Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvor fornøyd er du med innsatsen til sportssjefen i overgangsvinduet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er ikke veldig fornøyd! Jeg hadde forventet minst en stopper inn. Albin er jeg usikker på, men syntes det er rart å erstatte en av våre viktigste spillere med et talent som kan bli god om noen år.
    Dansken... Ja takk. Grei å ha som en potet. Zuta, virker bra nok. Ser ikke på det som en svekkelse fra Sam.

Håper at Skaret får spilletid fremfor Nation resten av sesongen og at det kommer en eller to gode stoppere inn ved neste vindu.

Comment

Originally posted by Hemske2 View Post
      Er ikke veldig fornøyd! Jeg hadde forventet minst en stopper inn. Albin er jeg usikker på, men syntes det er rart å erstatte en av våre viktigste spillere med et talent som kan bli god om noen år.
      Dansken... Ja takk. Grei å ha som en potet. Zuta, virker bra nok. Ser ikke på det som en svekkelse fra Sam.

Håper at Skaret får spilletid fremfor Nation resten av sesongen og at det kommer en eller to gode stoppere inn ved neste vindu.
      Det er ikke alt som kommer frem med bare statistikk, men det ser ut til at Zuta foreløpig ikke leverer på samme nivå som Sam i snitt. Men det er klart han trenger tid han også.
      Nation har vært en av våre mest solide og stødige spillere i år, har levert 3 mål og er rangert som en av våre 3-5 beste spillere i år hos alle som produserer slik statistikk.
      Hadde vært fint med mer spilletid for Skaret, helt enig, men Ivan har ikke levert til en topp 11 rangering engang så langt i år, og det er litt ugreit for en som spiller fast.
      Har null tro på at det kommer mer enn 1 stopper inn neste vindu, med mindre både Tollås og Ivan stikker samtidig (hvilket absolutt kan skje).
      For de som kan styre sitt eget lag:
      vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by AcsOnFire View Post

Jada men det er ikke dette bananskallet du skal komme skliende inn i diskusjonen med.

Vi diskuterer det SPORTSLIGE.
        DEN RØDE TRÅDEN

Hva mener du om det?
        Jeg kommenterte på at du sa han ble sparket. Nå har forøvrig sportslig "rød tråd" og økonomi noe å si for hverandre.
        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Calven View Post

Nei det var ikke Rekdal.Hvor har du det fra?
          Rekdal har selv sagt at det ikke var han, senest i en VG sending, han er jo mer der enn på feltet hos Ham Kam.

Sander var i kikkerten allerede under Martin perioden. Satsing på scouting var Martins initiativ sammen med Loberto, som da var utviklingsleder.
          Etter det jeg har hørt, hadde Vålerenga flere som scoutet for klubben i den perioden.
          Noe som dessverre har dødd ut igjen.
          Kanskje fordi Reka var trener når Sander signerte. Han had vært trener i 2-3 år da dem signa Sander. Å gi Martin Andresen æren for det blir vel litt drøyt??

Comment

Etter min mening begynte noen tunge problemer med Martin Andresen. Han ville at Vålerenga skulle spille som Barcelona! Denne spillestilen har siden gjennomsyret klubben og ført til en overvekt av spillere uten egenskaper. Forøvrig må jeg anbefale den litterære klassikeren " Mannen uten egenskaper" av Robert Musil

Det er noe fryktelig suspekt å skulle spille som de spanske storlagene. Det er ikke bakoverpasningene som gjorde de lagene gode, men de ekstreme ferdighetene! Spiller man bakover og lokker motstanderne frem er det meningen man skal hugge til og utnytte bakrommet til motstanderne. Men det som skjer i VIF er mer at det oppstår kritiske situasjoner hvor keeperen måker ballen utover sidelinjen. Klarer man å spille fremover går det så tregt at motstanderne rekker å løpe hjem pluss en kort røykepause

Det minner om en litt svak bokser som skal etterligne Muhammad Ali og senke garden.. det går ikke bra

Ti år har disse problemene gjennomsyret klubben. Vi må ta et fotballfilosofisk oppgjør. Ellers risikerer vi at de samme feilene gjentar seg og gjentar seg. Noen synes det er helt greit og har allverdens tålmodighet. Men mange har ikke den tålmodigheten. Dessuten er det farlig for en klubb å drive helt intetsigende prestasjoner i lengden.

Comment

Originally posted by zeta View Post
              Etter min mening begynte noen tunge problemer med Martin Andresen. Han ville at Vålerenga skulle spille som Barcelona! Denne spillestilen har siden gjennomsyret klubben og ført til en overvekt av spillere uten egenskaper. Forøvrig må jeg anbefale den litterære klassikeren " Mannen uten egenskaper" av Robert Musil

Det er noe fryktelig suspekt å skulle spille som de spanske storlagene. Det er ikke bakoverpasningene som gjorde de lagene gode, men de ekstreme ferdighetene! Spiller man bakover og lokker motstanderne frem er det meningen man skal hugge til og utnytte bakrommet til motstanderne. Men det som skjer i VIF er mer at det oppstår kritiske situasjoner hvor keeperen måker ballen utover sidelinjen. Klarer man å spille fremover går det så tregt at motstanderne rekker å løpe hjem pluss en kort røykepause

