Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

KAA Gent - VIF

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by lokalhelt View Post

Må nesten legge til litt info.

Sjekket det nå. Norge har 11 lag som er seedet med UEFA club coefficient.

Inkludert der er Odd, Lillestrøm og Stabæk. Wow, men ikke oss. Vi er hvertfall på listen fremover, med et par tynne poeng. Bedre enn nada.

https://www.uefa.com/memberassociati...club/#/yr/2021
    Kanskje derfor vi starta med Seedy?

Comment

Må nesten legge til litt info.

Sjekket det nå. Norge har 11 lag som er seedet med UEFA club coefficient.

Inkludert der er Odd, Lillestrøm og Stabæk. Wow, men ikke oss. Vi er hvertfall på listen fremover, med et par tynne poeng. Bedre enn nada.

https://www.uefa.com/memberassociati...club/#/yr/2021
      Hvor mange poeng får vi for seieren idag? Noen som vet?
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by EngaForAlltid View Post

Med unntak av Christensen og Adekugbe (som begge hadde en middels kamp) så synes jeg hele laget var fantastiske i dag.
        Osame, Odin og Bjørdal herjer gjennom hele kampen. Ivan, Haug og Jatta leverer også på et høyt nivå.

Mer kan man ikke forvente mot et antatt sterkere lag. Stolt av gutta, stolt av å være Vålerenga-supporter!

​​​​
        Både Sam og Tobias leverte bra idag. Om du mener noe annet, se kampen i reprise. Alle hevet seg idag fra forrige kamp.

Comment

• Bare å reise seg og applaudere for gutta i dag. De sto på og jobbet ræva av seg og med både mer dyktighet og litt flaks kunne de fint ha scoret 4 mål i dag før 90 min. Sam avsluttet med stil !! Bortekampen og spes det 4 målet ødela alt og man tar lærdom. Nå er det å ha det nivået påskrudd resten av serien, så skal vi klatre opp blant topp 3 hvor vi skal høre hjemme .
          ære være

Comment

• Jeg så ikke kampen, så jeg kan ikke uttale meg om verken spill eller innsats. Og jeg mener ikke å snakke ned dagens prestasjon.
            Men er det ikke mulig at Gent ikke tråkket gasspedalen i bånn i dag? Hadde de ledet med ett mål istedenfor fire ville kampen kanskje vært annerledes?

Comment

Årsaken til at vi møter et såpass bra lag i kvalifiseringen til conference league er at vi er useedet. Når det er trekning møter vi et seedet lag med bedre uefa klubb coefficient.

Siden vi slår Gent idag, som er et antatt bedre lag.

Vil vi ned neste kvalifisering ha nok UEFA europa poeng til å bli ansett som seedet? det hadde vært helt fantastisk, da snakker vi crap motstander i første runde, akkurat som motstanderne til Rosenborg, Molde og Bodø Glimt.

Jeg tror kanskje vi får nok poeng nå.
              Om jeg ikke tar helt feil er også vi nå seedet. Stabæk har 250 poeng, og det fikk de ved å tape og spille uavgjort i første kvaliksrunde. Med tap og seier mot gent gir det ingen mening om vi ikke har mer enn 250 poeng. Hvis det da er slik det ser ut og at jeg ikke bare surrer så er jo dette fantastiske nyheter

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post
                Både Sam og Tobias leverte bra idag. Om du mener noe annet, se kampen i reprise. Alle hevet seg idag fra forrige kamp.
                Skal gjøre det i morgen.

Synes det ble litt for mange balltap fra Christensen på siste tredjedel, som førte til kontringer i mot. Selv om han noen ganger burde fått frispark i de situasjonene. Utover det var han god og hadde mange bra involveringer. Derfor jeg mener han hadde en middels kamp.
                Tror han fort kan bli en stjerne for oss.

​​​​​Sam hadde som vanlig flere uheldige feilpasninger, og gjorde feil valg med ballen. Men det er jo ikke noe nytt. Jobber som vanlig hardt og god i duellspillet. Middels kamp av han også (etter min mening) men bedre enn han har vært tidligere i år.

