Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger sommeren 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zahid er en mann som kanskje kan få igang Ørn igjen. VIF kan ikke si nei til noen med så god teknikk. Man bør jo snakke med ham. Sakor er interessant hvis han er skikkelig fit. Særlig har jeg sans for forslaget om å trekke Oldrup ned som spillende stopper.

Nå har jo Vålerenga også Thiago, men akkurat nå er det uklart hvor stor løpskapasitet han har. Kan han lede klubben til medalje i år?

Comment

• Sakor og Zahid inn ville vært helt konge. Tviler på det skjer. Nå har både Ingebrigtsen og Kjølø (Sakors agent) gått ut og avkreftet at det er en aktuell overgang, uten at jeg tenker vi helt skal avskrive muligheten av den grunn.
      https://www.eurosport.no/fotball/eli...72/story.shtml

Ser ikke helt for meg at Zahid er klar for Eliteserien enda heller. Han bør normalt klare å lande en klubb i en større liga.

Det sagt, om det internasjonale vinduet stenger og begge gutta står der uten klubb så regner jeg med Vålerenga ut 2022 er plan A.
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

• Må si at jeg ikke ble veldig imponert over Sakor når han var her, bortsett fra avslutningen hans, som var en drømmescoring. Ellers synes jeg han hadde en del mangler..
        Zahid derimot, er en annen sak.

Comment

• Jeg skjønner ikke helt fascinasjonen med å hente tilbake spillere som har vært her før.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
            Jeg skjønner ikke helt fascinasjonen med å hente tilbake spillere som har vært her før.
            Mener du at du ikke ønsker Carew tilbake?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Mener du at du ikke ønsker Carew tilbake?
              Han og Jørn Andersen. Da snakker vi.

Men litt seriøst: Jeg er ikke så sikker på at vi beveger oss framover om vi hele tiden skal se bakover.

Comment

Men litt seriøst: Jeg er ikke så sikker på at vi beveger oss framover om vi hele tiden skal se bakover.
                Samtidig er det alltid plass til spillere som har vært her og gjort en god figur, gått ut på en ordentlig måte, og kommer tilbake.
                Zahid faller under den kategorien.
                Sakor gjorde vel aldri nok her, men viste samtidig at han er en spiller som har det lille ekstra - dessuten er han fortsatt ung.

Jeg sier ikke at vi skal jakte "gamle flammer", men vi bør ikke stenge døra om gode spillere vil tilbake.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Synes det er helt greit at spillere kommer tilbake. Både Zahid og Sakor har jo fått leve ut proffdrømmen. Uten at det har blitt det helt store. Men er jo fortsatt bare i andre halvdel av tjueårene.

Tror det er lettere å hente inn spillere som egentlig er litt for gode hvis de kjenner klubben fra før. Og har røttene sine her. Hvis Dønnum vil tilbake om 5-6 år er det helt greit. Hvis han vil tilbake når han er 37 så bør vi tenke oss litt mer om.

Comment

• Savner noen fete rykter her nå. Ingebrigtsen sier det kan godt hende at vi forsterker i dette vinduet. Kan ihvertfall legge en lettøl kald da, eller?
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
                      Savner noen fete rykter her nå. Ingebrigtsen sier det kan godt hende at vi forsterker i dette vinduet. Kan ihvertfall legge en lettøl kald da, eller?
                      45 mill tilsammen for Klaesson og Dønnum. Skjønner vi ikke får alt på en gang, men det MÅ jo være nok til å bruke litt også.. Vi fikk vel litt for Sam også. Hva gjelder Opsahl og Horn-Myhre var det kanskje ikke så mye..

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

45 mill tilsammen for Klaesson og Dønnum. Skjønner vi ikke får alt på en gang, men det MÅ jo være nok til å bruke litt også.. Vi fikk vel litt for Sam også. Hva gjelder Opsahl og Horn-Myhre var det kanskje ikke så mye..
                        Tror vi har budsjettert med ca 10 millioner overskudd i spillersalg for å gå i null totalt sett. Og at vi også fikk 3-4 millioner for Sam.

I 2020 gikk vi vel med ca 10 millioner i overskudd. Det skyldtes antakeligvis at vi fikk ca 10% av de 250 millionene Sheffield United betalte for Berge og av de 100 millionene CSKA Moskva betalte for Ejuke. Altså ca 35 millioner til sammen inn der.

Budsjettet for 2020 var vel at Trøim skulle gå inn med noen millioner. Det varslet han jo tidlig at han ikke ville gjøre. Men siden vi fikk inn ca 35 millioner, eller 25 mer enn budsjettert, så ble heller ikke det nødvendig. Det rakk til å dekke millionene som uteble fra Trøim og de budsjetterte spillersalgene og fortsatt var det penger igjen til overskudd, Kjartansson og Bjørdal.

I år har vi jo fått inn enda mer enn i fjor. Opp mot 50 millioner for Sam, Dønnum og Klaesson. Hvis Trøim bidrar med det han har lovet, hvis overgangssummene blir betalt kontant og hvis vi ikke har brukt mer penger enn planlagt på andre ting så burde vi ha 40 millioner ekstra ut over de 10 vi budsjetterte med. Forutsatt at vi har fått rundt 50 millioner for de 3 spillerne og forutsatt at Trøim bidrar med det han har sagt han skal bidra med, hva nå det måtte være.

