Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger sommeren 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vi tilbyr våre unge spillere noe unikt. De får bli utviklet i Norges beste akademi som gjør det mulig for dem å nå potensialet sitt. Mange når ikke helt opp og de hjelper vi videre. Noen blir gode nok til å spille i Eliteserien. De må vi få penger for.

Å gå gratis i hans alder er jo først og fremst et hån mot alle som har hjulpet han og trent han. Og mot talentene vi har i dag. Deres sportslige opplegg finansieres jo av salgssummene fra de som faktisk ble gode nok.

Så nei, jeg synes ikke det er greit. På den andre siden er han ikke god nok til at noen vil betale noe særlig for han. Hvis han mener at en gratisovergang er eneste mulighet for å komme seg utenfor landets grenser er det vel like greit å bli hjemme.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Vi tilbyr våre unge spillere noe unikt. De får bli utviklet i Norges beste akademi som gjør det mulig for dem å nå potensialet sitt. Mange når ikke helt opp og de hjelper vi videre. Noen blir gode nok til å spille i Eliteserien. De må vi få penger for.

Å gå gratis i hans alder er jo først og fremst et hån mot alle som har hjulpet han og trent han. Og mot talentene vi har i dag. Deres sportslige opplegg finansieres jo av salgssummene fra de som faktisk ble gode nok.

Så nei, jeg synes ikke det er greit. På den andre siden er han ikke god nok til at noen vil betale noe særlig for han. Hvis han mener at en gratisovergang er eneste mulighet for å komme seg utenfor landets grenser er det vel like greit å bli hjemme.
      Det er vel også så enkelt at "kjøpende klubb" har X penger de er villige å bruke på en spiller. Jo mer de betaler i overgangssum, jo mindre er igjen til lønn. Om man kan signere uten overgangssum, får man mer lønn. Så enkelt er det kanskje noen ganger. Ikke at dette taler Ivans sak her, men det kan forklare noe også. Han ser sitt snitt til å tjene litt penger på noen år i utlandet. Dette er hans mulighet å sikre sin fremtid. Så kynisk er fotballen, og så kynisk er kanskje Ivan. Eller kanskje han bare spiller taktisk, og har tenkt å signere en kontrakt (som Aron gjorde), men vil tyne mest mulig ut av den, og håper dette spillet går i hans favør. Akkurat nå kan det se ut som Vålerenga er mer avhengige av Ivan enn Ivan er av Vålerenga. Så får vi se hvor lenge det varer.

Eller han kan være et offer for en hevnlysten agent. Hva som egentlig skjer vet ikke vi. Men vi får håpe han signerer en ny kontrakt, og at han så blir solgt til en passende klubb for en god slump med penger. SÅ kan han avslutte karrieren hos oss igjen når den tid kommer.

Comment

Ja, selvfølgelig er fotball kynisk. Men hvor kynisk hver og en vil være er jo opp til vedkommende selv.

Comment

Originally posted by Mikkell View Post

Dette. 100%. Håper flertallet av supportere er enige med deg!

Tror det hadde vært null problem å få Ivan til å skrive under ut 2024, hvis de hadde startet de forhandlingene i januar i fjor.
          Dette 100% uenig! Håper flertallet av supportere er uenig med deg.

Du, og såkalt EngaForAlltid ber meg rette min aggresjon mot klubben fordi klubben ikke har vært preventive nok i fornying av Ivans kontrakt. Det kan jeg være tildes til enig i.

Jeg synes fortsatt at Ivan er milevis unna Dønnum i klasse, by miles og Dønnum er fra Eidsvoll!

Hvis Ivan går gratis fra klubben, eller for en billig penge nå, så håper jeg aldri at han spiller en eneste kamp for Enga igjen noensinne.

Du sier at han har betalt kontingenten sin i alle år. Vet du hva, det har jeg også gjort for unga mine i alle år, men å få trenere med den kompetansen de har i Enga, det har aldri unga mine vært i nærheten av. Det koster faktisk penger å lønne kvalifiserte trenere med god kompetanse. Så når du sier at Enga aldri har brukt ressurser på Ivan, så mener jeg at du tar veldig feil. Han kunne godt betalt kontingent her på Nesodden i alle år uten at han hadde vært i nærheten av den fotballspilleren har er i dag, med kun ett godt år bak seg.

Så å si at Enga ikke har brukt ressurser på Ivan føler jeg er et stcheindøfødt argument. Som Deila ville ha sagt det.

Hvis Enga betyr så mye for Ivan som han hevder i innslaget under, og lønn hadde vært ett argument, så hadde jo han vært villig til å forhandle med klubben om dette, og ikke bli styrt av Enga-reject agent, som sier, se hvor godt det gikk med meg i Gamle Oslo.
          Får`rei en bedre agent`a Ivan?