Comment

• Originally posted by Trazan Apansson View Post
                  Jeg så ikke kampen, så jeg kan ikke uttale meg om verken spill eller innsats. Og jeg mener ikke å snakke ned dagens prestasjon.
                  Men er det ikke mulig at Gent ikke tråkket gasspedalen i bånn i dag? Hadde de ledet med ett mål istedenfor fire ville kampen kanskje vært annerledes?
                  I såfall ville det gitt mening om de holdt på ballen for å spare krefter og la tiden gå.

Men det var vi som styrte og kjørte over dem i nesten 90 minutter. De hadde én god kontringsmulighet og én dobbeltsjanse, og utenom det ble de løpende i mellom og sleit med å henge med. Tror nok underlaget også kan ha litt å si. Tviler på at Gent er vant til å spille på kunstgress.

Comment

• Det var en bra kamp, gutta tråkka til og hadde noen taklinger som gikk begge veier. Men kjempe gjorde de og vil se mere av dette i hjemlig liga.
                    Det som ergrer meg mest var forrige kamp
                    Gent var nok fornøyd med å krysse av Oslo på Europakartet.
                    men de ga ikke ved dørene.
                    Haug var rå , det samme med Bjørdal og Osame. Ble imponert over Odin og Jatta

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Hvor mange poeng får vi for seieren idag? Noen som vet?
                      Klubbene får ikke kubbpoeng for enkeltkamper før i gruppespillet. Da gis kun poeng for hvor langt man kommer. For oss stoppa det i Q2, og det ga oss 1,5 poeng.

Nasjonen derimot får poeng per kamp også i kvalikrundene, så seieren over Gent ga 1 poeng som tas med i regnestykket når landskoeffisienten skal regnes ut.

Og det er altså slik at man seedes basert på den koeffisienten som er høyest av klubb- og landskoeffisienten. I vårt tilfelle hadde vi 0 klubbpoeng siste fem år og dermed en klubbkoeffisient på 0. Dermed ble vi seedes basert på landskoeffisienten basert på norske lags innsats i Europa i 19/20 sesongen, som var 4,2. Det var ikke nok til bli seedet og vi trakk tøff motstand og resten er historie.

Takket være spesielt Molde er landskoeffisienten etter 20/21 sesongen 6,5 og det vil høyst sannsynlig sørge for at alle norske lag blir seedet i trekningen til Q2 i ECL neste år (vi ville vært seedet i år med 6,5).
                      Så til alle som ønsker våre norske kollager kjapt ut av Europa… Tja… det gjør bare nåløyet trangere for de som kommer etter.
                      Fortsetter de norske lagene å sanke 5-6 landspoeng hvert år, så er det ikke usannsynlig at vi kommer oss opp på 15. plass på rankinga (innehas av Cypros for øyeblikket). Da får både nr. 1 og 2 i Eliteserien prøve seg i CL, Cupvinneren får prøve seg i EL (mot ECL i dag) og både 3. og 4. plass i ES for prøve seg i ECL.
                      Vi har ikke akkurat bidratt all verden i år og får ønske våre kollegaer lykke til videre. For poengfangsten og det fremtidige nåløyets størrelse sin skyld bør vi håpe på gruppespill for alle tre.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Vi har ikke akkurat bidratt all verden i år og får ønske våre kollegaer lykke til videre. For poengfangsten og det fremtidige nåløyets størrelse sin skyld bør vi håpe på gruppespill for alle tre.
                        Takk for svar. Så lenge vi blir seedet til neste år, driter jeg i hvor langt dem andre kommer så lenge vi ikke er med på kjøret. Vil gjerne at 4 norske lag gjør det bra i gruppe spillet, så lenge vi også er med
                        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• God kamp som viser at vi har noe i Europa å gjøre, neste år tar vi oss forbi denne runden. Alt må læres også det å spille mot motstandere som har mer motspill og straffer deg hardere ved feil.

Bestemann var alle dvs laget og dommeren var god.

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post
                            dommeren var god.
                            Skulle ikke tro du så kampen.

Edit: Da sier jeg takk for meg for en stund, får sjekke om noen uker eller måneder om Klanen har fått nye servere. Denne møkka gidder jeg ikke å bruke tiden min på.
                            Last edited by bengt; 31.07.2021, 01:08.

Comment

Working...
                            X