Så er det jo lett å tenke seg at klubben ikke trenger penger fra Trøim likevel. Da blir 40 millionene til kanskje ca 25-30? Alt har kanskje heller ikke blitt betalt kontant. Og kanskje bruker vi litt mer penger på andre ting også. I tillegg trenger vi ikke å bruke absolutt alt vi har av penger.

Det er vanskelig å skjønne at vi ikke skal kunne bruke opp mot 10 millioner og fortsatt gå med rundt 10 millioner i overskudd for andre året på rad. Og andre året på rad der Trøim ikke bidrar med noe. Hvis vi tenker det er greit å gå i null, så kan vi bruke 20 millioner. Og hvis Trøim bidrar med det han har lovet, så kan vi bruke mer enn det igjen. Og fortsatt gå i null i 2021.

Tror vi legger oss på en nøktern linje. Vi trenger ikke å kjøpe fri spillere når det er så mange gode uten kontrakt. Bedre å bruke de pengene til sign on fee, sånn at vi klarer å tilby interessante lønninger for spillere som forhåpentligvis er i øvre sjikt i Eliteserien.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Tror vi har budsjettert med ca 10 millioner overskudd i spillersalg for å gå i null totalt sett. Og at vi også fikk 3-4 millioner for Sam.

I 2020 gikk vi vel med ca 10 millioner i overskudd. Det skyldtes antakeligvis at vi fikk ca 10% av de 250 millionene Sheffield United betalte for Berge og av de 100 millionene CSKA Moskva betalte for Ejuke. Altså ca 35 millioner til sammen inn der.

Budsjettet for 2020 var vel at Trøim skulle gå inn med noen millioner. Det varslet han jo tidlig at han ikke ville gjøre. Men siden vi fikk inn ca 35 millioner, eller 25 mer enn budsjettert, så ble heller ikke det nødvendig. Det rakk til å dekke millionene som uteble fra Trøim og de budsjetterte spillersalgene og fortsatt var det penger igjen til overskudd, Kjartansson og Bjørdal.

I år har vi jo fått inn enda mer enn i fjor. Opp mot 50 millioner for Sam, Dønnum og Klaesson. Hvis Trøim bidrar med det han har lovet, hvis overgangssummene blir betalt kontant og hvis vi ikke har brukt mer penger enn planlagt på andre ting så burde vi ha 40 millioner ekstra ut over de 10 vi budsjetterte med. Forutsatt at vi har fått rundt 50 millioner for de 3 spillerne og forutsatt at Trøim bidrar med det han har sagt han skal bidra med, hva nå det måtte være.

Så er det jo lett å tenke seg at klubben ikke trenger penger fra Trøim likevel. Da blir 40 millionene til kanskje ca 25-30? Alt har kanskje heller ikke blitt betalt kontant. Og kanskje bruker vi litt mer penger på andre ting også. I tillegg trenger vi ikke å bruke absolutt alt vi har av penger.

Det er vanskelig å skjønne at vi ikke skal kunne bruke opp mot 10 millioner og fortsatt gå med rundt 10 millioner i overskudd for andre året på rad. Og andre året på rad der Trøim ikke bidrar med noe. Hvis vi tenker det er greit å gå i null, så kan vi bruke 20 millioner. Og hvis Trøim bidrar med det han har lovet, så kan vi bruke mer enn det igjen. Og fortsatt gå i null i 2021.

Tror vi legger oss på en nøktern linje. Vi trenger ikke å kjøpe fri spillere når det er så mange gode uten kontrakt. Bedre å bruke de pengene til sign on fee, sånn at vi klarer å tilby interessante lønninger for spillere som forhåpentligvis er i øvre sjikt i Eliteserien.
                          For all del, poenget mitt var ikke at vi skulle i gang med noen kjøpefest og hive alle pengene ut vinduet, poenget var bare at med midlene vi har fått inn etter salg så burde det jo være midler til å hente en spiller eller to til

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

For all del, poenget mitt var ikke at vi skulle i gang med noen kjøpefest og hive alle pengene ut vinduet, poenget var bare at med midlene vi har fått inn etter salg så burde det jo være midler til å hente en spiller eller to til
                            Helt enig. Hvis ikke spillersalg for nesten 50 millioner gjør at vi kan hente et par brukbare inn også så skjønner jeg lite.

Da går penga et helt annet sted eller så ser ikke jeg og Fagermo de samme kampene.

Comment

• Ja da, vært gøy med zahid osv , men han er en typisk 10’r og det spiller vi ikke med. Synes man heller skal satse på å få inn skikkelig forsterkning på midtstopperplass og gjerne en robust hurtig spiss. Hente «gamle» travere har Vålerenga gjort nok av tidligere synes jeg. …ref T A Flo hehe.

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
                                Ja da, vært gøy med zahid osv , men han er en typisk 10’r og det spiller vi ikke med. Synes man heller skal satse på å få inn skikkelig forsterkning på midtstopperplass og gjerne en robust hurtig spiss. Hente «gamle» travere har Vålerenga gjort nok av tidligere synes jeg. …ref T A Flo hehe.
                                De få gangene jeg har sett Zahid spille for APOEL, så harn spilt VV eller HV.

Comment

Working...
                                X