Skal Enga utvikle seg som klubb, så må klubben sitte igjen med penger for egenutvikla spillere som skal selges.

Hva betyr Vålerenga for deg Ivan? Tydeligvis en klisje.. basicly hele livet, eller sånn som nå ingenting!

https://www.vif-fotball.no/video?v=H...&offset=49&a=1

Direkte kvalmt!

Så dum trodde jeg ikke du var. En fotball karriere varer i så så mange år, livet, og minnene varer lengre enn karrieren!

Velkommen inn i Judas klubben i all evighet: Fellah, Singh, Stengel og Näsberg!

Nå skal jeg skrive noe som jeg ikke burde, men jeg kan ikke love at jeg ikke kommer til å spytte deg i trynet neste gang jeg ser deg.
          Det kan også godt hende at jeg ikke spytter deg i trynet, fordi jeg ikke ser deg, eller at jeg ikke gjør det. IFHT Krenka paragrafen.

Som supporter så føler jeg at du spytter meg i trynet, Ivan...

B.M Alt er lov i krig og kjærlighet.

Så ere lov å tenke sjæl Ivan, signer en fornyet og bedre kontrakt, og la hos en uoffisiell, ureglementert, gentlemans agrement at du går i neste vindu for gode penger for Enga, da blir jo video innslaget ovenfor litt annerledes, og du blir slettet fra Judas lista. Skinnsykt forskjell på all framtid der..

https://www.youtube.com/watch?v=wq10e182sWI
          Last edited by ForesttGump; 10.06.2021, 05:05.

Comment

Helt enig. Jeg synes ikke dette er greit i det hele tatt. Jeg har full forståelse for at han ønsker seg ut til utlandet, og unner han å prøve seg. Men det er måten dette gjøres på jeg reagerer på er at han ikke vil snakke med klubben engang. Han setter på mange måter klubben snakk matt.

For hans del er det også viktig at han drar til den rette klubben. Er så mange eksempler på spillere som går gratis til andre klubber som ikke blir brukt. Agenten hans oser ikke akkurat som en god formidler/agent. Fyren er aldri tilgjengelig når media eller klubben ringer han.

Comment

Originally posted by Moa91 View Post

Helt enig. Jeg synes ikke dette er greit i det hele tatt. Jeg har full forståelse for at han ønsker seg ut til utlandet, og unner han å prøve seg. Men det er måten dette gjøres på jeg reagerer på er at han ikke vil snakke med klubben engang. Han setter på mange måter klubben snakk matt.

For hans del er det også viktig at han drar til den rette klubben. Er så mange eksempler på spillere som går gratis til andre klubber som ikke blir brukt. Agenten hans oser ikke akkurat som en god formidler/agent. Fyren er aldri tilgjengelig når media eller klubben ringer han.
              Her treffer du spikern på hodet også. Om en klubb kun vil hente Ivan fordi han er "gratis", vil sjansen være langt større for at han blir en squad-player. Jada, det er sign-on-fee, men den er langt lavere enn å kjøpe, og totalen av å hente bosman er langt lavere enn å kjøpe, det kan vi alle være enige om.
              Med andre ord, er sjansen for suksess langt større om en klubb ønsker å betale for Ivan's tjenester, en investering rett og slett.
              Agenten der må være helt amøbe, spesielt med tanke på hvor lite Ivan har prestert fram til nå.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Helt enig i de to siste innleggene her. En klubb i en større liga som faktisk vil satse på Ivan er også villig til å betale 10-12 millioner i overgangssum. Bosmanspillere er det enkelt å sette på benken ettersom ingen i den kjøpende klubben har lagt ned noe prestisje i signeringen.

Comment

Nå må vi slutte å grine om Ivan. Har vært god 1 sesong, og økonomien i de litt større ligaene er ikke som før pandemien. Så man må se hele bildet. Om han er ute 3-4 år og tjener bedre penger så kommer han tilbake og avslutter karrieren her som stopperbauta. Selvfølgelig kjipt om han drar gratis, men jeg ser hans ståsted også om at det er vesentlig lettere å finne seg en mulighet ute i Europa om han er bosman. Det er ikke mange spillere vi slipper gratis ut til Europa heller. Kan ikke sammenlignes med hverken Fellah eller Singh

Comment

Jeg har ikke noe problem å skjønne hans side Eskovd.

Men jeg tenker dette er ganske uakseptabelt. Det skaper jo presedens for de som kommer bak han.

Vi har gitt han muligheten. Og vi kan også ta fra han muligheten. Bør bli et år på benken, så får han se hvor interessert andre klubber er da.

At en spiller vi henter billig/gratis også kan få dra på samme betingelser er mer greit.

