Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger sommeren 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Trollet View Post
    Haug har Eliteserienivå inne. Tull å bruke mange penger på ny keeper
    Det er jeg helt enig i, men det var ikke poenget mitt.
    Jeg sier bare HVIS de henter Linnér så tror JEG at han blir Fagermos førstevalg.
    Linnér er 24 år, og neppe interessert i å gå ned i lønn for å bytte ut Bundesliga-benken med Eliteserie-benken.
    Og jeg tror som sagt ikke VIF vil bruke penger på å hente en keeper som ikke skal være førstekeeper.

Men jeg er enig. Sett Haug i mål og bruk pengene på utespillere.

Comment

• Originally posted by Trazan Apansson View Post
      Jeg liker å spekulere. Og i dagens kyniske fotballverden hvor pengene styrer - er "alt" mulig.

Hva om Fagermo i realiteten ikke hadde noe valg og innflytelse over hvem han skulle velge som førstekeeper da han tok over klubben før fjorårssesongen?
      Hva om "øverste ledelse" allerede hadde bestemt at Klaesson skulle være førstekeeper?

Det er kjent at Leeds har fulgt Klaesson i mange år, og at de tok kontakt med VIF angående han allerede i 2019. Er det da tilfeldig at Klaesson har vært førstekeeper siden sommeren 2019?
      Jeg ville ikke blitt overrasket dersom VIF gjorde han til førstekeeper etter henvendelsen fra Leeds, og av den grunn at de skjønte at her kan det bli store penger å tjene i løpet av et par år.
      Dette til tross for at de nettopp hadde hentet Haug, og at Deila kanskje syntes han var en bedre keeper på daværende tidspunkt.
      Og da Fagermo tok over som trener var det en forutsetning at han måtte fortsette med Klaesson som førstekeeper (det ville kanskje vært valget hans uansett).

Kan valget av Klaesson som førstekeeper skyldes påvirkning fra Leeds?
      Her du litt «off». Adam ble jo skadet i ryggen i 2019, så derfor Kristoffer fikk stå.

Comment

• Jeg aner ikke hvor god Haug er, men jeg synes ikke han skal få plassen basert på sympati. Denne sesongen varer til jul og det er ikke noe vits å avskrive sesongen. Vi er fire poeng unna sølvet.

Vi skal så klart ikke kjøpe en dyr keeper, men det er mange gode uten kontrakt. Keepere som har en god del mer rutine enn Haug og som også sannsynligvis også er en god del bedre.

Å prioritere Haug av andre grunner enn at han er en så god keeper som vi trenger blir helt feil.

En god keeper er viktig og kan bety mange poeng. Men minner om at verken Bolten eller Kongshavn hadde det i seg når de fikk sjansen. Og vi husker vel hva det betød å få Arni i målet i 2004.

Så ja til Haug hvis han er god nok. Nei hvis det er for å være grei.

Comment

• De få gangene Haug har fått vise seg frem har han vært god. Slik jeg har forstått det var det jevnt mellom han og Klaesson når førstekeeper ble valgt, ingen grunn til å bruke masse penger på en annen keeper. Håper Haug får sjansen.

Comment

Men jeg er enig. Sett Haug i mål og bruk pengene på utespillere.
            Håper midtstopper er en prioritert posisjon.
            Synes både Tollås og Ivan presterer under nivået vi kunne forventet med forrige sesong i minnet. I tillegg er begge med stor sannsynlighet ute av klubben innen 1,5 år.

Edit: Prediksjon: Innen sommer 2022 spiller Tollås i tangotrøye og Ivan for en middelhavsfarende dansk klubb.
            Last edited by JohnF; 31.07.2021, 17:26. Reason: Tillegg.
            In the beginning the Universe was created.
            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
            - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by SanktHallvard View Post

Her du litt «off». Adam ble jo skadet i ryggen i 2019, så derfor Kristoffer fikk stå.
              Det vet verken du eller jeg. Skaden til Adam var grunnen til at de trengte en annen keeper. Den var ikke grunnen til at de valgte nettopp Klaesson. De kunne jo ha valgt Haug istedenfor.
              Det er klubbens motivasjon bak dette valget som er interessant, og det er DET jeg spekulerer om.
              Selvfølgelig kan jeg være "off", men dette er ikke påstander fra min side. Det er kun tankespinn rundt hvilke mekanismer som kan påvirke ulike valg en fotballklubb gjør.

