Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Strømsgodset-Vålerenga 4.juli

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Belhaven View Post
    Skullerud er ikke Engafan.
    Og blir det heller ikke med det første. Nettopp ansatt som sportslig leder i Lyn 1896 som har ambisjoner om å være tilbake på øverste nivå i 2026.

Comment

Originally posted by Paulinho View Post
      Jeg er heller ikke kritisk til Jatta. En meget spennende spiller som jeg har god tro på. Mitt anliggende er kun at han sklir hele tiden. Lurer på hvorfor og hvordan dette kan fikses…
      Vel, de bruker jo klister i håndball. Jeg kan ikke se noen grunn til at Jatta ikke skal bli en legende i det litt sære og nisje pregede klistermiljøet som den første som introduserer dette på fotballbanen.
      I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Originally posted by Trazan Apansson View Post

Og blir det heller ikke med det første. Nettopp ansatt som sportslig leder i Lyn 1896 som har ambisjoner om å være tilbake på øverste nivå i 2026.
        Det er nok derfor han har forandra seg kommentatormessig, nå er jo han programforplikta til å være anti-Enga.
        Litt synd det, har likt ham litt som type, men nå er jo også jeg programforplikta til å hate mannen og trynet hans...

Comment

Synd vi ikke fikk med oss mer enn 1 poeng i Drammen, spesielt ift at de andre lagene i toppen, avga poeng.

Hovedinntrykket mitt er at 1 poeng er helt fair, kampen sett under ett. Og så slår det meg at vi sliter når vi møter lag som spiller fysisk og dommeren legger lista høyt - vi er alt for enkle å krige ut spesielt på midtbanen, og det er bare Bjørdal og Nation, samt Nasberg, som er robuste nok til å matche motstander. En konsekvens av ønsket om fysisk lette og unge spillere naturligvis, men vi har ikke mye å komme med av mottrekk, når motstander presser aggressivt og er tøffe i duellene.

Ellers merker jeg meg som andre, at Layouni enda ikke er i nærheten av å prestere på det nivået han burde ha. Mest overrasket over hvor lite komfortabel han er med ballen både ift pasningskvalitet og finter/driblinger - ikke mye (positivt) kaos på kanten så langt gitt… Sikkert mange forhold som påvirker, men han har uansett levert langt under pari så langt i min bok.

Mange klager på TC - synes han har tatt seg opp, men mangler fortsatt målpoeng. Tror mer på ham i en defensiv midtbanerolle enn på høyre siden.

Mange klager på dommeren igjen - nivået er dessverre ikke høyere, men dette vil jevne seg ut gjennom sesongen - naturligvis er det ikke noen bevisst holdning fra dommere eller NFF som mange påpeker og jeg tror det handler mer om det første jeg nevner i form av at vi er et «lett» lag rent fysisk. Straffesituasjonene oppleves f.eks alltid annerledes avhengig av «kanal» og vinkel - ofte mye enklere å se på repriser på TV, enn i sanntid på banen fra dommerens plassering og vinkel. Det er kun VAR som er løsningen her og kanskje straffesituasjonen skulle være det eneste som første generasjon VAR i Norge, skulle brukes på?

Tabellen er vanskelig å lese da det er alt for store variasjoner ift antall spilte kamper - vi er fort midt på tabellen om lagene med førre spilte kamper, finner flyten. lsk kampen blir på alle måter en definerende kamp ikke minst ift at de er et av lagene med færrest spilte kamper - alt annet blir imidlertid som før
          Last edited by Kroken6; 05.07.2021, 08:41.
          \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Originally posted by Kroken6 View Post
            Synd vi ikke fikk med oss mer enn 1 poeng i Drammen, spesielt ift at de andre lagene i toppen, avga poeng.

Mange klager på TC - synes han har tatt seg opp, men mangler fortsatt målpoeng. Tror mer på ham i en defensiv midtbanerolle enn på høyre siden.
            Jeg lurer også på om grunnen til at Bjørdal har tatt seg opp på kraftig er fordi han får ballen mer med TC på flanken enn tilfellet er med Dønnum, som jo gjerne skal gjøre det meste selv og bare spiller ballen til en medspiller når han har gått seg fast selv.

Comment

Ellers merker jeg meg som andre, at Layomi enda ikke er i nærheten av å prestere på det nivået han burde ha. Mest overrasket over hvor lite komfortabel han er med ballen både ift pasningskvalitet og finter/driblinger - ikke mye (positivt) kaos på kanten så langt gitt… Sikkert mange forhold som påvirker, men han har uansett levert langt under pari så langt i min bok.
              Layouni kommer til å løsne. Venstresiden han opererer på har helt andre forutsetninger enn høyre med Borchgrevink. Dette har Fagermo også sagt i intervju flere ganger, han har sagt at Layouni leverer bra til tross for at han ikke får de bakroms ballene og samspillet for å få han til å blomstre. Nøkkelen til å få Layouni til å fungere er vår nye venstreback som vi må skaffe etter salget av Sam.

