Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga-Viking 22.08.2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Trazan Apansson View Post
    Dette gikk som det måtte gå. Vi møter et meget svakt Viking-lag, men evner likevel ikke å skape en dritt de første 45 minuttene.
    Lurer litt på hvilken liga du følger med på...Dette VIking-laget er alt annet enn svakt, de ligger over oss på tabellen, og jeg blir NULL overrasket om de ender opp over oss også. Glad de ikke hadde Berisha med seg idag, da tror jeg det hadde gått langt værre.
    Dette "svake" laget har akkuray slått Molde og KBK før de klarte uavgjort mot oss....

For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Comment

Vi har altfor mange dårlige prestasjoner over for lang tid, det er å være ærlig. I dag mener jeg at midtbanen ikke er god nok defensivt, Viking får ligge å plukke opp omtrent alt av andreballer. Layoni eier ikke mange defensive fibre i kroppen, han er svært begrenset i nærdueller og har null selvtillit med ball i bena. Farten er god, men den får han aldri brukt, så jeg skjønner ikke hvorfor han blir brukt. Jatta skal få lov til å feile, men kanskje helst på andrelaget. Ellers føler jeg ikke at resten av spillerne gjør så mye feil, det er rett og slett totalen som er for dårlig. Lite trykk fremover og en altfor dårlig plan! Vi henger ikke sammen. DET værste er jo at dette er melodien i år, ikke bare denne kampen.

Comment

Men vi har en jævla god keeper, og jeg har ikke hjertet i halsen lenger på høye innlegg

Comment

Dette gikk som det måtte gå. Vi møter et meget svakt Viking-lag, men evner likevel ikke å skape en dritt de første 45 minuttene.
          Først halvveis i andre omgang, når Viking skjønner at de må flytte opp laget skal de klare å få med seg poeng, begynner vi å skape sjanser.
          Men da ser vi jo det vi har sett hele sesongen - vi klarer jo ikke å få ballen i mål.

Og nå begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer på treningene. Eier Jatta hver treningsøkt? Er han virkelig så god der? Noen som vet?
          Mot Viking så han ut som Oslos dårligste fotballspiller. Han så ut som en fisk på land. Totalt hjelpeløs.
          Jeg tror spissen på bedriftslaget til Freia sjokoladefabrikk hadde fått til mer enn det Jatta presterte i dag.
          Mulig han er god på trening, men han kan jo ikke fortsette å få spilletid i Eliteserien når han ikke viser mer produksjon. Vi trenger mål og poeng.
          "Svakt Viking-lag?" Er du mindre begavet? Det å disse en 18-åring som spiller på laget vårt så jævlig som du gjør, så lurer jeg på hvor gammel du er. Men du har nok mer peiling på fotball enn DEF....

Comment

Originally posted by Spinner View Post

Det er nettopp statistikken jeg lener meg på når jeg rett og slett sier at du tar feil. Du kan bare glemme disse "8/10 gangene"
            Men det virker som om jeg skal la folk roe nervene sine litt, får det virker som om vi har litt "lokal oppvarming" på gang her inne nå....

Men la ihvertfall dette være sagt:
            Borch har sine styrker og sine svakheter som de fleste andre, og det er ikke tilfeldig at han også sleit forrige gang vi møtte Viking.
            Jeg vil si at han sannsynligvis er vår beste spiller totalt i år (av de som er her nå), men har selvsagt forståelse for at ikke alle er enig i det.
            Han har noen mindre heldige kamper innmellom, både før og etter at Dønnum forsvant, og både med og uten Dønnum på banen.
            Men han var langt bedre idag enn mot f.eks FKH for en måneds tid siden ca, og jeg er greit vant til at det svinger litt.

Idag har han både skudd på mål, ett blokkert skudd, 4/7 "successful long balls" , men riktignok ble alle 3 crosserne hans for upresise.
            Men Borchs offensive muligheter er jo veldig avhengig av de spillerne som er foran han på banen, avstandene i laget, det kollektive presset og mye mer.

I dag var faktisk et fint og litt merkelig eksempel på "gode prestasjoner men dårlig samhandling", og det er det faktisk en stund siden jeg har sett. Setter det på kontoen for "mange utskiftninger og et godt Viking-lag".