Comment

Det vet verken du eller jeg. Skaden til Adam var grunnen til at de trengte en annen keeper. Den var ikke grunnen til at de valgte nettopp Klaesson. De kunne jo ha valgt Haug istedenfor.
                Det er klubbens motivasjon bak dette valget som er interessant, og det er DET jeg spekulerer om.
                Selvfølgelig kan jeg være "off", men dette er ikke påstander fra min side. Det er kun tankespinn rundt hvilke mekanismer som kan påvirke ulike valg en fotballklubb gjør.
                Dårlig med penger, dyr lønn på Adam. Så skulle man henta inn en ny keeper? Lønne 4 keepere rundt a-laget? Urealistisk. Man hadde ingen valg.

Comment

• Originally posted by SanktHallvard View Post

Dårlig med penger, dyr lønn på Adam. Så skulle man henta inn en ny keeper? Lønne 4 keepere rundt a-laget? Urealistisk. Man hadde ingen valg.
                  Hente ny keeper? Jeg snakker ikke om å hente ny keeper. Jeg spekulerer i motivasjonen for å velge Klaesson foran Haug.
                  Det virker ikke som du oppfatter poenget mitt her, men det er det samme. Vi lar det ligge.

Comment

Hente ny keeper? Jeg snakker ikke om å hente ny keeper. Jeg spekulerer i motivasjonen for å velge Klaesson foran Haug.
                    Det virker ikke som du oppfatter poenget mitt her, men det er det samme. Vi lar det ligge.
                    Jeg synes spekulasjonen din er interessant, hvorfor ikke tenke seg at Leeds har signalisert lenge at de synes klaesson er spennende og spurt pent om vi kan satse på han.

Om han utvikler seg i riktig retning ønsker de han.

Selvfølgelig er det en helt kurant teori.

Det er god strategi og ledelse av både Leeds og VIF skulle det være tilfelle
                    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Jeg syns Haug har sett bra ut og er supermotivert. Jeg tror han kommer til å gjøre det bra å skaffe oss en hel Haug med pesos
                      I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

• Jwg må si igjen at hvis Haug blir satt ned som 2.keeper igjen, noe som vil være helt idioti ved å bruke penger på en 1.keeper, ja da er det en annen grunn enn det sportslige Haug er mer enn bra nok til å være 1.keeper , mer skeptisk til vår unge 2.keeper da jeg rett og slett aldri har sett han i mål. Haug bør være DEF sitt naturlige 1.valg fordi han er en utrolig god keeper, også får dem heller bruke penger på forsvaret/midtstopper. Der trenger vi fart og taklingstyrke. Kan ikke noe for det men synes Borch blir altfor temposvak og for lett å dra av en mot en . Han er glimrende offensiv med et meget bra høyreben, men for meg er han en middels god back

Comment

• Borch har absolutt ikke farten som sin styrke. Det er sant. Samtidig er vi i Norge. Hadde han vært en racer med de kvalitetene har allerede har ville han nok ikke spilt hos oss fortsatt. Har holder absolutt god ES kvalitet.

Comment

• Dønnum med ferdigskåra assist etter å ha blitt bytta på!

Comment

• Originally posted by StenzEnga View Post
                              Dønnum med ferdigskåra assist etter å ha blitt bytta på!
                              Til de som vil se Dønnum assist. Beklager off topic.

https://twitter.com/norftbl/status/1...520130048?s=21

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                                Jeg aner ikke hvor god Haug er, men jeg synes ikke han skal få plassen basert på sympati. Denne sesongen varer til jul og det er ikke noe vits å avskrive sesongen. Vi er fire poeng unna sølvet.

Vi skal så klart ikke kjøpe en dyr keeper, men det er mange gode uten kontrakt. Keepere som har en god del mer rutine enn Haug og som også sannsynligvis også er en god del bedre.

Å prioritere Haug av andre grunner enn at han er en så god keeper som vi trenger blir helt feil.

En god keeper er viktig og kan bety mange poeng. Men minner om at verken Bolten eller Kongshavn hadde det i seg når de fikk sjansen. Og vi husker vel hva det betød å få Arni i målet i 2004.

Så ja til Haug hvis han er god nok. Nei hvis det er for å være grei.
                                Du skrev da til meg for kort tid siden i denne tråden at "Haug er ikke god nok dessverre" så virket som du allerede hadde konkludert. Hva har endret seg?

Comment

Working...
                                X