I skadeperioden til Sahraoui brukte vi også Sam/Felix og Tobias Christensen bak Layouni.

Layouni er svært fysisk og rask. Han får knapt ballen i bakrom og lengderetning.

For meg er Layouni allerede et solid kjøp og trygg på at han blir en stor bidragsyter fremover. Om han ikke skaper mye på venstresiden så er trusselen så stor at han binder opp 1-3 spillere og frigjør plass andre steder.
              Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Vi leverer en god 2 omgang, der Bjørdal er vår beste.
                Så vi hever oss etter en mager 1 omgang.
                Byttene svekket oss, Godset ble vassere etter det.
                Men de unge lovende blir bedre av slikt.
                Vi kunne vunnet med litt tur og vi kunne tapt med litt utur.

FOR de som evner å se de store linjene i spillet så var Stengel arkitekten og den som dro i tråder, han var Godset beste og sto bak det meste Godset foretok seg, heldigvis scoret han ikke denne gangen.

Nå venter LSK hjemme, say no more.

Comment

Originally posted by AcsOnFire View Post
                  FOR de som evner å se de store linjene i spillet så var Stengel arkitekten og den som dro i tråder, han var Godset beste og sto bak det meste Godset foretok seg, heldigvis scoret han ikke denne gangen.
                  Helt enig, men det føles ikke riktig å trekke frem ham etter "Stengelgate" :-) Helt klart banens beste i går og involvert i alt Godset produserte. Heller omtrent ingen balltap eller feilpasninger.
                  \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Ellers merker jeg meg som andre, at Layouni enda ikke er i nærheten av å prestere på det nivået han burde ha. Mest overrasket over hvor lite komfortabel han er med ballen både ift pasningskvalitet og finter/driblinger - ikke mye (positivt) kaos på kanten så langt gitt… Sikkert mange forhold som påvirker, men han har uansett levert langt under pari så langt i min bok.
                    Layouni er akkurat det du ser, sånn var han i BG og sikkert i klubben før det også. Kan ikke forvente at han utvikler seg nevneverdig. Han har sine styrker og det er det Fagermo tenkte å utnytte når han ble vår spiller.

That's it.

Comment

• Om Skullerud er anti-Enga, vet jeg ikke. Men at han har et horn i siden til Fagermo er vel klart:
                      Molde-trener Tor Ole Skullerud har meldt seg ut av Norsk Fotballtrenerforening i protest mot begrunnelsen for at Dag-Eilev Fagermo ble kåret til årets trener i fjor.

Comment

• Originally posted by clash View Post
                        Om Skullerud er anti-Enga, vet jeg ikke. Men at han har et horn i siden til Fagermo er vel klart:
                        Se det!
                        Det finnes lik bare man graver godt nok.

Comment

• Originally posted by clash View Post
                          Om Skullerud er anti-Enga, vet jeg ikke. Men at han har et horn i siden til Fagermo er vel klart:
                          Tor Ole Tullerud......
                          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Dette var en ubehagelig kamp! Enga var ganske solide i boksen, men tapte altfor mange dueller mellom boksene. Spesielt duelltapene før 0-1 var plagsomme, altfor treg beinfrekvens. Jeg mener at vi på sikt MÅ få inn flere spillere som kan stå opp og vinne situasjoner når det butter for laget. Det er slike som gjør topplag

Godt med poeng for det her kunne gått riktig galt. Men nå tror jeg laget kan løfte seg med en ukes hvile og levere seier mot LSK

Når det gjelder layouni ønsker jeg litt større aksept for slike spillertyper, de som kan virke litt keitete noen ganger, men andre ganger levere sterke forseringer og farlige innlegg. Heller det enn slike som leverer elegante støttepasninger hele tiden. Det er bedre å prøve og feile innenfor visse grenser, enn ikke å prøve i det hele tatt.

Det er litt verre med tobias. Det virker som det ikke er noen spesielt god rolle for ham i laget. Jeg skulle likt å vite noe om løpskapasiteten hans, for hvis han skal spille midtbane så må det løpes, ellers så oppstår store fæle hull som motstander kan frakte ball i. Tobias er ikke særlig rask, men ganske bra med ball, jeg vet ikke om han kan skoleres til midtbane. Fagermo bør ikke gi ham en plass i elleveren for lenge hvis han ikke leverer særlig. På kanten trenger vi mer gjennombruddskraft og på midten skikkelig løping.

Comment

• Originally posted by Belhaven View Post

Vel, Skullerud har vært trener i Vålerenga. Dessuten mente vel Fagermo at det var Fredheim (som er fra Kongsberg() som snakket som en supporter, ikke Skullerud.
                              Joa. Hvis du leser kommentaren jeg kommenterte, så ser du at det var snakk om Skullerud der. Og han er vokst opp på Kongsvinger.
                              Ellers så er det vel ingen garanti å være Vålerenga-supporter fordi du har trent klubben. Spør Tom Nordlie om han har varme følelser for oss.
                              In the beginning the Universe was created.
                              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                              - Douglas Adams

Comment

Working...
                              X