Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Våkn opp Daniel!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Våkn opp Daniel!

I en dritbra og morsom artikkel i tidsskriftet Samtiden, skriver Arild Stavrum om "Hvordan score mål". Mye av det handler om konsentrasjon. Der skriver han bl.a.:

"I det hele tatt er konsentrasjonsmål en mangelvare hos flere av våre beste spisser. Vålerengas Daniel Fredheim Holm scorer for få mål. Og den viktigste årsaken er at han ikke er våken nok. Han følger ikke med når andre spillere avslutter. Han snapper sjelden en pasning fra en motspiller. Hadde noen lært Fredheim Holm hemmeligheten ved å "stjele" mål, ville han spilt i en annen liga enn den norske."

Han har kanskje et poeng?

chrise

Re: Våkn opp Daniel!

Tre seriemål er litt lite når man tjener over to millioner i året.

Et ran, faktisk.

Sjelden har vel noen gjort så lite for så mye.

Håper og tror at Martin sparker han litt hardt i ballene, for vi har kasta bort nok tid og penger på dette såkalte talentet nå.

Hva han stort sett har i sin hånd skal jeg ikke komme nærmere inn på her, men fotballverdenen er det ihvertfall ikke...

KjellG.

Comment

Sitat: Den fr, 23 november 2007 11:57 skrev KjellG:

> Tre seriemål er litt lite når man tjener over to millioner i året.

> Et ran, faktisk.

> Sjelden har vel noen gjort så lite for så mye.

> Håper og tror at Martin sparker han litt hardt i ballene, for vi har kasta bort nok tid og penger på dette såkalte talentet nå.

> Hva han stort sett har i sin hånd skal jeg ikke komme nærmere inn på her, men fotballverdenen er det ihvertfall ikke...

>

> KjellG.

>

Amen to that..

Jeg har sagt det lenge, han fortjener ikke flere sjanser for han har ikke tatt vare på de han har fått..

Skal vi ut i verden og kjempe om gull og grønne skoger så holder det ikke med en som ikke gidder, en som gjemmer seg bak andre og ikke vil være med i kampene, ikke gidder å jobbe, ikke gidder å gå etter returer, og ikke minst ikke scorer..

Jeg skjønner ikke at folk kan like en som ikke gir alt for klubben en elsker...

Første bud er vel at de gir 101 % og blør for klubben..

DFH har vel aldri svetta for oss en gang..

Nok sagt

Comment

Sitat: Den fr, 23 november 2007 13:28 skrev Toy S:

> Sitat: Den fr, 23 november 2007 11:57 skrev KjellG:

>

> > Tre seriemål er litt lite når man tjener over to millioner i året.

> > Et ran, faktisk.

> > Sjelden har vel noen gjort så lite for så mye.

> > Håper og tror at Martin sparker han litt hardt i ballene, for vi har kasta bort nok tid og penger på dette såkalte talentet nå.

> > Hva han stort sett har i sin hånd skal jeg ikke komme nærmere inn på her, men fotballverdenen er det ihvertfall ikke...

> >

> > KjellG.

> >

>

> Amen to that..

> Jeg har sagt det lenge, han fortjener ikke flere sjanser for han har ikke tatt vare på de han har fått..

> Skal vi ut i verden og kjempe om gull og grønne skoger så holder det ikke med en som ikke gidder, en som gjemmer seg bak andre og ikke vil være med i kampene, ikke gidder å jobbe, ikke gidder å gå etter returer, og ikke minst ikke scorer..

>

> Jeg skjønner ikke at folk kan like en som ikke gir alt for klubben en elsker...

> Første bud er vel at de gir 101 % og blør for klubben..

> DFH har vel aldri svetta for oss en gang..

> Nok sagt

At DFH ikke har jobba, er rett og slett noe forbanna møl. Selv om han har slitt med å score nok, har han tatt de defensive løpene. Blir for dumt å klage på innsats.

Åpningsinnlegget derimot, har et poeng.

Comment

Er delvis enig her.. Han tar tidvis defensive løp, men i alt for mange kamper har han virka litt uinspirert syns nå jeg. Bedra seg litt på høsten, og jeg håper virkelig Speight/Andresen kan bidra til å få mennesket til å score litt!

Comment

Det evige talentet slår nok aldri til, ikke i Vålerenga ihvertfall...Strålende prestasjoner noen kamper i løpet av en sesong, for så å være flaut dårlig neste kamp. Det er 3 divisjons kvalitet på Daniel i noen kamper, og det har vi ikke råd til. Han passer nok bedre som Don Juan på byen...når man går på byen etter å ha blitt rundspilt i en tippeligakamp, så eier man faen ikke respekt. Håper Martin har litt baller til å sette krav til noen av disse partyløvene i Vif. Greit at man skal ha et liv utenom fotballen, men man viser seg ikke drita på byen etter å ha gjort nada i 90 minutter i den blå drakta.

