Det kunne vært værre, vi kunne vært Odd......
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Vålerenga-Viking 22.08.2021
Collapse
X
-
Helt sjukt rævva at vi ikke dreper dette på en av de feite kontringene vi hadde.
Og selve baklengsen er også helt sjukehus. Vi er i overtall men bonden får stå helt aleine... Forsvarsfeil som ikke bør skje på dette nivået.
Når det er sagt; selve spillet vi presterte idag imponerte ikke og vi fortjente ikke poeng.
Men når vi først leder og får de sjansene så bare MÅ VI VINNE hvis vi skal ha noen som helst mulighet til å havne på øvre halvdel av tabellen..
Comment
-
Rart å tenke på hvor stort potensiale Enga-laget egentlig kan ha. De rundspilte Lillestrøm som nå er på medaljeplass (sic). Det var jo faktisk en veldig bra prestasjon, men med en svært uheldig uavgjort. Dog var dette med Dønnum på laget i andre omgang, men allikevel. Merkelig at EN spiller skal kunne ha sånn betydning...som når Ejuke forsvant.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by Caanradi View PostRart å tenke på hvor stort potensiale Enga-laget egentlig kan ha. De rundspilte Lillestrøm som nå er på medaljeplass (sic). Det var jo faktisk en veldig bra prestasjon, men med en svært uheldig uavgjort. Dog var dette med Dønnum på laget i andre omgang, men allikevel. Merkelig at EN spiller skal kunne ha sånn betydning...som når Ejuke forsvant.
- Likes 3
Comment
-
Originally posted by Caanradi View PostRart å tenke på hvor stort potensiale Enga-laget egentlig kan ha. De rundspilte Lillestrøm som nå er på medaljeplass (sic). Det var jo faktisk en veldig bra prestasjon, men med en svært uheldig uavgjort. Dog var dette med Dønnum på laget i andre omgang, men allikevel. Merkelig at EN spiller skal kunne ha sånn betydning...som når Ejuke forsvant.I en gal verden er bare klovnen normal.
Comment
-
Herre gud så mye syting og sutring det var her inne da?
Gutta spiller en helt ok kamp mot et annet godt Eliteserielag, skaper nok sjanser til å vinne men slipper til nok til å kunne tape også.
Osame herjer på kanten sin, Ørnen er tilbake etter skade og scorer, og vi har noen nye spillere som trenger mer tid på å komme inn i systemet... Også sitter folk og spyr ut eder og galle som om vi nettopp har blitt rundspillt av LSK....
Jada, Borch hadde ikke sin beste kamp idag, og ikke Layouni heller, men jeeesus...
Halvtomme glass på en del her inne?
- Likes 6
Comment
-
Originally posted by Jepp View Post
Jepp, det er nøyaktig det vi ser igjen. Selger den beste og skapende spilleren og bare faller sammen. Tydelig at Ejuke og Dønnum bærte laget og gav de selvtillit.
Comment
-
Originally posted by Spinner View PostHerre gud så mye syting og sutring det var her inne da?
Gutta spiller en helt ok kamp mot et annet godt Eliteserielag, skaper nok sjanser til å vinne men slipper til nok til å kunne tape også.
Osame herjer på kanten sin, Ørnen er tilbake etter skade og scorer, og vi har noen nye spillere som trenger mer tid på å komme inn i systemet... Også sitter folk og spyr ut eder og galle som om vi nettopp har blitt rundspillt av LSK....
Jada, Borch hadde ikke sin beste kamp idag, og ikke Layouni heller, men jeeesus...
Comment
-
Dette gikk som det måtte gå. Vi møter et meget svakt Viking-lag, men evner likevel ikke å skape en dritt de første 45 minuttene.
Først halvveis i andre omgang, når Viking skjønner at de må flytte opp laget skal de klare å få med seg poeng, begynner vi å skape sjanser.
Men da ser vi jo det vi har sett hele sesongen - vi klarer jo ikke å få ballen i mål.
Og nå begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer på treningene. Eier Jatta hver treningsøkt? Er han virkelig så god der? Noen som vet?
Mot Viking så han ut som Oslos dårligste fotballspiller. Han så ut som en fisk på land. Totalt hjelpeløs.
Jeg tror spissen på bedriftslaget til Freia sjokoladefabrikk hadde fått til mer enn det Jatta presterte i dag.
Mulig han er god på trening, men han kan jo ikke fortsette å få spilletid i Eliteserien når han ikke viser mer produksjon. Vi trenger mål og poeng.