Comment

Mye drøye påstander her nuh.
                      Setter pris på om folk tenker seg om, teller til 10 før de poster.
                      Gimme hope johanna

Comment

Jeg har ikke noe problem å skjønne hans side Eskovd.

Men jeg tenker dette er ganske uakseptabelt. Det skaper jo presedens for de som kommer bak han.

Vi har gitt han muligheten. Og vi kan også ta fra han muligheten. Bør bli et år på benken, så får han se hvor interessert andre klubber er da.

At en spiller vi henter billig/gratis også kan få dra på samme betingelser er mer greit.
                        Her bør klubbe sette ned ett eksempel!

Fordi dette strider så mye mot klubbens strategi.
                        Satse på unge og lokale spillere, det funker ikke hvis de går som bosman eller på billigsalg. Da vil ikke Enga overleve som klubb i eliteserien.
                        Jeg setter klubben langt langt framfor Ivan.

Jeg ser gjerne Ivan på tribunen ut 2021, dersom han ikke er villig til å gå i dialog med klubben.

Sats på JTN, Skaret og Holme.

Har telt til ti, før jeg posta...

Comment

Originally posted by Calven View Post
                          Hvordan skal klubben satse på unge lokale spillere hvis spillerne tar en Singh eller Fellah?
                          Da går ikke klubben rundt, og vi vil være et middels lag.
                          Igjen, tror ingen har noe i mot hvis Ivan går ut, problemet er hvis Ivan går gratis.

Vi kan ikke erstatte spillere med penger vi ikke har, og gir ikke spillerne penger til klubben så får vi ikke satset.
                          I seg selv så er det ikke et veldig stort problem at en spiller gjør dette, men det sender et signal til de andre unge spillerne.

Igjen, Vålerenga har gjort mer for Ivan enn han har gjort for Vålerenga.
                          Husk på at Vålerenga har lønnet Ivan siden 2014, Ivan har vært middels minus hver sesong bortsett fra i fjor.

Comment

Originally posted by Calven View Post
                            Er vel ikke så mange drøye påstander her? Spillere og klubb har et gjensidig avhengighetsforhold til hverandre. Spillerne trenger oss for å få det beste utviklingstilbudet. Vi trenger spillerne fordi det er inntekter ved salg eller fravær av utgifter fordi vi ikke trenger å hente spillere utenfra. Vi investerer mer enn de fleste og er bedre enn det fleste på å utvikle unge spillere. Det har en økonomisk kostnad å opprettholde det tilbudet. Det må betales tilbake med en salgssum eller lang og tro tjeneste. Hvis Ivan vil ut og gratis så får han ta noen flere sesonger her først. Så er det ingen som sier noe på at han fyller kontoen med noen ekstra kroner på tampen. Eller han kan signere en kontrakt og gå for en overgangsssum.

Det er ingen som tror at Ivan kommer til å innbringe titalls millioner. Vi har sikkert økonomi til å takle at Ivan drar uten å bli solgt. Men det er mer ett prinsipp. De vi utvikler selv må vi ha noe igjen for. Enten økonomisk eller noen gode sesonger.

Det er rett og slett to ting her. En juridisk bindene kontrakt og en moralsk bindende felles forståelse om at begge parter skal få noe ut av samarbeidet. Den siste gjelder uansett. Det er jo ikke akkurat sånn at klubben er vanskelig. Jørgen har jo mange ganger pratet om hvor stolt han er av å selge en spiller til en større liga.

Det er jo ikke sånn at jeg ikke skjønner spillerne også. Har du trent fotball hele livet så ønsker du å se hvor høyt nivå du faktisk har inne. Og det er sikkert spennende å bo utenlands og se hvordan det er. Og å fylle bankkontoen i en periode av livet der mange fortsatt lever på studielån. Men de må også gi noe tilbake til de som gir dem alt.

Comment

Er litt delt rundt hele Ivangate.
                              Klart jeg som folk flest ønsker at våre lokale gutter blir her og blomstrer før de selges for 10/20/50 mill. Samtidig forstår jeg at en spiller ønsker å prøve seg i utlandet og få høyere lønn der. Unner også Ivan dette. Er også enig med en del i at klubben kunne vært tidligere ute for å forhandle for nå sitter spiller og agent med alle kort.

Når en spiller syter om å dra videre pleier vi å be dem forholde seg til kontrakten om klubben ikke vil selge. Dette går begge veier. Så lenge Ivan ikke signaliserer noe helt annet og holder klubben for narr vil han ikke få Singh/Stengel status for meg.

Surt helt klart, men tar han gjerne tilbake om et par år etter han har vokst i utlandet..

Comment

En ting er om vi ikke klarer å bli enige, men hvis det er sant at han nekter å snakke med klubben…

Han kan ta seg en bolle og sitte resten av sesongen hjemme. Plassene på tribunen bør heller gå til fans

Comment

Working...
                                X