landslagsdiskusjonen igjen…

Ikke at jeg har noen ting på at Jarstein vil hjem enda,
                          men å tro at han blir for dyr tror jeg ingenting på.
                          Når man som utenlandsproff vil hjem til Norge, så er det av helt andre årsaker enn penger - da finner man løsninger.

Hvorfor skulle ellers Tettey, Skjelbred, Henriksen, Iversen, Riise, R Johnsen, F Johnsen osv ønske å spille i Eliteserien - de gjør/gjorde ikke det for pengene.

Det jobbes nok på Valle om dagen, det er helt sikkert.

Fagermo har ingen problemer med å hente spillere som er av utenlandsk opprinnelse, som noen kan antyde.
                          Det hadde han heller ikke i Odd, der den dyreste signeringen han gjorde var en tsjekker ingen her husker navnet på.
                          Hvis det kommer noen fra det store utland, så er det for å forsterke første 11’ern. Gitt at klubben ikke har en god nok arvtager i egne rekker, og at norske alternativer blir for dyre.
                          En ting er primær og sekundærvalg, men han he ter fra utlandet om riktig spiller er tilgjengelig for riktig pris.

Comment

Fagermo har ingen problemer med å hente spillere som er av utenlandsk opprinnelse, som noen kan antyde.
                            Det hadde han heller ikke i Odd, der den dyreste signeringen han gjorde var en tsjekker ingen her husker navnet på.
                            Hvis det kommer noen fra det store utland, så er det for å forsterke første 11’ern. Gitt at klubben ikke har en god nok arvtager i egne rekker, og at norske alternativer blir for dyre.
                            En ting er primær og sekundærvalg, men han he ter fra utlandet om riktig spiller er tilgjengelig for riktig pris.
                            Ganske sikker på at det en kriteriene er at språket er felles. Altså nordisk/norsk. Vi har EN ikke nordisk spiller, det er Sam som er på vei ut. De kjøper neppe en ny Sam type som kun snakker engelsk. Uavhengig av hvor god han er.

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
                              . De kjøper neppe en ny Sam type som kun snakker engelsk. Uavhengig av hvor god han er.
                              Da får kriteriet være at man lærer seg norsk. Ganske arrogant å være i et land i mange år, og ikke snakke språket.
                              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Da får kriteriet være at man lærer seg norsk. Ganske arrogant å være i et land i mange år, og ikke snakke språket.
                                Haha. Er ikke sånn det fungerer. Ingen spillere i verden drømmer om å komme til flotte Norge å spille fotball.

Kommer du til Norge er for å oppnå drømmen om å reise videre da benytter man sjansen i beste fall å lære engelsk.

Nei.. det er kun nordiske spillere som gidder å lære seg norsk. Danske, norske, svenske og islandske. Thats it

Comment

Working...
                                X