Comment
-
Originally posted by O.S.L.O. View PostNår man har verdien av Udahl, men velger Jatta gang på gang. Da skjønner man at det skurrer. Dansken viste jo mere på 45 min enn Layouni i hele år. Nå tror jeg de skal ta seg en reality check i trener teamet. Her er det mye rart nå.
Ellers synes jeg Zuta gjør en ok kamp. Thomsen med et godt innhopp og kommer til et par farlige skudd. Ser ut som en arbeidshest og en solid og trygg spiller på midten. Bjørdal er god som vanlig. Og Odin Holm er meget god før han blir tatt av sammen med Osame. Layouni får det dessverre ikke til, og gjør en del rare valg underveis. Kunne blant annet spilt Bjørdal gjennom og helt fri to ganger, men velger feil.
- Likes 2
Comment
-
Originally posted by Spinner View PostHerre gud så mye syting og sutring det var her inne da?
Du som sitter på statistikk i hue og rævva, må se at Borch har mista troen på å få til noe framover, og vender tilbake med støttepass 8 av 10 ganger.
Hans styrke er ikke det defensive, men det offensive. Når da ballen spilles i støtte, blir hans bidrag fraværende.
Jeg har ikke lest alle kommentarene her, men når vi spiller så dårlig, er det lov å påpeke at spillere har gjort en elendig innsats.
Odin var også meget dårlig, men han kan unnskyldes grunnet lite spillegrunnlag.
At Udahl ikke får komme på, og Jatta prioriteres er også meget spesielt. Jatta gidder ikke jobbe på ballene en gang, og ser lat ut der framme. Førsteforsvarerjobben er helt fraværende fra hans side. Her håper jeg Udahl er småskada, hvis ikke er dette bare merkelig.
Jatta har ikke bevist noe til at han bør starte, eller komme foran Udahl i køen som spiss (nå ser ikke jeg treninger, men trening og kamp er to forskjellige ting, og Udahl har prestert langt bedre enn forventa så langt).
Bjørdal og Saraoui var gode idag, i tillegg til Haug.
De fleste spilte under pari, og Borch + Jatta var skrale greier."I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"
Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.
- Likes 2
Comment
-
Originally posted by O.S.L.O. View PostNår man har verdien av Udahl, men velger Jatta gang på gang. Da skjønner man at det skurrer. Dansken viste jo mere på 45 min enn Layouni i hele år. Nå tror jeg de skal ta seg en reality check i trener teamet. Her er det mye rart nå.
Jatta er 18 år. Vi trenger ikke dømme han nord og ned. Men han er ikke moden for å spille på dette nivået. Der er ikke hans feil at Fagermo bruker han.
Men nå er vi inne i et villspor. Men det bør stå noen kroner på bok. Det her er en slags eksamen for Jørgen. Han må lande noen spillere som kan gå rett inn nå.
- Likes 1
Comment
-
-
Originally posted by Flem View Post
Nei Borch hadde en elendig kamp, og har vært langt under pari den siste tiden.
Du som sitter på statistikk i hue og rævva, må se at Borch har mista troen på å få til noe framover, og vender tilbake med støttepass 8 av 10 ganger.
Men det virker som om jeg skal la folk roe nervene sine litt, får det virker som om vi har litt "lokal oppvarming" på gang her inne nå....
Men la ihvertfall dette være sagt:
Borch har sine styrker og sine svakheter som de fleste andre, og det er ikke tilfeldig at han også sleit forrige gang vi møtte Viking.
Jeg vil si at han sannsynligvis er vår beste spiller totalt i år (av de som er her nå), men har selvsagt forståelse for at ikke alle er enig i det.
Han har noen mindre heldige kamper innmellom, både før og etter at Dønnum forsvant, og både med og uten Dønnum på banen.
Men han var langt bedre idag enn mot f.eks FKH for en måneds tid siden ca, og jeg er greit vant til at det svinger litt.
Idag har han både skudd på mål, ett blokkert skudd, 4/7 "successful long balls" , men riktignok ble alle 3 crosserne hans for upresise.
Men Borchs offensive muligheter er jo veldig avhengig av de spillerne som er foran han på banen, avstandene i laget, det kollektive presset og mye mer.
I dag var faktisk et fint og litt merkelig eksempel på "gode prestasjoner men dårlig samhandling", og det er det faktisk en stund siden jeg har sett. Setter det på kontoen for "mange utskiftninger og et godt Viking-lag".
Ha en fin kveld
Comment
Comment