Det minner om en litt svak bokser som skal etterligne Muhammad Ali og senke garden.. det går ikke bra

Ti år har disse problemene gjennomsyret klubben. Vi må ta et fotballfilosofisk oppgjør. Ellers risikerer vi at de samme feilene gjentar seg og gjentar seg. Noen synes det er helt greit og har allverdens tålmodighet. Men mange har ikke den tålmodigheten. Dessuten er det farlig for en klubb å drive helt intetsigende prestasjoner i lengden.
              Vrøvl Zeta, 2010 sesongen, har ikke spilt bedre fotball enn det, på denne siden av millenniet.
              At satsingen kostet mer enn klubben kunne bære, det er en annen sak, men fotballen i 2010 sesongen, den er rett og slett uangripelig, også resultatmessig.

Comment

Originally posted by ForesttGump View Post

Vrøvl Zeta, 2010 sesongen, har ikke spilt bedre fotball enn det, på denne siden av millenniet.
                At satsingen kostet mer enn klubben kunne bære, det er en annen sak, men fotballen i 2010 sesongen, den er rett og slett uangripelig, også resultatmessig.
                Tja, hvorvidt det er vrøvl er opp til den enkelte å vurdere. Enig i at 2010 var et unntak, men forøvrig tror jeg Zeta kan være innom noe sentralt her som har preget klubben i en del år.

Akkurat nå tror jeg det handler mer om at vi mangler enere i hvert ledd, som tør å ta initiativ og naturligvis en manglende stor scorer som blir servert med tilstrekkelig kvalitet.
                \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Originally posted by Kroken6 View Post

Tja, hvorvidt det er vrøvl er opp til den enkelte å vurdere. Enig i at 2010 var et unntak, men forøvrig tror jeg Zeta kan være innom noe sentralt her som har preget klubben i en del år.

Akkurat nå tror jeg det handler mer om at vi mangler enere i hvert ledd, som tør å ta initiativ og naturligvis en manglende stor scorer som blir servert med tilstrekkelig kvalitet.
                  Det er vrøvl fordi zeta mener vi har samme spillestil idag, som Martin innførte i sin tid. Da følger man enten ikke med, eller gir faan og bare troller.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by ForesttGump View Post

2010 var bra, men den langsiktige effekten av fotballfilosofien var krise. Trenere har kommet og gått, men det virker som om fotballkulturen har blitt sittende igjen i klubben. Det ser vi på de lange periodene med omstendelig spill uten fremdrift

Det er mulig det er endring på gang, med de nye unge spillerne som kommer opp. Men det beste er å være bevisste på prosessen

Jeg mener at fotballen i Vålerenga bør baseres på

1. ballbesittelse

2. fremdrift

3. gjennombruddskraft

Da må det vurderes hva slags spillere og egenskaper som trengs for å få til dette.

Comment

Null stress det da, bare å hente spillere som er gode med ball, god teknikk, masse smidighet, gode under press, har god presisjon, høy fart, skikkelig rykk, kraftig fysikk, masse løpskapasitet, gode skuddbein, gode til å lese spillet og som overhodet ikke bryr seg om hvordan vi skal forsvare oss
                      Last edited by Spinner; 22.09.2021, 16:26.
                      For de som kan styre sitt eget lag:
                      vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                        Null stress det da, bare å hente spillere som er gode med ball, god teknikk, masse smidighet, gode under press, har god presisjon, høy fart, skikkelig rykk, kraftig fysikk, masse løpskapasitet, gode skuddbein, gode til å lese spillet og som overhodet ikke bryr seg om hvordan vi skal forsvare oss

...... (ti tegn)

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                          Vi snakker om Messi eller Ronaldo her eller?

Comment

Syntes podcasten i dag viser en mann som ikke skjønner supportere sitt syn på måten dem driver på. Det er skremmende.

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
                              Syntes podcasten i dag viser en mann som ikke skjønner supportere sitt syn på måten dem driver på. Det er skremmende.
                              Vel, han prater seg i hvert fall ut av jobben. Strategien er hans, den fungerer ikke. Han har ikke registrert noe kritikk av overgangsvinduet. Kanskje noen burde vise han hvordan internettt fungerer? Sakor ble han overrasket at gikk til Brann. Han trodde ikke at han ville til en norsk klubb.

Helt enig, det er skremmende. Men heldigvis garanterte han seier mot Odd så da er vi vel videre i cupen?

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Vel, han prater seg i hvert fall ut av jobben. Strategien er hans, den fungerer ikke. Han har ikke registrert noe kritikk av overgangsvinduet. Kanskje noen burde vise han hvordan internettt fungerer? Sakor ble han overrasket at gikk til Brann. Han trodde ikke at han ville til en norsk klubb.

Helt enig, det er skremmende. Men heldigvis garanterte han seier mot Odd så da er vi vel videre i cupen?
                                Nå må noe gjøres, bruke resten av året på å rydde opp. Det er endel spillere som er fast på dette laget som jeg mener kan finne seg noe annet å gjøre. Slipp flere unggutter til, så får de verdifull trening til neste år.

Comment

Working...
                                X