Er så lei dette, savner Rekdal og hans knallharde linje. Er redd Martin blir litt for mye "kompis" og ikke klarer å sette klare linjer.

Comment

Mener du at spillerne ikke gikk på byen under Rekdal?

Forøvrig vil jeg beholde Daniel, vet ikke helt hvorfor men ønsker alltid at han skal lykkes å det gleder meg hver gang han gjør det bra. Synes heller ikke at denne sesongen har vært så dårlig for han som mange skal ha det til.

Comment

Selvsagt gjorde de det, men du vet vel også hva slags straff de fikk? Klart man skal gå på byen, MEN ikke når man har blitt rundspilt av et middelmådig tippeligalag samme kveld. Slike ting irriterer meg.

Comment

Kan være jeg tar feil, men var ikke martin en av de som var ute etter 6-0 tapet mot lyn?

Comment

Jeg tror Martin klarer å legge en hard nok linje her. Men er veldig enig med Toy og Frode over her, jeg mener også at Daniel har fått mange nok sjanser til å bevise at ahn kan slå ut i blomst, uten hell, etter min mening. Greit nok at han jobber, men jeg mener, uansett, at det bør stilles krav om 10 mål i året om man skal holde nivået som er forventet i Vålerenga.

Det er nok en del her nå som har lyst til å peke på det at vi ikke har hatt en spiss som scorer ti mål, og at det derfor er "greit" å la Fredheim spille på topp. Til neste år håper jeg å se et par ala Nannskog og Gunnarsson. Bare her heter de Thorvaldsson og en eller annen til som ikke har kommer enda. Da har vi bedre offensiv dekning enn i fjor også med tanke på at vi nå har Lars Iver Strand. Passningsfoten til Andresen bør heller ikke være noe å klage på, dette gjør at spissene vil komme til flere avslutningsmuligheter og da trenger vi spillere som kan jakte kula i mål. Ikke en spiss som er flink til å ta defensive løp hjemover! Ballen skal i mål når man er spiss, det er ikke spissen oppgave å sørge for at motstanderne ikke scorer, til det har vi 8 andre gutter, samt en keeper.

Jeg er fortsatt av den formening at Lange kan fylle det rommet vi savner på topp i spann med Thorvaldsson, men jeg mener også at vi kanskje bør se oss om etter en ny spiss. Tiden vil vise, men jeg har ikke så trua på Fredheim som den målscoreren jeg forventer at han bør være.

Lasse

- Som stiller seg positiv til at spisser skal score mål!
                    There is the right way, the wrong way and the Norwegian way

Comment

DFH gjør etter min mening størst nytte på venstre kanten, der han er flink til å holde på ball og dra av en spiller eller to. Med bra back-løp av Jepsen bør disse to utgjøre en dynamisk venstreside som bør komme til mange gode innlegg.

DFH er etter min mening ingen spiss.

Comment

Sitat: Den lø, 24 november 2007 09:56 skrev Arc'teryx:

> DFH gjør etter min mening størst nytte på venstre kanten, der han er flink til å holde på ball og dra av en spiller eller to. Med bra back-løp av Jepsen bør disse to utgjøre en dynamisk venstreside som bør komme til mange gode innlegg.

>

> DFH er etter min mening ingen spiss.

----

Helt korrekt.

Det er mange som ikke forstår det, inkludert diverse trenere.

Selv har jeg tidligere ment at han burde prøves som spiss, men ser jo at det er feil plass på banen for han - noe andre også bør se.

Til de som mener han må vekk; det er faktisk lov å tenke - her snakker vi om kanskje tippeligaens mest tekniske spiller, det er HELT klart vi har behov for han.

De fleste som er negative til DFH, er jo også negative til spillestilen vår. Kanskje dere rakettforskere kan legge sammen to og to?

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Det er litt spesielt å registrere at for, tja maks 2 år siden var det ikke måte på hvor idiotiske trenerapparatet var som ikke rendyrket DFH som spiss. At gutten skulle være foran mål var jo noe alle kunne se.

Slik jeg ser det har Daniel kvaliteter til å bekle flere roller. Han, i likhet med resten av laget, har imidlertid underprestert de siste sesongene i forhold til det potensialet de har.

Det Daniel besitter av kvalitet får vi ikke kjøpt her i Norge, uansett hvor nyrike vi måtte være. Dette vil være desidert verst tidspunkt å selge han på og jeg for min del ville ikke tatt den sjansen.

Comment

Og bare for å gjenta meg selv så mener/mente Daniel at han skulle være spiss, under Rekdal var han så misfornøyd med å bli plassert på vingen at han vurderte og bytte lag.

Men så kom Myhre og da skulle alt bli så mye bedre....

Comment

Working...
                            X