Ha en fin kveld

Joda, statistikk kan plukke fra hverandre det meste, men det er ingen tvil om at han spiller langt flere baller tilbake til keeper enn tidligere.
            Jeg får lyst til å se kampen i reprise for å bekrefte det.
            Bjørdal står ofte ledig, det samme med Oldrup. Men istedenfor å spille passet direkte langs krittet, til Bjørdal, eller Oldrup, vender han opp og spiller Haug.
            Layouni er ikke så lett å spille sammen med kanskje, eller han er iallefall en annen type spiller enn Dønnum som likte å få ballen i beina.
            Men Bjørdal og Oldrup er de samme, og beveger seg ganske likt. Oldrup er som regel rett innenfor Borch når han har ballen. Øya litt mer opp og det er et trygt pass. Bjørdal også, mellom krittet og Oldrup, stort sett alltid bevegelig. I tillegg kan Borch spille langt og over forsvaret når Bjørdal og/eller Layouni går på løp.
            Gang på gang vender han opp og spiller støtte istedenfor. Når motstander da presser oss høyt, blir det "fieldgoal kick" fra keeper og vi mister ballen siden vi ikke har en sterk hodespiller på topp.

Klart at våre midtstoppere må spille raskere for å frigi plass til sine medspillere og Borch, men Zuta, som er fersk i laget, klarer stort sett alltid å komme framover. Kan være en blanding av at Zuta er mer rutinert og plasserer seg bedre, og at Borch får dårligere pass av Tollås, men jeg heller mot at Borch sliter med selvtilliten og spiller "sikkert" istedenfor å komme seg fram.

Borch sine avgjørelser er en av årsakene til at vi blir spilt bakpå i store deler av kampen. Vi kommer ikke ut med ball, og blir jagende i lange perioder.
            Våre stoppere er ikke flinke til å spille gjennom første pressledd, med unntak av Tollås som enkelte ganger ser Bjørdal (som møter) eller Oldrup.
            Ivan spiller som regel kun til siden, eller forsøker med en og annen langpasning.

Totalen blir at våre sidebacker må få ballen fram, ellers vil vi bli angrepet i neste trekk når keeper spiller ut uten treff.

Tidligere har Borch spilt mye langs krittet, og det er jo ikke uten grunn at vår høyreside har blitt kalt Eliteseriens beste. Dønnum er klasse, og uten han blir vi svekka. Men det er jo ikke slik at han gjorde alt tidligere. Bjørdal svekkes av Borch sine støttepass, og det hemmer hele siden vår.

Jeg ser gjerne kampen i reprise om ønskelig
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Spinner View Post

Lurer litt på hvilken liga du følger med på...Dette VIking-laget er alt annet enn svakt, de ligger over oss på tabellen, og jeg blir NULL overrasket om de ender opp over oss også. Glad de ikke hadde Berisha med seg idag, da tror jeg det hadde gått langt værre.
              Dette "svake" laget har akkuray slått Molde og KBK før de klarte uavgjort mot oss....

La meg presisere. Vi møtte et Viking-lag som I DAG var svake. At de har prestert bra så langt i sesongen er jeg enig i.
              Men det er dagens prestasjon av motstanderen som er relevant for dagens kamp. Hva Viking har gjort i øvrige kamper er irrelevant.
              Det hjelper ikke om man var god i går hvis man er dårlig i dag.
              Var altså dagens Viking-prestasjon jeg synes var svak. Men du må gjerne mene noe annet.

Comment

Var altså dagens Viking-prestasjon jeg synes var svak. Men du må gjerne mene noe annet.
                Jeg vil gjerne poengtere at det omtrent ikke er noe annet lag i ES som har klart å presse så høyt mot oss i lange perioder som det Viking klarte idag. Kollektivt hang Viking mye bedre sammen som lag enn det vi klarte idag. Ved å presse høyt på både backene våre og på Oldrup sleit vi rett og slett med å komme oss oppover i banen.
                Viking har 22 tellende avslutninger mot oss, hvorav 8 er på mål...
                Nei, jeg skjønner virkelig ikke hvilken kamp du har sett om du mener at Viking presterte dårlig idag.

vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Flem View Post

Joda, statistikk kan plukke fra hverandre det meste, men det er ingen tvil om at han spiller langt flere baller tilbake til keeper enn tidligere.
                  Jeg får lyst til å se kampen i reprise for å bekrefte det.
                  Bjørdal står ofte ledig, det samme med Oldrup. Men istedenfor å spille passet direkte langs krittet, til Bjørdal, eller Oldrup, vender han opp og spiller Haug.
                  Layouni er ikke så lett å spille sammen med kanskje, eller han er iallefall en annen type spiller enn Dønnum som likte å få ballen i beina.
                  Men Bjørdal og Oldrup er de samme, og beveger seg ganske likt. Oldrup er som regel rett innenfor Borch når han har ballen. Øya litt mer opp og det er et trygt pass. Bjørdal også, mellom krittet og Oldrup, stort sett alltid bevegelig. I tillegg kan Borch spille langt og over forsvaret når Bjørdal og/eller Layouni går på løp.
                  Gang på gang vender han opp og spiller støtte istedenfor. Når motstander da presser oss høyt, blir det "fieldgoal kick" fra keeper og vi mister ballen siden vi ikke har en sterk hodespiller på topp.

Klart at våre midtstoppere må spille raskere for å frigi plass til sine medspillere og Borch, men Zuta, som er fersk i laget, klarer stort sett alltid å komme framover. Kan være en blanding av at Zuta er mer rutinert og plasserer seg bedre, og at Borch får dårligere pass av Tollås, men jeg heller mot at Borch sliter med selvtilliten og spiller "sikkert" istedenfor å komme seg fram.

Borch sine avgjørelser er en av årsakene til at vi blir spilt bakpå i store deler av kampen. Vi kommer ikke ut med ball, og blir jagende i lange perioder.
                  Våre stoppere er ikke flinke til å spille gjennom første pressledd, med unntak av Tollås som enkelte ganger ser Bjørdal (som møter) eller Oldrup.
                  Ivan spiller som regel kun til siden, eller forsøker med en og annen langpasning.

Totalen blir at våre sidebacker må få ballen fram, ellers vil vi bli angrepet i neste trekk når keeper spiller ut uten treff.

Tidligere har Borch spilt mye langs krittet, og det er jo ikke uten grunn at vår høyreside har blitt kalt Eliteseriens beste. Dønnum er klasse, og uten han blir vi svekka. Men det er jo ikke slik at han gjorde alt tidligere. Bjørdal svekkes av Borch sine støttepass, og det hemmer hele siden vår.

Enig med deg at idag er Borch (som jeg digger) en av våre dårligste.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Hehe, du må gjerne se den i reprise om du ønsker det, null stress
                    Og jeg benekter ikke at han kan ha hatt noen flere pasninger tilbake til keeper enn normalt. Men det er jo også fordi Viking pressa oss høyere enn , ja, noe annet lag har gjort, så langt denne sesongen. Kantene til Viking sto høyt, og Layouni er ikke bevegelig nok / vil ikke ha ballen på samme måte som Dønnum. Det kan jo godt være halve forklaringen bare der.
                    Men at det er noen Borch-krise på gang, den er jeg ikke med på, da han var enorm i både 3., 4. og 6. kampen før denne. Litt tidlig å krisemaksimere.

Selv en av våre beste spillere bør forventes å ha noen dårlige kamper innimellom, og helst uten å piskes offentlig...
                    vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post
                      Enig med deg at idag er Borch (som jeg digger) en av våre dårligste.
                      Tror det er grei enighet om akkurat det da Tror bare Layouni og Ivan var dårligere.

vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post

"Svakt Viking-lag?" Er du mindre begavet? Det å disse en 18-åring som spiller på laget vårt så jævlig som du gjør, så lurer jeg på hvor gammel du er. Men du har nok mer peiling på fotball enn DEF....
                        Ja, jeg er mindre begavet.

Comment

• Originally posted by Trazan Apansson View Post

Ja, jeg er mindre begavet.
                          ..enn Kjaratanson foran kassa? Vel, det er vel de fleste av oss.

Comment

• Noen som kan forklare meg hvorfor Jatta blir valgt istedenfor Udahl? Bortsett fra at Jatta tydeligvis er en favoritt hos DEF? Udahl ikke skadet, spiller for VIF2 i dag.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                              Noen som kan forklare meg hvorfor Jatta blir valgt istedenfor Udahl? Bortsett fra at Jatta tydeligvis er en favoritt hos DEF? Udahl ikke skadet, spiller for VIF2 i dag.
                              Spiller hele kampen også.
                              Men nei, den er vanskelig å skjønne.
                              vif.managerleague.com

Comment

• Må si at Jatta hadde et bra innhopp mot KIL idag.

Comment

Working...
                                X