Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykter, ønsker og overganger sommeren 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by tordvif View Post

Han må fortsatt spille en drøss med kamper på kunstgress. Rett og slett vanskelig å unngå når man spiller i Eliteserien. Er ikke mange igjen med naturgress.
    En drøss er vel å ta i.
    10 lag i ES med kunstgress, altså 10 kamper i året.
    Pluss kanskje 3-4 i cup’en.

Stor forskjell på 13/14 kamper i året vs treninger 6 dager i uken og kanskje 30 kamper i året på KG om man hadde valgt en klubb som VIF.

Comment

• Originally posted by Belhaven View Post

Sakor var vel aldri interessert ii å spille for oss da han ikke ønsker å spille på kunstgress.
      Dette har jeg ingen tro på. Unnskyldninger, unnskyldninger. Problemet er at fagermo har tro på laget han har. Bare vi får alle på plass skal det bli sååå bra.. Han har ennå ikke fått med seg at selv toppet lag taper altfor mange tempodueller. Dette er dårlig. Vi har jo sett gang på gang at disse faste spillerne hans ikke er så gode, dette handler verken om innstilling eller relasjoner, men at det er for mange litt trege spillere samtidig på banen.

Vi stilte toppet lag borte mot Sandefjord, men den førsteomgangen var helt krise, selv om andre var enda verre

Fagermo må jo skjønne hva som er problemet rimelig kjapt nå slik at klubben kan sondere markedet etter de riktige spillerne

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Han må fortsatt spille en drøss med kamper på kunstgress. Rett og slett vanskelig å unngå når man spiller i Eliteserien. Er ikke mange igjen med naturgress.
        Joda, men han slipper på trene på kunstgress hver dag......Stor forskjell.
        For de som kan styre sitt eget lag:
        vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by zeta View Post
          Dette har jeg ingen tro på. Unnskyldninger, unnskyldninger.
          Hahaha, du er fin, zeta. Han har sagt det selv, han vil ikke trene på kunstgress, og vil helst spille på naturgress.
          Om du mener det er han selv om kommer med unnskyldninger for hvorfor han ikke vil spille på VIF, haha, ja deg om det

vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Joda, men han slipper på trene på kunstgress hver dag......Stor forskjell.
            For å sette det i perspektiv, er nok ikke så mye kampene det står på, men treningen som du sier.

I høst får Sakor 4 kamper på kunstgress med Brann, av 11 spilte. Han ville fått 9 av 11 i Vålerenga.

Men fra begynnelsen av september til sesongslutt er det kanskje 60/70 treninger? Som i Brann nok nesten utelukkende er på naturgress, men i VIF er på kunstgress.
            Klart det har en innvirkning.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Sakor har vel ikke sagt at det er uaktuelt å spille for VIF?
              Sa det stikk motsatte da kompisen min tok samme bane som han på søndag.
              Så han nevnte ikke kunstgress for kompisen din?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Så han nevnte ikke kunstgress for kompisen din?
                Tydeligvis ikke. Kan hende Sakor bare godsnakka for alt jeg vet. Det er ikke noe jeg bare fant på!

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                  Tydeligvis ikke. Kan hende Sakor bare godsnakka for alt jeg vet. Det er ikke noe jeg bare fant på!
                  Stilig Har dog fått servert dette om kunstgress fra 2 forskjellige kilder som jeg ser på som ekstremt troverdige, og jeg har litt trøbbel med å tvile på de. Men men, borte er'n uansett Og det er helt greit i mine øyne.
                  vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Stilig Har dog fått servert dette om kunstgress fra 2 forskjellige kilder som jeg ser på som ekstremt troverdige, og jeg har litt trøbbel med å tvile på de. Men men, borte er'n uansett Og det er helt greit i mine øyne.
                    Sikkert riktig det da. Og jeg stoler også 100% på kompisen min også, men som sagt kan det hende at Sakor bare jatta med. Men nei, jeg griner ikke for det jeg heller, synes ikke han overbeviste så mye når han var her, men kunne muligens vært et alternativ til Oldrup Jensen eventuelt.

Comment

• Ser ingen grunn til å betale noen så vi kan få inn enda en som er på samme nivå som unggutta i samme posisjon. Det har vi holdt på med i 15 år nå, uten at det har blitt så mye krutt av det.

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                        Ser ingen grunn til å betale noen så vi kan få inn enda en som er på samme nivå som unggutta i samme posisjon. Det har vi holdt på med i 15 år nå, uten at det har blitt så mye krutt av det.
                        Det er jo også sånn at noen av våre beste spillere nødvendigvis må være unggutta. Fordi de beste av dem ganske raskt blir for gode for Eliteserien. Og da er de også utenfor vår økonomi å kjøpe like gode spillere.

Utfordringen med unggutta er at de er her for kort. I fjor vår hadde ingen hørt om Osame, snart to sesonger senere er han kanskje vår beste spiller. Jeg er bortimot helt sikker på at Osame ikke avslutter sesongen 2022 i Vålerenga. Er usikker på om han starter den engang. Thiago Holm begynte å starte jevnlig nå og tviler på at han er her lenger enn ut 2022. Klaesson, Dønnum, Ejuke, Berge osv...to, maks tre sesonger i klubben før de er ute.

Så du har sannsynligvis rett i at spillere vi henter ikke er bedre enn de unge. Men de tilfører noe likevel. De er spillere de yngre skal lære av og samtidig står de også for kontinuitet. For Vålerenga skal også prestere, ikke bare være en mellomstasjon for unge spillere på vei ut i Europa.

Comment

• Greit nok, men jeg tror ikke Osame er så heit før han begynner å produsere (flere) målpoeng. Det er 13 på dusinet av små/lette midtbaneteknikere i Europa, og det er nok noe han er klar over selv. Så han må score mer og være nest-sist mer, så blir han nok solgt. Nå som vi "slipper" Europa neste år så får han jo ikke vist seg frem der heller.
                          Kan jo hende at et dansk eller svensk lag byr noen penger for han, men han har forhåpentligvis større ambisjoner enn det.

Comment

• Da ser det ut som Fagermo har innsett det åpenbare

https://www.vg.no/sport/fotball/i/v5...orske-spillere

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                              Da ser det ut som Fagermo har innsett det åpenbare

https://www.vg.no/sport/fotball/i/v5...orske-spillere
                              Hvor åpenbart er det egentlig? I kveldens kamp er det Odin Holm(18) og Seedy Jatta(18) som står for scoringene. Begge er norske unggutter. Jeg synes Fagermo har et poeng i at det å sjekke referansene til utenlandske spillere er en utfordrende jobb. Det er ganske tidkrevende og også dyrt med scouting og tar gjerne tid med integrering. Hvor mange utenlandske hadde Glimt sist de vant serien? Eller Molde. Nå er det klart at vi ikke har penger til å hente de beste i Norge så da er det klart at vi også må se utenfor.. Men om man bommer etter så mye jobb så er det også dyrt.

Comment

• Tviler på at vi nå får et toglass utlendinger inn så det er nok mest snakk om ikke å utelukke noen.
                                Ja det er større risiko ved å handle ukjente, utenlandske spillere, men det er også fryktelig mye mer å velge mellom. Det er også fort billigere enn å handle direkte fra konkurrentene våre.

Samtidig ser jeg gjerne vi klarte å plukke kremen fra lavere divisjoner, men alltid vanskelig å vite hvem som tar nivået før man prøver.

Ja takk til en ny Chiddi, Ørn eller Bojan. (Og ja, jeg skjønner at dette fort betyr noen nye Sid Ossou og Melkadzer.. Men det er en del av gamet )

Comment

Working...
                                X